1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474701 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Leksand 11/11

1850528 · » Till forumet


Sv: Modo - Leksand 11/11
Rogersson: Det brukar vara svårt att få reda på vad spelarna tjänar. Tidningarnas listor brukar vara tagna från fjolårets deklaration, och visar inte den verkliga inkomsten för alla spelare.
Om du har info om vad dom tjänar den här säsongen, så vore det intressant.
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
J F K: Instämmer till fullo
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
MsÖ: Han är en stor besvikelse för mig. Jag tyckte han såg bättre ut som center, för som back är han lite orörlig och ser löv ut.
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Rogersson: Då är de dags att han börja leverera där efter!.
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Tobias ericsson har högst lön av spelarna.
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Rytter: Såg som sagt inte matchen igår, så den kan jag inte uttala mig om.
Tycker Hanses dock varit lite fladdrig i målet de senaste matcherna och släppt några enkla puckar förbi sig.
Tycker absolut inte han varit dålig, men med tanke på att han förmodligen har bäst betalt i Modo(kan inte se vem som skulle ha mer) kan man också ha höga krav.
Dessutom har Wallin varit bra de matcher han stått, höll exempelvis nollan senast han stod.
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Nucky:

Hanses igår var riktigt bra gjorde flera kvalificerade räddningar och låg bakom att vi hade 2-0 att gå på efter första, han kommer undan med hedern i behåll efter gårdagen. Målen är sådana som är riktigt svåra avslut.

När Aronsson blir rundad och ett hårt pass slås in in mitt framför mål som lif spelaren kan stöta in, detta lastar jag inte målvakten för utan försvarsspelet.

Norens mål är ju en grym prestation av friesen som skapar oreda i vårt försvar sedan snabb och bra passning till noren som avslutar i det hörn hanses kom i från. Där måste ju hanses över till stolpen så han gör helt rätt.

Friesen mål kommer han ju ut mot skytten och räddar men har väldigt otur med returen som lämnar ner bakom honom och rullar in vid stolpen.

Bertovs mål är ju återigen svagt försvar i 4 mot 4 som gör att han får komma in rent mot hanses.

Ser inget mål som är en tabbe, utan ser istället flera kvalificerade räddningar som ger oss chansen.

Sedan är det klart att hanses svajat tidigare, men till hans försvar så här ju hela laget gjort detta. Tror Wallin haft det lika jobbigt när laget spelade dåligt. En bra målvakt får hjälp av sitt försvar.

Vill se hanses på fredag sedan kan Wallin få sin match.
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Från Hörnefors: Varit inne på det förut, men vi har en stark offensiv med hög potential.
Bör vara en av de starkaste i HA.
Har 3 kedjor som visat att man kan producera, fjärde bör kunna spela 0-0 och kunna stänga ner motståndarens bästa lina.
Det är backsidan som fortarande känns tunn. Hade gärna sett en stark ersättare till Enström som knappast kommer komma tillbaka.
Vill se Isak Wallin fler matcher. Tycker Hanses svajat lite mot slutet. Sett fladdrig ut.
(Såg ej matchen igår)
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Tarasov: Eriksson-Molin-Marklund.
Karlkvist-Ekarv-Jakobsson.
OSL-Tim-Alba.
Röymark-VÖ-Karlström/Wernblom
Så tycker jag att kedjorna ska vara.
När Björklund är till baka så får han väl börja i fjärde och sen får man se hur det ser ut då.
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
mikenomad: För en gångs skull ska jag kommentera domarna , utvisningen på Carnestad är helt fantastisk.
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Nucky: Humor var ordet. Dålig snubbelbuskis a la Stefan och Krister. Redan en modern klassiker. Man kan raljera över ert gnäll på domarna efter förlustmatcher men det här är fan helt galet parodiskt
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Rytter:
Tror det skall mkt till för att Särki skall splittra dem, 5-10 matcher där det inte funkar alls för dem. Det man skulle kunna göra är att flytta upp Björklund till första iom att Molin/Marklund kan kompensera för att hans bristande rörlighet och han bevisligen kan producera med Molin. Sen kan man flytta ner Johan E med VÖ, Häggström/Röjmark. Problemet där är att helt plötsligt får vi spelare från 3 olika kedjor i PP1. Visst kan Björklund ta Erikssons plats men tycker inte man skall splittra på PP1 då vi gör en hel del mål via dem. Vill också att man skall fortsätta med OSL-Tim-Alba då de visat bra tendenser på sistone.
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Vet att det har avhandlats tidigare men jag har så svårt att släppa hur planeringen kring spelschemat är gjort!!

Alla vet att Allsvenskan är en liga som är direkt beroende av sina unga talanger för att öht kunna bedriva en verksamhet och inte gå i konkurs, hur kan man stänga shl under landslagssamlingar men inte allsvenskan, sen att man veckan efter landslagsuppehållet låter vissa lag vila nästan en hel vecka tyder ju på att man faktiskt helt omöjligt kan argumentera för att man är tvungna att spela på landslagsuppehållet för att hinna med säsongens alla matcher!
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Från Hörnefors:
Vanskligt att säga om han är Topp-5 i lön, men alldeles oavsett så han en bra lön. Personligen är jag nöjd med jobbet, och lika nöjd med att han numer finns i 4:e linan.
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Sputnik: Har aldrig varit nån hype runt Röymark överhuvudtaget i Modo. Han har heller aldrig setts som någon som ska producera en massa poäng. Han värvades nog mest för sin erfarenhet och riviga spelstil, samt förmågan att alltid komma till jobbet.
Dock hade man nog hoppats på att han skulle prestera bättre än vad han gjort hittills. Vara en jobbig jävel helt enkelt..

Filmen på Carnestads utvisning är humor, så jävla illa🤣
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Tarasov: Man måste bedöma spelare efter lön, och vad vi kunde har fått för samma lön. Röymark har nog topp 5 lön i Modo. Han värvades för genom sitt hårda jobb och instälning vara en förebild för juniorerna. Det finns flera juniorer som gjort ett bättre jobb. Bl.a Wernblom. Det ända han har gjort bättre än många andra i Modo är att han är en av dom få som kan styra på backskott, men det är ju svårt när han nästan aldrig står framför mål.
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Sputnik: Kan ingen skicka denna till diciplinnämnden, så kanske Carnestad blir avstängd 10 matcher, eller domaren :-)
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Tarasov: Jo Röymarks arbetskapacitet finns det inget att klaga på direkt, i allafall inte när han spelade i Timrå.

Marklund verkar ha fått ordning på grejerna med. han var ju inte katastrof hos oss men sprattlade mest till var 10:e match eller så men tog alldeles för onödiga utvisningar. Det syntes att han innerst inne hade spel i sig. Vet att det var massa krångel med boende och att Marklund inte riktigt verkade trivas hos oss. Sånt spelar ju oftast in i slutändan med...
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Sputnik:
Tkr inte han varit en katastrof, ingen poängspelare men gör sitt jobb. Ungefär som herr tidigare från FBK beskrev honom. Marklund har däremot gått och blivit en poängspruta, vilket kanske inte var i linje med de rapporter man fick.
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Sputnik: Typ 0% har väl någonsin fått för sig att han skulle göra massa poäng?
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
mikenomad: Haha och jag var inte en av dom(Nostalgiker alltså). Minns att han var en rivig spelare men också en målsumpare av rang. En brunkare helt enkelt, så därför förstod jag aldrig hajpen när han skrev på för er. Att han liksom skulle komma in och vara en poängsruta i HA.
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Nucky: Ja vi har många nostalgiker i leden så det förvånar inte
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Sputnik: Snart svårt å ta sporten på allvar när nivån på domarna är på denna nivå !!
Kommentera


Sv: Modo - Leksand 11/11
Rytter: Han går säkert med huvudet högt och har inte gjort nå fel !!
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Smurfen:

Ja domarna i denna serie är sämst. Kolla armen på honom den åker upp långt efter när han ser att en spelare ligger och vi tar pucken. Han kan aldrig ha sett situationen utan chansar. Riktigt värdelöst och hoppas han har vett att skämmas.

Dock inte första spökutvisningen vi åker på mot Leksand. Minns ni den mot Torp i kvalet som blev avgörande.
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Smurfen: Har ni sett situationen när Carnestad åkte ut som RoadLaker har lagt ut på Twitter ???

Det är fan mig absolut det värsta man har sett när det gäller en domar bedömning !!

Sjukt är bara förnamnet !!

PS: Tyvärr kunde jag inte länka den hit , någon annan kanske kan ??!!
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Nucky: Walfridsson också borta
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Rytter: Tycker Eriksson drar ner förstalinan just nu, skulle vilja sätta in Björklund där när han är tillbaka.

Vi har Sellgren/Oskarsson/Enström borta på backsidan idag, Öhman/Wahlgren på center och Röymark/Werner/Björklund på kanterna.
Klart det märks i matcherna.
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
mikenomad: Enligt många på erat form var det en bra värvning, precis vad ni själva hade behövt.
Lätt att komma in och kritisera med facit i hand.
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
mikenomad:

Våra förväntningar var nog en stabil rollspelare med rutin som kan hjälpa ett ungt lag och knappast en poängmaskin.

Visst att man hade önskat att han varit mer tongivande men det är länge kvar på säsongen, hamnar i topp-8 kan han Hedman/Häggström blir viktiga för detta unga lag.
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
mikenomad: Tror inte röymark är tänkt som en offensiv stjärna utan mer en sån som kan stänga ner motståndarnas bästa
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Gusse:
Röymark var en ganska obegriplig värvning. Karln peakade som habil SHL-spelare, varken mer eller mindre. Han var poppis hos oss för närmare ett decennium sedan men knappast stjärnstatus. Man undrar ju lite vad ni förväntade er av en SHL-medelmåtta i nedförsbacke...
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Gavelo: Man undrar ju hur om det är mental eller fysisk utmatning som gör att vi börjar spela omöjliga uppspel och back back tills vi är så trötta att vi inte orkar anfalla.
Hoppas att junisarna (och mot förmodan Röymark) kommer hem med en positiv energi och kan dra igång det här laget innan vi hamnar i en riktigt djup svacka.
Förstår inte varför Häggström får speltid överhuvud taget.
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Gusse:

Hoppas att en veckas vila från match gör att Hägga kan höja sig, nog väldigt svårt att missa en hel försäsong.

Röymark tycker jag ändå har bra fart stundtals och vinner puckar och spelar enkelt, tror mer att det är att hela kedjan klickar så ingen ser riktigt bra ut.
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Rytter: Har ni nått sparkapital i Hägga och Röymark? Eller kan dom inte bättre än så här? Hur får vi igång dom?
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
En annan sak som oroar lite är att förstakedjan inte alls skapar lika mycket som i inledningen. Frågan är ifall man kanske ska försöka att kasta om lite.

Vad sägs om att belöna Wahlgren efter hans fina inledning med att spela med Molin och Eriksson för att se ifall den kedjan kan vakna. Speciellt Eriksson går det tungt för just nu. Tyvärr skulle detta ju innebära att Marklund hamnar i en tredje kedja, så frågan är vem han ska spela där med V Öhman +?

Ifall Molin kedjan inte vaknar till i matchen mot Löven tycker jag detta är värt att testa.
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Rytter: Lite konstigt att inte en som David Deutsch får speltid före Tobias Aronsson , tycker han var riktigt bra ifjol när han fick chansen !
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
J F K:

Ja jag kommer inte ligga sömnlös pga förlust borta mot Leksand. Första perioden var riktigt bra och trots att Leksand hade puck så hade vi kontroll. Kändes ungefär som när typ Pantern spelar borta mot oss. Tyvärr orkade vi inte hålla detta spel i 40 minuter till samtidigt som Leksand växlade upp, hatten av till dom som bara körde på trots den jobbiga starten.

Tycker inte alls att Hanses gör en dålig match, utan honom hade Leksand gjort 3-4 mål till. Han gjorde ju riktigt bra räddningar i första som gav oss fint utgångsläge, ingen skugga alls på Hanses idag anser jag.

Vi måste få tillbaka Sellgren, Oskarsson, Waldfridsson så vi kan minska speltid/bänka t.ex Aronsson. Han gör fina grejer offensivt som t.ex skottfint och passning till Jakobssons 2-0, men i försvaret hänger han inte med. Det är han som ställer till det och blir enkelt rundad så Leksand får göra 1-2 och komma in i matchen, var ju någon match tidigare där han hade markeringen länge i egen zon men forwarden bara trampade runt honom och hängde en backhand. Han är tyvärr inte redo för A-lags hockey än, kan säkert bli bra men måste ner i J20 till nästa match.
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Zource: Ska bli intressant att se om man studsar tillbaks eller om det blir en par matchers losing streak.
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Rytter: det känns bra att vi inte spelar på ett tag. Vi har inte material för att spela utan alla som saknades ikväll. Wahlgren och sellgren saknades oerhört.
Sedan hade man inte bensin i tanken och hanses gör en mindre bra match, men vi har gjort betydligt sämre mot mycket sämre motstånd. Leksand har allsvenskans överlägset dyraste trupp och ska vara klart bäst.
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Dundee: Även om det bara var ett måls underläge så såg jag på långa vägar att det skulle vara omöjligt. Som så ofta denna säsong blir det total dominans från motståndarna, skillnaden mot tex Oskarshamn var att Modo på nåt sätt lyckades vinna ändå. Bättre att sluta titta på matchen än att se sitt lag lida.
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Väldigt tråkigt att vi inte orkar spela i närheten av som vi gjorde i första. Det hade behövts en sådan prestation i de två återstående perioderna för chans på poäng.

Vi ligger just nu -2p i den andra fjärdedelen av serien jämfört med första fjärdedelen.

1. 11p
2. 9p

Väldigt märkligt att vi inte spelar fören på Fredag, men under landslagssamlingarna har vi flera matcher. Detta är något som HA måste se över då det drabbar ligan.
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Domsjö: sjukt vilka fjantar det är i leksand. Man kastar sig och filmar, gnäller på domarna och är allmänt vidriga.

Sedan har de allsvenskan fullständigt överlägset dyraste trupp. Säkert minst dubbelt så dyr som tvåans.

Värmländska kan vara den dialekt i världen som tillsammans med pidgeon English låter mest korkad. Fy fan vad jag hatar folk från Värmland för deras ointelligenta uttryck.
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
atomragnar: Ska man gissa på plockad måls och 5-2?
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
J F K: Dock lite för ofta för modo
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Gavelo: Precis! Blir nertryckt i skorna .
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
Gavelo: men, så blir det ibland. Förstår inte varför, men det händer alla lag.
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
J F K: Lekdand är verkligen inte bra, men Modo har ju absolut 0 energi, det ser ju ut som ett dåligt Damlag.
Kommentera

Sv: Modo - Leksand 11/11
atomragnar: vi saknar alldeles för många spelare just nu. Det blir tomt utan allihopa.
Kommentera

1850528 · »