1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479937 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Tingsryd 24/1

1865696 · » Till forumet


Sv: Modo - Tingsryd 24/1
Woody: Med 4 poäng till negativt kval, tjääna?!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 24/1
Tarasov: Det var ju en ganska trevande hockey som spelades, märktes kanske lite att båda lagen behövde poäng för att nå slutspelet.
Tycker att Taif gör en riktigt bra bortamatch, sätter press tidigt på Modo och skapar lite tryck utan att vaska fram dom alldeles farligaste målchanserna, Modo och sin tur kändes ganska avvaktande men spelade ofta med ”gubbarna på rätt sida”

Modo lyckas tillslut vinna inte helt oförtjänt där 3 puckar ramlar in sista 10 och lyften gick verkligen ur Taif där. Tycker väl som en del skriver att Röymark gör det bra, Vö likaså, kan den killen växa på sig 10-12 kilo så kommer han bli väldigt bra.
Nya finnen är såklart svår att utvärdera, tycker han spelade smart men lite ovårdat, fullt möjligt att han var lite nervös, men som ersättare för TE så känns det klart bra.
Det jag verkligen saknar är kemin mellan lagdelarna, Modo har enormt svårt att styra matcherna eftersom man äger så lite puck i anfallsspelet, blir väldigt mycket dump and chase vilket tar många av våra kreativa spelare ut spelet, Jacobsson och JE bröt lite mönstret igår och höll mycket puck vilket skapade längre puckinehav och tvingade Taif att bränna energi på att jaga, för övrigt tycker jag Johan Eriksson var pigg igår och hans första kasse är enormt lik de absolut första målet han gjorde för säsongen dessutom.

Dumt att klaga på en seger, även om det är långt kvar.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 24/1
Woody:
Nja! Vi håller inne på den ett tag, man får vara nöjd med en seger!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 24/1
Robin Ztorken L:
5-2 = Tingsryd utspelade....;)
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 24/1
Monno:

Första tycker jag inte man kan säga så mycket han gjorde sitt jobb, höll sin gubbe och hade kontroll, att det smög sig in 1 till bakom han är ju mer back kompisens problem, han kan ju inte släppa sin markering som står rätt framför målet fri och även ge skytten fritt läge för att jaga den andra.

2-2 vet jag inte riktigt vad folk förväntat sig, han som skjuter är ju inte hans ansvar att ta hand om och är ju sånt där mål som är ren tur eller otur ifrån vilkens lag sida man nu ser det, kanske kunde han gått ner på knä för att täcka möjligt skott men är ju en sån där sak som är lätt att komma på med facit i hand..
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 24/1
Monno: Tycker kedjan med med 27-12-17 varit riktigt bra stundtals, framförallt innan Häggström åkte på hjärnskakningen.
Finnen känns som en injektion, gillar hans fysiska spel
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 24/1
Robin Ztorken L: Ja som Ivan säger, VÖ spelade mkt och verkade passa bra med gubbarna 17 & 27. Undrar för övrigt om Röymark fick en liten boost av OS uttagningen? Tycker han gjorde en av de bättre matcherna igår. Än om han som vanligt sumpade en del målchanser. =) Men han satte ju en fin i öppen kasse.

Tycker 67 skötte sig bra som center, känns som att det funkar bättre för honom att vara kreativ där. Kändes iaf inte uppenbart å h-vete. =)
Nya finnen var väl ganska precis som han beskrevs? Defensiven först, tycker han var rejäl i närkamperna. Och framförallt hade han inga problem att grisa och vara småful. Och det är väl något som detta lag saknat.
Sen har han ju bara gjort 2 träningar. Så det kan ju säkert bli bättre.
Alternativt dras han med i Modo känslan och går ned sig totalt. Det har vi ju vare med om förut med nyförvärv. :P

Han fick för övrigt en del skit av Jon på allehanda, vilket jag tycker var oförtjänt. Han gjorde ett riktigt hjärnsläpp när han dumpade pucken rakt på domaren, samt var det lite ovårdat beteende vid andra utvisningen han tog. Men sen såg jag ju inte hur han gjorde vid 1-0 och puck out utvisningen.
2-2 där Jon tycker han missade i markeringen så kan väl så vara men själva målet var ju en turstuds av rang...
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 24/1
Petosöjä: Nu kunde jag bara s första perioden, men förstår att de två resterande var lika usla och krampaktiga, som vanligt


Så, hur skötte sig # 67 som C?
Hur var den nya finnnen?
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 24/1
Tarasov: Ja, men då får man lov att gratulera då! Hoppas ångesten släpper nu.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 24/1
Petosöjä:
Han fick 10 min i istid. VÖ behandlades som andrecenter idag sett till istid.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 24/1
Tarasov: Hoppas att han själv känner att han funkar bättre som center och hittar motivationen på den positionen resten av säsongen.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 24/1
Tarasov: Att han var missnöjd med hur centerspelet sett ut
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 24/1
Tarasov:

Att man hoppas han ska tröttna och bryta kontraktet som i AIK. ;-)
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 24/1
Monno:
Vad var enligt Särki orsaken till att man satt Tobbes som center? Enligt allehanda.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 24/1
Monno: Bra för er att ni fått en övertaggad finne. Men det brukar vara stabila fyrverkeripjäser det där, så handskas med varsamhet. Med detta sagt, så behöver alla lag en lagom dos Pikkarainen ibland för att tända upp slocknande glöd.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 24/1
Eller: Nja tycker domaren var för nära sargen för det?
Tror han var jävligt taggad att visa sig bra i sin nya klubb. Och taggen i samband med att han spelade mkt BP gjorde väl att det blev en tankevurpa?
Alternativt tänkte han att Modo spelarna är 100ggr snabbare än motståndarna så dom skulle hinna före TAIF på icingen?

Är nog bara han som egentligen vet.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 24/1
Monno: förstod inte skottet/rensningen, var den riktad på mål kanske?
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 24/1
Härlig kväll!
Full pott för oss båda!

Jag håller fast vid min dröm.

Timrå vinner Finalen, slår ut SHL motståndet.

Modo vinner slutspelsserien på håret och tar Leksand i 2 jämna kamper på det.
Sen att slå SHL-lag efter det känns 90-10 till SHL givetvis men kan man gå upp så finns vägen iallafall.

Eran nye finske back var garanterat en nytändning för laget.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 24/1
Monno:
Slönt ändå att någon visar känslor och markerar när de går på Hanses. Det var flera gånger de var och högg efter avblåsning. Överlag tycker jag han gjorde en bra debutmatch. Tuff och rejäl i närkamperna.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 24/1
S-vikaren: Tror han var lite övertaggad.
Eller jag hoppas iaf det var anledningen till 2a utvisningen och till hjärnsläppsrensingen på domaren.
Alternativt är han fullblodspsyko som var förbannad på domaren men maskerade överfallet väl.... aja vi kan behöva en sån a.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 24/1
MODO Hockey - Tingsryds AIF 5-2
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 24/1
hk: Han grisar. Det är bra.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 24/1
hk: Gillar att Säcken spelar finnen i avgörandet för att visa förtroende. Bygg honom till en klippa nu.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 24/1
Heyerdal: nu kan jag andas ut...;) 5-2 skönt
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 24/1
Webmaster: hur kan reportern ta ut segern då det är 3 min kvar, väl optimistiskt
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 24/1
Gäsp: Gillar finnen.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 24/1
MODO Hockey - Tingsryds AIF 4-2
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 24/1
J F K:
Tyckte att man denna gång faktiskt fick lite anfall i 3 perioden, hoppas man kan hålla nu.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 24/1
hk: ja men det där var viktigt...
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 24/1
Petosöjä: tror inte det är medvetet att backa hem. Det är en konsekvens av att ha förlorat så många sistaperioder.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 24/1
MODO Hockey - Tingsryds AIF 3-2
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 24/1
Petosöjä: Gött, nu vill vi se dem fortsätta spela och inte sätta sig i baksätet igen.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 24/1
Millennium: o tack kvitterat i flyt....
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 24/1
Ännu vackrare 3-2 mål :)
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 24/1
Gavelo: Låter som en succevärvning i vanlig ordning.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 24/1
Vilket vackert kvitteringsmål
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 24/1
hk: Börjar man spela på resultat med 10 minuter kvar vid 2-1 läge ska man ha sig en näsbränna!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 24/1
Webmaster: jisses vilket motflyt
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 24/1
Webmaster: Den kvitteringen kom tidigt, hade trott på sista 3. Nya Finnen inne på båda målen
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 24/1
Supertrött: Så jävla less på röymark, åker bara över blå och ger bort pucken.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 24/1
MODO Hockey - Tingsryds AIF 2-2
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 24/1
Petosöjä: Timeout för helvete!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 24/1
Millennium: o nu blir det spel i Modos zon fram t 2-2...
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 24/1
Heyerdal: farligt när Modo börjar vispa upp puckar på måfå från egen zon.
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 24/1
MODO Hockey - Tingsryds AIF 2-1
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 24/1
27Pärssinen27: vi har Hedman ;)
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 24/1
Millennium: Ni borde fixat en Pärssinen nu, det skulle ni behöva:) Poängkungar sitter aldrig fel!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 24/1
Va äre för skum finne Modo skaffat. Rensar i full kraft längst kanten, som om det vore boxplay. Tur att domaren var i vägen.

Edit: Han rensar inte, Modo är inte ens pressade. Och där gör Modo mål!
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 24/1
Djuunaz: Det blir sex matcher, hoppas Modo hittar nån målgörare
Kommentera

Sv: Modo - Tingsryd 24/1
Heyerdal: nä, det här känns som en typisk modo förlust match. Jämn match, modo lite mer av spelet just nu men till slut hittar man ett sätt att förlora.
Kommentera

1865696 · »