1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478566 inlägg · 4078 ämnen

Modo-pantern 180113

1863456 · » Till forumet


Sv: Modo-pantern 180113
Gavelo:
Iaf över 50%
Kommentera

Sv: Modo-pantern 180113
wolper: Han kan gå in istället för wahlgren och wahlgren kan ersätta lyrenäs på kanten.
Kommentera

Sv: Modo-pantern 180113
Robin Ztorken L: Han är inte i närheten av att konkurrera ut #12, som dessutom har framtiden för sig.
Kommentera

Sv: Modo-pantern 180113
Tarasov: #12 , Har inte han väldigt bra tekningsstats?!
Kommentera

Sv: Modo-pantern 180113
J F K: Nja närmare 50 faktiskt
Kommentera

Sv: Modo-pantern 180113
Robin Ztorken L:
#12 tycker jag visar potential, tror han skulle passa rätt bra med Johan E och en tuff/tung ytter.
Kommentera

Sv: Modo-pantern 180113
Robin Ztorken L:

Tycker du vi har ekonomi till att riva kontrakt? Ifall ingen vill ta över kontraktet rakt av så får vi nog leva med honom.
Kommentera

Sv: Modo-pantern 180113
wolper: # 12 kan han lätt ersätta, han tillför inte ett skit.
Han kan vi skicka tillbaka till Västervik
Kommentera

Sv: Modo-pantern 180113
Gavelo: fast att ge sig på pp när vi är klar tvåa i hela serien känns vilset. Ärligt talat, tycker du att nära 25% i pp är bedrövligt? Vad har du för krav? Minst 40%.
Kommentera

Sv: Modo-pantern 180113
Golden boy : Det är ju det gränslöst dåliga grundspelet man saknar, finns ju inte en enda variant man kör, inget speciellt vapen i PP och man har ingen idé hur man skall erövra pucken i egen zon bakom förlängd,för många som stirrar puck och hela tiden är steget efter situationen!

Passningarna går till spelare som står still eller är på väg hemåt i banan, puckdumpningarna är meningslösa när vi ofta bara har en stackars jävel som ska jobba mot 2-3 motståndare, att det flesta dessutom är tacklingsrädda gör inte saken bättre heller, nä det är så fantastiskt mycket som är uruselt i laget så man vet nog inte ens vart man ska börja skruva.
Kommentera

Sv: Modo-pantern 180113
Golden boy : Nån som har koll på hur länge Karlkvist blir borta? Utan honom är förstakedjan helt ensammen, och deras form är inte heller hysterisk, milt uttryckt..
Det tillsammans med en målvakt som inte längre är omutlig så blir det svårt.
Hanses lär stå mot Almtuna, hoppas Karla också är tillbaka då. Om han blir borta länge måste man leta ersättare, utan tvekan.
Kommentera

Sv: Modo-pantern 180113
wolper: Borde inte vår sportchef få frågan av journalister om truppen och hur han ser på säsongen så här långt ? Gör ert jobb allehanda! Sen tycker jag att kritiken mot Wallin känns fel, knappast hans fel att laget inte förmår att göra mål framåt. Tre numerära överlägen igår som ledde till absolut noll och ingenting. Spelet lika dåligt som förra säsongen, har ingen koll men poängskörden så här långt i år är väl till och med sämre än ifjol.
Kommentera

Sv: Modo-pantern 180113
Robin Ztorken L: ah som back passar han då inte. Men tar han verkligen centerplatsen från någon så stel som han verka vara?
Kommentera

Sv: Modo-pantern 180113
Ser potencial i alba med ja han drar ju iallafall någon tackling då å då. Bara målskyttet kan släppa
Kommentera

Sv: Modo-pantern 180113
Rytter: Värva en klassback o förvandla # 67 till center!
Vill han inte det så riv kontraktet...
Kommentera

Sv: Modo-pantern 180113
Rytter: Ja Wahlgren känns som en spelare som vore viktig att behålla. Han känns spontant som hans maxnivå är SHL. Därav har vi bra chans att bygga "runt" honom något/några år.

Ericsson har uppsidor på denna nivå helt klart men han spelar dels över sin nivå på tok för ofta. Sen är han onödigt mjuk allt för ofta. Han kan spela fysiskt men allt för ofta känns det tveksamt i hörnen. Överlag önskar spelet utan puck en del övrigt att önska.
Tror dock han känner av det själv, och därav är kanske självförtroende inte på topp vilket ställer till det.
Kommentera

Sv: Modo-pantern 180113
Monno:

Björklunds inträde i förstakedjan har ju fått igång den lite igen, visst Molin kan bättre, men han bidrar med målskytte och framförallt tyngd som Eriksson saknar. Sedan är han sådär lagom småful och visar faktiskt vilja. Tycker dessutom han han är mer vårdad med pucken i år jämfört med förra då han ofta spelade svårt och gav bort den i fel lägen. En bra spelare för ett lag i HA att ha.

Eriksson har det låst sig för rejält, jag var en av dom som verkligen såg fram emot att se honom som back, en back som kan styra uppspelen bakifrån men tyvärr ställer han till det för mycket. Dock har han ett bra passningsspel och bidrar på blålinjen i PP. Skulle han bara höja sig något snäpp och ta bort misstagen är det en riktigt bra spelare för HA också.

Nej klarar man topp 8 så skulle det vara räddningen på säsongen, sedan får man bygga för nästa år. Där måste prio vara att behålla Wahlgren, han är redo att få chansen som minst andra center i en bra omgivning. Hoppas han vill stanna.
Kommentera

Sv: Modo-pantern 180113
Tarasov: Ja problemet är ju där i hockey att när 3års kontrakten skrevs var det få eller ingen som kritiserade dom?
Sen tycker jag det är hårt att säga att dom ligger som en blöt filt, det beror ju såklart på pengarna, men Björklund tycker jag visar kapacitet även i år. Att han behöver bra omgivning är ju knappast något nytt. Han är ju en spelare vi lär ha kvar alla 3år också. Molin lär t.ex. inte bara kvar...
Och Häggström så handlar det väldigt mkt om pengar. Precis innan skadan tycker jag han spelade på en nivå man inte alls kan klaga på. Förutsatt han inte tjänar "multum" då. Vilket han säkert gör...
Ericsson dock är jag rätt säker på att det bryts. Men tror ingen hade förutsett att en kille som faktiskt var en hyfsad eller till och med bra defensiv center men hellre var back skulle vara så oerhört vilse som back?
Kommentera

Sv: Modo-pantern 180113
Hälge:
Man kan alltid diskutera enskilda ingripanden men han har iaf 91.4 i räddningsprocent vilket är godkänt i min värld. Även om han varit lite svagare på den senaste tiden.
Kommentera

Sv: Modo-pantern 180113
Rytter: Att han behöver vila håller jag med om. Jag tycker ändå att det finns andra som måste höja sig mer än vad han måste göra. Ungefär så var min tanke.
Kommentera

Sv: Modo-pantern 180113
Känns som fokus får ligga på att hålla sig från kvalplats neråt denna säsong och kanske men bara kanske hoppas på lite flyt för en åttonde plats. Låta bli och värva och spara pengarna om det nu finns några. Satsa på nästa säsong och kämpa med grundspelet nu så vi kanske får en bra start nästa. Göra oss av med dem som underpresterat om det går efter säsong och försöka hitta fler med kämpavilja som klarar av motgång och bara vill bli bättre när det går dåligt. Någon som kan spela lite fult utan att för den delen vara som Slovaken förra året eller sandström. Om vi nu inte får igång hägga mer då. Mina tankar
Kommentera

Sv: Modo-pantern 180113
Rytter: Jag tycker han gått ned sig en del sedan veckan innan jul och inte kommit upp igen. Ofta helt ok men sällan riktigt bra. Han kommer att må bra av lite avlastning.
Kommentera

Sv: Modo-pantern 180113
Hälge: Spelar väl inte någon roll om han varit bra tidigare, i denna match var han svag och varit så i ett par matcher på slutet. Sliten och behöver vila.
Kommentera

Sv: Modo-pantern 180113
Heyerdal: Att klaga på en 19 -årig Wallin som varit hur duktig som helst verkar helt sjukt. Att han får små dippar är helt naturligt och jag håller honom väldigt högt.

Däremot så tycker jag att Molin och hans kamrater inte presterat som de måste göra för att unga Modo ska ta poäng.
Kommentera

Sv: Modo-pantern 180113
Spännande att många här skriker på nyförvärv, och i princip samma personer hånar laget och förklarar att man absolut inte kommer gå på matcherna för laget är så jävla dåligt och inte kämpar.

Sedan är man förvånade och förbannade att det inte kommer nyförvärv?

Undra hur dom tänker att man ska få ihop den ekonomiska ekvationen?
Kommentera

Sv: Modo-pantern 180113
Eller: Exakt så känns det. Och med det så slösas energin bort på meningslösa enmans anfall/checkning som verkar helt planlöst.
När de dumpar pucken verkar det mest vara för att bli av med den och få byta. Inte att man lägger den dit en medspelare har en chans att vinna utan bara för att bli fri pucken.
Förstår att det ser ut såhär när man saknar självförtroende men då måste man väl kämpa som faan för att få till en förändring?
Kommentera

Sv: Modo-pantern 180113
Golden boy : Säger som jag sagt dom senaste 10 åren, det behövs en 3-4 defensivt stabila backar till det här laget!
Och tills det blir åtgärdat kommer det att se ut såhär, och ser det ut såhär fler säsonger så riskerar vi att åka ur en division till(om vi nu inte gör det redan i år).

Och om nuvarande ledning ser det måste det åtgärdas NU! Jag vet att det inte går att få in 3-4 det här fönstret helst inte när ekonomin ser ut som den gör, MEN 1-2 backar ska man fan kunna få in på lån eller som byte för att stoppa blödningen. Sedan får man ta in 2 st till nästa säsong
Kommentera

Sv: Modo-pantern 180113
Gavelo:
Bänka folk har vi tyvärr inte bredd till, svårt och se att det finns någon i J-laget som gör laget vassare. Bänka backar kan man kanske göra men vet inte om det skulle bli något bättre av det. Skulle jag värva någon spelare idag skulle jag försöka hitta någon back. Men det här med att värva en massa spelare under säsongen för att skicka vidare vissa är en av de vanor som tagit oss dit vi är idag. Det som är betydligt mer oroande är kanske strategin bakom att skriva 3 årskontrakt med Tobbe/Björka/Häggström, dessa kommer ligga som en våt filt över laget om det inte presterar i enlighet med sin lön. Björka är kanske lite hårt med tanke på skadorna som ev hämmat och där finns iaf ett skott som kan ge poäng.

Tkr man skapar tillräckligt för att kunna vinna idag men tyvärr så skiter det sig, och tyvärr har det gjort det för många ggr denna säs för att kunna bortförklaras med ”shit happens”. Fö är det tydligt hur mkt Karlqvist tillför nu när han är borta.
Kommentera

Sv: Modo-pantern 180113
hanzon: Tycker att laget blir för långt och de hjälper inte varandra. Och när de ska sätta press på motståndarna så måste de göra det tillsammans och inte som det är nu oftast en eller två samtidigt.
Kommentera

Sv: Modo-pantern 180113
Var finns glöden?
Kommentera

Sv: Modo-pantern 180113
Gavelo: Håller med dig :-)
Kommentera

Sv: Modo-pantern 180113
Robin Ztorken L: Säger grattis till Pantern, ett lag som är så själlöst och oattraktivt vinner enkelt igen mot ett lag som man ute ens kan kommentera längre, finns inte riktigt ord att beskriva Modo som lag eller förening som helhet.

Mitt starka tips är att Modo kör på mad samma laguppställning, ingen bänkas och spelare värvas, man låter helt sonika säsongen gå i sank och så har man kört föreningen lite längre ner i dyn till nästa säsong.

:) Kämpa Modo
Kommentera

Sv: Modo-pantern 180113
Axle San: Sundlöv,. finns han?
Han har väl sett hur det ser ut en längre tid utan att agera.
Varför finns han på vår lönelista?
En som inte kan påverka ett skit!!!

Bortkastade pengar
Kommentera

Sv: Modo-pantern 180113
Golden boy : Nollade mot SSK, nollade mot Pantern hemma?
Blir en fin vår att gå tillmötes...
Vårt hopp står till några (om möjligt) sämre lag son BIK, VIK o Vita hästen...
Där finns vår räddning att undvika negativt kval....
Kommentera

Sv: Modo-pantern 180113
Heyerdal: Säcken sa innan matchen att Hanses inte skulle spela, tror han hade stått från start om han var 100%
Kommentera

Sv: Modo-pantern 180113
Axle San: Ingen jävel i Modos trupp visar känslor och blir förbannad när det går dåligt, åker omkring som ett gäng konfirmander , fy faan så värdelöst.
Kommentera

Sv: Modo-pantern 180113
Steken84: Sundlöv har en del att jobba på. Det måste in hårt jobb i detta lag.
Kommentera

Sv: Modo-pantern 180113
Djuunaz: nä Wallin känns osäker numera, förstår inte heller varför Hanses inte fick hoppa in i tredje, om han nu är spelklar, hade behövt komma igång om han ska stå nästa match
Kommentera

Sv: Modo-pantern 180113
AxlevSan: Om detta lag släpper in första målet är det i princip kört.
Det har man lärt sig nu.
NOLL jävla arbetsmoral i det här gänget. NOLL.
Kommentera

Sv: Modo-pantern 180113
Det ska bli nervöst när modo spelar i kvalserien mot div 1 i slutet på säsongen!
Är så fruktansvärt besviken på modo. Dom besitter ju en högre nivå men dalarna är otroligt djupa.
Dagens modo är detsamma som tidigare år. Oerhört ojämna med uselt grundspel och försvarsspel.
Trodde ju att säcken skulle få ordning på detta men icke
Kommentera

Sv: Modo-pantern 180113
wolper: Japp slappt som fan inget jävlar anamma, jävulskt trist.
Kommentera

Sv: Modo-pantern 180113
Domsjö: Det jag saknar mest är någon form av spelsystem/grundspel, det här såg mest ut som allmänhetens åkning med klubba och puck.
Inte ens Foppa i sin bästa form skulle kunna rädda det här laget.
Kommentera

Sv: Modo-pantern 180113
Fyfan va kass de är
Kommentera

Sv: Modo-pantern 180113
AskanUrElden: Jaja blir väl ytterligare en sån här blaskig säsong.
Kommentera

Sv: Modo-pantern 180113
Rogersson: Jag är helt med på att alla inte tänker som jag. Jag håller på ett fotbollslag som håller till i staden som jag bor i. För 15 årsedan låg vi i toppen av Allsvenskan flera säsonger i rad. Då hade vi ett snitt på typ 5-6000. Under en 10-årsperiod har vi nu åkt jojo mellan Allsvenskan-Superettan OCH Division 1. Dom senaste säsongerna har vi haft ett snitt på runt 2500.

Jag har haft årskort varje år och inte missat många matcher alls oavsett vilken serie vi har legat i. Detta eftersom jag älskar mitt lag och vet att ju fler som skiter i att gå på matcherna, desto längre kommer det ta för oss att komma dit vi en gång var. Jag hade aldrig kunnat ha det på mitt samvete att svika laget och bara dyka upp när vi haft en bra period.

Alla kan inte vara lika inbitna som jag och jag vet att medgångssupportrar inte är unikt för något lag. Tycker bara det är sorgligt att hade alla våra supportrar haft samma inställning som jag och alla tappra ~1500 som alltid är på plats, så är jag övertygad om att även dom varit nöjda för då hade vi ej legat där vi gör.
Kommentera

Sv: Modo-pantern 180113
Rytter:

Haha ja ska han ta den han tog nu på Eriksson så hade ju vi fått spela 5 mot 4 hela matchen, men det hade väl troligen ändå inte hjälpt.
Kommentera

Sv: Modo-pantern 180113
J F K:

Vi har haft 3 utvisningar med oss i denna match men frågan är ifall vi inte skulle haft minst det dubbla. Pantern spelar med väldigt mycket interference och fasthållningar och klubbor runt midjan. När dom kommer undan med det är dom väldigt tunga och som en maskin som bara mal på.

Tråkiga är att vi ändå inte gör en riktigt dålig match, bjudit på en tavla och en kontring samtidigt som vi inte utnyttjat våra lägen.
Kommentera

Sv: Modo-pantern 180113
Djuunaz: Är väl mer att de spelar i pp för att Karlqvist är borta.
Kommentera

Sv: Modo-pantern 180113
Lolol: Om Modo skulle ha haft medgångssupportrar så försvann nog dom för tio år sedan.
Vi som är kvar är antingen masokister eller riktiga suportrar.
Kommentera

Sv: Modo-pantern 180113
Axle San: Nån som saknar foppas aviga dribblingar, Sundströms puckkontroll, Näslunds handledsskott samt Wernbloms jävlar anamma?
Kommentera

1863456 · »