1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531064 inlägg · 4122 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Silly: fast det är ju egentligen bara lika häftigt som att ha en poster av dom från modotiden av nostalgiskäl, för inte en enda av dessa nhlstjärnor kommer komma tillbaka och spela i övik annat än för möjligen nåt jippo runt jul.

Jag skiter fullständigt I om nylander gör 709 poäng eller noll. Lika aktuellt och intressant som familjen Wahlgrens nya inköp

Fick precis hem mitt säsongskort. "Tack för att du har tecknat ett säsongskort hos MoDo Hockey för SHL säsongen 2025/2026"

Aj.

Trärumpa:
Jag tror att:
Aagaard
Norlinder
Niederbach
Linus Pettersson
Redab har löst ett årskort som dom äkta trogna Modoiter som dom är...
Sedan tror jag att några belackare här inne inte ens har löst ett medkemskort !

Silly: Av dem kan Nieder och LP välkomnas tillbaka eftersom båda är uttalade legoknektar som alltid väljer pengar. Men är man two-faced så blir man persona non grata i de flestas bok.

Silly: jag tror att norlinder löst minst två årskort. Drabbar ingen fattig. Har dansken löst ett årskort. So what? Det har även gubben på jakthornet i gula villan gjort också. Kanske även Janssons. Vad gör dom slantarna för modo då han valde bort oss och dessutom slösade onödig energi på sportchef och fans. Han trodde jag verkligen kunde bli en nu skröder , men han visade verkligen färgen. Nu ska han smila in sig hos nya klubben. Ät rødgrøt med flø och håll din keft danskjævel.
Ögontjänare.
Hoppas utvecklingen stannar och att du skämmer ut dig med patenterade idiotutvisningar .

So what. Dom har kanske köpt årskort. Finns jänkare med hockeyintresse som flugit hit för alla pengar dom har för att visa vilka supportrar dom är. Inga flyende fadäser som är ryggraden i nederlaget tar ansvar och vill visa hjärtaoch göra rätt för sig förtjänar respekt.

Min respekt går till besättningen som stannar och vill ta revansch. Måns, jeppe, Op, Karlin , berglund , Hinken (nej jag hatar inte honom, jag kritiserar men han jobbar kvar och försöker ❤️), zacke , jocke Bäckström . Säkert glömt ett gäng.

Ni som drog .. lycka till . Kom inte tillbaka.

Ja. Jag har köpt årskort.

Silly: Väldigt stort av Linus Pettersson om han löst årskort.
Så mycket cash lär han inte fått i Norge.

Undrar hur han och Åhström i samma lag skulle stå sig i HA. Tveksam att dom skulle vara på den nivå av spets vi behöver nu dock.
Då kanske KJ vore intressantare som varvat norska ligan tidigare säsonger, men han verkar bosatt sig i Norge han?

Frontschwein: Löser om Byggelements problem och risk för konkurs, visst är det en sponsor till MoDo?

Heyerdal:
Tror du tänker på Lättelement.

Heyerdal: Byggelement och Lättelement är två olika företag !

MoDos ordförande är på Lättelement och är nog en stor sponsor åt MoDo

Frontschwein: Om man följt Modo det senaste 4/5 åren så kan man inte annat än tacka Mikkel, han kom när det var som sämst och tog oss till högsta serien igen, synd när vi spelade SHL faller mycket på lagbygget, = Hinkens fel för att han inte vågade satsa väl där...

Tror faktiskt på de flesta uttalande från han, han hittade sin nya familj här, så fort vi är tillbaka kommer han med på tåget igen, då med mera SHL-erfarenhet.
För han är i sin bästa ålder för SHL (29år). Hade han varit 32/33 hade han 100% stannat. För Hinken är en bra HA-sportchef för han har historiskt hittat de oslipade diamanterna för denna serie.
Mot 25/26!

Frontschwein: Nu ska vi inte vara arga och besvikna på de som inte stannar kvar. Klart att de vill utvecklas och bli bättre i högre liga. När de utvecklas och Modo goptt upp igen så är de bättre . Jag tycker vi ska tacka alla som spelat för oss och välkommen tillbaka . Om du fått 5000 kr mer i månade i lön av arbetsgivare så hade även du bytt jobb.

Nicklas Lundstrom:Nej, en korrekt jämförelse skulle vara om en ekonom som nyss råkat raderat hela årsredovisningen och satt företaget i rejäla problem sticker för att ett annat företag erbjuder högre lön. Då är man inte välkommen tillbaka.

Nicklas Lundstrom: Jag hör att precis som Skellefteå och Brynäs gjort tidigare (och då ersatts av Björklöven) så väljer nu även löven att skippa SCA-cupen.

Helt rätt tänk för ett lag med ambitioner. Jag ser inte vitsen med att slösa bort en träningsmatch på lag som Sundsvall eller Hudik där reserverna får logga mest istid.

Schöönt: MoDo satsade inte tillräckligt hårt när vi väl tog oss upp, var viktigare att ha pengar på banken än ge dom till Hinken så han hade kunnat köpa in åtminstone en riktigt bra center.
Vi fick till och med swisha för att få hem Norlinder.
Att ge ge Hinken extra pengar när säsongen väl är igång är försent.
Ex vd Johan får ta på sej det här, som annars gjort ett fint jobb hos oss.
Nu är vår fina stomme borta som Hinken & Karlin byggde upp.
Många av dom kommer fortsätta att utvecklas i andra shl lag och det svider.
Hoppas vi kan få ihop en ny stark stomme som vill spela för MoDo, hoppas Hinken & Karlin får till det ännu en gång.
För det var egentligen bara två spelare vi tappade åren innan vi åkte ur (Sam & Josh).

Det man är rädd för att när tålamodet släpper för antingen ledningen eller trycket blir för stort så tvingas Hinken och Karlin gå.
Då börjar cirkusen med nya tränare och sportchefer varje år, just det som gjorde oss till en HA föreningen...inte ens ett stabilt top lag i HA.
Hoppas resultatet kommer direkt och vi slipper gå igenom eländet vi hade innan Hinken tog över.

Nicklas Lundstrom: Ang. att vi också skulle byta arbetsgivare om vi fick 5000kr mer i månadslön. Det hänger väl på vad vi har för lön, tjänar jag 20000/mån visst då byter jag nog, tjänar jag 50000 eller mer och har ett jobb där jag trivs då är det tveksamt.

JonathanF: fast nej, tycker inte den är korrekt. En enskild spelare i ett lag motsvarar inte nån som har access till att radera hela årsredovisningen. Och oavsett, Skulle agaards egna prestation under säsongen motsvara att radera hela årsredovisningen? Knappast. En korrekt jämförelse skulle vara att du kommit till jobbet och gjort det du ska, men de i ansvarig position har inte gjort sitt jobb och satt företaget i skiten. Sen blir du erbjuden återanställning i en b-version av företaget och rejält sänkt lön, resa med buss genom halva Sverige istället med flyg osv osv.

Det är sportslig och ekonomisk ledning som raderar redovisningen i din jämförelse. Kanske Måns crosschecking? Men han stannade ju kvar ;)

Trärumpa: AVGÅ ALLA!!!

Monno: Ingen av dom är ens nära att platsa i ett lag med SHL-ambitioner.

Schöönt: Man lämnar inte MoDo när man är som mest behövd.

Vi måste sluta försvara egotrippade människor, och inte bara inom idrotten.

Röda dagar : du har ju tappat det om du anser att det är Widebros fel. Vi har en styrelse med 0 kravställan. Avsätt Ulf. Gå på årsmötet.

SPOODI: Oavsett om det var Johan Widebro eller styrelsen som fattade besluten om hur mycket man skulle lägga på spelarbudgeten så var det för lite. Nu fanns det pengar men dom användes inte.

Confusius: Olofssons bror Viktor het i nattens NHL slutspel. 2 mål och 1 assist mot Oilers. Hoppas på att bröderna inom någon säsong vill spela tillsammans.

Jan-Erik : Var riktigt nära sitt 3e mål i OT också.

Confusius: Foppa i dagens Aftonbladet ang. att 14 spelare bara några dagar senare sa att de skulle lämna. "Tråkigt gjort, många packade ihop och gick, spelare som var med och åkte ned men packade ihop sakerna och gick till andra klubbar". Även kritiskt till att Ranta redan i december kunde krita på för Öret.

Jan-Erik : Bra att Foppa vill ge på slynglarna utan skägg en smäll!

Jan-Erik : Oj, vad jag är förbi och klar med det här tycka synd om sig själv-stadiet. Jag säger inte att det är en offerkofta-artikel, men jag reflekterar bara i stort nu och inser att jag fullständigt skiter i dessa spelare. Nu blickar vi framåt!

Majbrasan: Det gör Foppa också, då han travesterar Pär Elofsson när han säger "Det är bara att bryta ihop och komma igen" och vill att vi ska ta oss upp så fort som möjligt.

Jan-Erik : var läser du det

Bäck: dagens Aftonbladet har en intervju med Foppa

Jan-Erik : Även en fin intervju i dagens ÖA med nya målvakten Edvin Olofsson om hans stora MoDo intresse och om hur glad hans Farfar blev när Edvin berättade om att han hade skrivit på för MoDo , det kom en och en annan tår i från farfars öga då 😪😀

Smurfen: Frågan är nu. Gör Krizan sin 9:e säsong i slovakiska tredjeligan? Vilken kung detta är! Bjud upp honom till Ö-vik nån match, MoDo!

Costanza:
Kan bli ett Tarasov - välsignat lag….
Linus A/Kelleher

Costanza: Bärs i bastun i div3 låt mannen njuta vafan! Tar säkert 2-3 järn innan match med

Tarasov: Vi bestämmer att detta blir en kanonsäsong.

Costanza: Woods lämnar enligt öa 😭 fan!
Såg nu att MoDo bekräftat det...

Robin Moberg:
Antagligen det som gör att vi tar in Kelleher då.

Tarasov: ja, lika små lirare. Behöver klasscentrar o tyngd nu! Plus rundblad där bak!

Robin Moberg: Nu saknas väl bara att Werner går sönder i sommar och rundblad åker till skeå

Tarasov:
Verkar som den här killen inte har hittat nytt?
M.C in i mitten i 3:e, Gästrin på höger
Och den här killen på vänsterkanten
Kan väl inte vara så dyr?
Kopplingen är Gradin från Coloradotiden!

Robin Moberg: Så den enda toppspelaren Modo lyckades få att stanna är Olofsson det är svagt Just nu känns det inte trovärdigt när Modo säger att vi ska upp direkt Hinken känns mest uppgiven och defaitistisk i intervjuer.Om vi ska etablera kunna oss i SHL är jag tveksam om Hinken är rätt sportchef.

Robin Moberg: Med all respekt för Woods men Modo behöver ändå bygga ett helt nytt lag för att klara kommande utmaningar. Över är dagarna där vi rent fysiskt är underlägsna 52 matcher på en säsong.

Foten måste sättas ner och vi måste våga köra över motståndarna och inte be om ursäkt vilket var känslan under våra två SHL-säsonger. Ett tyngre och elakare lag.

Hoppas bara inte Hinken känner sig nöjd med dom tyngre pjäser han redan plockat in så att han inte bara värvar Kelleher-spelare hädanefter. För det kommer inte gå

Sett till att Woods lämnar skulle nog detta inte vara ett allt för orealistiskt lag att ställa ut 25/26
Förstamålvakt: Adam Werner
Andramålvakt: Edvin Olofsson

Kedja 1
LW: Jesper Olofsson | C: Kyle Topping | RW: Tyler Kellerher
LB: Carl-Johan Lerby | RB: Victor Berglund

Kedja 2
LW: Lukas Wernblom | C: Gerry Fitzgerald | RW: Linus Andersson
LB: Sverre Rønningen | RB: David Rundblad

Kedja 3
LW: Måns Carlsson | C: Milton Gästrin | RW: Liam Hawel
LB: Jakob Noren | RB: Viktor Persson

Kedja 4
LW: Sebastian Ohlsson | C: Jacob Bjerselius | RW: Oscar Pettersson
LB: Hugo Hallin | RB: Oliver Svensson

Extraspelare
Forwards: William Falkenhäll, Milan Sundström
Målvakt: Ebbe Lundberg

Vad less man är på dessa hockey spelare !!

Hur lyckas Brynäs och typLöven få behålla alla sina spets spelare i Allsvenskan för

Sjukt bitter hur det blev som !!

Robin Moberg: Med risk för att få skit men....
Tycker Woods är en tämligen begränsad spelare, svag i närkampsspelet, kan inte göra mycket på egen hand, helt beroende av rätt omgivning annars är han i mitt tycke osynliga mannen.
Övertygad att vi kan få en mycket mer komplett spelare för de pengar som Hinken nu sparade in på Woods kontrakt.

Smurfen: Vi har alltså tappat nu 19 spelare från fjol årets trupp !!!!

Galet !!!

Livet som MoDo it i andra ligan !!!🤮🤮🤮

Smurfen: Modo har ju fått behålla lika många spelare som Brynäs och Hv71 6 resp 5

Gavelo: Var det verkligen så ?

Okej , då ger jag mig 😅😅

Smurfen: Det är nästan som förra gången vi åkte ur

SPOODI: Lukas Wernblom vore sån jävla drömvärvning. Som byggd för slutspel och egentligen för bra för HA

DrCox: Tydligen har HV lagt ett sent bud på Woods enligt ÖA !!!

« · 2879966 · »