1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478702 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Kristianstad 2020-10-16

2089417 · » Till forumet


Sv: Modo - Kristianstad 2020-10-16
J F K: Ja, Ohlsson har en väldigt hög lägstanivå.
Tycker han visat upp en del spelförståelse också vilket är roligt att se. Förtjänar sin plats i 1:a kedjan, och skulle nog säga att han tillsammans med Peters är våra bästa spelare för tillfället.

Hepo är definitivt en besvikelse. Vet inte om han är rädd att skada sig inför campen, för när han väl blixtrar till syns det hur mycket talang han har.
Tror LP skulle göra mer poäng på hans istid och position.
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2020-10-16
Nucky: Japp. Sebastian Ohlsson är ett klipp. Av alla forwards är han den jag hittills gillat bäst. Spelar alltid för laget. Har en sjuk speed och hade han bara fått lite mer hjälp så skulle han gjort väsentligt mer poäng.

Det är tveklöst så att Heponiemi har mest hockey i sig, men hans spel utan puck lämnar oerhört mycket att önska. Han fullföljer sällan situationer, undviker närkamper och tar ofta den lätta vägen.
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2020-10-16
Legend 27: Dryga Lövare som tror att ni redan tagit steget upp till SHL min bror är likadan , ni verkar ha glömt hur det var för några år sedan med spel mot Vännäs och Teg och då tyckte ni annat ....Modo har ett helt nytt lag det tar tid att få ihop det men vi såg igår att det finns potential oss flera spelare och kämpaglöd sen att vi fick spela med en man mindre i två perioder förra matchen mot KIK då Peters räddade en poäng men vi var duktiga på BP och vi släppte in ett mål bara ,,,,Du ska inte jämföra Modo och Löven det är som natt och dag vi fyller 100 år och är en klubb som hela hockeyvärlden känner till och hade vi fått behålla alla som åkt över till NHL så hade vi spelat om Le-Mat varje år så kom inte och jämför erat lilla Löv det blir bara patetiskt då ni är medgångssupportrar och tror att SHL redan är klart efter några matcher sen önskar ni Modo i ettan nä håll er på eran kant du sprider bara hat och du borde ta medicinen så du inte hatar ihjäl dig ....Modo vi reser oss igen och vi ska upp till finrummet om inte covid sätter stop för det igen och blir det inte Modo så hoppas jag att inte Lövhögen tar sig upp och blir nya Växjö det vore inte bra för hockeyn
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2020-10-16
Legend 27: "Normalbegåvad" det kan man ju undra om dom ekonomiansvariga i Björklöven har varit genom åren. Tycker inte att du ska ha huvudvärk för Modo, utan koncentrera dig på ekonomin i Löven. Det märkliga med Umeå är ju att det är en universitetsstad med mycket personer som är duktig på ekonomi, men bevisligen har dom aldrig jobbat i Björklöven. Det är inte många år sedan som ni var ned och vände i lingonserien och mötte Vindeln i derbyn, på grund av ekonomin. Tycker du ska hjälpa honom som sitter på torget och säljer bingolotter, så att ni kan hyra in extra bajamajor, när det är mycket publik i hallen så att man slipper troaköerna på 40 minuter. Och får ni in pengar så slipper Kenttä åka hem till torget i Haparanda och sälja karelska piroger. Ville Nieminen spelade 10år i NHL och vann Stanley Cup guld med Foppa, men han är inte normalbegåvad enligt dig ??? Så det du menar är alltså, att fyllskallen Walsson är mer än normalbegåvad ?
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2020-10-16
Robin Ztorken L:
Trodde du tänkte på Ohlssons mål :p
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2020-10-16
Heyerdal: Friläget gick snabbt och skottet var rappt, rätt upp i krysset, svårt att rädda den tycker jag.
Det målet får Heppo ta på sig som inte lägger passen utmed sargen
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2020-10-16
Robin Ztorken L: målet från kanten var han inte vaken på o det på friläget tyckte jag han var passiv borde gått ut mer mot killen
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2020-10-16
Nucky:
Det betyder att vi har en tydlig spelide som går från seniorer ner till juniorlagen.
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2020-10-16
Nucky: Håller med, det var en fröjd att se våra junisar men Heppo kan bänkas en tid framöver nu!
Tragiskt illa att släppa 4 pucker hemma mot KIK, det är inte okey men vi har hittat en våldsamt bra målvakt det är glädjande
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2020-10-16
dempa: Det var VÄLDIGT roligt att se Lindewall och Nordin igår.
Framförallt Lindewall som kommer in och spelar med pondus och är så tydlig med sitt driv och höga forecheck.
Intressant att en junior kan komma in efter ett par träningar och vara så självklar i sin roll medan andra tränat i sju veckor, och ändå ser ut att mest åka runt och fundera.
Som han spelade igår var han definitivt ett par hack upp mot Olhaver.

Ohlsson är f.ö precis så bra som man hade hoppats.
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2020-10-16
modomille: Barto var landslagsmålvakt, så nog var det skickligt att landa honom.
Kangasniemi var heller ingen dålig värvning, men hade lite svag omgivning när Rosdahl och Olofsson dippade rejält på vårkanten.
Belov var väl ganska exakt vad man eftersökte för stunden, så nog har Glader levererat ok speciellt med tanke på att det var hans första år.
Tror f.ö Hedberg kommer visa sig bli en klok värvning i år.
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2020-10-16
dempa: Gillar tonen i ditt inlägg. där har vi många något att lära inga namn nämnda.
Jag tror MoDo kommer kommer gå bättre än vad inledningen visar. Nieminen må vara ett osäkert kort men han har ju de material Glader ställt på skridskorna, så ansvaret bör nog fördelas med lite mer eftertanke, Bra med 3 pinnar de ger lite arbetsro, MoDo:s defensiv oroar mig, släppa 4 mål mot Kristianstad är helt enkelt underkänt.
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2020-10-16
dempa: Det är väl trots allt Glader som är i dagsläget mest ansvarig för att det ser ut som det gör? Han som har byggt laget och anställt Nieminen. Folk pratar om hans track rekord men vad har han egentligen gjort? Hellkvist var högst delaktig i värvningen av Tambellini till exempel. Och Bartosak var en tidigare landslags målvakt.

Vad har Glader gjort som är så HIMLA bra?
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2020-10-16
Legend 27: Nieminen må vara en nitlott, men Glader är det inte. Ruskigt nöjd vi har honom. Välkommen hit förresten, hoppas du skriver mer i fortsättningen. Hur gick det med hockeykarriären efter gymnasiet för egen del?
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2020-10-16
Legend 27: Välkommen du också! Vi vet att personer på GrönGult inte direkt bidrar till mänsklighetens utveckling. Har varnat här länge för er alla och er ankomst. Nu kommer ni slutligen hit som krypande mördarsniglar med era västerbottenssanningar likt era lite duktigare men lika störda kusiner i norr ;-)
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2020-10-16
Legend 27: Hahahahaha
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2020-10-16
udden: ursäkta på förhand mitt intrång här. Avskyr att kommentera på andra lags forum, men känner att jag vill göra ett undantag. Lövare känner mig som Makaron/Makaronen på gröngult.
Jag har genom hela min uppväxt ogillat Modo. Ville inte gå hockeygym hos er pga namnet, färgerna och staden@ och har ständigt hånat er klack som jag tycker varit undermålig.
Nu över till nutid. Fan vad synd för er att det blev seger mot Kristianstad. För ni har tillsammans med Södertälje seriens överlägset sämsta tränare. För varje seger ni tar gräver ni en större grop. Fredagens tre poäng försvinner inte, men i förlängningen räddade det Nieminen - vilket leder till att ni kommer behövas dras med Nieminen ett tag till.
Ska man skapa framtidstro behöver det finnas en stabil och bra grund. Glader kanske är det, men knappast Nieminen. Det går ju inte att ta karln på allvar. Med sin bristfälliga engelska låter han som en förvirrad finne och man funderar om han kvalificerar sig som normalbegåvad.
Nu tycker jag förvisso att ert lagbygge är ganska dåligt, men t.ex Svenningsson är bra i vanliga fall i Allsvenskan. Tror många andra också skulle kunna börja prestera med en ny tränare.
Nu fångade Nieminen en livlina, och det kan ha varit förödande. Just nu ligger skulden på den dåliga inledningen på Glader då nyförvärven blev bänkade med gott resultat. Han borde erkänna sitt misstag med Nieminen redan nu så Modo kan börja om. Det här experimentet kommer aldrig sluta bra. Bort med prestigen och in med framtid.

Förlåt om ni Lövare tar illa upp för att jag skriver här, kommer inte upprepas. Vill bara inte att något lag ska behöva gå i Lövens tidigare patenterade värdelösa vägval med risiga tränare och dålig sportchef. För mig är det osmakligt. Ni modoiter förtjänar bättre, trots att jag avskyr Modo.
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2020-10-16
Costanza: MoDo Golden Knights låter rätt coolt
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2020-10-16
Tarasov: Frank är den evige mediekungen och vi hoppas i år att MoDo blir som Vegas Golden Knights. Gänget som ska försöka lära känna varann och till slut fattar att Hägga verkligen ska ha pucken i offensiv zon sent i andra OT...
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2020-10-16
Costanza:
Tror Frank kommer få en annan roll i Modo.
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2020-10-16
Costanza: vågar inte spela musik här, men fick en flashback monumental . finns på ett annat forum inom kort
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2020-10-16
puffe: Grym låt, då jag direkt tänker på en av mina favoritfilmer "Wall Street"
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2020-10-16
Costanza: När jag är så nära Frälsaren blir man så hänförd , tappar all besinning o förstår inte att jag trotsar moderatorernas regler.
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2020-10-16
puffe: Frälsa världen är faktiskt mitt mål, men ingen kan ersätta Frank Eriksson.
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2020-10-16
Costanza: Jag har ju jobbat som agent i många år, en oslipad diamant hittar man då och då, men en slipad rubin som du växer inte på trän. Ladda mobilen , du är ett samtal från att frälsa världen.

Fast vill hellre ha dej som fritänkare härinne.Du förgyller vårt forum, stolt att hålla på samma lag som dej
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2020-10-16
puffe: Du vet vad du talar om, då jag faktiskt har en fil.kand. i Media och Kommunikation som jag bara använder här på Hockeysnack ;-)
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2020-10-16
puffe:
Såg bara sista perioden, men det verkar vara lyckad med Svenningsson/Hedberg/Ohlsson i olika kedjor. Tycker man verkar kunna ”fästa” pucken på dem. Kan vara embryon till något bra. Kul att Åhström får med sig 2 pinnar.
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2020-10-16
Costanza: Amen. Du borde erbjudas Franks jobb omgående, med dubbel lön o fritt vivre såklart
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2020-10-16
puffe: Njut bara av att laget hyllar Peters med en vinnarkeps...
Uppladdat:

450x300-peters.pngpeters.png

Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2020-10-16
Costanza: Men du som står över vanliga människors känslor. Det bubblar inombords...men hur glad bör man vara efter dagens seger? Jag känner en glädje som troligen är oberättigad. kan jag få en back lash som kostar kraft, eller ska jag njuta av stunden?
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2020-10-16
Costanza: Pratar du pucklaget har dom alltid plundrat Övik, vidriga varelser minsann. synd att bara ett lag kan åka ur SHL, förutom Rögle kan de andra fara o flyga
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2020-10-16
hockey_21: Korrekt!
Åren går fort... Läste nyligen att han var 17år. Ändå tänkte jag fel. Imponerande. :-D
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2020-10-16
puffe: Ja, DIF har alltid gillat Övikingar:
14 Djurgårdens IF 6 1 1 4 16:18 (-2) 5
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2020-10-16
puffe: o tv-apparater...
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2020-10-16
Costanza: DIF leder superettan i fotboll! Har dom en puck-sektion ocvkså?
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2020-10-16
puffe: Mats Zuccarello Aasen hälsar!

youtu.be/duxy5TThuuI?t=40
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2020-10-16
puffe: Hur länge kan DIF ligga sist innan SHL går fullt ut Kommunist?
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2020-10-16
Costanza: 48 träningsmatcher till alltså. Sedan börjar det. Hur många soffgrupper måste man köpa innan det blir allvar?
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2020-10-16
Heyerdal: Vi måste klättra, sen om det går med en snigels hastighet skiter jag i. 48 matcher kvar.
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2020-10-16
Heyerdal:

Få lura i han lite Modo dricka så han bli lugn
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2020-10-16
Monno: Strömgren är väl en 03a
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2020-10-16
Costanza: Väsby kan säkert överraska, sen får vi se upp för Björkas slägga på söndag blir en betydligt tuffare match då
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2020-10-16
Costanza: aldrig bättre, men i år kan vi ändra på det
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2020-10-16
puffe: Har vi nånsin varit bättre än Väsby?
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2020-10-16
udden: Och då har vi William Strömgren som gjort mest poäng i Modos J20 och är född -02!
Kan tänka mig att han anses mindre redo dock. Men för att krydda offensiven har vi sparkapital där.

Junisar som kommer in brukar ju vilja göra avtryck också. Så är ju bra vi har några att testa.

Och Lindvall visar väl att bara för att en annan missat vem han var innan draften så betyder det inte att Detroit inte vet vad dom gör när dom väljer honom. :-)
Tycker han förde sig väldigt bra för att vara första matchen också. Vissa juniorer kan ju vara helt vilsen utan puck i egen zon.
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2020-10-16
udden: Ja, uppåt är enda vägen, tyvärr vann Väsby så vi är sist just nu , men några matcher mindre spelade,
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2020-10-16
puffe: Nu har vi ropat efter NHL lån men vi har missat Juniorerna som gjorde en kanon match fan detta var bra och klart ett fall framåt vi var riktigt bra i 5 mot 5 och i BP nu ska vi uppåt,,,,Heja Modo
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2020-10-16
Från Hörnefors: jaha ja varit skönt ett tag nu slippa alla ST-artiklar i ÖA men nu dyker Timråartiklarna upp varje dag
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2020-10-16
Från Hörnefors: Jag hoppas att Lindewall och Öhman får chansen på söndag också.
Kommentera

Sv: Modo - Kristianstad 2020-10-16
Gavelo: Ja en dålig match men ändå med någonting att bygga vidare på, det har det inte funnits tidigare.
Kommentera

2089417 · »