1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478919 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Timrå 20/10

1845252 · » Till forumet


Sv: Modo - Timrå 20/10
Mydar: Det vore väldigt olyckligt att torska på onsdag. Dels då det riskerar skrämma bort fler besökare från matcherna och dels för att då kommer pressen utifrån bli värre. Serien avgörs verkligen inte än, men även om man kan peka på AIK ifjol och Leksand året innan, är det ingen optimal situation. Det blir svårare att motivera att juniorer ska få vara med och lära osv.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Nucky: ja, nu blir det upp tillbevis, onekligen viktiga poäng, torskar vi kommer detta bli tufft!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Tarasov: ok har missat de senaste matcherna men det låter bra. Men Hägga måste spela fw han passar inte alls som center enligt mig!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Gäsp:
Tkr som övriga här att den kedjan fick ett lyft av att Tim W byttes in ist för OÖ, man har kört så i två matcher även mot Almtuna. Karlq.-VÖ funkar bra de med, tillsvidare kan man köra med Björkl. där men även prova m Röjarn. Fjärde får då bli
Wernblom - Häggis - Röymark/Björklund
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Nucky: Blir minst 21 poäng på dom 7 matcherna, MINST!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Gäsp: Wahlgren var bra i den bästa formationen(4:e) framåt dom senaste matcherna. Var oerhört besviken på honom förra säsongen, men han har lyft sig rejält till den här. Och varit riktigt bra sedan han fått centra mellan Alba och Stål-Lyrenäs
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Nucky: Tuff att komma därifrån med några poäng.. fasen känns så när man ser spelschemat över hela denna säsong..
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Gäsp: Tingsryd på Onsdag, sedan följt av AIK, Oskarshamn, Västervik, BIK, Leksand och Löven.. puh!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
J F K: Beror ju vilka du jämför med?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Nucky: Låter bra för jag vill ha Hägga som powerforward så jag ser hellre att dom kallar hem O.Öhman igen om dom inte har en ny på g och kör han o Wahlgren som centrar. Men visst en match är lite tidigt att bedömma Wahlgren som center. Men jag tycker Wahlgren har bra blick för spelet och tror att han skulle klara det bra att centra en 3-4:e lina.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Otto1: lägg till åldersskillnaden så förstår du.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Gäsp:Han var riktigt bra, och ledde den bästa linan för kvällen.
Tycker det märks att han är fysiskt starkare i år.

Karlkvist tycker jag också var riktigt bra igår, ruggigt tung och intensiv att möta. Tyvärr fick han spela med Häggström och Röymark som är iskalla. Dom är inte ens bra i defensiven längre.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
J F K: Jo jag förstod din poäng, menade själv att man inte testat tex popovic, muller och några till. kanske finns det någon som kan vårda spelet och har rätt förutsättningar att spela A-lagshockey
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
J F K: "Han var väl långt efter många modospelare för bara ett eller två år sedan."

Nja
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Jag missade spektaklet igår vilket är skönt för både hjärtat och psyket. Men jag såg att Wahlgren var uppsatt som center och är nyfiken på hur han skötte det?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Gavelo: Fast min poäng är ju att det inte spelar någon roll vilken junior vi plockar upp. De är lika dåligt utbildade ändå. Man spelar en raggarhockey med öppna spjäll och noll säkerhetstänk.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
J F K:
Där har du en poäng, och mer oroande är kanske att man inte insett detta från ledningshåll. Men förhoppningsvis finns det en plan.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
J F K: Kanske på tiden att ge några nya junisar chansen, det kan ju inte bli så mycket sämre resultatmässigt.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Gavelo: Lite oroande är att juniorerna som kommer från juniorlaget inte är bättre. Det är liksom alltid så att de som kommer upp inte kan spela alagshockey. Lindgren, Berglund, Aronsson och snudd på varenda back som kommit upp spelar åt helvete för svårt. Det är galna indianare mitt upp i zon när man blir stressade. Man vänder hem även när det borde blivit en sarg ut osv.
Har vi helt enkelt för usla juniortränare på att instruera hur man spelar enkel modern hockey?

Nu tycker jag inte att Dahlen är den mest imponerande junioren i Timrå, utan Hållander. Han var väl långt efter många modospelare för bara ett eller två år sedan. Nu spelar han alagshockey, medan de flesta av våra spelar juniorhockey i alaget.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
J F K: Det kanske mest oroande är att dipparna alltid är så rejäla att det alltid kostar minst 2 mål i arslet
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Tarasov: även om spelat lovar betydligt mer än ifjol har man behållit förmågan att förlora matcher oavsett om man är bättre än motståndarna eller inte. Just det där att känslan är att man nästan med säkerhet vet att det kommer rejäla dippar under matcherna undrar jag om inte spelarna också känner.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
J F K:
Alldeles oavsett så är vi med i matcherna på ett annat sätt än ifjol, men det är dags att vinna lite. Tyvärr gick luften ur laget efter Johans miss igår, tycker både han och Björklund är mer ansvariga än Aronsson igår. Björklund tar sin utvisning när vi har bra tryck och ger dem andrum. Sen hämtar laget sig tyvärr aldrig efter Johans miss. Aronssons sista är definitivt ingen höjdare men var troligen en följd av den allmänna oron i laget och förhoppningsvis lär han sig något av det. Föredömligt hanterat av Särki i media efteråt.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Rytter:
Han spelar längre ner i kedjorna iår, iom med att han lirat i 4 så är det i linje med vad man kan förvänta sig iaf för min del. Så håller väl med om att det såg bättre ut förra men förutsättningarna är lite sämre detta året. Det gånger jag tittat specifikt på honom, så tkr han rör sig bra, spelar tufft, och det finna även lite spelskicklighet.

Däremot är både har jag kommit att bli orolig för både Hägg/Björk, de har kontrakt över 3 säsonger och verkar inte förmögna att kunna skapa sina egna egna poäng på denna nivå. Visserligen bidrar Björk. med bra arbete och rejält spel men har gissningsvis en lönecheck av den storleken att han även skall bidra framåt. Kan 4 linan hålla uppe nivån ett tag till så hittar vi Hägg. nerknuffad till en 4 kedja, knappast i linje med hans lönecheck det heller.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Mydar: Klart man lessnar, speciellt när man för första gången på många år fick en låga av hopp då laget började vinna i inledningen, den känslan har nog ingen här känt på 5 år så du förstår ju besvikelsen när lågan slocknade igen efter en kort med ljus stund.

Vi modoiter fick titta in i godisbutiken en stund, sen kom föreståndaren och drog för persiennerna.

Men likförbannat hänger man kvar, idioti eller bara kärlek för laget!?, det hör liksom till, positiv eller negativ, vi alla lär hänga här nästa säsong igen oavsett om det blir spel i 1:an!

”Det kanske inte är så jäkla kul att vara Modoit just nu, men det kunde varit värre, man kunde varit Timråit”

Trevlig lördag / från Hufvudstaden
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Smurfen: ja jag är nog likadan, nästan så man blir förbannad på att det aldrig kan vända. Känns tungt att gå en botten säsong till mötes igen. Tycker vi har lidit nog många år nu - de har ju legat i bottenskiktet snart ett decennium, 2 olika serier dessutom, så tålamodet har ju uppenbarligen funnits även om frustrationen tagit över..

Jaja, så är det - men det är tur det finns optimister på detta forum ochså, annars hade man väl gett upp hoppet för längesen.

-Ha en bra dag alla, hoppas det vänder nästa match!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
J F K: 5 matcher 0 poäng= 15 poäng som har blivit 0 , då spelar det inge roll om vi har varit det bättre laget under vissa perioder under matcherna !
Slut ändan är det ändå poängen och segrar det handlar om även i denna serie.

Underbart att det finns folk som kan vända på alla stenar och se allt positivt ändå trots förlusterna , önskar att jag själv vore en sådan.
Men denna negativa spiralen som bara ha gått åt ett hål sen ett gäng år tillbaka gör att man har svårt att vara positiv längre .

Shit vad man önskar att det även vänder i denna förening också någon gång !!!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Mydar: Jag är optimist för alternativet är så deprimerande och förstör så mycket för omgivningen...

Vi är större delen av matchen det bättre laget mot ett lag som kommer att ha chans att komma riktigt högt upp. Det hade varit så mycket värre om man känt sig utspelade eller chanslöst, men det är snarare så att man vill ha en match snart igen där vi spelar i 60 minuter istället för 40-50.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Gavelo: Äsch. Ni har Tingsryd som i en liten ask på onsdag. Leksand får stryk av Oskarshamn.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
J F K: bra att åtminstone någon är optimistisk!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Tarasov:

Tycker faktiskt inte att Alba håller ok allsvensk klass just nu. Hade verkligen förhoppningar på honom detta år men som han spelar just nu så hade nog Karlström eller annan J20 spelare bidragit lika mycket.

Smärtar att säga detta då det är en spelare med bra inställning som jobbar och smäller på och som är lätt att gilla, men han är verkligen inte lika bra som förra året.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Gavelo: Jag beklagar verkligen, du är stark!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Gavelo: Jag tycker att det är självklart att vi måste värva. Häggström och Röjmark skulle leda det här laget med att vara ett föredöme och jobba hårt. Häggström har varit rent dålig och ser ut som han orkar en halv zon sen är han helt slut.Det var han som gjorde ett dåligt byte (genom att glida i femton meter till båset utan koll på spelet) när det blev utvisning för sex man på banan. Röjmark har varit som en medel spelare i HA. Han är troligen bäst betald så man kan begära mycket mer än så. Sen så kommer det va flera juniorer på landslags uppdrag i vinter.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Smurfen: Det som är så otroligt konstigt är när man tittar på passningarna killarna gör hur få som verkligen sitter direkt på bladet !
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Gavelo: Exakt det jag har funderat på också, just dessa punkter !!

Konstigt att det aldrig blir någon ändring på det hela , det bara få fortsätta år efter år.

Eller är det så att vi alltid värvar fel spelare om man jämför med många andra lag ??
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Gavelo:
Åtminstone i toppen;)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Gavelo:
Vilka krav har man i dagsläget?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Smurfen: Bekvämlighet, ställs för låga krav?!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
atomragnar: Jag håller på Arsenal ..
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Confusius:
Man kan kanske räkna bort Sellgren/Alba som håller hög resp ok allsvensk klass. Men fortfarande 3 för mkt.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
atomragnar: Helt allvarligt talat : Något måste var helt sjukt galet fel i denna förening när det år efter år ser ut så här !!

Men vad är felet ??
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Gavelo: Så bitter år efter år... tur jag inte är arsenal fan med. Kan iaf bli värre..
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Djuunaz: Tror det handlar mer om att få materialet att leverera än att värva spelare!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Rytter: Vet att Särkijärvi och sundlöv har uttryckt att det är detta lag som gäller osv men man måste titta hur det ser ut och att modo är i behov av förstärkningar just nu
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
J F K: Tyckte inte Timrå gjorde en bra match alls. Man har haft tendensen i de senaste matcherna att ta dåliga beslut i forecheckingen, hamna på mellis i mittzon och släppa blå linjen. Det såg vi ikväll också. Att Modo inte lyckades utnyttja den perioden var tur för oss, men vi har oerhört svårt att bryta den spiralen när den kommer.

I tredje stod Timrå upp bättre, men det var ju Modo som gav bort chansen att utmana. Ert l a g ser inte imponerande ut.

Så: skön seger, dåligt Modo, förhoppningsvis lite boost för Timrå. Ska vi stanna i toppen behövs det snäppas up rejält.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Rytter: Tidigt på säsongen än, men visst är det oroande!
Aja det är som det är, Timrå kommer till fjällräven och är bättre än oss, man vinner ganska komfortabelt och Modo är åter ett bottenlag där allt har havererat, helt otroligt att man faktiskt fortfarande blir besviken.

Aja
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Monno:

Ja egentligen är jag inte missnöjd med matchen, och inte den mot Almtuna heller med lite perspektiv.

Vi gör mycket bra i denna match (och i förra) men tyvärr så är vi tillbaka i samma gamla hjulspår, så fort vi dippar blir vi straffade och ett par mål rasar in. Detta trodde jag skulle vara bättre i år efter de första matcherna då det såg stabilt ut. Lag kommer alltid att ha svackor i en match, det gäller då att ha grunderna och fortsätta jobba så man inte släpper in 2-3 snabba mål.

Tur vi har ett 5 dagars uppehåll nu och kan gå igenom spelet.

Visst det är tidigt på säsongen men en center och en back måste vi hålla dörren öppen för, finns det någon SHL klubb som vill låna ut någon kanske?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
J F K: men vi spelar aldrig alla 60 samma iår samma förra året. Det går upp och ner i matcherna. Men att inte kunna passa förstör så mkt slarv, för veka där bak. Ingen stabilitet att falla tbx på. Något uddlöst på sistone.. höll puck bra i zon ett tag i 2:a.. 5 raka torsk säger mycket.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
J F K: Timrå är ett bra LAG, dom är i toppen för att stanna.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Confusius: Jag också. Spela mest med honom och Berglund ett tag.

Det är svårt att veta hur bra Timrå var, men om de gjorde en riktigt bra match. I sådana fall har vi definitivt kunnandet att vinna mot alla lag, under förutsättning att vi spelar i 60 minuter såklart.

Sedan måste oflytet med domarna jämna ut sig. Ikväll var de inte avgörande, Men de missade ett par sjukt solklara igen. Jag vet inte om jag sett många tydligare sex man på isen där de var åtta sedan jag började kolla på hockey för knappt 40 år sedan. Ser man nu reprisen är det en bedrift att domarna inte tar den.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå 20/10
Tarasov: Så är det, 7-8 borde väl kanske vara 3-4
Kommentera

1845252 · »