1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478086 inlägg · 4078 ämnen

Modo - SSK 22/11

1853027 · » Till forumet


Sv: Modo - SSK 22/11
J F K: det var så att man frågade sig själv vad som hände. Skridskoåkningen var mer intensiv, tacklingar vid varje byte, bra press och snabba uppspel. Tyckte mig se (kan ha sett fel) att TE försökte göra ett direktpass upp i banan just innan han lade ut pucken med utvisning som följd. Hoppas att laget kan spinna vidare på det spel som de gjorde under dessa minuter i matchen.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
Nucky: Det var väl en 35 minuter precis mitt i matchen som Modo spelade riktigt bra. Bättre än jag sett på riktigt länge (såg inte Löven-matchen). SSK började riktigt bra och Modo slutade spela andra halvan av tredje, men i mitten av matchen tycker jag att det såg stabilt ut på ett sätt jag förväntat mig under Säcken. Bra defensiv och bra spelvändningar.

Frågan är bara varför vi är så kopiöst dåliga när vi inte är på topp. Det är inte bara ett snäpp sämre, utan det är en gigantiskt stor skillnad. Får vi upp den nivån så kan vi hamna på övre halvan, för jag antar att det är för mycket att hoppas på att vi kan hålla den höga nivån match för match.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
Gavelo: Som Häggström och Röymark spelat efter uppehållet är ungefär som jag förväntat mig att de skulle göra innan säsongen startade.
Victor Öhman tycker jag också lyft sig sedan starten, riktigt kul att se!
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
Nucky:
Ja Modo vann skotten tittar man däremot på avlossade skott var det jämnare, men SSK missade mer. Frukten av ett bra försvarsspel i andra tkr jag.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
wolper: 4 poäng av 6 är bra med tanke på att Modo är ett mittenlag.
Tankar och reflektioner, målvaktssidan är kanske våran stabilaste enhet, ingen av vakterna gör några större misstag och spelar på en oerhört hög nivå kväll efter kväll.
Många gnäller på Eriksson, men det är verkligen inte bara han som slarvar i defensiven, eller är överkonstruktiv, gång på gång väljer forwards att gå bakåt i banan med puck för att sedan leverera en halvchanspuck som i 7/10 spelar fast kollegan i egen zon, sen att Eriksson möjligen gör en del märkliga ageranden är väl kanske minst bra, men mycket tycker jag vägs upp av hans uppoffrande spel och laghjärta, dessutom är han riktigt bra på offensiv blå.

Ungdomskedjan blir bara bättre och bättre, där hoppas jag modos framtid finns. Röymark och Häggström är väldigt nära den nivå jag förväntade mig att dom ska ligga samt att karla genomgående varit grym det senaste 5 omg.
Jacobsson har efter en fartfylld comeback klivit tillbaka lite till fjolårets spel där han inte utmanar med sin fart och känns lite lätt i närkamperna.
Ekarv måste vara årets lån, att han inte tog plats i AIK är ett mysterium men vi tackar och bockar för det, tycker han visar kvalitet både offensivt och defensivt. Första kedjan som varit modos klart bästa enhet har fått grus i maskineriet även om dom hotar nästan varje gång dom är på isen, dock har dom haft enorma problem i egen zon och tyvärr fått långa anfall emot sig, det positiva i kråksången är att andra kliver fram och levererar, Modo har bredd och är inte lika beroende av sin första lina som tex Timrå är av sin vilket på sitt sätt måste ses som positivt.

Även om vi plockat en del poäng i nowember så bör denna månad för allt kommas ihåg som den månaden då pär styf tog mowember till en helt ny nivå.

Trevlig torsdag på er alla
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
Rytter: håller med. Känns som alla har chansen. Förstår mig inte på vad back to back möten ska vara med för. Och att vissa har massa fler spelade matcher i shl. Det lilla jag har koll. Känns liksom att modo är så långt ned men är fan inte många poäng till förstaplats.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
Säga vad man vill om HA men spännande är iaf serien. Alla slår alla och det är jämnt i tabellen, typ 10p mellan plats 2 och 11.

Vill man ha spänning där matcherna betyder något så ska man följa ett allvenskt lag. Samma diff i SHL är mellan plats 1 och 5, och det skilljer hela 8p mellan plats 1 och 3.

Sedan tycker jag om spelschemat, man har fått till att man iallafall än så länge möter varandra i samma ordning, iaf är det väl så för modo, vet inte hur det är för övriga lag. Men känns som spelschemat hänger ihop bättre.

Lägg därtill att man får se spännande juniorer som tar stora roller och utvecklas.

Inte illa för en skitserie som knappt får några tv-pengar.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
Gäsp:

Frågan är ifall han ens spelar i HA nästa år. Går han inte till SHL så känns det som en spelare som går till sm-liiga och får lite bättre betalt än i HA.

Men annars håller jag med dig, skulle gärna se honom i Modo.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
Jag är nöjd med 4 p på den här borta turnén trots att det var riktigt surt att tappa 3p ikväll dock gör Modo en riktigt bra match i det stora hela. För övrigt ser jag gärna att Modo värvar "tillbaka" Manuell Ågren till nästa säsong det är en lirare av hög allsvensk klass!
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
Rytter: Känns verkligen skumt, dom tryckte ner oss hyffsat första 10-15. Och i andra sköt dom alltså 1 skott och gjorde 1 mål, "d e fan rätt schysst asså". Dom gjorde väl en MoDo, snurrade och snurrade och letade lägen. ;)
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
Rytter: period 2 vann Modo skotten med 12-1 enligt cmore, så det stämmer nog
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
Confusius:

Stämmer verkligen skottstatistiken?

Vi vann tydligen den med 32-15.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
Tarasov: BARA 1 tappad poäng, alltid något mot formtoppade Sportklubben. Men blir så förbannat jävla less på dessa hjärndöda aktioner som förstör så många bra insatser. Det här är förutom första 10 en jävligt bra match av grabbarna.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
Tarasov:

Hade någon sagt 2p innan match mot ett riktigt starkt SSK som gått som tåget så hade jag sagt "Taget".

Viktiga är att vi tar poäng i match efter match, bara 4p till 3:e plats och 7 till 2:a... Vi har kontakt trots att många här tycker att vi borde ge upp säsongen tidigare och att vi är ett div 1 lag.

Fortsätter vi så här trillar poängen in och vi klättrar sakta men säkert, i denna jämna serie där alla slår alla så betyder 1p väldigt mycket.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
Tarasov: En kanonmatch från oss fram till Erikssons idiotgrej.
Ta bort honom från backplats nu!
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
Tarasov: tycker det blir roligare å roligare å se junisarna för varje match 😀
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
Gavelo:
Tycker du är lite väl hård i ditt omdöme där om sista 10. Fö grattis Berglund till målet!
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
Confusius: Ah hänger inte ut en spelare, tycker hela laget är för svaga, man släpper inte till sådana lägen med 5 kvar!
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
Monno: Kunde ju inte bli för lätt ;)
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
MorganaLefaey: Vi slapp straffar och tog en extra pinne. Skönt. Men nog tappar vi en också, även den här gången.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
Rytter: Seger härligt! Vi kommer närmare och närmare 3p! ;-)
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
Domsjö: Och så blev det😊😊😊😊
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
Gavelo: Du menar väl KLANTARSLET? Grabbarna har gjort en jävligt bra match fram till Ericsson som vanligt skulle vara överkonstruktiv, vilken jävla pajas match efter match
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
Domsjö:

Jaja minst 1p mot ett av de formstarkaste lagen i serien på bortaplan. För mig är det ok, tar vi 2p är det bra.

Dock surt att vi slarvade bort alla 3p.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
hk: att man kan bli så besviken så många ggr. Men fan vad ssk trillar lätt hela matchen
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
Confusius: Håller med . Tack # 67 , helt ohotad skicka pucken över sarg???
Oduglig!
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
MorganaLefaey: Nu är vi där igen, laget kan dippa så kopiöst att man går från allsvenskan till div3 i kvalite, fy fan vad trött man är på detta eviga harvande som en jäkla berg och dalbana!
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
Domsjö:
På det stora hela en bra match, gör såna här matcher oftare så kommer poängen trilla in. Minst en poäng iaf.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
NuMo: Ja onödigt att slarva bort en sån bra 3dje på några minuter bara.
Tyvärr vår hackkyckling Ericsson som i vanlig ordning försöker vara super kreativ 1 mot 1 i egen zon.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
NuMo: Pinsamt jävla uselt! Fyfan..
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
Confusius: Kan vi låna ut honom till nått lag, vill inte se han som center heller.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
Lolol: Vi får ta förlängningen!
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
Lolol: Tack som fan Tobias Ericson! Vi hade totalkoll fram till hans jävla drällande
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
NuMo: f*** två mål på 1/2 målchans.
Nu blir det kanalbyte. Vågar inte se
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
Monno: miss på miss. Sen efter det så blev vi pucktittare i några minuter. Vi slarvar bort det här liks förb....
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
MorganaLefaey: alltså 3-3 Södertälje hat ju knappt varit i anfallszon, känns som förra matchen...
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
Monno: Sen när Modo får chansen att enkelt lägga ut pucken så tar man i för kung och fosterland så det blir iceing!

Japp där förlorade Modo matchen 3-3

GRATTIS JÄVLA KLANTARSLEN
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
Monno: visst var det Gråhns som gjorde något ruskigt fult o blev avstängd en längre tid?
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
Monno: Ericsson ska ha stryk...
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
Monno: Jävlars !!!
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
Domsjö: Tjong rakt upp i krysset. Nu blir det nervöst igen...
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
Monno: Otroligt klantigt att slänga ut den pucken, det straffade sig direkt, nu blir det svårt att ta poäng
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
Rytter: Han glädjer så även V.Öhman. Har en svaghet för de där inte så flashiga men stabila spelarna.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
Nucky: Ericsson är ju någon typ av mästare i krångel iaf.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
hk: Sellgren är i fjolårsform nu. Så jävla bra!
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
MorganaLefaey: sant hoppas de kan fortsätta spela som de gjort och inte gå ner sig genom att spela på resultat
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
wolper: Nån som vet varför Johan Eriksson inte är med, skulle vara märkligt om han var bänkad.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
Gavelo:

Wahlgren har verkligen tagit steg denna säsong. Sjukt imponerad av honom, hoppas han vill ta en till säsong med oss ifall vi är i HA istället för att jaga mot SHL.

Han kan vara vår 1:a eller 2:a center nästa år-
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
wolper: galet bra o skönt. Men nu börjar nervositeten komma. Vid 1-1 hade man ju ställt in sig på hedersam förlust.
Kommentera

Sv: Modo - SSK 22/11
wolper: Startade Säcken saftblandaren eller var målen mitt i byten?
Kommentera

1853027 · »