1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479931 inlägg · 4078 ämnen

Modo - BIK Karlskoga 27/9

1838880 · » Till forumet


Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Eller: j-20 tog en välbehövlig seger borta mot Luleå med 4-3 och j-18 vann hemma mot Östersund med 6-0. Bra jobbat grabbar :)
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Heyerdal: Ja det var väl inom loppet av 1:22 de gjorde 4 mål, det var nog proppen ur kan man säga.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Heyerdal:
ÖHF ligger på slutspelsplats eller vad man nu kallar det, hoppas det håller i sig.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Eller: Såg på stats sweh , 8-1 lite drygt 1 min kvar Modo gjorde 4 mål sista 1 o 10 nåt !
Känns som nära nåt rekord ;)
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Rytter: J18 har med kvällens match som de vann mot Kramfors med 12-1 vunnit 4 av 4
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Gavelo:

Ja det känns bättre än på länge denna start på säsongen, men det är tidigt och vi blir alltid besvikna tillslut ;-)

Glöm inte juniorerna. Visst J20 kanske inte inlett på bästa sätt, men många av de bästa spelar ju i A-laget och förhoppningsvis kan dom få ordning på spelet.

Dock går ju J18 bra med 3 matcher och 3 segrar.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Off topic

Senaste hemma matchen drog lite över 3800 vilket iaf är 100+ över fjolårets snitt, med ett Modo som spelar bra och vinner matcher så tror jag vi kan nå över 4000 i snitt denna säsong, sen förhoppningsvis ett slutspel som kan bringa lite extra klirr i kassan.

Positiva vindar blåser över föreningen, det var fan inte en dag för tidigt ;)
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Gavelo:

Håller med i allt. Ger kedjan med Molin och Eriksson det dom saknar och behöver. Kanske vi äntligen har en riktig leading line som kan producera kväll efter kväll.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Monno: Sen gällande Marklund så var han inne på 3 av modos 4 igår, där han är högst delaktig i 2, brunkar framför kassen och tar sin back på första så Molin får fri lejd att slå in returen, sen på 3an så är det just Marklund som checkar högt och med sitt fysiska spel vinner pucken och lägger upp på blå för skott som han sen skymmer framför kassen och får en klubba på pucken så Molin får öppen kasse, sen var han inne på 4an i PP.

Marklund känns lite som en skröder och jag tror och hoppas vi kommer få enorm nytta av han i vinter

:)
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Monno:

Roligast är ju att Vi, Löven och Timrå alla har inlett bra. Kul ifall det blir ett norrlandskrig i toppen, lär ju göra sitt för intresset.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Monno:
Tror AIK var mer förväntat.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Nucky: Lite roligt är det att Modo snackas upp som tusan efter 3 raka vinster. Medans AIK som har det också har jag knappt läst nå om?
Nu har vi ju haft ett ok/bra spel och har inte sett AIK men ändå.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Tarasov: Man blir lite nostalgisk när man går in på Aftonbladet/Expressen och det är långa artiklar om Modo.. Precis som det ska vara! :)
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Tarasov:
Vår käre Guldtränare hyllar Modo, bra struktur i försvaret, 4 bra kedjor, tydliga spetsar och bra komplementspelare. Låter lite som på här på HS:)
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Robin Ztorken L:
Andra matchen i rad där man lyckas skriva upp tempot i tredje perioden.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Nucky: Man hör också om och om igen att alla spelarna är helt på Hans spelidé.

Visst blev det struligt några gånger i går. Inte enbart vår 4e hade kortare perioder av riktigt ställa till det för sig spel. Men i förhållande till förra säsongen så har det än så länge varit hanstastiskt mycket bättre. Ganska stor skillnad på att ha kortare perioder och att ha konstant dåligt spel i egen zon.

Vi har det så oförskämt bra att vi kan ha fjolårets poängvinnare i 3e formationen. Det är ganska sjukt.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Rytter:
När det gäller att få igenom skott tror jag det är lite av en "synvilla", deras stats förra året antyder att de låg på ungefär samma nivå kring 47%. Jag tror att man känt exakt samma sak med Lindgren om han varit kvar, dvs att defensiven är mkt bättre.

Tror att det snarare är ett resultat av lagets spel som helhet. man upplever att många spelare är bättre men det är snarare en frukt av att laget som helhet bättre/stabilare.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Rytter: Till Lindgrens försvar är han ju väldigt ung än. :-)
Potentialen är nog betydligt högre än hos Oskarsson.
Dock om vi blir kvar i den här skitserien är Oskarsson kanske en typ vi kan ha kvar ett tag.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Rytter: Ja, han har skött sig bra. Det kan väl bero lite på vad tränaren har för spelsystem. Det verkar som om spelarna har köpt spelidén och känner sig trygga med den. Tycker att laget har visat stort tålamod i spelet och inte går bort sig som de har gjort de senaste åren.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Monno: man får kanske även ge han att han åkt på några riktigt billiga utv, den idag är ganska löjlig och den i förra matchen när han står upp i egen målgård är så jävla billig att man mår illa.

Han är ju den typen av spelare som ger laget energi med sitt fysiska spel, det brukar kunna innebära en del utvisningar, sen har han väl med sitt spel ådragit motståndarna 2 utvisningar så det bör man också räkna in i ekvationen.

Jag gillar Marklund
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Gavelo: Beror väl på att det inte funnits så mycket positivt de senaste fem säsongerna, men ikväll var det bra,riktigt bra!
Ser verkligen stabilt ut. Hoppas på Säckeneffekten och det stabila försvarsspelet.
Mycket sargpass och enkla sarg ut, det var inte igår man såg det....

Känns bara bra.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Eller:

En annan spelare som det skrevs om innan säsongen var ju Marcus Oskarsson, vissa var lite oroliga där.

Tycker han varit stabil, känns som en uppgradering av Lindgren. Inte lika vek utan kan faktiskt spela försvarsspel och spela rätt hårt och tufft. Sedan har han bra uppspel och framförallt så får han igenom 9/10 skott jämfört med Lindgren som fick igenom typ 1/10. Lindgren är väl lite vassare offensivt men Oskarsson känns jämnare och bidrar även defensivt.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Rytter: det såg ut som om det hade kunnat gå riktigt illa för Marklund ca: 14:32 in i 2:a perioden, tacklingen var snudd på blindside.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Monno:

Är än så länge nöjd med honom. Han gör kedjan med Molin/Eriksson komplett, driver på kassen och går in i skiten och skapar ytor för Molin/Eriksson. Sedan överraska han faktiskt tekniskt, kolla förarbetet till läget han serverade Sellgren, riktigt bra åkning, fin teknik och bra pass där.

Det enda jag kan anmärka på är att han måste vara mer disciplinerad, tar rätt korkade utvisningar i frustration, innan den slashing utvisningen han tog fick han ju ganska hård uppvaktning och tänkte direkt "han kommer ge igen på någon och åka ut"

Men slipar han bort detta är jag väldigt nöjd med honom och hela den kedjan fungerar riktigt bra.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Läge för fullsatt lya på lördag?
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
mr_brasco: Är tudelad till Marklund än. Han gör vissa saker väldigt bra. Och att böka runt och grisa gör han riktigt bra.

Men ibland känns det lite lojt eller hur man ska säga. Han hamnade i ett monsterbyte ikväll helt p.g.a att han såsade på när han skulle byta sp han ju bli spelvändning innan han hann av isen.
Sen tar han en del onödiga utvisningar...
Men tycker nog uppsidan uppväger än så länge iaf. ;-)
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Ygge83: Jag måste säga att Sundlöv vet vad han gör och att det därför ser mycket bättre ut än på länge. Inget av nyförvärven har gjort mig besviken ännu och jag har vant mig att det brukar vara tvärt om.

Tycker dock det är för tidigt att säga att vi blir ett topplag ....men kan kosta på mig att tro att vi slutar på övre halvan iaf.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Rytter: alltså tack för referatet jobbade tyvärr ikväll men nästa gång de möter Bik ska jag absolut vara där när jag bor här neråt. En härlig känsla fortsätt att bygga på detta nu.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
modomille:
Nja inte infört utan snarare att han kör så, enligt Särki hade förra säsongens resultat inte så mkt med dålig fysträning att göra.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Känns stabilt än så länge, trots svackor i matchen (speciellt i andra) och tryck mot oss så faller vi aldrig ihop som tidigare. Säcken har verkligen jobbat med försvaret och får backar som Hedman att se ut som en defensiv klippa precis som han ska vara.

Vi har inte en bländande offensiv, men genom att vi är täta bakåt så ger vi oss chansen att nöta ner motståndet. Tidigare år har vi ofta varit bra framåt men sedan när vi fått tryck på oss har vi släppt in en puck rätt lätt och tappat initiativet i matchen, nu undviker vi det och tar tillbaka initiativet istället.

Även spelvändningarna är bra än så länge, skapar betydligt mer spelvändningar för oss än emot oss, tidigare kändes det alltid som tvärtom. Kladdas fortfarande med puck i egenzon ibland, kan vi minimera detta kommer vi bli ännu farligare framåt med snabbare spelvändningar.

Hanses fick frågan om han hade bättre backar framför sig i år, svaret var "JA" men innehöll bland annat att man jobbade på ett bättre sätt, lugnare och med ett bättre system, ingen diss av AJ men tyckte man kunde ana att han var betydligt nöjdare med defensiven i år och det Säcken styrt upp. Säcken har gjort precis det man hoppades på än så länge och började med att prioritera försvaret.

BIK:s tränare nämner att dom är bra på utsidan men kommer inte in på kassen, dom får spela på utsidan hela tiden. Det är så man vill att motståndarna ska låta efter matchen då fungerar försvaret och man är tät i mitten där målen görs.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Ygge83:

Det vet jag inte men tydligen bästa starten på en säsong på 16 år.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Monno: kan någon berätta för mig när Modo hade + 9 i målstatistik senast? O dessutom 1 insläppt mål på tre matcher. Är det den första coach vi har haft på väldigt många år som förstår att vinnande lag ska byggas bakifrån?
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
MorganaLefaey: Tur vi har så bra andrecenter som Emil Molin(6p på 3 matcher), när vi nu startat serien utan en 1:e..;)

Seriöst så är han RIKTIGT bra. Känns som det finns en hel del talang i det här laget.
Särki har verkligen gjort avtryck på defensiven, slarv och allt duttande med pucken är nästan helt borta.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
S-vikaren: Bra målvakt men inte speciellt mycket karisma.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Monno: Man har tränat på ett annat sätt under sommaren. Mindre maraton, mer Usain Bolt. Enkelt förklarat.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Monno: Tror att det är mest Särkijärvi som har pushat på fysträningen,läste att Särkijärvi & co ska införa minst ett tuffare skridskopass varje vecka också.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Monno: känns som Modo knappt förlorat en närkamp. Är nog inte så, men känns oförskämt lugnt i kväll
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Tarasov: Återigen är vi bäst i 3dje perioden!
Det "supertränade" BIK "orkade" inte alls komma upp mot oss i sista utan vid arbetar ner dom och har fler målchanser än i de övriga perioden tillsammans typ.

Är vi säker på att Bäckström är kvar? Allt satt ju i fysiken? ;-)
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Tarasov: Ser stabilt ut.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Fantastiskt... Bara fantastiskt!
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Monno:
Smack! Andra målet ikv:)
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Tarasov: Alla backar spelar med ett otroligt lugn tycker jag.
Oerhört lite felbeslut p.g.a. stress och många gånger dom är otroligt coola på t.ex. offensiva blå.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Monno: lyssnar på dialogen från hateful eight samtidigt som man ser matchen.

En kommentar som skulle kunna användas när det blir gruffig match:

John 'The Hangman' Ruth: Now Daisy, I want us to work out a signal system of communication. When I elbow you real hard in the face, that means "shut up"
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
J F K:
Han känns mkt kvickare på skridskorna.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Gavelo: Läget känns väldigt stabilt. Men för det där extra för att gå långt skulle offensiven kanske behöva vässas. Men så länge det är såhär stabilt bör vi sitta lugnt i båten till deadline och hitta någon helst svensk/nordisk spets center då.

Men men, tidigt än.
Det är aldrig för sent att bli besviken.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
J F K: Kanske lite tidigt att säga, men när man har självförtroende så går allting lättare, tycker samtliga backar känns tryggare än i fjol.

Nu hoppas vi laget styr upp PP't till 22-25% så blir vi bra i alla spelmoment
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Monno: Jag tycker att Hedman är mycket bättre än ifjol. Verkligen ingen stjärna, men han är där han ska och är precis som man förväntar sig.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Tarasov:
Karlskoga har inget emot att bli upphakade när de skall göra mål... ”den som fuskar mest vinner”
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Tarasov: Hedman med kvällens tydligaste och nödvändigaste hakning!
Hedman tycker jag för övrigt ser ut som man hade förväntat sig ifjol.
Kommentera

Sv: Modo - BIK Karlskoga 27/9
Monno:
Så länge Karlqvist gör mål så behöver han inte.... ;)
Kommentera

1838880 · »