1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479774 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Karlskrona 2019-12-17

2015043 · » Till forumet


Sv: Modo - Karlskrona 2019-12-17
Heyerdal: Sitter just nu och laddar inför morgondagens match genom att lyssna på Prodigy ”smack my bitch up”.. bra som fan!
Det är precis vad som ska hända imorrn när Modo ska ner och möta hyndorna😎
Kommentera

Sv: Modo - Karlskrona 2019-12-17
Tarasov: om så hoppas jag innerligt att han inte skadas, kan väl hända i HA med men kanske tuffare spel med landslaget
Kommentera

Sv: Modo - Karlskrona 2019-12-17
Monno: Ungefär som senast hemma mot Almtuna, där Löven lika gärna kunde torskat.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskrona 2019-12-17
Tarasov: Såg slutet av Löven-Kristianstad.
Ingen höjdar match.
Synd dom inte k inunde snö en poäng av Löven.
Men det var bedrövligt spel på Lövens avgörande mål.
Skulle säga att Löven mest vann på KIKs dålighet.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskrona 2019-12-17
Tarasov: Ja vi snackar ju faktiskt HA är....
Kommentera

Sv: Modo - Karlskrona 2019-12-17
Axle San:
Kollade truppen förra året i huvudsak kanadensare i Schweiz, även om Tambellini säkert kan vara aktuell så får man inte bli alltför hemmablind. Det finns säkert en hel del yttrar i NLA/SHL/KHL som kan tänkas gå före.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskrona 2019-12-17
jonsson: Truppen är inte uttagen ännu verkar det som...håll i dina hästar
Kommentera

Sv: Modo - Karlskrona 2019-12-17
Trustor:

Vet nån om Tambellini är uttagen till Spengler Cup?
Kommentera

Sv: Modo - Karlskrona 2019-12-17
Sputnik: var själv på modos senaste match mot BIK i nobelhallen (7-0). bedövlig domarinsats var det. domarn höjde armen vid minsta putt och skrik från publiken. kul för bik såklart och de var ju fantastiskt duktiga på att utnyttja överlägena men det finns mycket att jobba på gällande domarnas integritet. det förstör hockeyn med dessa diving-fasoner.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskrona 2019-12-17
hk: äckligt beteende, Den skiten hör till fjollboll och är inget jag vill se på en hockeyrink. Tror vi hade hanterat det bätttre på hemmarink också och dessa kassa domare hade inte pallat av våran hemmapublik som skrikit högt på BIKs tattarbeteende. Då hade nog utgången sett annorlunda ut.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskrona 2019-12-17
hk: Det är ändå underhållande att läsa i timjååforumet när dom får uppleva en domarinsats som vi fått uppleva flertalet gånger denna säsong.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskrona 2019-12-17
Sputnik: bikarna dök mot oss också
Kommentera

Sv: Modo - Karlskrona 2019-12-17
wolper: Masken Carlsson så nån gång till mig att man får låna fruarna då....Då snackar vi ju Leksand.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskrona 2019-12-17
wolper: på tal på annat. Får lagen någon typ av ersättning när landslagen tar spelare?
Kommentera

Sv: Modo - Karlskrona 2019-12-17
Sputnik: jo tycker att de tappar åt båda hållen. Släpper vissa solklara åt båda hållen medans de tar vissa väldigt tveksamma. Försöker förliks mig med nivån jag men svårt. Speciellt när den skiftar så
Kommentera

Sv: Modo - Karlskrona 2019-12-17
wolper: Jo säger inget om det. Är mest Ronaldofasonerna jag avskyr från BIKs håll. Sen är domarn okensekvent åt båda håll.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskrona 2019-12-17
Sputnik: haha bik är bik men samtidigt är det en crosschecking som är totalt onödig. Sedan att ni innan har flera tillfällen ni lätt hade kunnat fått utvisning men domarrn blunda. Och 3-2 målet föranledes av en avaktande utvisning som en precis likadan situation innan i timrås zon som domaren släpper. Tycker det bara är mest komiskt att ni gnäller på att vi gnäller på domarnivån men är ju fan värre inne på erat forum ^^ men bikpubliken är speciell. Glömmer inte när cmore måste haft micken i "publiken". Var ett antal mindre fina personpåhopp från dem då^^ försöker se med hyfsat neutrala ögon men svårt när man aldrig vet nivån^^
Kommentera

Sv: Modo - Karlskrona 2019-12-17
wolper: Haha det hade kokat härinne om ni var i vår sits. Vi åker på århundratets sämsta filmning på bikspelare efter lätt putt i ryggen. Senare croscheckar en bikspelare en Timråspelare i rygg utan puck som liger i smärtor men ingen utvisning.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskrona 2019-12-17
hanzon: haha bik börja inte spela förän efter halva matchen, dömer bort ett mål för bik, å timrå får såklart endel "medflyt" host domslut. Spännande match^^ men får gärna bli slutkörda
Kommentera

Sv: Modo - Karlskrona 2019-12-17
Monno: Instämmer, hoppas att inte Tambellini spelar någon annanstans
Kommentera

Sv: Modo - Karlskrona 2019-12-17
hanzon: Han får inte förlängt med Luleå. Men jag skämtar såklart. Inge spelare jag vill ha.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskrona 2019-12-17
Monno: Widing?
Kommentera

Sv: Modo - Karlskrona 2019-12-17
Golden boy : Modo hade 46 poäng efter 30 omgångar ifjol.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskrona 2019-12-17
hockey_21: hård lång match så de är lite slutkörda på fredag^^

Hoppas inte vi tappar tambelini de matcherna surt. De har väll annat de kan plocka även om det är kul för hans skull.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskrona 2019-12-17
hockey_21: Vi kanske ska ta in Widing så länge? ;-)
Kommentera

Sv: Modo - Karlskrona 2019-12-17
goleafs: Det står på Allehanda också
Kommentera

Sv: Modo - Karlskrona 2019-12-17
goleafs: Skulle väl inte förvåna någon om det blir så, men truppen är ju inte uttagen än och enligt Glader så verkar inget vara klart just nu.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskrona 2019-12-17
Återstår att se om detta stämmer. Från GrönGult.se

”Fick höra idag via en som är involverad i Modos verksamhet att Adam Tambellini uttagen till Kanadas landslag för Spengler Cup. Vilket är väldigt stort!

Det innebär också att han inte kan delta i matcher mellan tors 26 dec. - tis 31 dec. Han missar isf både matchen mot Västerås och Timrå.

Hittar ingen information om detta men jag gissar att de går ut med informationen inom ett par dagar...Så än så länge får ni ta det som ett rykte..”
Kommentera

Sv: Modo - Karlskrona 2019-12-17
Bad_Brett:
Av det lilla jag såg igår tyckte jag mig kunna se att han läser spelet väldigt bra oavsett situation.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskrona 2019-12-17
hockey_21: Blirr glad av att läsa sådant där, vilken kille! Ett fördöme för många unga spelare.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskrona 2019-12-17
hockey_21:

Nä, det kan man inte, kryss blir bra.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskrona 2019-12-17
Bra inställning är något Öhman verkar ha iallafall

Hur har du mått när du inte fått spela?

– Det har varit tufft, men det är bara att kriga på isen och köra extra på gymmet. Man måste ju visa att man vill vara med.

Du har inte sagt åt din agent att ringa Fredrik Glader så han kan leta en ny klubb?

– Nej, absolut inte. Man ska förtjäna sin plats och de andra backarna har varit riktigt bra. Det enda jag kan göra är att visa att jag förtjänar min plats.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskrona 2019-12-17
jonsson: Man kan väl inte hålla på Timrå heller? Vi får väl hoppas på kryss
Kommentera

Sv: Modo - Karlskrona 2019-12-17
Eller:

Hoppas på BIK dipp ikväll.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskrona 2019-12-17
Tarasov:

Intressant. Hans far var duktig i både hockey och fotboll men valde hockeyn till sist.
Givetvis 😀
Kommentera

Sv: Modo - Karlskrona 2019-12-17
Eller:
Jepp
Kommentera

Sv: Modo - Karlskrona 2019-12-17
Tarasov: Aha, Johan Jonsson/Tellströms grabb. Johan hade ju någon säsong i Modo men gjorde väl större intryck i Luleå under lockoutsäsongen om jag inte minns fel.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskrona 2019-12-17
Nucky:
Sen har det nog lite att göra med att han hela livet tränat hockey för spel på liten rink, skulle han stanna 1 säsong till så tror jag man skulle se en förändring nästa säsong.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskrona 2019-12-17
Golden boy :
Har för mig att vi hade 61p på 39 matcher. Plus minus någon poäng. JJ slutade iaf på 37p de fixade han på halva säsongen iår.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskrona 2019-12-17
Nucky:
Tycker hans skridskoåkning är rätt bra. I övrigt så skall Oscar Tellström träna med A-laget idag. Roligt inte för att det är Pscar utan för SC/scout faktiskt jobbar👏🏻
Kommentera

Sv: Modo - Karlskrona 2019-12-17
goleafs: Menar inte att det är en raket, men helt ok ändå. Dock tröttnar han fort vilket också lär ha att göra med många kilo att släpa runt på.

Tror dock vi är överens om att vara oense på den punkten ;)
Kommentera

Sv: Modo - Karlskrona 2019-12-17
goleafs Nån som har koll på hur många poäng Modo hade efter 30 omgångar ifjol? Vore kul att veta hur många poäng bättre vi är I år.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskrona 2019-12-17
Nucky: Tycker definitivt att Tambellini är svag på rören, men vad gör det när han gör 2p/match? Bevisligen tillräckligt bra skridskoåkare för att vara en klasspelare på HA-nivå iallafall.

I ett race från kortsida till kortsida tror jag dock att Tambellini skulle vara bland de långsammaste i Modo. Tur att hockey handlar om mer än enbart skridskoåkning, och i dessa delar håller Tambellini hög SHL-klass.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskrona 2019-12-17
goleafs: Tycker han har en rätt skaplig skridskoåkning, men tror han ser trögare ut än vad han är pga sin storlek.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskrona 2019-12-17
hockey_21: Stämmer bra det! Vilken tur att det inte är poängligan som avgör säsongen 😊
Kommentera

Sv: Modo - Karlskrona 2019-12-17
Tarasov: Men frågan är väl också vad han var scoutad till? Förmodligen för ett NHL-lag, och steget mellan HA och NHL är ju en bit.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskrona 2019-12-17
Tarasov: Adam J:s hockeykunskaper finns inte, det vet vi sen tidigare. Men här om dan så kom nog det värsta på länge från honom, han tog ut ett "superlag" från allsvenskan där han tog med Simon fernholm men inte Toby eller Norris Norlinder🤔
Kommentera

Sv: Modo - Karlskrona 2019-12-17
goleafs:
Att en bloggare för ett lag skriver ner motståndarna spelare får nog anses vara ”normalt”. Men att en betald journalist som Adam J får scoutrapporter som visar sig vara rätt tveksamma är rätt dåligt. Har för mig att Monno nämnt det innan.
Kommentera

Sv: Modo - Karlskrona 2019-12-17
Monno: Nej verkligen. Spelare med skridskoåkning som sin svaghet brukar ju i regel ha svårt i HA. Jag trodde faktiskt att det kunde bli en flopp här, men bara att lyfta på hatten, Hellkvist har verkligen hittat rätt roll för Tambellini!
Kommentera

Sv: Modo - Karlskrona 2019-12-17
goleafs: Korpenlirarn är 2 poäng före eran bäste poängplockare med 12 matcher färre😉
Kommentera

2015043 · »