1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479675 inlägg · 4078 ämnen

Modo Leksand 29 9 2018

1910564 · » Till forumet


Sv: Modo Leksand 29 9 2018
Tarasov: Såg BIK - Tingsryd ikväll. Ingenting att skriva hem om. Ohyggligt trångt och tätt, mycket kamp och inget skönspel alls. Rätt många hyggliga lägen, men bra målvakter.

Karlskrona har jag ingen aning om. Det känns efter att ha läst och hört som att de är bättre än väntat, men till skillnad från ifjol så tycker jag att vi bör vara favoriter i de flesta matcher (även om jag givetvis fattar att vi inte kommer att vinna alla). Ifjol så hade man en förhoppning om att motståndarna skulle göra en dålig match, medan nu hoppas man bara att vi gör en bra för då vinner vi de absolut flesta. Vi har en mycket högre lägstanivå...
Kommentera

Sv: Modo Leksand 29 9 2018
Confusius:
Någon som har koll på hur KHK spelat hittills?
Kommentera

Sv: Modo Leksand 29 9 2018
S-vikaren: Nej för bövelen, så länge han håller Löven i dom nedre regionerna ska han definitivt vara kvar
Kommentera

Sv: Modo Leksand 29 9 2018
S-vikaren: Undrar hur mycket det påverkade att man släppte in nio mål mot Luleå och sedan mötte oss där vi fick massor av frilägen. Jag misstänker att Fagerwall helt enkelt beordrat striktare defensiv och därför är man lite vilse nu. Lite som att Brynäs upptäckte att man blev för passiva under försäsongen och har blivit aggressivare, så tror jag alltså Löven justerat åt andra hållet (mer Fagerwalls normala spel) och man därför är skakiga tills det satt sig.
Kommentera

Sv: Modo Leksand 29 9 2018
J F K: Tittade på första perioden mot Oskarhamn precis. Överlag ser försvarsspelet okej ut. Det slarvas men det ser okej ut. Vad man gör efter att ha vunnit pucken är inte bra. Man skapar inga långa anfall. Ensamma anfall med enkla skott på mål. Det ser ut som gamla Modo.
Sparka Fagervall.
Kommentera

Sv: Modo Leksand 29 9 2018
S-vikaren: Kan vara både och. Dåliga målvakter gör att backarna blir osäkra och försöker täcka skott, vilket gör att målvakterna mer sällan ser skotten. Dåliga backar gör att backarna får skott från fel positioner och att de inte får jobba ostört gällande returer, styrningar och skymning.
Det är inte sällan man har svårt att veta vad som är hönan och vad som är ägget...
Kommentera

Sv: Modo Leksand 29 9 2018
Confusius: Är det inte backarna som sprider osäkerhet hos målvakterna? Det är inte lätt att vara målvakt åt Björklöven.
Kommentera

Sv: Modo Leksand 29 9 2018
Rytter: Deras backsida är bra, åtminstone på pappret.
Problemet tror jag är den svaga målvaktsduon, och det har nu spridit sig en osäkerhet bland backarna pga det.

Sedan ska man komma ihåg att man tappat väldigt starka spelare på forwardssidan.
Kommentera

Sv: Modo Leksand 29 9 2018
J F K:
Tycker bredden på FW-sidan inte var den bästa inför säsongen, delvis samma problem som vi hade förra säsongen. De gick exv på 3 kedjor mot oss i sin t-match om jag inte missminner mig. Man får räkna med skador under säsongen och deras fall blir det lite tunt framåt kan jag tycka. Sen vet jag inte om det är det som är problemet under matcherna i allsv.
Kommentera

Sv: Modo Leksand 29 9 2018
modomille:

Märkligt, för det var ju den backsidan som var seriens bästa enligt experterna.

Men jag tror nog löven kommer klättra, hur blev det med goumas? Har han gjort någon match än för löven?
Kommentera

Sv: Modo Leksand 29 9 2018
J F K: Exakt sen kommer det ta ett tag för dom mindre insatta att ändra sin syn på Modo och att åka på Modo matcher. Många säger bara, Ah dom förlorar ju hela tiden! Ingen idé att åka då. Typ så. Om vi bli ett vinnande lag igen så kommer vi locka tillbaka många som inte åker på matcher längre.

Av de jag har sett så slarvar deras backar oerhört mycket, två av målen som dom släppte in mot Oskarshamn var rena slarv, och ena var en tabbe av målvakten.
Kommentera

Sv: Modo Leksand 29 9 2018
Tarasov: Sedan brukar det alltid vara lite klent med publik på hösten. om det är älgjakt, fotbollen eller bara generellt för bra väder vet jag inte.

Däremot känner jag mig rätt säker på att vi kommer att dra mer med publik om vi fortsätter spela som vi börjar serien. Det är inte de lättaste fyra lagen vi började med direkt.

Varför går Löven så tungt? Jag tyckte de såg homogena och svårspelade ut när jag såg dem på försäsongen, men det stämmer inte för dem.
Kommentera

Sv: Modo Leksand 29 9 2018
Rytter:
96000 under grundserien plus 2 extra hemmamatcher i samband med slutspel.
Kommentera

Sv: Modo Leksand 29 9 2018
Gavelo:

Vad hade vi budgeterat med i år?
Kommentera

Sv: Modo Leksand 29 9 2018
Smurfen: Lördagsmatch mot leksand brukar dra bra med publik.
Kommentera

Sv: Modo Leksand 29 9 2018
Tarasov: Exakt den siffran som kom upp på jumbotronen (lite osäker på stavningen) också !
Klart godkänd siffra med tanke på vad många SHL lag har haft dom senaste matcherna !
Kommentera

Sv: Modo Leksand 29 9 2018
Rytter:
Jo VÖ känns rappare, tror vi får se både han och KJ ta stora kliv över säsongen.
Kommentera

Sv: Modo Leksand 29 9 2018
Tarasov:

Intressanta kommentarer från leffe i leksand.

-Vi möter ett väldigt bra hockeylag som har en väldigt bra fart just nu. Vi visste att första tio skulle bli väldigt tuffa, vi ville hålla stången

– Sen i själva spelet känns det som de spelar med högre fart än vad vi gör. Det är något vi jobbar med hela tiden, att vända spelet snabbt och komma till anfall och det har de kommit lite längre med just nu.

Skönt att höra att det är jobbigt att spela mot oss och att vi driver upp tempot. Hemma ska vi vara starka och trycka på från start, motståndarna ska inte gilla att komma hit och spela.

Bra att vi har kommit så långt redan trots ny tränare och helt nytt spelsystem, undra vart max för detta lag ligger. Var lite orolig att vi skulle starta svagt med tanke på de få träningsmatcherna och svåra starten på serien.

Idag saknade vi dessutom wahlgren som varit vår bästa center, men det märks inte för jelvert och vö tar mer istid och gör bra matcher. Bredden i år är imponerande.
Kommentera

Sv: Modo Leksand 29 9 2018
Axle San:
4375 enligt swestat
Kommentera

Sv: Modo Leksand 29 9 2018
Eller: Publiksiffra? Verkar inte finnas att hitta på Modos hemsida.
Kommentera

Sv: Modo Leksand 29 9 2018
J F K:
Jepp, Björklund åkte några ggr ifatt sina motståndare, kul att Hellkvist tar fram saker hos spelare man inte trodde de hade.
Kommentera

Sv: Modo Leksand 29 9 2018
J F K: får en bra känsla med modo i år. Känns så mer avslappnat men är väll bäst och vänta tills en runda av serien har gått😊 tycker passningsspelet blir bättre för varje match
Kommentera

Sv: Modo Leksand 29 9 2018
Tarasov: Saken är ju den att vi har ständigt mycket mer fart på skridskorna i år så vi hinner många gånger ikapp motståndarna.
Kommentera

Sv: Modo Leksand 29 9 2018
Tarasov:
Björn kommenterade jakten på friläget som något bra även om vi misslyckades denna, vill att vi skall ha ett offensivt tänk.
Kommentera

Sv: Modo Leksand 29 9 2018
modomille: Idag passade Leksand oss perfekt som hand i ”tegera”handske.
Kommentera

Sv: Modo Leksand 29 9 2018
Grym match idag!
Kommentera

Sv: Modo Leksand 29 9 2018
J F K: Hatten av för vinsten över Lekis. Myser alktid lite extra när Gatstenen förlorar...
Kommentera

Sv: Modo Leksand 29 9 2018
Monno:
Vi har ju som bekant lite erfarenhet gällande hur farliga 2-1 kan se ut
Kommentera

Sv: Modo Leksand 29 9 2018
Gusse: Sen var det onödigt många 2mot1 som förvisso Leksand inte var bära att förvalta men ändå.
Nog aldrig varit med om 2mot1or som varit så ofarliga.
Kommentera

Sv: Modo Leksand 29 9 2018
J F K: Styrbjörn + stiffes musch!
Kommentera

Sv: Modo Leksand 29 9 2018
Robin Ztorken L: Ska man gnälla på nånting så är det väl att man kanske skulle gjort fler mål på spelövertaget. Behåller man ödmjukheten så kan nästa vecka bli riktigt rolig.
Kommentera

Sv: Modo Leksand 29 9 2018
J F K: Vi har hittat en väg ut ur detta kramptillstånd, vi petar bara in pucken framför eget mål :-)
Kommentera

Sv: Modo Leksand 29 9 2018
Tarasov: va fan hände? Det brukar vara panik och kramp fram till slutet när vi är nära att vinna. nu var det liksom avgjort långt tidigare och inte ens spännande. vi spelade av tredje utan att Leksand hade en enda rejäl målchans.

märkligt....
Kommentera

Sv: Modo Leksand 29 9 2018
Tycker vi inlett säsongen strålande, vem hade trott på 9p efter 4 matcher med det schema vi fick?

Blir så otroligt glad att se oss spela hockey just nu, äntligen är skridskoåkningen som varit vårt signum tillbaka. Dessutom så har vi adderat ett kreativt spel till detta med snabba spelvändningar. Detta är det roligaste spel vi presterat på länge, hoppas att publiken kommer ifall vi håller upp detta spel och ligger uppe i toppen av tabellen för detta lag och spel förtjänar publik.
Kommentera

Sv: Modo Leksand 29 9 2018
Robin Ztorken L:
Undrar om inte detta är vår bästa match i allsvenskan sett till helheten. Enda plumpen är väl jakten på friläget i BP då.
Kommentera

Sv: Modo Leksand 29 9 2018
Rytter:
Ja timråboken lär iaf fall ha en klar analys av vad Karlssons viktövertag beror på :)
Kommentera

Sv: Modo Leksand 29 9 2018
Robin Ztorken L: Leksand skjuter alltså 7 skott sista två perioderna, stark insats från oss! Älskar Björkas Gretzky-handleder!
Kommentera

Sv: Modo Leksand 29 9 2018
mikenomad: Lugn nu!
Kommentera

Sv: Modo Leksand 29 9 2018
hk: Några reflektioner efter dagens match:

Björklund gör sin bästa match i Modotröjan, någonsin.
Wernblom uppgraderad till Werner 3.0.
Modo har lärt sig slå passningar på rätt blad.
Vill se mer av # 22.
Aronsson är bättre än jag vågat hoppats på!
Till och med # 12 ser bra ut :-)

Tror vi har fått en tränare som kan göra underverk av vårt lag

Trevlig afton för oss och jag tror att det bara kommer bli bättre
Kommentera

Sv: Modo Leksand 29 9 2018
mikenomad: Så länge vi håller oss ifrån krasch i 2a blir det nog bra.
Sa de 38-15 i skott?

Lite finlir där i sista pp. Värt ett mål.
Och björka verkar ha blivit passningsgeniet.

För tidigt dock att dra nå slutsatser.
Och man ska inte glömma ett Leksand saknade lite fint folk.
Kommentera

Sv: Modo Leksand 29 9 2018
Rytter: Jävligt skönt att tredje perioden är våran bästa!
Kommentera

Sv: Modo Leksand 29 9 2018
Rytter: Bra, sänk tjock-kolan. Ser ut att vara en fin Modoårgång i år, tror ni kan räkna in topp 8-platsen utan problem.
Kommentera

Sv: Modo Leksand 29 9 2018
Ha ha wernblom är två hhuvuden kortare men möter upp mattias karlsson och ger honom en propp så han går i backen. Måste skilja 30 kg mellan dessa men ger mig fan på att wernblom har mer muskler.
Kommentera

Sv: Modo Leksand 29 9 2018
Rytter: Andra armbågen ikväll..
Kommentera

Sv: Modo Leksand 29 9 2018
MODO Hockey - Leksands IF 4-1
Kommentera

Sv: Modo Leksand 29 9 2018
Rytter:

4-1 Jelvert. Grymt jobb av VÖ vilken fart han hade, visst känns han också rappare i år?
Kommentera

Sv: Modo Leksand 29 9 2018
hk:

Ja man han gör det bra. Startar många anfall och spelar aldrig fast oss. Ligger bakom mycket trots att han "bara" har 3p på 4 matcher. Dessutom en klippa i defensiven. Vilken värvning!
Kommentera

Sv: Modo Leksand 29 9 2018
Rytter:
Det har iaf inte haft en längre period med spel i vår zon, dock var deras andra PP rätt ok.
Kommentera

Sv: Modo Leksand 29 9 2018
hk: Björklund nye Sundström 😉 vilka passningar han levererar och vilket avslut av Wernblom.
Kommentera

Sv: Modo Leksand 29 9 2018
MODO Hockey - Leksands IF 3-1
Kommentera

1910564 · »