1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478713 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Mora 2021-11-14

2254792 · » Till forumet


Sv: MoDo - Mora 2021-11-14
Saleva:
Karlin är fan kanon!
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2021-11-14
Costanza:
Fel matchtråd men, Umegård in och Lindewall ut imorgon.
solidsport.com/modochannel/watch/mattias-karlin-infoer-bik-karlskoga-xxxxxxxxxx
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2021-11-14
Foppatofflan: Gillar att Mannberg jobbar hårt och smäller på! Det andra kommer senare.
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2021-11-14
Heyerdal: Gradin har i intervju sagt att man scoutat honom sedan tidigare och att man försökte värva honom i somras, men att Brynäs inte ville släppa honom då.
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2021-11-14
J F K: Jag tror också att han kommer komma precis som du beskriver exemplet med Rosdahl.
Tror att Gradin ser saker i honom som vi får se om ett tag när han är inne i det här, Nyttigt för honom också att det går bra för laget nu.
Inte så lätt att bara ställa om och med nya spelkamrater också.
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2021-11-14
Costanza: ha ha... nej vi blir utspelade ;)
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2021-11-14
KB65: Det är klart att man hoppats på mer än så länge, men som du skriver kanske Mannberg kan hitta sin roll där. Han har väl haft en företrädelsevis defensiv roll i massor av år nu och har svårt att släppa loss. Jag tror att det är viktigt att han får spela in sig i en kedja och inte bara hoppa omkring, om vi förväntar oss att han ska kunna komma in i rollen lite som Rosdahl gjorde. Han behöver trygghet, för risken är att han just nu känner precis som vi andra. Dvs, att nu när han fått chansen så var det inte så enkelt som man trodde att bara ändra spelsätt över en natt.
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2021-11-14
Charliejfz: Rögle kommer inte ha en chans när vi går upp...

www.youtube.com/watch?v=EA1NPaCBIVg
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2021-11-14
Heyerdal: Tycker man får vänta lite med att bedöma honom. Det har sett lovande ut nu med Ohlsson - MacMaster - Mannberg. Jävligt mycket energi där.
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2021-11-14
Costanza: Tänker direkt på filmen med Chevy Chase, Steve Martin och Martin Short :)
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2021-11-14
J F K: apropå sportchefer, är Mannberg en förhastad värvning? Jag har missat ett par matcher men det jag sett kunde våra juniorer/förstaårsseniorer gjort lika bra dessutom ett 3-årskontrakt, han är ny här så får hoppas han höjer sig framöver.
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2021-11-14
J F K: Så var det säkert. MoDo ligger väldigt bra till nu med The Three Amigos: Gradin-Karlin-Widebro
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2021-11-14
Costanza: Skön kille som dock inte hade så mycket erfarenhet ett ett brett kontaktnät. Jag fick uppfattningen att han inte var särskilt duktig på att analysera hockey.
Tyvärr räcker det inte med att vara väldigt trevlig och omtänksam. Man måste kunna hockey också. Därför föredrar jag Gradin alla dagar i veckan på posten.
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2021-11-14
Filiphm: Gillar Glader. Skön kille. Bra på att kommunicera. Sen vet jag ju inte hur det fungerade bakom dörrarna, men karln var rolig att följa.
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2021-11-14
Tarasov:
Det var dock inte Glader som gjorde alla värvningar.
Tror att dem tre sista som plockades in förra säsongen inte var hans värvningar utan gjordes av folk över han.
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2021-11-14
Bad_Brett:
Ja ingen skugga över Glader rätt svårbedömd som Sportchef. Turbelent säsong, hade förmåga att hitta spelare iaf, rätt öppensinnig och sattes i en rätt så dyster sits.
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2021-11-14
Tarasov: Absolut. Sedan får vi inte glömma att Modigs, Aagaard och Karlsson alla ligger topp-5 i interna poängligan. Så även Glader gjorde bra saker...
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2021-11-14
Foppatofflan: den 12:e är mot Löven borta o dagen efter hemma alltså den 13:e matchen , 17-18 December så 28 p då !
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2021-11-14
Costanza:
Grattis 🥳
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2021-11-14
Bad_Brett: Misstänkte nästan att det var det du dryftade, men visste inte riktigt att jag tolkade det rätt. Då är vi samma sida av myntet. :)
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2021-11-14
Fan, vad bra MoDo är....
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2021-11-14
Tarasov: skönt att man kan leva vidare i lyan.
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2021-11-14
Foppatofflan:
Jag är lite försiktig av mig jag vet 😀
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2021-11-14
Bad_Brett:
Ja och just att han aldrig ansetts god nog för
MoDo fram tills nu, själv var jag tveksam rätt länge. Fö Gradins historia är inte så dum den heller, tvingas lämna under förnedrande former av med en helt värdelös huvudtränare får delvis skulden för ett sällan skådat debacle. Kommer och röjer upp på nolltid, skall bli intressant att se hur det här utvecklar sig över tid.
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2021-11-14
Tarasov: tror på 25 p, de 12 närmsta matcherna! :)
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2021-11-14
Tarasov: MoDo är nästan för bra för den här serien.
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2021-11-14
Rytter:
Allt jag ber om är 19 poäng de kommande 11 matcherna, men kan mkt väl bli mer.
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2021-11-14
Heyerdal:

Verkligen, dock väldigt skönt att vi placerat oss bra inför denna period och inte har 13 matcher med kniven mot strupen som förra året.

Blir ett intressant test för laget på Onsdag med bortamatch mot BIK.

Men blir en tuff period och tror inte vi kommer ha samma fina poängsnitt på dessa 13 matcher som de 15 första.
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2021-11-14 Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2021-11-14
Rytter: Blir ett tufft test nu fram till 18 dec, 13 matcher om jag räknade rätt med resor runt halva Sverige mellan matcherna, gäller att vi har tur med skador då truppen är ganska tunn.
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2021-11-14
hockey_21:

Jävlar så skönt att det "bara" var bakre korsbandet som var av, och att det inte var främre samt andra delar som menisk, ledband mm som var trasigt. Som jag förstod det är det vanligare med skada på främre ledbandet i idrottssammanhang.

Även om han inte skulla vara tillbaka till denna hemmamatch utan kanske får ett bakslag så det dröjer så är det ändå jävligt positivt att han ser ut att kunna vara med från och med årsskiftet och den viktiga avslutningen på serien. Då hinner han få chans att komma igång innan eventuellt slutspel.

Få tillbaka Folin och Svenningsson samt att vi vet att det letas förvärv på forward och backsida gör att fortsättningen på säsongen känns väldigt spännande.

Vi har något spännande pågång, även om det blir svårt att gå hela vägen i år är det perfekt att lägga en grund för nästa säsong att bygga vidare på.
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2021-11-14
JoseGonzales: MoDo i grönt är oslagbart...
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2021-11-14
JoseGonzales: Du gillar grönt...
Kommentera


Sv: MoDo - Mora 2021-11-14
JoseGonzales: Det där måste inkorporeras i era matchställ till nästa säsong. Extratröja eller bortatröja (dom kanske måste vara ljusa?). Snyggaste MoDostället jag sett.
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2021-11-14
Heyerdal: Riktigt riktigt snygga!
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2021-11-14
Costanza: Det där hände inte direkt ior. Jag hittar ut själv tack ...
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2021-11-14
Costanza: I dagens expressen.

JOHAN

– Nu vill man ju helst hitta någon udda figur. Någon ideell person som aldrig får någon uppmärksamhet. Som jobbat 40 år för samma förening. Men kommer inte på någon. Jag tycker Henrik Gradin, som är ny sportchef i Modo den här säsongen kan förtjäna att lyftas fram lite extra. Jag tycker han, och egentligen hela staben där i Örnsköldsvik är på väg att ta Modo i väldigt rätt riktning.
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2021-11-14
P10Livgardet: Det är fantastiskt!
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2021-11-14
JoseGonzales: modohockey.se om det är den du menar, ligger först under nyheter!
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2021-11-14
Costanza: Men helt sjukt😂😂😂
Helt fantastiskt😁
Kommentera


Sv: MoDo - Mora 2021-11-14
Trilske: Nu får ni förklara var namnet åsnebrottaren kommer ifrån.
Det är ju kul men är det ngt skånskt över det?🙂
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2021-11-14
JoseGonzales: Måste gratulera. Bra kreativ back.
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2021-11-14
JoseGonzales: ääh, vem vill ha Lindgren när man kan ha #40 - Berra på backen? ;)
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2021-11-14
JoseGonzales: Det är en bra spelare på den här nivån. Likt många andra av era spelare så har han fått bra skolning i Övik. :)
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2021-11-14
Smurfen: Jag har svårt att se att han gjorde några SHL-klubbar intresserade. Märkligt, för det är i grunden en väldigt bra back. När han vill...
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2021-11-14
Smurfen: Hans kroppsspråk är långt ifrån det bästa men han har blivit bättre och bättre. Hoppas det blir ännu bättre nu när han signat resten av säsongen.

Finns det bild på ert matchställ?
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2021-11-14
JoseGonzales: Behåll han ni !!!
Med hans kropps språk så är jag glad att han lirar under Wallson !
Han säker nyttig för er !
Kommentera

Sv: MoDo - Mora 2021-11-14
Heyerdal: Riktigt snyggt!

Jesper Lindgren klar för resten av säsongen för er som är intresserade!
Kommentera

2254792 · »