1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478908 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Luleå 100921

1280291 · » Till forumet


Sv: MoDo - Luleå 100921
Wayne Gresky: ja givetvis, men det går lite hand i hand, är det billigare så lockas mer folk att åka.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
Berka: Det beror ju på hur många av de 45 platserna de lyckas fylla om du får ekonomi i det hela.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
Wayne Gresky: Nä för visso, men i mina ögon är 140 för mycket.
Dieselkostnaden uppgår nog inte till mer än 3l/mil/10kr/l*20mil= 600 kr+2000kr i arbetskostnad+400 i slitage/städ mm. delat på 45 platser hamnar på 66 kr/plats.
100 kr/plats skulle rendera i över 1500kr ren vinst efter de att alla omkostnader är betalda på en buss som annars står.
Och nu snackar jag hockeybuss.

Om modo kunde gå in och sponsra chauffören med en matchbiljett så ser jag det fullt möjligt att lägga en bussbiljett på max en hundring.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
Paddan: Intressant men inte oväntat! Hur lyder nuvarande listpris?
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
Wayne Gresky: Men vår fd marknadschef var på matchen igår, såg jag. Hon körde en sån där jeepliknande sak från företaget som numer är kinesiskt.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
Wayne Gresky: Aha, då har de gamla prisinformationer på dintur.se
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
Berka: Åker man reguljärt med DinTur från H-sand till Övik så är listpriset 138 + 10 pix enkel resa, i det perspektivet framstår inte din hockeybusstaxa som särskilt saltad.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
Paddan: okay, ja jag tycker iaf. att hockeybussarna å då menar jag dom härifrån bör kunna bli billigare.
Ja precis, det ser väldigt tråkigt ut, och som du säger, varför görs inget för att ändra taktik för att sälja dessa tomma platser?
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921

Berka: 140 kr är ändå bara 16 kr mer än normaltaxan för hockeybussarna, så då gör han ju inte ett så himla stort påslag.

Det mest deprimerande är att se att i princip samma sektioner står helt tomma säsong efter säsong utan att någon form av åtgärd görs. I år verkar också sargreklamsförsäljningen vara riktigt dålig, då en stor del av långsidan (på den sida där kameran står) förefaller vara osåld.

Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
Björn W: bara en sådan sak som radio p4 västernorrland och regionala nyheter sänds från sundsvall vilket av någon anledning medför att det BARA är reklam för timrå ik, hela tiden kör dom olika reklamginglar på radion och uppmuntrar folk att komma på matcherna samt att på tv visar man allt från timrås matcher och nyheter i allmänhet och reklam, medans modo knappt nämns utan det är bara slutresultatet på senaste matchen som visas i rutan. Vi ligger ju båda i västernorrlands län och det är överhängande majirotet modoiter i härnösand med omnejd.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
Wayne Gresky: Jag tror ju iofs att just forum- och de sociala medierna-faktorerna är mer allvarliga på lång sikt, för nyrekryteringen, än vad de är för de dagsaktuella siffrorna.

En historiskt sett viktig faktor är ju en hög andel etablerade, kända spelare som också är fostrade i distriktet. De säsongerna står ut ur mängden också under Kempehallstiden. En stor andel utsocknes spelare eller unga okända spelare har istället inverkat negativt och de säsongerna måste säljas hårdare. Absolut.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
Petey21: Det intressanta är ju hur många besökare som behövs för att matcherna ska ge vinst.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
Wayne Gresky: AMEN AMEN AMEN
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
Björn W: MoDo går i radioskugga, MoDo stänger sitt forum, MoDo vet knappt vad sociala nätverk är, MoDo ställer ett profilfattigare lag än på åratal på isen utan att i stor sett marknadsfört produkten alls i media under sommaren. Publiksiffror beror givetvis på många faktorer, men med en vassare marknadsavdelning skulle de vara bättre.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
Björn W: Egentligen har man nog blivit fartblind av de senaste årens publiksnitt. 5310 åskådare må vara ett all time low i lyan, men på Kempistiden hade det varit en riktigt bra siffra. Och de sista åren gick det inte ens in så många i Kempis då kapaciteten var drygt 5100.

Och jämför man med NHL får även 5310 ses som en bra siffra i förhållande till stadens storlek. Lite drygt en mindre än hälften av vad New York Islanders mäktade med i snitt förra året, men Örnsköldsviks befolkning är inte direkt hälften av New Yorks om man säger så.

Fast då får väl tilläggas till New Yorks försvar att Islanders inte direkt rosat marknaden på länge, att lokalkonkurrenten Rangers också finns i stan samt att biljetpriserna är högre än i lyan... ;)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
Mikael Uhlin: Pratar vi relativt så gör ni ju en mycket större uppoffring idag än på 80-talet för att hålla MoDo i högsta serien - förutom att det fortfarande är 2 000 fler på matcherna så har jag känslan av att Ö-viksbor har tappat köpkraft på 20 år i takt med att välavlönade skiftjobb i industrin ersatts med jobb inom handel och service.

Ni är alltså mer passionerade idag, men jag tror ändå att man kan hitta några hundra personer till för varje match genom att vara lite mer snäll/realistisk med prissättningen.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
Mikael Uhlin: Sen skulle jag säga att det är tyvärr lite för lite folk som har ekonomin att fara på hemmamatcherna i den utsträckning man skulle vilja om man kommer en bit utanför stan eller rent av i grannstäderna.

Jag är från h-sand och jag skulle gärna åka på fler matcher än vad jag gör nu men att först köpa en biljett på stan 120+ 15 sen att ta buss (svanbergs trafik) 140 = 275 kr är inget jag och många andra kan betala så ofta, Varför kan inte modo hockey hjälpa bussbolag att sponsra med några % på utgifterna och på så sätt hålla bussbiljettpriserna lägre och på så sätt har fler folk utifrån råd att komma.

Just nu får svanbergs tarfik inte en krona från modo, inte ens en gratisbiljett till busschauffören, ändå kör han folk från härnösand till varje match och tvingas då ta 140 kr i bussbiljett I min mening lite för dyrt tyvärr
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
Mikael Uhlin:
Kanske kan man göra som björn skrev längre ner, kapa biljettpriserna och det speciellt på det sämre sektionerna och försök på så sätt få fler folk till matcherna.

Inte kanske bara för att få in mer slantar untan även för att ge laget stöd på hemmais, framgång föder framgång.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
Berka: Tiderna förändras. De sista 10 åren i Kempis var publiksiffror över 5000 en sällsynthet och rentutav en utopi en tisdagkväll i slutet av september.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
Björn W: Det köper jag absolut, sen har jag alltid undrat varför man inte tar bort de sk. familjeplatserna nedaför restaurangen och säljer dom som vanliga sitt, dom gapar ju alltid tomma på vardagsmatcherna, det ser ruskigt tråkigt ut på tv när de flesta stolararna långt ner gapar tomma, man få känslan av att det är ett par tusen på plats endast.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
Berka: Det sistnämnda säger väl troligen en hel del om var vi ligger någonstans när det gäller sålda säsongskort till privatpersoner och företag. Att sälja lösbiljetter är ett mycket större jobb till varje enskild match idag och vi ligger fortfarande kvar på den höga biljettprisnivå som infördes efter guldet och på väg in i en lågkonjunktur.

Hugg 20-30% på lösbiljetterna till ståplats och de "sämre" sektionerna rakt av. Nivån idag är orealistisk för en ort med Ö-viks löneläge och storlek.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
Jag vet inte knappt vad som var tristas idag,

Att modo spelade så långsamt eller att det var uselt med publik?

Jag säger båda!
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
Jacksson 71: Tja, jag har väl inte sett så mycket av challes coachning än, men vi får ju hoppas att det kan fungera bättre i modo.
Sen måste ju framförallt spelarna vilja och jobba hårt, vilket kanske varit lite av modo´s akilleshäl senaste säsongerna, du har säkert hört den "trötta gamla gubbar" ;)
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
Berka: Jo det var väl många faktorer som spelade in att vi inte gick till slutspel och en av dom var väl skador. Men jag tyckte endå inte att Challes hockeytänk passade in i Timrå. På något sätt känns perras spelsystem mer Timrå likt. Kanske pågrund av farten och viljan att skapa något framåt hela tiden. Men vi ska inte döma ut challe att han inte passar i något lag och är en dålig tränare. För det tycker jag inte, och än så länge verkar det ju som om han passar in hos er. 2 segrare och en förlust mot ett riktigt starkt Luleå (nu såg jag ju i och försig inte matchen med vet att Luleå är obesegrade och var riktigt imponerade av deras spel mot Skellefteå). Så nog kan Charles passa in i MoDo helt klart.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
Salle: Sen tyckte jag att det var märkligt att centern inte hjälpte backarna i uppspelsfasen bättre då luleå konstant checkade fast modo med 2 forwards, liknade lite som timrå gjorde på modo 06/07 i kvarten, då hade modo stora problem och fick börja slänga ut puckarna på måfå ur zon.

Nä det är bara att bryta ihop och komma igen, modo kom aldrig upp i dag och luleå spelade smart, jag menar 3 mål på 6 skott, det säger väl allt om hur lite luleå hade framåt, men täppte igen mittzon som en kork å modo kom ingenstans
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
Berka: Det var ju nästan lika fel det med. ;-)

Speakern sa holding och det stod holding på Jumbotronen.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
Berka:  Idag så spelade MoDo inte samma ishockey som man gjort i inledande omgångarna. Det var inte alls samma fart och aggresivitet.

Senast så fick man ju nästan lite Am. Fotbolls-känsla då puckföraren hela tiden hade flera möjliga alternativ beroende på hur motståndarna agerade. Idag hade man knappt några alternativ då forwards stod och väntade på pucken.

Att sedan Josefsson inte hade flyt och skänkte 2 mål till Luleå hjälpte inte heller. Luleå vann rättvist med ett smart och fartfyllt spel.

Domarna, Lärking och Sjöberg, hade inte sin bästa stunder kan man lugnt säga.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
Salle: Han åkte för boarding
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
MorganaLefaey: Appropå utvisningen efter Byrons blodvite.

Lulingen åkte ut för en HOLDING???

Den var mer absurd än Boardingen 1½m från sargen i förra matchen.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
Gusse: Det finns en del glädjetecken iaf. som forsberg,josefsson,vestin,hägga mm som kör stenhårt och verkligen försöker medans andra verkat ge upp efter 2 spelade.

Att byron fick utgå tidigt sabbade 1:a linan resten av matchen.

Ah, detta var en match då luleå har snudd på 100% medflyt i allt dom gjorde på isen sammtidigt som dom lirade klockren bortahockey, lägg sen därtill att modo´s spel i 3: är hittils säsongens sämsta pga. att halva laget gett upp känns inge vidare.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
Gusse: Vi ska komma ihåg att Luleå spelade en bra bortahockey och fick bra utdelning iofs med lite flyt, avskjuten klubba två missar av nr55. vi får hoppas att det var en sk skitmatch.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
mikenomad: Ja nä jag har inte följt eran debatt så väldigt noga, men jag har uppfattat att det funnits en kritik mot han, en del säkert både obefogad som befogad, jag har grundat mina uttalanden på det jag sett av timrå och det är en hel del och jag har alltid varit ganska avundsjuk hur timrå klarat lira med en så bra intensitet och fart, men jag har väl fruktansvärt fel då.

Jacksson 71:
Eran senaste säsong var väl kanske lite i underkant, men ni hade ju tyvärr lite skader på en del sk. stjärnspelare så över en hel säsong var det kanske inte jättebra, Men ni tog er ändå till slutspel och det är ändå lite de det handlar om.
Modo hade aravirta (som jag anser vara en väldigt bra tränare) och ett lag som borde hamnat i topp 5, men vi spelade som skit halva säsongen och klarade inte ens slutspel fast det var i praktiken klart med 3 omg. kvar.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
Berka: Känslan man får är att tredje och fjärde femman inte duger till att skapa många målchanser alls.Och när första femman är under isen så kan man inte vinna en match på en bra femma.Fler spelare måste höja sig för att man skall vinna.Hoppas bara nu att det var en sån där skitmatch som kommer ibland ,annars är vi illa ute som Boork brukar säga..
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
Berka: Men jag ska inte älta det förgångna. Vi har blivit av med Challe och ni har fått er tränargud.

Grattis.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
Berka: Nej, men vi hade bättre lag än att ligga 9-10 hela året och i sista omgången gå upp på 8:e plats. Challes spelstystem passade inte i Timrå punkt slut. Sen om den gör det i MoDo återstår att se.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
Berka: Såja såja...väck inte grannarna!

Jag har inte nämnt nåt om guldförväntningar eller top 3 placeringar. Men om du hade följt debatten inne i vår bok så skulle du ha vetat att det varit massiv kritik mot Challes sk spelsystem genom alla hans tre år i klubben. Att han dödade "Timrå-hockeyn", dvs den höga farten och effektiviteten.

Jag och många andra var dessutom mycket kritisk till hans sätt att hänga ut enskilda spelare i media och ihärdiga uppgifter gör gällande att han lätt kom på kant med spelarna, att stämningen inte var den bästa med Challe i närheten.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
mikenomad: skärp dig, fan vissa av er tikare verkar ha trott att ni skulle hamna i topp 3 och på allvar kunna utmana om guldet??!, jag tycker timrå gjort några bra säsonger trots allt och spelat ljämnt och ibland bättre än de sk. topplagen i en del matcher.

Med erat spelarmaterial så hade ingen tränare kunnat göra eran säsong så väldigt mycke bättre.

Sen kanske du /ni ska fundera på att vissa tränares spelsystem kan passa bättre för andra lag, dock inte sagt att challes just därför är bättre för modo, men det är ju inte min sak att ta reda på utan det är väl dom som scoutat han som gjort.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
Berka: Han "tog" inte Timrå till slutspel, han höll på att se till att vi missade det!
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
mikenomad: Ja han tog ju trots allt timrå till slutspel och fick ett relativt mediokert lag att spela fartfylld ishockey.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
Berka: Tror Challes spelsystem så smått börjar sätta sig. De inledande två var bara olycksfall i arbetet....
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
Bad_Brett: Tyvärr ja, men modo har spelat "dumpa puck" i 60 min oxå, tror knappt jag sett så dåliga passningar i mittzon.

Modo är bättre över hela matchen, men luleå spelar mycket smartare, och har verkligen medflyt i de mesta speciellt utdelningen.

Pinsam insats av väldigt många i modo, hoppasw challe skäller ut dessa lata jävlar efter matchen
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
Berka:

MoDo har så otur med studsarna att det nästan är komiskt...

Niko har varit väldigt osynlig. Jag hade inte tackat nej till en Foppa i den kedjan.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
Nikki Nine:
Vi vänder detta i 3:e 16 snabba mål så är saken klar
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
Snacka om att skänka bort poäng. Ger bort mål och gör inte vi det så skänker domaren lite powerplay till Luleå. Två tuffa bortamatcher avslutar veckan, smekmånaden är över! Prestera prestera!
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
MorganaLefaey: Det brister i effektivitet ikväll och jag byter nog till Canal+ Fotboll. Hoppas att MoDo straffar min otro.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
MorganaLefaey: Och där blev det för mycket. 3mål på 5 skott och sen när man börjar få till spelet så blir det 1-4. Kanalbyte nästa
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
Detta är FAN inte sant, luleå har gjort 4 mål på 7 sjott????
sen har ju domarna varit helt värdelösa, hellvete att det ska vara så jävla svårt för dessa stjärthuvuden att hålla en konsekvent nivå!
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
Gustafsson: Ritche blödande efter tackling och 2min för lulespelaren. Är inte så säker på att det skulle vart utvisning där. Men men jag tackar hur som helst så länge inte ritchie blev skadad.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
MorganaLefaey: 5 310 i publiken, löjligt dålig publiksiffra.
Kommentera

Sv: MoDo - Luleå 100921
Jävla skitmatch. Allt går fel hela tiden. Ta några vettiga beslut nu och öka tempot lite
Kommentera

1280291 · »