1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479862 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Tingsryd 161226

1786923 · » Till forumet


Sv: Modo - Tingsryd 161226
Så nu prövar vi något annat, soloräder längs sargen kör bara fast gång på gång!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
J F K: okey, tusan. Förhoppningsvis vara något tillfälligt.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
S-vikaren: Björklund har inte gjort många rätt när han haft pucken idag. Iofs är det väl hans svaghet annars också. Men lite väl ovän med pucken idag.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
S-vikaren: Nej för det skapar alltid kontringschanser.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Robin Ztorken L: Lite hårt att bänka en spelare för att denne skjuter sina skott på motståndarnas ben.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Robin Ztorken L:
Det kommer troligen leda till mer tid i egen zon för oss om 7 skall bänkas, avstår gärna det.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
greykarn: #7 har en förkärlek att skjuta på försvarande forwards benskydd, gång efter gång.
Sätt på bänken ett tag, det vore nog bra för honom
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
jeensen: Själv brukar jag sätta upp en egen VPN-tunnel mot min brandvägg hemma. Då tunnlas det ut i Sverige och alla streamingtjänster fungerar som de ska.
Har ingen lösning för dig dock:/
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Carl Lejonkräk: Bra period men framförallt bra signaler från spelarna i slutet. Molin forecheckar, Wernblom med offensiva tacklingar, Ritchie med maxfart fram&bak. Stenqvist/Sellgren fortsatt fantastiska flygande påfyllningar. Fortfarande väldigt konfunderade över Jesper Lindgren. Kastar bort puckar mer än hälften av gångerna. Han får tusen möjligheter för skott varje match, men skapar sällan nånting farligt alls.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Någon mer än jag som bor utomlands ? Cmore verkar ej funka längre med HolaVPN. alltid funkat fint men nu funkar varken modo eller JVM. någon som kan bekräfta ? =(


Jävla svt med sin publicservice som kommit in nu i samband med jvm antar jag...
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Knerten: Ser bra ut detta, mot topp 8 igen !!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Carl Lejonkräk: När man haft flera segrar på raken så är det rätt klart att det tar slut någon gång..Folk är missnöjd ändå!!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Monno: Hellre det är en som inget får ur laget, men har svada.
Ingen tränare är väl här för att underhålla i intervjuer?
Bättre dom får det att hända på isen, än i TV studion
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
hanzon: Du tänker så att man har en tränarintervju man kan lyssna på när man har svårt att somna på kvällen?
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
hanzon: Säcken ja! Han vet hur man bygger bakifrån
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Robin Ztorken L: Låter inte helt fel, vem ska då bli tränare? kanske Särkijärvi eller Kenta Johansson eller någon annan?
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Monno: Det är bättre att AJ tar rollen som sportchef och anställer en ny tränare, För han har bevisat under förra säsongen och denna att han inte är rätt man för det uppdraget.
Så börja med en ändringen
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Tarasov: Du har säkert rätt i sak
Om man tittar på Tingsryd, talade med en supporter att deras lag kostar ca 2,5 miljoner
Med risk för att ha fel, så kostar denna trupp säkert runt 10 milj
tror att man redan från början satsat på fel spelare
Då blir man tvingad att ta in juniorer som iof gör ett bra jobb
Dock räcker dom inte till för att vara på topp i en lång serie
Lägga ansvaret på alla juniorer är ansvarslöst och väldigt omoget gjort av ledningen
Hoppas föreningen i fortsättningen värvar ledare som kommer med nytt blod, inte satsa på spelare som har spelat ihop i NHL
AJ och Svartvadet har väl spelat ihop i NHL, jag kan ha fel ?

Sant, att Karlqvist var borta..och truppen är tyvärr tunn
Det har du helt rätt i
dock var inställningen dålig...
Vi får lägga detta bakom oss, men det känns väldigt osäkert allting

Har inte hört nåt nytt om sportchef
Hoppas på nån utifrån med känsla för hockey, och som gillar MoDo
Gott Nytt År
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Monno: Varför inte. Bra argument du räknar upp. Han kanske känner att han kört fast med laget, samt att hans vapendragare är sjuk. Tror att han skulle vara bra i den rollen. Karlin (heter han så?) nästa år?
Men , då går väl JFK bananas 😂
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Tarasov: Nej väldigt tyst på sportchefsfronten. Enda jag hört är någon som sa att AJ var aktuell. (Väldigt löst rykte. Mest sånt som går på stan/fikarummet antagligen.)

På sätt och vis inte dåligt. Uppenbarligen är han ju duktig att verkligen åka och kika på spelare. Sen är det väl ingen kille man trycker ned i en kontraktsförhandling hur som helst...
Ingen familj han är knyten till heller så kan säkert lägga ned ohälsosamt mkt jobb utan problem. Verkar gilla att prata också.
Då är det ju dock ny tränare som gäller. Igen.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Modo40:
Tror det låser sig snarare än att de inte vill, det märker man särskilt när 0-2 blir 0-3, då känner antagligen spelarna att de inte räcker till fastän de borde, då vill de ännu mer och börja istället "tänka", vilket leder till märkliga byten i PP osv ospec. Att det händer oftare på hemmaplan är inte så märkligt, då vill man visa sig från sin bästa sida, vilket leder till ännu mer frustration.

Sen får vi inte glömma att man spelar med många under 20, vilket är svårt, och kanske en miss av ledningen. Alternativet var att man inte hade råd med nåt annat när säsongen börja.

Sist men inte minst så var Karlqvist borta i förra matchen vilket betyder att vi tappar mkt när det gäller att skapa tryck i offensiv zon. I princip så faller en kedja bort.

Nu är de närmsta två matcherna väldigt viktiga så det gäller att studsa tillbaka, om vi vill stabilisera oss på topp 8 vilket borde vara det kortsiktiga målet.

Nån som hört nåt om vilka som kan vara aktuella som ny sportchef?
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Sven Tuta: Är tränarens roll att få spelare motiverade att göra ett bra jobb.
Hur svårt skall det vara när laget ändå haft en uppgående trend tidigare matcher
Samt att det är nästan 5000 på läktaren och stämningen på topp, vill man inte visa sina hemma fans hur bra man är då
Dock hinner verkligheten ikapp, när man på allvar är på väg att komma på rätt sida strecket......då känner dom sig antagligen nöjda och tror att man vinner utav bara farten och förväntar sig att det är säkert nån som fixar detta
Men när alla tänker likadant och ingen tar tag i taktpinnen, då losar man direkt
Har sagt det förut, säger det igen
Pelle Bäckman, hans engagemang i båset tände både lag och publik
Är som i verkliga livet, varför skall en jobbare göra nåt, om arbetsledningen inte bryr sig
Gott Nytt År på Er alla
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Tarasov: Med tanke på att vi släpper in flest mål i hela allsvenskan kan det ju vara bra med en spelare med plusstatistik
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Sven Tuta:
Tycker det är bra att DP får stanna han har kvalitéer i sig, liksom Farley har. Den typen av spelare kan det alltid lossna för. Fö så hålle Skröder samma poängtempo som Farley nu.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Carl Lejonkräk: Han är väl för dyr för de andra lagen. Det ryktades om Löven, men nu har de förlängt med Farley så den kassan är väl dränerad. Så det är väl bättre att låta han spela än han sitter på läktaren. Men, de kanske försöker frysa ut han.
Visst är de på rätt spår, men det är synd att det blir så många urspårningar under resan.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Sven Tuta: Modo är ju helt klar på rätt spår även om det spårar ur ibland. Paris blir nog kvar trots allt om jag nu ska säga vad jag tror. Ingen direkt källa på det men det snackas om att han blir kvar.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Carl Lejonkräk: Kan vara så ödmjukheten är inte bara laget utan hela föreningen.
Den här diskussionen har väl varit uppe så många gånger att man kräks bara att tänka på den. Det är trevligare att diskutera positiva saker, men de försvann fort.
Vi får helt enkelt gå vidare och tro att julskinkan har satt sig inför nästa match. Får vi behålla #5 tro? Ingen som hört något om AJ resor om det burit frukt?
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Sven Tuta: Där kommer kanske ödmjukheten in, tre raka segrar och plötsligt är noggrannheten och koncentrationen från de senaste matcherna som bortblåst.
Att Modo är just Modo är en tung börda att bära och spelarna kände säkert omedvetet att nu har det lossnat, vi är bättre än tabellen visat och därav tappade laget något i prestation och Tingsryd är ett riktigt bra lag.
Kanske en del av detta kan spåras till AJ men problemet i stort är nog att Modo är ett storlag i en B-liga vilket gör att hela föreningen anser sig bättre och större än vad de är för tillfället.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Carl Lejonkräk: Håller med dig vad du skriver att det är mycket självförtroende. Men, hur kan man inte vara på tårna då med den fina raden av segrar (5 av 6) och atmosfären som är runt en julmatch. I min värld skulle detta ge mig en kick med en sådan match.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Sven Tuta: Orutinerat lag som har svårt att hantera ledningar samt underlägen typ. Mycket sitter i skallarna tror jag, det är svårt att hantera att Allsvenskan är så pass svårspelad och mentalt så kom nog Modo snett in i serien från början . Självförtroende samt ödmjukhet är vad som behövs men så fort självförtroendet kommer tycks ödmjukheten försvinna.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Tarasov: Tycker att mönstret är ganska lika. Precis som du säger att när det förloras så är det med stora siffror och ett krampaktigt/viljelöst spel. Många av de segrarna har spelet varit "lysande" i två perioder och i sista så har allting fallerat i spel. Det är få matcher där laget har spelat bra i 60 minuter. Varför har/är det så?
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Knerten:
Kan själv köpa en eller två storförluster per säs, vissa matcher funkar det inte helt enkelt. Problemet är att det varit lite väl många 5-6 bakåt.

Sedan Mora har man 5 segrar på 7 matcher, de närmsta två blir ett utmärkt tillfälle att visa om det det var slump eller om man faktiskt har nåt på G.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Modo40: Reagerade också på det - bytet av back i pp då Modo var inne i offensiv zon med underläge 1-3. Hade det varit i period 2 kunde jag köpt det (typ hoppa över sargen), men att älga iväg 25 (?) meter för att byta och släppa halva blålinjen??

P.S Jag är smärtsamt medveten om att även Skellefteå AIK spelare har tagit, och tar, usla beslut ibland. D.S
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Knerten: men det är klart man förlorar. Men Modo förlorar något kopiöst - alla vi önskar Modo hade ett lag för kval uppåt inte nedåt så missnöje är berättigat.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Monno: Tyvärr så verkar det som att de dagarna är rätt många.
Den här diskussionen har varit uppe förut, och det är mkt märkligt att det är tränaren som skall tala om för dessa legoknektar att " hallo, idag är det match om nån har missat det". Tycker definivt inte att det är tränarnas roll att i det första skedet få spelare att inse att det är matchdag. Jag har själv en idrottskarriär bakom mig på en relativt hög nivå, inte fan behövde jag någon som talade om för mig att nu jävlar gäller det. Men det var inte hockey jag höll på med, där är det kanske annat som gäller.

Det är yrkesmän vi pratar om som tar betalt för sina tjänster, och då kan vi kräva att de ska vara påt när det är matchdag.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Sven Tuta: Ingen tror väl på fullaste allvar att spelarna går in i en match och inte vill vinna?

Det är ändå sport på rätt hög nivå detta. Det är små marginaler och har du en dag när det inte stämmer kommer det synas som att du inte bryr dig.
Det är AJ som måste se till att vi inte har dessa kollektiva skitmatcherna. Jag har inget bra svar på lösningen men gissningsvis är det att ha ett stabilt grundspel som gör att de spelare som råkar ha en sämre dag kan förlita sig helt på det och inte tänka så mkt för dagen.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Knerten: Man kan förlora på många olika sätt. Modos förluster beror oftast på ett obefintligt försvars eller ett viljelöst spel. En förlust där man spelar med hjärta kan jag ta, men inte när man sitter kvar vid julbordet.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Knerten: Fast Modo ligger ju nästan sist och spelar i HA, det är skillnad det. 🙁😏
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Gavelo: Folk verkar tro man ska vinna varenda match i hockey.. Titta på Pittsburgh, ligger 2a, förlorade mot 1an Columbus med 7-1!!!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Modo40: Nu slapp jag se matchen, och tur var väl det. Det är mkt märkligt när man läser kommentarer från er som såg matchen live att det var tomma blickar från spelare. Allehanda skriver att de sitter kvar vid julbordet osv. Hur i he..... kan man som lag ha en sådan inställning vid en sådan match som denna? Annandagsmatch, familjematchen,
återvändarmatchen och ha denna inställning. Det är något generalfel i detta lag som inte kan spinna vidare på en bra trend som var påbörjad
Hur blir det till nyår, ska laget vara ledigt i några dagar för att " vila upp sig"?
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Smurfen: MoDo har världens sämsta tränare, vilken jävla loser
AJ har noll i engagemang , hur fan kan man behålla en tränare som har noll koll
I power play byter man en spelare i anfalls Zon, Tingsryd kontrar och gör mål
Hur fan kan man byta i anfalls zon ?
Vill inte ta ifrån Tingsryd äran att man vann rättvist, men MoDo är ett stort jävla skämt
Tyvärr måste alla i Ö-vik inse att det är för mycket inavel i MoDo ?
Man försöker leva på gamla segrar, men vi lever i nu tid ?
Är så jävla besviken på hur man kan uppträda.
Är det sämsta jag sett på länge.
Försvaret är ett stort jävla skämt ?
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Sven Tuta: Klok hustru !!!

Här kommer en till så kallade bevis på att du gjorde rätt i av ha missat matchen :
Stod utanför Arenan en bra bit efter matchens slut när det gick en familj förbi mig där av kvinnan säger till karln sin " kommer aldrig gå på några fler matcher , det kan jag lova " var av karln svarar : " Inte jag heller " .

Bevis nog va ?
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Smurfen: "Fick" inte se matchen av min fru som tyckte att det var ett bättre nöje att gå på bio. Av resultatet och era kommentarer att döma så verkar jag ha en klok hustru.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
mr_brasco: Har precis nämnt detta med inställningen på Twitter och fick på nöten på en gång av någon så kallade hockey läktar expert.

Reagerade också en hel del på deras ansiktsuttryck därifrån jag står på ståplats , noll jävlar anamma brann i deras ögon och framförallt kropps språket visade en hel del.

Lindgren när han åkte ut igenom stubben på introt så gled han så pass att bakom varande spelare fick bromsa upp, redan där tycker då jag att det visar vilken inställning man har inför sin blivande uppgift.

Killarna på ÖA tar just upp detta också i sin snabbanalys om att dom typ satt kvar vid julbordet.

Otroligt tråkigt att dessa så kallade skit matcher kommer en sådan här kväll när det är mycket folk på läktaren och framförallt när dom har sådan chans att locka tillbaka dessa marginal åskådare som kanske inte går så mycket i vanliga fall.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Blake: satt strax ovan båset idag, ansiktsuttrycken var inget annat än loja... raka munnar var det enda jag såg! Sjukt besviken, stämningen var bra halva matchen och publiken bjöd till men inte laget. Skämmes!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Robin Ztorken L: mångas fel! Huras, Svarten osv
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Robin Ztorken L: Bjurö stod ju knappt så han kan ju inte ta på sig så mkt direkt. Mer än om han öppnade bås dörren fel.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Blake: Dom borde sjunga Reideborn och Bjurö
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
Monno: några i klacken sjunger nån patetisk låt om rantakari och att det var hans fel att modo åkte ut. Jävla idioter rent ut sagt och ingen lugnar ner dom.

Phew. Nu fick jag ur mig det. God fortsättning på er.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 161226
J F K: Hur hög tror du?
Kommentera

1786923 · »