1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474693 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Tingsryd 2020-03-04

2043272 · » Till forumet


Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
Sven85: Mogen kommentar Snev85.

Tyvärr verkar min bästa dröm inte besannas,MoDo Får nog möta Oskarshamn och Timrå -Leksand . Hade varit roligare om Norrlandslagen fått slå ut sina Nemesis
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
Sputnik: det är fan dagens sanning det. Har dessa plastlag ens fostrat en medelmåtta på shl nivå någon gång?
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
Sputnik: Norrlands-hockeyn engagerar! Hade också gärna sett alla tre i SHL.

Bort med typ Oskarshamn och utöka till 16 lag. 1 lag upp/ner och 1 lag som får kvala med HA.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
Nucky: 🤝
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
Sputnik: Ja, men vi siktar på det.
År 2024 års slutspel i SHL innehåller alla tre lag.
Deal?;)
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
goleafs: Modo är försiktigare, all information om biljetter, resor mm lämnas efter Karlskogamatchen
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
Gavelo: Green Devils verkar redan veta att det är klart att ni blir tvåa :)

www.greendevils.nu/modo-borta-12-3/
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
Gavelo: Synd att det bara är 2 platser att spela om. Tycker både Modo,Timrå och Björklöven skulle va i SHL. Bort med plastlag som Oskarshamn, Växjköp och Örebro 😉
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
udden: Kommer bli stenhårt..liten favör till SHL lagen ändå.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
udden: Löven har varit bra hela säsongen, en bra offensiv, jättebra målvakt och ett jättebra försvar, håller dom samma nivå i slutspelet som under stora delar av säsongen i övrigt så har dom väldigt goda chanser att söta steget upp.
Tycker att Löven, Timrå och Modo har alla trupper för att kunna skrälla lite och ta en SHL plats i vår.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
udden: Nej nej, vi har bästa målvakten! Har cannata varit förste keeper i vm? ;)
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
Tikkare: Löven har stor chans att ta en plats i SHL dom vann serien och dom har bästa målvakten och ett bra försvar det räcker långt
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
JoseGonzales: Ha ha den var bra ,,,Tack Cannata han är den bästa målvakten i AS och hans räddning på slutet var av världsklass ,,
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
Ogie Ogilthorpe:

Ja kollar man på produktion per minut så ser det ut enligt nedan.
Johnson: 0,081 p/minut
Karlkvist: 0,070 p/minut
Tambellini: 0,086 p/minut
Björklund: 0,045 p/minut
Olofsson: 0,041 p/minut
Rosdahl: 0,051 p/minut
LP: 0,057 p/minut
kollar man innan denna 3 poängs match för LP så låg han på 0,047 p/minut.

Ha sedan i åtanke att förstafemman har i princip nästan gjort hälften av sina poäng i PP vilket dem även spelar ca 80% av all PP tid MODO får.

hur som haver väldigt bra jobbat av LP med den begränsade speltid han haft.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
7r1l5k3: Nu var det visserligen rätt svagt motstånd igår, men tycker tycker överlag alla kedjor börjar tända till mer och mer.
4:e hade några riktigt bra byten, likaså 3:e med LP i spetsen.
Håller med dig om hans spelsinne, backhandpassen till VB är urläcker.
Tycker han också känns starkare och snabbare nu än sedan i höstas vilket isåfall borde ge honom mer istid, eftersom det är just det fysiska som varit hans akilleshäl.

Om han är lika bra mot bättre motstånd på Fredag tycker jag han är given.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
Nucky: Jag ser inte många andra i detta lag leverera sådana passningar, snacka om "genomskärare" till VB, såg ut som han ställde hela motståndarlaget med den passningen. Hans hockey-IQ är fantamej skyhögt. Räknar kanske inte med att han håller uppe denna nivå, men likväl imponerande att gå in och leverera i denna typ av "måstematch".

Iikka kändes förövrigt väldigt ensam igår, vet inte hur många zone-entries han hade utan att några kedjekamrater var i närheten.

VB är väl annars en spelare som förtjänar att lyftas fram, tycker han har klivit fram nu på slutet (en effekt av att nästan ha varit utanför laget?) även om jag hade lite svårt att förstå varför JP skulle gå före honom. Möjligt att Björn var missnöjd med något, men det verkar ha gett effekt.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
S-vikaren: Ingen center där dock.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
Nucky: Jag satt och tänkte på det igår kväll. Björn, testa LP och Iikka ihop!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
Nucky:
Kom på att jag saknar Martin Röymark.....
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
Ogie Ogilthorpe: Hans assist igår var riktigt läcker.
Tror han och Kangasniemi hade kunnat passa bra ihop med deras fina spelsinne.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
KB65: Tittar man på produktion per istid så har LP bara förstakedjan före sig.

Han producerar klart mer än Björklund, Olofsson, Rosdahl.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
Bamse: Tror han vaknade inatt och gick in till mamma och pappa och kröp ner mitt emellan ”Mamma.. Han var där i drömmen inatt igen...”
”Var det Joe, Jonathan?”
”Mm...”
”Det går över..”
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
Hoppas för övrigt att de provar Björka - Jellvert - LP mot BIK också, nu när de skapade så mycket. Fjärdekedjan kändes även farligare med Forsberg där igen.
Låt From vila om han nu hade några känningar.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
KB65:

Harald och Mike har läst att han gick av träningen och då dragit slutsatsen att han fått ett bakslag. Hade dom orkat forska i 5 minuter hade dom sett att detta var enligt plan.

Bartosak skulle knappas vara på matcherna och i arenan om han hade hjärnskakning, inte heller skulle han sitta hemma och spela bas och posta detta på sociala medier.

Skulle vara mer orolig om det var helt tyst runt honom.

Tycker allt pekar på att han mår bra och det går enligt plan.

Sedan måste hanses få cred, en tuff säsong för honom och han går in i ett pressat läge och spelar riktigt bra. Även om han inte får stå i slutspelet så ska han hyllas för att ha tagit oss dit genom att vinna måstematcher.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
Bamse: det hade varit en av de mest waste of talents någonsin. Hoppas verkligen för hans egen skull att han släpper timrå och åker och spelar riktig hockey med stora pojkarna tills han inte kan längre..
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
JoseGonzales: Dahlén spelar nog i Timrå karriären ut. Om det blir för att "ladda batterierna" eller "hitta glädjen" till hösten återstår dock att se.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
hockey_21: Fullt medveten om det kompis. Scrollar du ner litegrann så ser du nog varför.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
DalleRalle: #6 är en av våra bästa och ligans bästa junior! Du snackar om förträngda tider nu.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
Costanza: Prata om skulder?

Gärna med någon som har rent mjöl i påsen själv, så jag får avböja det tyvärr.

Apropå finnar, jadu, våra finnar var iallafall trogna lirare. Men jag förstår att du är hatisk mot finnar efter vad #6 gjorde!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
DalleRalle: Synd att ni skuldsatte er med 80 miljoner bara för att få se Tjock-Döme med tejpad fot och samtidigt tuggandes på en dubbel kebab, flyga förbi mellan era bakfulla finnar och sen ta guld.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
Tikkare: De borde de verkligen göra!

För 10 år sedan var vi i sm-slutspelet. När Löven kämpade med näbbar och klor för sin allsvenska plats, som tillslut Sundsvall snor från de..

Så jodu, denna stund får de nog njuta för fulla muggar av.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
JoseGonzales: Ni var jätteduktig tycker jag.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
hockey_21:

Det gillar vi👍
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
Tikkare: Tror ni mer ska oroa er för att Dahlén är borta nästa år. Det lag som stänger ner er förstafemma vinner mot er. Vi vann med vårt B-lag mot er. Gå och lägg dig
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
dempa: passa på att njuta av stunden nu, och i tron att ni kommer gå upp. Tyvärr är både Leksand och Oskar för bra.! Och Löven faller tillbaka till ett mediokert mittenlag nästa år. Tacka Canastra att ni vann serien. Nästa är han borta.!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
jonsson: I modochannels eftersnack så säger de (i förbifarten) att Bartosak är på väg tillbaka, så vet inte vad Harald dillar om.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
jonsson: Måste ju isf haft maximalt oflyt med hur den tog? Såg inte ut att vara så hård smäll och han åkte av helt själv direkt..
Kommentera


Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
jonsson: Den som berättat det till Kung Harald borde få löneavdrag i så fall. Låt nu Barto vila. Det är våra backar och forwards som måste överträffa sig själva för Hanses.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
JoseGonzales: Sundsvall har ju sin egen elitsatsning att tänka på och den går väl inte så bra. De får vänta något år till. Kanske om de får sin arena nere i hamnen. ;)
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
Costanza: om ni tappar detta på fredag så förtjänar ni inte att gå upp. Det vore värre än när Liverpool kastade bort ligan 2016(?). Ni är klara för finalen, ta en kall öl på fredag med en skål nötter och luta er tillbaka. Det blir en jävla holmgång nästa vecka och då kan man inte se hockey avslappnat.

Hur det än går mellan lagen kommer jag iaf inte bete mig som en gris (vet att jag skrivit opassande saker här inne förut i affekt och ilska.). Vill verkligen ha upp fler norrländska lag och där passar löven och Modo in, Sundsvall är något mellanting.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
Nucky:

Efter matchen nämnde Harald att Bartosak
fått ett bakslag, om jag hörde rätt.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
JoseGonzales: Om nu inte MoDo har lagfest och gör en MoDo på fredag...Häftigt! Två klassiska lag som satsat. Det har ju varit bra och jämna matcher, utan en massa tjafs. Respekt, hårt spel och full fart. Rullar in några hundra tusen dessutom, både till klubbar och städer.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
JoseGonzales: Det är lugnt, det ser hockey_21 till.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
Costanza: Haha man kan ju lugnt säga att Lennart hade kalla öl när han skrev sitt inlägg ;)

Blir en jävla final. MODO är det lag löven haft svårast med hit tills men det är helt nya matcher nu. Det som hänt har hänt och nu spelar inget gammalt någon roll längre :)
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
Vi ska komma ihåg att både BIK och KIK har lika lite att spela för, även om BIK har matcher av lite positivare karaktär framöver. Men just sayin... Snacket verkar mest gå om KIK.

Samtidigt gillar jag ändå idén om att behöva köra enda in i kaklet jämfört med att gå in i nån sorts "sparlåga" och bara spela av matcherna innan allvaret drar igång, i förlängningen brukar det kunna vara positivt. Men det kan hända att jag går händelserna i förväg nu.

Men vi har satt oss i en bra sits.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
JoseGonzales: jojo vi får hoppas bägge lagens supportrar inte skämmer ut sig. det är ju bara att hoppas att alla verkligen njuter, kunde ju inte bli mer drömfinal än så här. är det något lag som det skulle kännas helt ok att förlora mot så är det björklöven, ruskigt värda seriesegrare och jag önskar att de får spela i SHL igen, precis som med mitt modo.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
JoseGonzales: Jag har 5 hemmamatcher. Se till att ölen är kall den här gången. Vill inte heller spendera 69 minuter där i andra paus ;-)
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
Charliejfz: lätta matcher kommer det definitivt inte bli för allsvenska lagen varken mot Lif eller Oskarshamn, ser dem som favoriter oavsett motstånd
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
hockey_21: Ska vara en riktig hemmaplansfördel nu!

Och om ni kommer upp till Umeå, bete er gärna så vi slipper skandalrubriker..
Kommentera

2043272 · »