1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479952 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Timrå 19/1

1864782 · » Till forumet


Sv: Modo - Timrå 19/1
hanzon: Det är en mental svaghet att inte kunna ha huvudet med sig sista 5, att ta en utvisning i det skedet bevisar endast att man inte är kylig och smart nog att spela på rätt sätt!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Tarasov: Om vi gör det vi ska och ändå förlorar är ju inte mycket vunnit.
Det är väl det som är det stora bekymret, vi MÅSTE börja vinna hockeymatcher.

Man måste förstå att vi är väldigt nära en plats under det sista strecket nu.
Poängen måste börja trilla in nu, det är hög tid!!!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Trots en bra match från Modos sida så känns det som luften gick ur laget, dom orkade inte hela matchen, matchen varar ju i 60 min.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Tarasov: Hoppas du har rätt för de måste vakna till nu :) igår gjorde de faktiskt en bra match med tålamod hela matchen förutom oturen att de tabba sig och gjorde ett självmål och inte kunde få in pucken. Men det var disiplinerat spel och mycket bättre i försvarszon men skall de ha minsta lilla chans på topp 8a måste de visa det spelet nästa match med och vinna för annars blir det risk för kval neråt och där vettefan hur de klarar sig.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Robin Ztorken L:
Det är alltså bara jag som tror att gårdagens match blir ”se vad vi kan uppnå om vi gör det vi skall”;) dessutom är Karlqvist på is, när han kommer in blir det en kvalitetshöjning.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Bragd-Birger: Den jävla matchen alltså, lika ställning, 3 perioden, andra halvan... först drar Timrå en jävel i ribban, sen drar skröder en i stolpen, sen avgörs det i sudden vilket ofta är lite som att spela tärning!
Kunde det ha blivit mer jämt?!, tror nog det var den jämnaste och känslomässigt bästa kvartsfinalserie som spelats i es/shl i modern tid.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Nucky: 17-17 i målskillnad och avgjordes i game 7 SD!!! Det kan man kalla Jämt! Ni var ju 3a i tabellen, så där och då blev man såklart lite arg osv men samtidigt så tyckte jag att ni var helt klart mer värdiga vinsten.

Hade vi tagit det så hade vi troligen rykt mot HV!
Vi har alltså förlorat alla slutspel mot HV!

T.om gången vi hade fucking 3-1 i matcher så lyckas de vända och vi tappar det.

Nää fyfan, HV var mardrömmen för oss.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
J F K: ÖFK 🖤❤️🖤❤️🖤
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Robin Ztorken L: tror de är uppe i 18 raka utan vinst... Då suger ändå Hammarby mot de andra lagen.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Robin Ztorken L: Sjukt !!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
J F K: Nu är jag inte så värst intresserad av fotbollen och framförallt Djurgården så där har jag noll koll.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Smurfen: vi är uppe i 10 raka, medräknat även förra däsongen
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Smurfen: fråga Djurgården fotboll...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
wolper: Sjukt också att bara denna säsong så har vi tagit noll poäng !!! på sex derbymatcher .

Måste vara en svår slagen bedrift bara det !!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Confusius:
Av det lilla jag sett av Oscar P så är hag rätt övertygad om att han går före OSL, frågan är om han inte går för Wernblom med. Bra utvkurva på killen nobbad till hockeygym men jobbat sig in igen
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Modano: Jag hade väldigt gärna haft en back som Sanny. Jag tycker att han spelade sjukt vårdslöst, men jag hade gärna haft honom ändå.

Magnus Wernblom filmade och gick rejält över gränsen ibland, men vi älskade honom ändå.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
wolper: Nä verkligen inte !!!
Trodde med denna trupp att vi skulle/borde ligga femma och uppåt i alla fall .
Sjukt tråkigt att vi har slarvat bort många matcher tack vare en inställnings fråga !!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Modano: Den mest begränsade spelaren som tog sig längst var Hasse Jonsson imo. Han hade inte mycket talang, men tränade mest, var mest seriös och gav precis allt.
Inte fan var han helt snäll heller, men trots allt inte vårdslös.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
J F K: Hahaha patetiskt jävla kärring snack gav ALLT O LITE till ( tror nog modo skulle behöva en sådan krigare ) För mycke dam hockey nu som straffa er
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
J F K: Nja, tycker den absolut hårdaste matchserien var i kvarten mot Timrå.
Semi- och Finalserien hade man ändå känslan att det skulle ordna sig.
Vad var det HV-backen hette som var så jävla galen? Han och Sundström var som katt och råtta..
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Tabellen ser inte bra ut nu
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Modano: Tycker Sanny var en feg jäkel. Mycket bentacklingar och vårdslösa tacklingar rent generellt. Visst, han tog också mycket stryk.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Modano: Fanny var en jävla MES. Gnälla, det var han bra på.
Skulle f.ö vara intressant att höra honom recensera sin egen blindside hit på Yetman.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Confusius: Kommentar överflödig räcker så eller du kan fråga han om lag spelare då fattar du. Däremot gillar jag han som spelare gav allt trots begränsad teknik spel uppfattning. Den ända som var hårdare och offra mera på den tiden var SANNY LINDSTRÖM
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Confusius: nja. Egentligen tycker jag att vi hade mer flyt mot hv som kanske var det bästa laget, men hela slutspelet var fru fortuna förvånansvärt trivsam.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Confusius: Exakt , för efter den 14/4-07 så tog det lilla jäkla flyt slut !!!

Det var då resan neråt började , undra när den tar stopp ??
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Nucky: Ja han saknas hårt! Jag hoppas att du får rätt.

För övrigt hoppas jag att Pettersson får spela istället för OSL ett tag nu
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Bragd-Birger: Ja det lilla flyt vi hade mot er i kvarten är väl det enda flyt vi MoDoiter haft i hela våra jävligt miserabla supporterliv, så ursäkta mig om jag hade glömt det
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Bragd-Birger: Det var riktigt jämt 2007, men det går inte jämföras med 99 eller mot Leksand 2015. De två gångerna räcker inte ordet flyt, för rättvisare segrare i en matchserie de två gångerna har jag aldrig varit med om.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Confusius: Varit inne på det förut, men satan vad Karla saknas i offensiven.

Jag tror det slutar med en topp8-placering när serien summeras trots allt. Man kommer jobba sig upp ur denna svackan.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Mappe: fast jag satt på läktaren och var helt lugn över att vi skulle vinna. Det var liksom självklart då och bekräftades när Svartvadet avgjorde. (Däremot trodde jag tidigare under serien att vi var körda).

Horava Jrs mål med skridskon där mot er var väl sjuk tur. Eller den gången mot hv då en Modospelare inte släpptes ut från utvisningsbåset så hvs mål inte godkändes och vi slapp allsvenskan efter jul. (Typ 91 eller liknande).
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Confusius: Ni vann, både mot oss och dom andra så visst. Men nog faen var det hugget som stucket i kvarten. Och hade ni inte flyt då har ni aldrig haft oflyt heller.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Mappe: Sista målet i sjunde matchen var ett jävla klassmål, inget annat.
Men klackmålet i match 6 var väl lite flyt ;)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Bragd-Birger: Visst hade vi lite flyt i kvarten mot er, men vi var det klart bästa laget i slutspelet och vann knappast guldet på flyt.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Confusius: hockeygym har verkligen premierat lirare kan man säga. Spelartypen som Edwin Hedberg eller muzito-bagenda har vart ohyggligt underrepresenterade. Därför är det inte konstigt att det många gånger blir jobbigt att spela in juniorer då inte en enda kan ta rollen i en fjärdekedja rejält eller som enkelt spelande sjätteback. Inte fan är det en Wernblom man vill ha som ytter i en fjärde direkt...

Nu har vi släppt in väldigt lite mål jämfört alla nära oss i tabellen, speciellt om man bara räknar 5 mot 5.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Modano: Du har häcklat Styf hela vintern, vore trevligt att höra en djupare analys till varför? OBS försvarar inte Styf, är bara nyfiken.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Confusius: Fast där har du lite fel. 2007, sjunde matchen, målet som avgjorde... Det kunde ha slutat hur som helst... Fru Fortuna... jag förstår dock vad du menar. Det känns som ett helt annat liv.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Confusius: Nja, vi som var med 2007 håller inte med.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
J F K: Grabbarna gjorde en helt godkänd match, synd bara att JE åkte ut för den tacklingen, timråspelaren spelade över och lade sig i fosterställning.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
J F K: Otur ni har men behöver ALDRIG vara oroligt för nedre kval. Däremot va fan gör Styf i båset räcker det med en Kalle Anka utbilning för att stå i ert bås ??????????????????. Säcken har jag hört trodde inte de va sant om spelare kunskaper från han (kunde inte 5 spelare i Troja )
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
J F K: Nä det har du ju helt rätt i, men det hjälper oss ju inte nu :(
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Robin Ztorken L: Det är i truppen man bör- och ska röra om! Det hade varit en sak om problemen varit olika för varje säsong, men att man inte åtgärdat samma jävla problem i 10 år nu är tame faan livets största gåta!

Backsidan och centersidan har varit galet svag defensivt i 10 säsonger nu, och för varje ny sportchef vi haft har man trott att nu ser dom ju problemet och att det kommer att ordna sig men ICKE!

I backuppsätningen är det som vanligt 3-5 backar som i princip är odugliga i defensiven, och på centersidan är vi ju så svaga att man tror att killarna ska gå av på mitten om man blåser på dom!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Confusius: Jag satt också och väntade på att vi skulle "fucka up". Nu var det inte en klassisk Modo den här säsongen. Man höll uppe spelet och åkte skridskor ändå till slutet, vilket man inte mig veterligen gjort i en liknande match på hela året.
Ja, det var ett väntat slut, men det skedde inte på det sätt som det brukar ändå.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Bragd-Birger: Fast där har du fel, Fru Fortuna kunde aldrig- och har aldrig valt MoDo!

Grattis till er säsong förresten!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
J F K: Tror att vi alla härinne håller med om att vi gör en bra match.
Jag försvarade bara Ztorken i att det nog inte är en slump att vi drar på oss en utvisning med 2,5 minut kvar, gör självmål, och torskar igen. Personligen satt jag bara och väntade på det, och när utvisningen kom visste jag att dom skulle avgöra, och jag var knappast ensam om den känslan! Alltså, det är ingen slump att vi förlorar även matcher där vi är bra.
Ser man till stora bilden så spelar det ingen roll om vi gör jävligt bra matcher här och där om vi torskar 5-6 matcher efteråt, situationen måste bli den motsatta. Och det kommer den inte att bli om vi inte byter ut vissa spelare
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Golden boy : fast med det resonemanget slipper vi kval för de är minst två lag som under 40 matcher varit sämre. Med ditt resonemang kommer de stanna under Modo i tabellen.

Självklart kan man förändra saker.

Dock är jag väldigt skeptisk och vill se dem här glöden varenda match. Börja med de närmaste tre, och jag kan börja tro på det här igen.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Confusius: jo men eftersom man inte vill röra i spelrtruppen finns ju bara ett alternativ kvar.
Kanske inte sparka men rör om .
Gör något innan det är för sent!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Lider med er guys! Fantastiskt skön trea så klart, men jävligt taskigt för er. Modo gjorde en riktigt bra match, och lyckades stänga ner Timrå från första spelminuten. Givet att tur/otur skulle avgöra det här, och fru fortuna hade precis lika gärna kunnat välja Modo.

Se till att fortsätta så här nu. Enkelt, safe och tålmodigt. Då blir det absolut inget neggokval.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Robin Ztorken L: Som vanligt, klyschor och babbel och den som följer Modo vet att det är dimridåer .Med träningsmatcher inräknat måste väl laget spelat drygt fyrtio matcher och i ärlighetens namn finns det inte mycket talar för att det helt plötsligt kommer att vända spikrakt uppåt. Vi får passa oss för negativt kval.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 19/1
Robin Ztorken L: Vad skulle bli bättre av att vi sparkar Säcken? Det är ju det vi har gjort i 10 år nu, sparkat tränare, ändå ser det likadant ut varje säsong!

Hur vore det om vi istället sparkade lite spelare, en tränare kan ju inte göra något åt att spelarna är för dåliga!

Dessutom borde vi se över hur vi rekryterar spelare, och även hur vi fostrar spelare i egna leden. Hur det än är så verkar vi dels värva- och dels fostra mentalt svaga spelare

Sedan vore det ju trevligt om vi någon säsong tvärtemot tidigare satsade på att få ihop en stark back- och centersida
Kommentera

1864782 · »