1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478852 inlägg · 4078 ämnen

Modo Försäsongsmatcher 17/18

1835664 · » Till forumet


Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
MorganaLefaey:
Ang beslutet som tas på isen vid spelare i målgården, så var det så redan i allsvenskan. Man kommer dessutom lägga mer ansvar på puckförande spelare vid tacklingar framifrån, nämnde man på upptaktsträffen.
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Pelle Bäckman klankar ner på vissa av fjolårets juniorer i nätupplagan av Öa.
"Alla köpte däremot inte direktiven.

Och en extra känga ger han till några av klubbens juniorer som var med i truppen.

– Sedan fanns det några juniorer som tycker att dom är mycket bättre än vad dom egentligen är"
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
MorganaLefaey: Minns inte om jag frågat denna fråga redan.
Men SHL ska förändra ett antal regler inför kommande säsong.
Någon som vet om dessa också kommer följas i HA matcherna?

www.svenskafans.com/hockeyzon/nya-regler-infor-shl-201718-574505.aspx
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Tarasov: Svårt att säga vad som är bäst. Det kan vara bra att ha 2 riktigt bra formationer då man då har 2st som man vet verkligen kommer skapa chanser.
Men har man 3st som inte blir så mycket sämre så får motståndarna fler svåra formationer att försvara sig mot. Sen ska man inte dra för stora lass utifrån träningsmatcher.

Men en helt annat fråga som jag kom att tänka på. Deutsch fick väl ett A-lags kontrakt. Men vars är han? Kan inte minnas jag sett han i någon försäsongsmatch.
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
MorganaLefaey:
Jo man offrar lite topp när man sprider dem på 3, för egen del föredrar den modellen. Med lite god utveckling på den som kommer spela med Björklund-VÖ så öppnas möjligheten för 3 starka linor. Fick en känsla av att Häggström nog kommer att kunna producera rätt bra i allsvenska, återstår att se. Färdiglekt nu, examen på onsdag!
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
modomille: Både och det där. En center som kan vara lugn och hålla pucken är inget vi haft överflöd av direkt.

Fast det är ju skillnad och hålla pucken som Crosby, Susse etc. eller hålla pucken som Ritola...
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Tarasov: Måste hålla med. Nu hade vi motståndare från en lägre division, men tidigare matcher + denna tyder väl på att vi kan ha ett klart bättre försvar.

Om man sedan tänker på genrepet så måste jag säga att det känns som att man gömmer bort både Björklund och Karlkvist lite. Sen ska man väl ha i åtanke att både dessa inte känns som några som tar ut sig 110% på försäsongen + att det var Häggströms första match.
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Rytter:
Försvaret måste iaf vara rena betongmuren kontra tidigare upplagor, vi släppte inte in 7 bakåt i någon match:)
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Rytter: Problemet med V Öhman är att han ofta håller i pucken för länge,han måste spela lite mer give and go om han ska ska ta nästa steg.
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Rytter:

Öhman visar prov på fint spelsinne och lägger en riktig genomskärare i PP som Röymark i princip kan slå in den i öppen kasse.

Nu orkar inte ÖHF längre och dom står i princip stilla.
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Monno:

Känns spännande inför säsongsstart, visst vi möter ÖHF idag men tycker ändå att vi gjort en bra försäsong där vi haft toppar mot SHL lagen. Tänk på att vi har en hel del nya spelare samt en ny tränare och spel som ska sättas.

Vi kommer nog ha en riktig leading line i Eriksson-Molin-Marklund, kedjan har alla komponenter för att lyckas. En spelskicklig och målfarlig Eriksson som mycket väl kan vinna poängligan, en snabb, teknisk och spelskicklig center i Molin och en hårt jobbande Marklund som även har bra avslut och teknik. Dom hittar varandra bra och skapar mycket när dom är inne och har väl gjort 3 mål idag.

Kedjan med Röymark - Häggström - Karlkvist kommer blir riktigt tung att möta och ser ut att dominera runt sargerna. Frågan är dock ifall Karlkvist inte kommer bli lite lidande utan en riktig spelfördelare.

Wahlgren - V Öhman - Björklund ser ok ut. Tycker Wahlgren ser bättre ut än förra året, snabbare och starkare och vågar mer. Öhman är smart och spelskicklig gäller att Häggström är på tå annars kan han Öhman ta platsen som andracenter. Ifall vi inte får ut allt av Karlkvist kan vi byta plats på honom och Björklund. Björklund kanske passar bättre med Hägga och Röymark och Karlkvist passar kanske bättre med en spelfördelande Öhman.

Sist har vi juniorkedjan som jag förväntar mig mer av, tycker inte alls Alba har följt upp sin fina förra säsong än och Lyrenäs måste upp ett snäpp till. Men dom går ut och kör och drar upp farten och jobbar hårt men måste bli lite mer skarpa och skapa mer.

Ser fram emot premiären så vi får ser vart vi står på riktigt.
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Tarasov: Domarskandal!
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Tarasov:
Häggström fick premiärmåla:)
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
MorganaLefaey:
Tror Alba hamna i 4:e för att ge dem lite stadga. Intervju m Molin
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Tarasov: Börjar dock fundera på hur det står till med Enström. När han inte var med från början så lät det som att det inte skulle vara någon fara för seriestarten och för 1v? sedan så stod det i någon artikel att de inte vet hur det egentligen står till med han, och nu är han inte med i genrepet.
Hur blir det om han blir borta långvarigt? Modo skrev väl kontrakt medans han var skadad. Går ändå försäkringen in i så fall, eller får Modo betala hela kosingen.

Ser ändå ganska ok ut på backsidan ändå måste jag säga.
När Enström kommer åter så ska nog inte Hedman känna sig allt för säker.

Om Tim utvecklas så bör vi ha 3st slagkraftiga formationer. Ser onekligen helt ok ut. Hade dock trott att Alba som visade mest förra säsongen skulle vara den som fick chansen i den formationen.
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
locken:
Känner mig rätt så lugn ang Häggström, det handlar trots allt bara om en spelare som "komma" in i det. I övrigt verkar det som Walfridsson tar den lediga backplatsen, Aronsson med som 7 back.
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Tarasov: Hoppas bara denna räcker för Häggström att komma igång, känns ganska osäkert? Det är lite med klumpen i magen inför säsong start, i alla fall för mig...Hoppas bara på en bra start så tror jag publiken kommer!
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Gavelo:
Häggström med på torsdag. Skulle vara kul om
Karlqvist - Hägg - Marklund fick köra. Så kan Röymark gå in med Gävleconnection.
Kommentera


Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Gavelo:

Vars står det? På swehockey står det Sundsvall Energi Arena, dock är Modo hemma lag.
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Rytter: Nä jag såg inte matchen såklart, därför jag trodde den spelades i FC eftersom att det står det på nätet!
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Gavelo:

Såg du matchen? Tyckte du det såg ut som FC?

MODO Hockey - Mora IK
2017-09-02 14:00
Preseason games
Sundsvall Energi Arena
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Rytter: Och sluta upp med det där snacket om att börja grina...
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Rytter: Står på sca-cupens liveövervakning att man spelade kvällens match i fjällräven
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Gavelo:

Spelar modo sina hemma matcher i Sundsvall Energi Arena? Bara matchen mot Löven var hemma i FC.

Läs på lite innan du börjar grina.
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
hanzon: Modo måste söka dispens att lägga alla matcher på bortaplan, hemma kan dom ju verkligen inte att spela hockey!

Sist i sca cupen haha fast man får spela 2/3 matcher hemma haha, bedrövligt
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
SKiLMY: Verkligen ett blekt Modo, och ett rappare Mora, saknade gnistan i laget.
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
‪Herregud vad utvisningar Modo tar hela tiden. Jag blir galen.
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Nucky: Står 1-2 till Mora efter två perioder. Slog av då Mora gjorde 1-2 så vet inte hur matchbilden sett ut efter det, men ser ut som att andraperioden inte verkar vara Modos melodi denna säsong heller om man kollar skottstatistiken 4-13. Har för mig det var samma förra säsongen om jag inte minns helt fel.
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
J F K: hur går det i matchen?
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Amitiel: Ingen fara alls. Har inget problem med att fler gillar honom, snarare tvärtom.
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
J F K:

Kommer väl kanske skada ditt ego, men tråkigt nog så är det så att fler än dina åsikter räknas :)
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Amitiel: va? Jag har tjatat om honom sedan jsm. Ruskigt talangfull och jag sade redan då att det blir nog årets genombrott.
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Rytter:

En som fått på tok för lite beröm tycker jag är Walfridsson, känns som han kan ta stort steg den här säsongen.
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Costanza:

Gillar det jag ser av Modo mot Mora. Vi känns stabila bakåt känns som vi hjälper och avlastar varandra bättre än tidigare år samt att vi håller ihop laget bra.

Av det nya tycker jag att Carnestad är en klippa bakåt, Marklund kommer göra mer poäng än vad jag trodde innan, har fina offensiva kvalitéer som han kommer kunna utnyttja på HA nivå. V Öhman är en smart spelare, tror inte vi behöver vara orolig där han kommer kunna spela i andra eller tredjekedjan och kommer göra det bra och producera. 1. Molin, 2 Öhman 3 Häggström känns som bra centerlinje på HA nivå.

Där tog vi ledningen med 1-0 av just V Öhman.
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
MorganaLefaey: Hehe, jag minns bara att vi fick möta Foppa, Näslund och Werner eller var det Salle i slutspelet under PIF-natten i innebandy. Vi skrattade lite uppgivet efter lottningen. Förlust 3-11. Kan minnas fel dock, då jag knaprade mängder med koffeintabletter. Nu ska vi inte förstöra den här tråden mer...
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Costanza: Du får inte glömma att du mött dem i skol-DM i hockeybockey, där de blev förbannade över vår taktik att få bonusmål för damer på isen o sen lägga bollen över sarg, som var så nära att lyckas.
Vill minnas att det krävdes straffavgörandet för att få fram en vinnare mot hockeygym när vi spelade slutspel i paradiscuppen. Kan minnas fel dock
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
bisterfinnen: Jag slutar dricka rent när MoDo avgör matcherna med 2-1 hemma sent ;-)
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Costanza: Har du börjat tulla på stärrt redan, tokfan 😂

Håller med om att släppa fram lite ungt och hungrigt.
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
bisterfinnen: Nu har jag ju inte lirat hockey själv, satt ju hemma och virkade guldgivande voodoodockor istället. Har dock mött bl.a Foppa, Näslund, Wernblom i fotboll och innebandy och det som man märkte då förutom fysiken, var vilken jävla inställning till uppgiften de hade i allt. Ibland känns det som att MoDo idag kör med sina helyllekillar. Ge några oslipade juniorer lite mer utrymme i hemmamatcherna, tror att det kan lyfta laget, och mest med tanke på vilken internationell nivå de håller redan idag. Vinn hemma nu för faaan! Krossa Ö-vik Hockey ;-)
Ahh, eller är vi bortalaget här hemma?....
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
dempa:

Inte än. Du får sjå dig 😁
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Gavelo:
Rätt sä lika kedjor som innan ang laguppställningen imorrn. Gillar Björklunds försäsong, känns lite lättare i positiv bemärkelse och uppträder som en ledare. Det känns lyxigt att ha en 40 poängspelare i 3 linan. Hoppas det uppstår kemi m Victor
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Monno: Som sagt, fysik och vikt är inte samma sak, inte ens i närheten heller, sen är ju balansen och hur man förflyttar kroppen väldigt avgörande för hur fysiskt man kan spela.

Kul som fan iaf att återväxten ger utdelning!
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
J F K: Man kan gissa på att han inte har så dålig fysik. Håller med hur du menar.
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Monno: fel av mig alltså. Han ser så stor och kraftfull ut på isen.
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
dempa: Så vitt jag vet så kommer den visas av mitt media. Så vilken lokalblaska som helst som är ansluten till det.
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
MorganaLefaey: kan man se morgondagens match någonstans?
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Smurfen: Inte så länge kvar nu. Undra om Häggström hinner spela någon match innan serien startar.
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
Molin och Johan Eriksson tillbaka till matchen mot Mora
Kommentera

Sv: Modo Försäsongsmatcher 17/18
www.svenskalag.se/ornskoldsvikhockey/nyheter/1031966/lokalderby-som-genrep-infor-seriestarten

Dom verka ha hitta en motståndare nu för extra träningsmatch.
Kommentera

1835664 · »