1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480185 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Kristianstad 2021-10-01

2233238 · » Till forumet


Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Saleva: Ja, vem skulle konkurrera? Arga snickaren i fyran kanske? Näe, Public Service är oftast bäst, dock ej lördagar när dom försöker härma reklam-kanalerna o bara sänder en massa 'breda nöjes-program' typ fortsättningen på en gammal adventskalender. Men nyhetsmässigt är det spel mot ett mål
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Nucky: Man kan se olika matcher men inte två st på samma match.
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Hampie: Det kan man väl? Två användare samtidigt
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Hampie: Jasså? Bedrövligt och snikna jävlar är vad dom är. Igår visade dom MoDos match på sin streamkanal trots luckor i sina ordinarie kanaler.
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Tänkte informera allmänt om att man kan skaffa 6 månader cmore premium plus för 2100 på tidningskungen. Man måste dock skaffa nytt cmore-konto. Då sparar man 800 på säsongen. Jag gjorde det igår :)
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
KB65: Den var verkligen klockren. Rakt på kroppen, inte ens nära att ta i huvudet. Dessutom vann man pucken, så det var inte bara för att ge motståndaren en smäll, utan en funktion av spelet som gav fördel
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Wahlbergs propp från igår.
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Gäsp: Dom har ändrat nu så att man inte kan kolla på samma match på två olika ställen. Fyfan säger jag bara. Tror jag säger upp skiten. Tror det bara kommer bli negativt för cmore detta.
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Gusse: om FBK värvar Furch så kan vi låna Haukeland !
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Trilske:
Ja precis man tar poäng och spelar bra trots att man inte är helt klara med lagbygget
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Gusse: sen om wallin får upp pulsen och utveckling har jag absolut inget emot om han jobbar åt sig förstaspaden, före tex en legoknekt som går in, gör sitt jobb och drar.
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Frontschwein: Håller med. Wallin har gjort det bra. Bättre än jag trodde. Men mot Hv71 om en och en halv vecka så ser jag gärna en bättre målvakt mellan stolparna. Tror inte vi kan lita på att Tex blir helt okej innan jul.
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Trilske:
Läste nånstans att det rörde sig om en bristning för Tex, isåfall är det rätt osäkert läge..
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Frontschwein: 6/9 pinnar med vår andrekeeper (som borde varit 7-8 om vi inte gett bort matchen nere i Västervik, minst en ot-match i alla fall).

Nästa är mot TAIF och sedan möter vi KRI igen, ganska fördelaktigt schema för att få en pangstart och etablera oss på övre halvan direkt.

Sedan möter vi HV, och då bör väl Tex kunna vara tillbaka?

Om det inte är något allvarligare med honom så kan jag inte tänka mig att det är aktuellt med något mv-lån längre, nu när man har fått lite arbetsro i och med vinsterna, trots avsaknad av förstekeeper.
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Frontschwein:
En annan grej som är positiv är att de har träning idag. Efter fredagsmatch tidigare år har de alltid fått ledigt till måndag.
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Nooky: wallins andra seger, men jag vidhåller att vi skulle behöva en stabil första utpost när vi börjar möta tuffare motstånd.
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Bad_Brett:
Tycker public service är överlägsen när det gäller nyhetsförmedling
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Nooky: För oss som inte hade äran att kunna vara på plats, kan du ge några exempel på vad du såg hos Karlin igår? Intressant tycker jag.
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Härlig tredje period det var igår kväll iaf, såg lite slappt ut i andra perioden.

Om MoDo börjar spela som dom gjorde i tredje hela matcher eller dylikt så kommer ni få en mycket bra säsong i år, Jag satt ovanför Modo's bås och hörde Karlin i båset, man märker att ni har fått i en tränare som verkligen brinner för sporten.

Sköna 3 poäng för er igår! hoppas ni kör vidare på den inslagna vägen
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
KB65:

Skön vinst absolut, såg inte matchen men kollar man swehockey med kass uppdatering så kändes matchen rätt jämn med bara en uddamålsledning.
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Modo-Målet: Man får tycka olika. Kanske överdrev en aning, men ledningen och spelarna var inte alls nöjd med de två första perioderna heller.
Inget konstigt med att lagen äger olika delar av matchen, men det blir tydligt att vi inte alls spelade som vi ville om man jämför de sista 20 med resterande match.
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
KB65: Absolut glada över vinsten vilket man även bör vara, men kritiken i andra perioden var rätt hård ändå Tycker att du överdriver när du beskriver det som extremt dåligt och tafatt. Visst vi har bättre kontroll i den tredje, men KIK skapade inte i närheten av samma tryck och farligheter jämfört med vad Västervik gjorde mot oss i första matchen.
Jag kanske upplever det som ett mindre problem när jag redan visste att vi skulle vinna innan jag såg matchen haha.
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Modo-Målet: De allra flesta är ju ändå positiva och glad över vinsten. Men speciellt andra perioden är inte bra. Vi hanterar KIKs press extremt dåligt och tafatt. Men jag vill säga det igen, KIK är vassa framåt. Det har de visat mot BIK och Löven också.

Min största ljuspunkt är ändå att vi kommer ut i tredje, spelar rakare och gör exakt det vi ska. Då sköljer vi över KIK och visar att det är klasskillnad ändå. Visar på starkt ledarskap att vi höjer oss och ändrar på matchbilden även fast vi trots allt leder. Det hade inte hänt ifjol.
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Rytter: Förstår inte vad alla menar med att vi dippar i matchen, har sett den i efterhand nu på morgonen. Läser man här på forumet låter det som att det är fullkomligt kaos i egen zon och att vi blir sjukt nedtryckta gång på gång. Känns ibland som att majoriteten glömmer bort att det är ett lag på andra sidan som vill vinna minst lika mycket, klart som fan att vi kommer spela i försvarszon ett par gånger under en timmas match.

Det jag tycker mig se är följande:
- Vi vänder spelet och kommer relativt enkelt in i offensiv zon med fart
- Vi attackerar kassen på ett helt annat sätt än tidigare säsonger.
- Vi har ett frejdigt anfallsspel där alla skapar yta för varandra och rör på fötterna.
- Vi återvinner puck betydligt högre upp i banan och kan många gånger bibehålla det tryck vi skapat.
- Det är inte samma idiotåkande i egen zon där vi stoppar huvudet under armen och bara jagar för att det "är så man ska göra"
- Håller slottet under kontroll i försvaret. Släpper till få rena och öppna avslut där ifrån
- Vi släpper inte många Odd man rushes emot oss
- Vi har inte dragit på oss speciellt många idiotutvisningar.
- Wallin är svajig.
- Vi saknar Karla i PP

Jag håller med Rutter om svennngson-EJK-Aagard som bästa enhet och att amerikanerna är nog det mest välscoutade vi har haft på ett bra tag.

3 matcher in och jag tycker att laget känns som en mycket bra sammansatt enhet som behöver spetsas till med en bättre målvakt om nu Tex fortsatt ska vara borta. en Niderbach och en Karla. Det andra kommer att komma över tid.

Forza MoDo
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Gäsp: "Sportradion"

Du menar en del den tvångsskattefinasierade propagandatjänst vi kallar "public service"?
I rest my case.

Hade hellre betalat 10 000 kr i månaden till Cmore än att ge ett enda öre till sveriges Leni Riefenstahl...
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Bad_Brett: Sen så finns det ju fler alternativ. Dela på ett cMore play sport med polarn/polare och man behöver inre ens vara granne för det, sportpup i närheten. Har man hyfsat rimligt avstånd så kanske man kan samåka. Det är bara fantasin som sätter stopp. Så länge du/ni inte väljer att sponsra Cmore fullt ut blir jag nöjd. Fler borde tänka som mig för jag är inte ensam om att se vansinnet!
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Bad_Brett: Sportradion.

Själv ser jag det Cmore håller på med som mer olagligt. Men det är upp till var och en och jag dömer ingen som inte vill. Det finns dom som kör 1km för fort med bilen också så man väljer själv hur olaglig man är.
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Smurfen:
Ja jag tycker det.
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Saleva: Känns som klacken har blivit större och även starkare röst mässigt va ??
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Gäsp: Bättre LAGLIGA alternativ?
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Gäsp:
Woods: – Det är galet att spela här inför så högljudda och vilda fans. Det är en fantastisk atmosfär och det skapar extra självförtroende för laget.
Kommentera


Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Gäsp: typ? Hur ska vi långväga supportrar kunna följa MoDo? Jag vill se alla matcher,
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Börja gilla Woods mer å mer !!
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
KB65:

Det är tidigt på säsongen och detta lag är inte på långa vägar färdigt, det ska in spelare samt att vi ska komma ihop och spelsystemet ska sätta sig.

Men det är ändå ljusår bättre än senaste säsongen t.ex.

-Vi får dippar i matcherna, men de blir inte lika långvariga som tidigare
-Vi släpper inte in mål direkt vi dippar som vi gjorde tidigare
-Vi lyckas ta tillbaka initiativet när vi dippar
-Vi släpper inte lika många lägen direkt i slottet som tidigare
-Vi har fler spelvändningar än motståndarna

Sedan är ju tredje perioden en riktigt bra prestation, vi kommer ut lite stukade där KIK har ätit sig in i matchen i andra, trots det tar vi över och kör över KIK och går för tvåmålsledning. Vi skulle haft utdelning med alla chanser vi skapade, vi hade lätt kunnat göra 2-3 mål i sista.

Gillar att Aagaard-EK-SVen har klivit fram och leder laget, bästa enhet totalt idag. Dom kompletterar varandra bra och har en fin kemi, två snabba och riviga yttrar och en klok center i EK.

Woods och MacMaster kommer mer och mer, man ser hur skickliga bägge är och nu börjar de anpassa sig till spelet. Detta var ju Woods bästa match där han hotade offensivt och låg bakom många chanser. Gillar också att båda verkligen offrar sig fär laget och jobbar hårt, där har Gradin/Karlin scoutat bra. Bägge dessa kommer växa under säsongen.

Sam gillar jag som fan, stor och smart center. Man önskar bara att han skulle få lite utdelning i poäng också för de lägen han kommer i.

Jag är väldigt positiv till inledningen, framförallt när jag jämför vart vi ligger nu jämfört med förra året.

Det hade kunnat vara värre, man hade kunnat hålla på löven och torska med 0-1 hemma mot Västervik också.
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Bad_Brett: Absolut vill man se MoDo och det gör jag alla matcher jag inte är på plats. Det fnns det bättre alternativ där du definitivt inte sponsrar CMore i lika stor omfattning.
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Saleva: Både Du o jag bedövade nog oss under matchens gång. Jag hade ångest ganska länge, men Karlin lär nog styra upp försvaret bättre. När vi väl kommer ur egen zon känns vi ganska giftiga.

Underbart med publik på plats, själv satt man 80 mil bort, men 'surgubbarna' man hörde var klockrena. Vi är fortfarande obesegrade i Hägglunds. Kan bli vår säsong
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Saleva: Känner samma. Ifjol så visste man att det skulle gå åt helvete så fort vi släppte in första målet eller en sen reducering. Mental kollaps var det då.
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Gavelo: håller med. Låt hockeyintresset få ta större plats. Ge oss klubbkortet igen, strunta i att ha en kommentator så det blir billigare.

Av principskäl betalar jag inte heller. Stöttar hellre modo på annat sätt.

Kan inte se alla matcher, man kan inte ens köpa enstaka matcher längre av vad jag förstår. När jag sedan hör hur de behandlar hockeyallsvenskan känner jag att jag skiter i det. Varför ens köpa rättigheterna när de pissar på serien?
Kommentera


Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
puffe:
Vet inte om det beror på att jag dövade mig i periodpauserna men jag blev aldrig så stressad som jag brukar bli när vi leder med Ett, tyckte det kändes lungt. Enorm skillnad på försvarspelet mot ifjol även om det inte är prickfritt..
Bra drag på klacken, många fler där än det varit tidigare år, hoppas det fortsätter så.
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Gäsp: Jag betalar en jävla massa pengar varje år bara för att få se MoDos matcher.

Gynnar Cmore då, men hur ska jag annars kunna följa mitt Hjärtelag?
Är givetvis livstids medlem i MoDo, men vill ändå kunna följa laget, hemma o borta
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Gäsp: För att man vill se MoDo spela?
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Gavelo: Jag väljer att inte betala en kr till Cmore men köper alltid 2 biljetter till MoDos hemmamatcher. Varför sponsra något så äckligt som Cmore?
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Nucky:
37 skott framåt grymt
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Silly: Helvete vad ni gnäller😆
Det är stundtals jävligt virrigt i egen zon, framförallt slutet på 2:a perioden. Men det är klasskillnad mellan lagen, leker ju hem det i sista perren.
Känns så JÄVLA BRA att vi äntligen har en tränare som kan sätta ett grundspel. Pondus har han också, pekar med hela handen och det syns att spelarna lyssnar.
Nu när vi har en spelidé som funkar har spelare som Aagard och Sven plötsligt fått spelsinne. Kan det hänga ihop tro?😆
Riley och Macmaster kommer mer och mer. Modigs iskall men ingen kan säga att han inte försöker.
ÄLSKAR Hasa, Bernhardt riktigt bra han med.
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Tarasov: Det rullar på ..för våra klubbar
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Tyler Durden:
Tittade på halvt öga men bra sistaperiod man tar tag i det där.
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
KB65: Skönt att dom tar tag i taktpinnen i 3e. Borde avgjort tidigare bara. Skapade ju mängder med chanser. Känns som vi hade torskat den här matchen ifjol. Måste lyfta fram Folin. Grym i egen zon.
Kommentera

Sv: MoDo - Kristianstad 2021-10-01
Fyfan vad skönt med vinst och live🥳🥳
Kommentera

2233238 · »