1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479817 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Pantern 15/10

1843570 · » Till forumet


Sv: Modo - Pantern 15/10
Mydar: Hade det varit så att sådana saker kan sitta i väggarna skulle inte Melin fått kicken från Brynäs. Då hade det laget fortsatt jobbat väldigt hårt, men det sitter i individer inte i väggar.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Smurfen: Exakt
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Mydar: Noll ödmjukhet , ställs inte tillräckligt med krav på spelarna !!
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Gavelo: ja nånting måste vara fel i föreningen, helt klart, mönstret är ju så tydligt upprepas från säsong till säsong, vet inte vad det beror på men kanske det är de orsaker som du nämner
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Mydar: Sjukdomen i föreningen, för lata och bekväma spelare, när man kommer till Övik och får allt serverat, bostäder, bilar, fina arena, stort lyxigt omklädningsrum så verkar det som att man glömmer bort att man måste jobba hårt och göra grisjobbet varje dag, spelare blir primadonnor och får en klar övertro på sin egen kapacitet, man underskattar mindre klubbar som har sämre ”förutsättningar” på sidan, det man glömmer är att hockey spelas med hjärtat och huvudet vilket kanske är det enda mindre klubbar har.
Motivation slår klass över 52 omgångar!
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Gavelo: "tänker inte måla fan riktigt än, 2 segrar och lite medgångsresultat så är vi 2:a i serien igen, det är tight"

- Nu målar ivarjefall jag fan på väggen, ser ut precis som förr, topplag på pappret men torskar varannan match. Ser ut bli riktig lida pin säsong igen, runt mellandagarna kämpar vi oss upp från jumboplatsen som vanligt...

Lider varje dag nu då jag glömt bort hur det kändes när vi vann, jag som längtat hela sommaren till det skulle dra igång igen, så börjar man bra, ligger på topp för att sedan dala ned igen.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Tarasov: Särkijärvis analys är klockren, hoppas att de får till försvarsspelet redan till Almtuna-matchen.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Mano:
Särkis kommentarer ang matcherna
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Tarasov: Om jag minns rätt så var åtminstone en del av Poffas bomb en ryss.

Som aldrig blev klar, ska tilläggas.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Om det stämmer att guld-Jimmie är klar för er så känns det surt för jag vill såklart att han ska lira med oss. Men samtidigt kul för er, och vi är skyldiga er några efter alla kanonlirare som gått andra hållet.


Svagheter:

Tar många korkade utvisningar
Inte lika bra på rören som innan
Ingen träningsnarkoman direkt
Skadebenägen

Styrkor:

Underskattad passningsspelare som aldrig slår bort pucken
Världsspelare framför kassen
Tjuvtrixens mästare
Använder sina 100 pannor på ett bra sätt
En vinnare som ALLTID kliver fram när det behövs

Kan spela både center och ytter, men är bättre som ytter. På allsvensk nivå så är nog hans playmakeregenskaper på centern väldigt bra. En mångfacetterad spelare på SHL nivå, så på allsvensk nivå kommer han att totaldominera.

Jag skulle nog beskriva honom som en mix mellan Wernblom och Holmström, fast med mer defensiva egenskaper. Fulheten, tjurskallen, ramla lätt från Wernblom, spelet framför kassen från Holmström. Likt båda dessa har han en märklig egenskap att kliva fram när det behövs, en riktig ledargestalt.

Frågetecknet är såklart hälsan. Håller kroppen för elithockey?

Men ändå lite coolt om han går till er. Kan se en match 7 mot Qatar, i sudden gör då guld-Jimmie något konstmål, slagskott i krysset från halvplan, solo från egen zon, tekar in den rätt i mål, tacklar en Qatarback till mos och forcerar in pucken tillsammans med målvakt eller nåt sånt man fått se i viktiga matcher genom åren.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Otto1:
Färsk i tid:)
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Tarasov: 4045 inlägg låter inte så färskt ;)
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
J F K:
Är relativt färsk på forumet men noterat referensen då och då. Släpptes bomben någonsin eller var det bara ett rykte?
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
J F K: Hahaha, det där hade jag glömt bort :)
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
McFire: Poffas bomb refereras till här, under rubriken på tal om spekulationer:
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
J F K: Jag förstår vad du menar.
Haha, jag! Vilken var det? :)
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
McFire: Ok, men förstå mig rätt. Jag personligen har inte hört vännerna och därför är det för mig ett rykte. Det är lite av problemet med ett forum.

Vem minns inte poffas bomb? :)
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
J F K: Det ryktas inte att vännerna har hört det. Det är bekräftat med vännerna.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
J F K: Om det nu skulle vara så att det är klart, så lär det inte ta alltför lång tid att det blir offentligt. Han behövs ASAP, så de lär inte suga på karamellen - kul med positiva nyheter för oss fans med.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
NuMo: Att Nubben skulle berättat det för vänner och bekanta är precis som du säger också ett rykte. Man vet ju inte att det är sant för att det ryktas att vännerna hört det, för då måste man bekräfta det med nämnda vänner eller bekanta.

Jag är precis som du skeptiskt, så vi får helt enkelt vänta och se.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
McFire:

Jag kräver inte att du skall bekräfta det. Jag säger bara som jag sade från början. det är ett rykte, vare sig mer eller mindre, snarare mindre, ända tills det finns någon typ av bekräftelse. jag hoppas att det är sant, men tror det inte förrän jag ser det och därför så tar jag heller inte med det i beräkningen när jag spekulerar om laguppställningar mm.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Nucky: Nej, inte vad jag vet.
NuMo: Inte ens det? Hur skall man "bekräfta" det? Du får slå han en signal och fråga.
Han berättade det för vänner och bekanta i lördags.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
McFire: Jo, jag har sett at du säger det. Men inte ens det verkar gå att bekräfta. Jag önskar att du har rätt ändå såklart.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
McFire: Sades nåt mer? Tidpunkt eller liknande?
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
NuMo: Ryktet kommer från Kent Norberg, enligt honom är han helt klar för Modo.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
NuMo:
Har inte sett något på det "vanliga nätet", bara här på HS. Det ger sig vad tiden lider.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Tarasov:

Många verkar tycka att ryktet om Jimmie Ericsson är tvärsäkert.

Vart kan man bekräfta det? Det vore ett fantastiskt bra nyförvärv, men jag vill se det först.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Gavelo: Samtidigt känns det väl egentligen bara som det är mot Löven som vi förlorat mot ett lag som varit bättre än oss där vi gjort en bra match. Mot SSK var inställningen bedrövlig och likadant nu senast. Mot Hästen tycker jag att vi är bättre i två perioder, men blir passiva.
Ifjol var vi liksom chanslösa flera matcher och där känner jag inte att vi egentligen varit någon match.

Samtidigt spelar det ingen roll hur det ser ut om man förlorar matcher. Man får inga favörer för att ha en hög högstanivå eller vad fan som helst. Man måste vinna!
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Mydar: Jag tänker inte måla fan riktigt än, 2 segrar och lite medgångsresultat så är vi 2:a i serien igen, det är tight!
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Gäsp: Ja tyvär beredd hålla med, nu fattas bara man sparkar tränaren, missar play-off så är ordningen återställd. Faktiskt riktigt besviken, kanske kan kalla mig medgångsupporter men eftersom de senaste 8-9 åren sett ut såhär så börjar tålamodet tyna bort.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Modano:
Typ utslängd av frugan... ok vår bok är polarens soffa. Denna soffa är inte otäck iallafall, du verkar stortrivas.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
J F K:
Ang spelet så tkr alldeles oavsett att man som lag borde kunna skapa mer, även om Häggström inte är den center man hoppats på, samma sak gäller 3e kedjan de borde kunna skapa mer mål poäng, men säsongen är ung.

När det gäller Jimmie Ericsson så skall man inte komplicera det hela när det gäller nyförvärv tkr jag. För han gör definitivt laget bättre, sen är hans passningsspel rätt bra om jag inte minns fel, och nu pratar vi allsvensk nivå dessutom. Man kan uppleva att vi är väl svaga på tekningar ibland och där lär Jimme komma till nytta. Om jag får gissa hur Särki/Sundlöv tänker så kommer han ta Häggströms plats som center i andralinan,
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Farbror Barbro:
Matchen lgger kvar cmore så du kan kolla där, sev'ärt som sagt.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Farbror Barbro: Vid matcher som igår hade nog Jimmie Jump varit kung. Han accepterar nog inte att man alibiåker och inte är fokuserad inför match.
Däremot är jag inte säker på att han är spelaren vi behöver. Vi behöver en spelskicklig center som kan få igång målskyttar som Björklund och Karlkvist.

Kanske kan man sätta ihop Böjörklund och Karlkvist med Viktor, medan man sätter Jimmie som center mellan Häggström och Röymark. Det skulle med säkerhet göra den kedjan ruggigt jobbig att möta på allsvensk nivå.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Tarasov:
OK låter bra. Kommentarerna här inne antydde nåt sånt.

Angående Jimmie.
Har inte den blekaste.
Jag hoppas fortfarande på återkomst i Skellefteå AIK.
Nu har han ju vilat och rehabbat länge så han är nog hel.
Han var godkänd även ifjol men är han fräschare nu räcker han långt i SHL som jag ser det.
Sedan är väl hans största tillgång vinnarskallen, leda och driva ett lag.
Har ni några möten mot löven kvar lockar det säkert :)
Uppgiften att föra Modo tillbaka där ni hör hemma på förhoppningsvis Luleås bekostnad går han säkert igång på.
Modo-Luleå i ett kval -där kan jag se Jimmie göra sina bästa matcher.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Tarasov: Marklund är en av våra bästa värvningar hittills denna säsong, 4+6 på 9 matcher och jobbar otroligt hårt, tillsammans med Molin och Eriksson är dom en av Allsvenskan bästa formationer.
Dock krävs det mer av det resterande laget om Modo ska ha en rimlig chans.
För knappt en vecka sedan satt jag och tyckte att Modo/löven var det 2 bästa lagen i AS, den känslan har gått över kan man säga ;)
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Farbror Barbro:
Han gjorde ett riktigt konstmål igår.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Modano: 😂😘
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Gäsp: Tackar love it blev avstängd i våran bibel för Tax Bena trampa bra där. Blev fyra matcher för det otäcka ordvalet
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Modano: klart bästa pajasen! 💪😘
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Modano: du är iaf underhållande, I’ll give you that 😂
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
dempa: För otäckt för dig och veta då blir du bara avundsjuk när du måste magpumppas på några folkbira och fyllcell
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Farbror Barbro: Håller med. Förväntade mig inte poäng men en riktigt jobbig jävel att möta iaf. Inget man sett så mkt av direkt.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Farbror Barbro: Enligt Mcfire här var han klar för oss
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Farbror Barbro: Han ryktas vara klar för Modo
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
hk:
Hur så?
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Monno:
Ja alltså av det jag sett är största gåtan Röymark.
Trodde han skulle jobba som en galning, synas i protokoll och vara oerhört nyttig men ofta har jag knappt märkt han är på isen.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Farbror Barbro: Hur såg frälsar Jimmie ut senast han spelade?
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Farbror Barbro: Nä Häggström kedjan blir bara sämre och sämre.
Karla har gått från producerande men man vill ändå ha mer till att han i dagens match bara trampade vatten. Inte mkt som gick rätt för han idag med pucken tycker jag.
Låst ämne

Sv: Modo - Pantern 15/10
Modano: hur mycket lim kan man dra i sig på en kväll egentligen?
Låst ämne

1843570 · »