1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474669 inlägg · 4078 ämnen

Modo - SSK 19/2

1873456 · » Till forumet


Sv: Modo - SSK 19/2
J F K: Varken han eller jag har påstått att han kan allt för att han spelat själv, jag delgav bara vad han trodde. Och jag tror inte att du har en aning om han har insyn eller inte.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Confusius: Jag har också pratat med en guldhjälte, men den personen uttalade sig utan att själv ha insyn. Bara för att man spelat själv innebär det inte att man kan allt. Framförallt om man inte har full insyn...

Kan ha varit ingressen på länken. Kanske står det inte i hans krönika, utan någon som tolkade det och skrev "vi fick se vilka som inte kan leda ett svenskt landslag". Det var min poäng att Sudden floppade stor mot Vitryssland, men ingen skulle säga att han inte kunde leda ett svenskt landslag för det.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Axle San: Har själv lite kontakt då och då med en av våra guldhjältar och hans teori är just att MoDo inte riktigt hängt med i utveckingen på många områden, bl.a i hur man tränar på och utanför rinken
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Domsjö: Håller med dig. Man tar ju dock för givet att en sportchef värvar en spelare med tanken att denne kommer att passa in.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Tarasov:
Helt rätt, men kanske lite energi borde det försökas att förmedlas till spelarna, tror nästan att dom väntar sig det också...
Nu vet vi ju inte hur mycket som kanske sägs inne i omklädningsrummet...
Det ser kanske inte så bra ut att bara stå där och inget görs...
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Robin Ztorken L:
Det måhända ser inte så bra ut, själv tycker jag det ser dumt ut med en gaphals i olika powerbreak/timeout. Typiskt grej som skall analyseras i motgång men antagligen inte betyder ett dyft.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Axle San: Jag tror det är som du ser det, dom har gett upp och hoppas att resultaten går vår väg för att slippa negokval
Om inte annat syns det tydligt på isen, lika lojt där som i båset...

Allt smittar av sig på något vis, ingen djävlar anamma någonstans.
Verkar lobotomerade hela högen
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Jaca: Man undrar ju ibland när man ser Säcken inte ens prata med spelarna under ett Powerbreak, kan man inte utnyttja tiden till annat än att stå med armarna i kors undrar jag?
Bra eller inte vete sjutton men det ser så likgiltigt ut.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Axle San:
Löven hade en "viss" L-G Jansson numera "expertkommentator" på sportradion en gång och det var samma sak där, han gjorde 0 och inget, det slutade med att ett par äldre spelare tog över och coachade laget i matcherna medan han bara står och tittar på...
Det gäller som Du säger att följa med i utvecklingen och inte sträva emot den...
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Axle San:
Din sista mening hör lyckligtvis inte ihop med åldern:) vi lär se ganska tidigt på de förlängningar samt nyförvärv hur man tänker. Vill iaf helst slippa insändare om tussilago och att snön smälter osv från tränare denna vår....
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Petosöjä: Kontinuitet är viktigt men det skall vara bra kontinuitet. Modern och effektiv träning, rätt spelsystem, bra scouting, koll på kost, kanske avancerad statistik, ja allt skall vara tipptop.Alla stenar skall vändas osv. Frågetecken kanske för hur moderna Sundlöv och Säcken är men jag är övertygade att de har alla möjligheter att få till detta men de måste hela tiden hänga med i utvecklingen och söka efter det senaste inom alla områdena för att får till detta. Det krävs nyfikenhet, nogrannhet och en vilja att utvecklas hos ledarna..
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Confusius: Jag tror att det i Modos fall stavas kontinuitet. Att från hela stabens och spelarnas sida kunna veta på förhand ungefär vad som förväntas av var och en. Att som nyförvärv inför nästkommande säsong kunna ställa in sig mentalt på vad det är för tränarstil och vilken typ av hockey som kommer att spelas. Om grunden är stabil och de flesta spelarna i truppen är trygga med systemet så är det betydligt mycket lättare för nya spelare att snabbt anpassa sig. Det kan vara en av orsakerna till att en del spelare som inte lyckats i Modo lyckas i andra klubbar redan säsongen därpå.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Confusius: Det är väl ganska enkelt och paradoxalt nog ganska svårt samtidigt. Man måste bygga en organisation som är tydlig gällande kravbilden på och av is.

"Flummighet" gällande alltifrån vem värvar vi ,vad kräver vi ,hur kan vi utveckla honom för att bidra till det "tydliga" Modo med vind i seglet.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Smurfen: Det måste du väl förstå själv att det inte kan vara tränarens fel när resultaten varit desamma oavsett vilken som varit tränare dom senaste 10 åren?!

Och det är inte spelarnas inställning som är för dålig, isåfall har varje upplaga sedan -07 haft inställningsproblem, låter det rimligt?

Spelarna är för dåliga helt enkelt det är den bistra sanningen. Vi har en 7-9 spelare som inte håller måttet helt enkelt, det är den bistra sanningen.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Eller:
Nejnejnej inte 10-15 segrar i HA🤮🤮🤮..... däremot en stabil SHL-verksamhet med kring topp 6. Det handlar ju trots allt bara om två guld som skall bytas.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Monno: Oj,oj, det verkar som om en del här på forumet skulle kunna byta bort båda SM-gulden mot typ 10-15 segrar i HA.

Själv har jag tagit 20 SM-guld i en helt annan sport och skulle aldrig ha en tanke på att byta bort dessa för att få några fler t.ex 5:e platser. Det är som du säger SM seger är ju det ultimata i Sverige.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Monno: Dels handlar det väl om underskattning, Modo och modos fans har ju väldigt ofta målat upp Modo som en oerhört stor och attraktiv förening med nhl stjärnor som alla avundas, pressen är nog oerhört stor på spelarna och tränarna att ”leverera”, dock undrar jag när denna ”favorit” stämpel ska försvinna, känns ju nästan som att Modo är favoriter även i år när vi möter leksand , löven och Timrå fast vi är ett mycket sämre hockeylag och har idel förluster mot dessa denna säsong.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Robin Ztorken L:
Här får man nya insikter😀
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Tarasov: Vi Modoiter gör uppennarlihen det😊
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Monno:
Vem håller på ett lag för förlusternas skull?
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Tarasov: Jag ser ju inte hockey/håller på Modo för förlusternas skull.
Det är segrarna man vill ha. Och SM-guld är ju i vårt fall den ultimata segern.
Så inte skulle man byta bort dom.
Kräftgången vi har nu är dock en rejäl påfrestning för intresset och glädjen.
Det är imponerande hur man tagit en klubb med dessa förutsättningar och stöttning m.m. och bara kört ner i botten. Tragiskt.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Smurfen: Ställde ju samma fråga twitter igår kväll om detta hur spelarna känner sig innerst inne vid en förlust.

Hade detta svar av en spelares morsa i morse 😜😜😂😂

” Känns som en märklig fråga. Det är väl klart att dem gör. Ingen idrottsman/kvinna vill någonsin förlora.”
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Eller:
Det är lite subjektivt såklart, förstår att ett SM-guld smället högt. Särskilt om man kommer från orten. Har fö läst lite intervjuer med Tore Erken, vi skulle verkligen behöva en man som han i föreningen. Ang hockeymuseum mm nämnde han nåt i stil ”folk skiter i sånt, de ser de gamla spelarna på stan hela tiden, fokus skall ligga på att ha ett bra lag på isen men några lokala spelare så kommer publiken” så befriande.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Eller: I försvarsspelet så har kör Modo just nu med press men ingen överbelastning vilket gör att det blir alldeles för lätt att spela/åka sig förbi den pressande spelaren.
Anfallsmässigt så är ju uppspelen ofta under all kritik,pass till stillastående spelare felvänd vid blå, dålig precision i passen alternativt dåligt åkt av anfallaren (svårt att veta alla gånger). När spelare driver upp med pucken så blir det ofta en dump som backarna fångar in eller att den som bär upp pucken fastnar i mitten.
Allmänt osynkat av någon anledning,.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Tarasov: Samma här, jag deppar inte heller ned mig, men märker att intresset dalar även jag inte vill det. Jag är trött se mitt favorit lag ligga i botten säsong efter säsong, även de får fram fina talanger så får jag inte ihop det varför denna kräftgång år ut år in..
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Tarasov: Nja, nog är det ändå SM guld som är ”grädde på moset” de här säsongerna när vi låg och harvade i botten av SHL var inte heller så roliga.
Sedan alla de roliga stunderna du nämner i slutet av ditt inlägg är ju oförglömliga. Man har ju även följt dessa spelare väldigt många nattimmar då de spelade i NHL.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Eller:
Nja vet inte om jag hellre tar ett SM-guld framför kräftgången nu. För min del betyder SM-guld ingenting nu, hade hellre tagit en SHL-plats än ett SM-guld. För det är nuet som räknas, å andra sidan så går jag inte ner mig för att Modo går dåligt. Även om jag tycker det är segt att det går dåligt.

Fast det finns en sak jag inte skulle vilja byta bort... det är att få ha sett Foppa/Näslund och Sedins när det slog igenom i Modo. Deras genombrott och tiden kring det skulle jag inte byta mot något, inte ens 30 SM-glud. Foppa/Näslunds genombrott var dessutom kring tiden för att mitt begynnande idrottsintresse, och gissar jag orsaken till att jag håller på Modo. Nu briljerar dessutom Foppa på ännu ett OS.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Ganska tragiskt ändå på tal på annat att vi fick bygga om nästan hela truppen efter vi åkte ur. Tragiskt att det inte finns nå hjärta i de flesta spelarna eller är det vi som värvar fel. Handlar allt verkligen om pengar för den större skaran ? Kanske skall inse att det är tufft å bygga om hela laget och få det att funka. Borde ju funnits revanshlust att repa sina misstag när man tog ner modo men inte då. Tråkigt att det skall vara så i sporten. Hoppas vi har fått in mer hjärta nu som vill klubben väl men ser väl inte riktigt så ut även om det blivit bättre. eller är det bara att man tror att vi har bättre spelare än vi har synd på den budget vi har då dock. Tänk om vi kunde få ihop en trygg stomme som klarar av grundspelet och få en trygg säsong.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Eller: trots att det går trögt för Modo nu så får vi vara stolta över vår favoritförening för vad de har åstadkommit genom tiderna. SM-guld till A-laget, Damlaget samt båda j-lagen. Det finns föreningar som aldrig har vunnit ett enda SM-guld i dessa kategorier.
Tar hellre den här kräftgången nu och ha fått uppleva SM-guld flera gånger istället för att bli en förening som aldrig ha tagit eller kommer att ta SM-guld.
Modo forever.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Tarasov: Ja, visst har de ett grundspel. Vad jag tycker de gör fel är att de kryper ner i försvaret istället för att störa puckföraren så att han inte kan vända om och lägga bra passningar. Och då de stör puckföraren så kan de gå på för hårt och bli bortgjorda istället för att alltid ligga på rätt sida mellan puckföraren och det egna målet. Tycker också att de som inte har puck stirrar för mycket puck istället för att vara noga med markeringen i försvaret. Ofta har jag sett att man jagar mycket bakom mål istället för att markera en fri motspelare framför mål.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Axle San:
Skönt att man kan lita på Sundlöv iaf.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
bisterfinnen: 20 senaste så är nu Modo sämst i serien.....ingen bra trend
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Smurfen:
Själv tror jag det har ett grundspel och spelidé, men det är svårt att skydda sig mot markeringsmissar o dyl. Vissa spelare är inte tillräckligt bra för att kunna leverera på en hög nivå kontinuerligt. Man kan göra det en bra dag men inte över tid.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Smurfen: Dom är redan klara för andra klubbar och vill inte ådra sig allvarliga skador nu, så dom missar nästa kontrakt.
Det är så det ser ut ute på isen...
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Smurfen: Åter igen snackas det ju om att Modo INTE verka ha nå grundspel eller en spelidé att falla tillbaka på , men är det inte det snacket som har surrats om i tio års tid ??

Då är ju min undran , hur fan lyckas Modo alltid få hit tränare som inte kan sätta ett grundspel med tanke på alla tränare som har passerat genom klubben under alla dessa år ?
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Undra om spelarna innerst inne verkligen bryr sig om att dom förlorar dessa matcher ?

Verka ju inte visa någon revanschlust i matchen efter någon gång i alla fall .
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Tarasov: Själv känner jag att det här skulle kunna vara ett gyllene tillfälle att glida in här och hånflina, men jag avstår. Jag ver precis hur det känns och det är ingen trevlig känsla. Jag hade gärna sett Modo-Timrå i den allsvenska finalen. Det hade gagnat oss båda. Lycka till i fortsättningen.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
kulltorp: 😂 enda sättet att överleva denna misär. Hade man inte haft humor hade man hängt sig för länge sedan.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
bisterfinnen: Hahaha. Humorn verkar vara det sista som lämnar er..här..när ni står inför er hockeyskapare...i elfte timmen. Bra..det hedrar er. Ni får gärna vara storebror. Även om lillebror är bättre..
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Tarasov: Perhaps..
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
kulltorp: nu är du orättvis och far med osanning. Vi har alltid älskat er som bara en storebror kan älska en lillebror.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
kulltorp:
Ofta de som gnäller mest när det sker är ofta de som håller på mest när tillfället ges, nån form av symbios antar jag😀
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
wolper: Lika mycket som ni gjort i det omvända läget....
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Confusius: Värva, värva, värva.

Lägg ner. Gärsgårdshockey spelar man med vad man har. Ibland får man inte ihop fullt lag om nån har tvättstugan och om nåns unge är krasslig och frugan jobbar kväll.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Tarasov: svårt undvika tänka vad som skett om Modo valt Fredrik A , en som redan fanns i föreningen och jobbat med juniorerna, nu tränar ett lag som leder serien överlägset , ett bra o tryggt försvarsspel, starka på hemmaplan o lyckas knipa poäng i de flesta matcher, jag vet inte bara gissar men ser ju hur det ser ut o tror Säcken har svårt med det spel som spelas idag, finns säkert många teorier om vad som gör att det inte går att få ihop ett fungerande lag ur en relativt stark spelartrupp
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Axle San:
Sundlöv är väl den som byggt dagens KHK, nu skall man alltid ta hänsyn till förutsättningar mm. Men vi kan väl gissa att han ändå haft rätt stort inflytande över dagens trupp. Sen kommer inte sågen fram i onödan för min del. Men nog skall beslutet att köra med juniorer som inte är redo kritiseras såhär i efterhand, även valet av Häggström som center.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Nucky: Fullt förståeligt. Måste ju kännas totalt hopplöst att ha ett gäng spelare som gång på gång begår samma junior-misstag trots att man sett timtals med video och förklarat hur dom ska göra istället. Dessa spelare måste bort, det är enda lösningen
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
wolper: Man behöver värva 3 nya backar som kan spela försvarsspel och 2-3 etablerade tvåvägscentrar
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Axle San: man får väl ha förnuft och tro på det. Vad gav det förra året när vi sparka aj. En vinst? Har modo testat tålamod och kontinutet? Något annorlunda måste ju göras. Dock med känsla så man inte åker ur
Kommentera

Sv: Modo - SSK 19/2
Confusius: Såklart att Säcken ska få vara kvar. Sundlöv och Säcken några år och sedan är det ordning på torpet.
Kommentera

1873456 · »