1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479926 inlägg · 4078 ämnen

MoDo - Västervik 2021-12-29

2271225 · » Till forumet


Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
Ben Perrault: Inga offentliga toaletter för mig här i stan. Min MoDo-röööv vill inte dra till sig ett Västerbottensvirus...
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
Icing-Ove: lite klurigt att inte få förkylningssymtom där vi bor
Känner mig ofta lite krasslig, jobbar med flera saikanhängare
Det första jag lärde ungarna när dom var små
Vad tycker vi om Skellefteå?
De svarade tvi tvi tvi
Indoktrineringen måste starta tidigt😀
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
Gavelo: Jag har inte varit förkyld eller magsjuk på två år nu. Råden att tvätta händerna och undvika Lövare har fungerat bra.
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
Tarasov: Ja, det står så på förpackningen :-)
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
J F K: Vi får skramla till en nyårsfest för modo hockey, alla i samma rum, kollektiv smitta sen är alla friska till onsdag nästa vecka 😅
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
Gavelo: Verkligen. Ganska bra om vi kan avhandla många i ett svep, så vi slipper manfall under hela våren eller när det är en intensiv matchperiod.
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
wolper:
Håller med. Galet bra, hoppas nu bara att man kör linan ut & inte stänger ner igen...
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
KB65: Härjar det flunsa i laget så kom denna vila som en skänk från ovan.
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
jonsson: Modigs spelade väl mindre i slutet? Tycker Riley lät ganska hes i eftersnack också. Men är väl egentligen ingen bra idé att spekulera allt för mycket i det.

Nu har vi ett litet uppehåll igen där folk får vila upp sig och på förhand så lät det som att man hoppades på att Folin och MacMaster skulle vara åter i spel till matchen mot AIK.
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
Robin Ztorken L:
Heter medicinen ”vinster”
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
Tarasov: Äter lugnande medicin 😄😄😄👍👍
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
wolper: Man borde även skicka en whisky till den som mejlade CMore och bad att de skulle fixa till ljudet från Hägglunds Arena. Nu hör man ju hur pucken träffar bladet till och med.
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
wolper: sjukt ändå hur jävla bra denna säsong har gått resultatmässigt hittils. Så hemmastarka som vi är. Inte förlorat två matcher irad än. Och att vi nästan hela tiden hittar vägar att ta poäng trots skiftande spel. Att vi skulle ligga såhär bra till inför 2022 trodde då inte jag innan serien starta. 2022 kan bli ett jäkla bra år de!🥳👍
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
Nån som har lite koll på vilka som inte spelade på slutet? vilka som kan ha flunsan, vissa behövde ju spela ändå.
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
Robin Ztorken L:
Gillar när du är ”on fire” tyvärr för sällan numer 😃
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
Robin Ztorken L: Håller med, sen har inte målvaktsspelet heller följt den tidigare extremt höga nivå heller.
Det ryktas om flunsa i laget och att somliga kände sig oerhört trötta i slutet av matchen, det kan förklara lite varför det såg ut som om bränslet i Modo tog slut sista 10?!
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
Gusse: Modo måste skärpa backspelet rejält!!
Kolla Näsens pass som leder till 0-1, Dahlrots ingripande vid 0-2 och hur slappt Bernhards ingripande ser ut vid 2-3??
Ser inte så fortroende ingivande ut bakåt men dom är bättre i anfallszon dock
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
puffe: låter som du får in mig i sändningen.
Jag har ju flera gånger deklarerat att jag är en av de två på balkongen i mupparna.
Men frågan är hur de egentligen dragit ljudet om det kommer in snack från Själevad.
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
Bad_Brett: Så tillbakatryckta som MoDo var i slutet på tredje har man typ aldrig varit tidigare under säsongen vad jag kan minnas.

Väldigt sällsynt i alla fall.
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
Heyerdal: Det förvånar mig inte. I sista perioden var det total utmattning på ett sätt jag inte har sett tidigare denna säsong och istiden fördelades märkligt. Det såg inte ut som nonchalans, som jag har klagat på tidigare, utan att de faktiskt knappt orkade åka skridskor.

Starkt att hålla undan med tanke på förutsättningarna.
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
Trilske: kanske så, ser ju flest matcher där MoDo spelar hemma, men kan man inte byta ut dom åtminstone, haha. Dom kör samma tugg som en del härinne. Man storknar till slut :) Och det har absolut inget med Ztorken att göra
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
puffe: Tyckte mig kunna urskilja enstaka individer i Mora också.

Tror det är extra svårt att isolera ljudet från de fåtal individer som sitter i närheten av kameran på det övre etaget, är nog extra tyst där uppe till råga på allt.

Kommentatorn sitter väl i ett bås i Stockholm och kommenterar dessa matcher. Så det är väl någon mic på kameran som fångar upp dessa läktarexperter, skulle jag tro.
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
Trilske: Skillnaden är väl att i Mora är det 'publikljud' I Övik är det ju några tomtar som delar mikrofon med kommentatorn?

Att nån ropar i publiken är ju askul, men här är det några som bara pratar, ganska lågmält men hörs hela jävla matchen ändå....haha
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
puffe: Vet inte om du hörde Mora-publiken i förra matchen? Det var som en mild sommarbris i jämförelse. BIK-publiken är ju en annan smärtsam upplevelse.

Men det där är något man får leva med under serielunken när det inte är något vidare tryck i hallen.
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
Tarasov: Karlin misstänker flunsa i laget då vissa var helt slutkörda o t.o.m bad att slippa spela sista delen av matchen, dels det sen kom de hem fem i gårmorse, saknade möjlighet för träning också, nyss i ÖA. Å andra sidan var det väl samma för Vvik men kan förstås vara småhängigt hos flera, ingen Corona hos Tex iaf
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
Enligt Karlin så går det flunsa i laget
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
puffe:
Ja störs också av dem, evigt gnäll på precis allt kanske får skylla på Semer att det hörs.
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
Saleva: Nån mer som stör sej på att Cmores sändningar från Hägglunds delar loge med några riktiga gnällspikar, typ Waldorf o Statler från Mupparna? När det är match läser jag sällan hockeysnack för att slippa gnällt på allt o alla, men likväl hör man i TV nårga tomtar som heeeela matchen klagar o klagar o klagar.

blablabla..,. varför tar han inte time-out nuuuudååå........ va vad det jag sa, in med nya backar.... satans trist. Måste väl gå att göra en proffsig TV-sändning, med publik-ljud, men utan några som sitter precis bredvid kommentatorn o gaggar?
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
Saleva: vvik gjorde det bra hela matchen som vanligt mot oss
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
Rytter:
Måste ge kred till vvik, de gjorde oss dåliga i 3:e.
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
Hv lär väl springa ifrån imorgon om inte Tingsryd gör årets match
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
Gavelo: dags o pensionera några kanske..;-)
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
Rytter: Måste ändå bli imponerad av årets Modo, inte mycket vi kan ta med oss efter dagens match, men ändå tar vi 2 pinnar. Vi hittar vägar till vinst!
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
wolper:

Vi släppte en poäng till hv, tappade ingen poäng mot bik, drog ifrån löven med 1p och Västerås drog vi ifrån med 2p.

En rätt ok kväll.
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
Rytter: Jag postar en burgare och en ljummen mellanöl, håll koll i inboxen 👌🏽

Märkligt att vi börjar starkt men bara blir sämre och sämre, sista pensionen är faktiskt en oerhört dålig period av Modo , varenda pass var av dålig kvalité och vi började tappa oerhört mycket dåliga puckar i mittzonen, sen kändes vi oerhört avvaktande och deras 5:a kunde enkelt spela runt och komma på skott efter skott, då hade vi tur att Tikka spelat upp sig och är riktigt bra.

Men överlag är detta en dålig match så det är otroligt starkt att ta 2 poäng som matchen utvecklade sig.
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
Gusse: exakt
! Skönt att vi kunde kriga till oss en tvåa idag!
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
Gavelo:

Vad var det jag sa? =)

En skitmatch där vi öppnade starkt men blev sämre och sämre. Starkt att ta 2p trots allt, vi vägrar verkligen att förlora och tappa 3p
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
Känns som vi tappade en poäng mot Mora. Men fick tillbaka den mot Västervik. Ibland jämnar det ut sig..
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
wolper: wow !
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
wolper: jaaa hyfsat värt låtsasbiljetten nu😁
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
jonsson: SÅ DÄR JA!!!!!!!! WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOODS
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
4-3 göttt
Gott nytt år🎉🎉
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
wolper: haha fan vad kass cmores sändningar är🤣man missar alla situationer efter signal

Lite besviken på låtsasbiljetten jag köpte🤔

Nu jävlar vill jag se vinnarinstinkt!
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
Lolol: Vi låter oss sköljas över sista delen av matchen, Västervik tokdominerar händelserna🥶🥶🥶
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
wolper: Varför flög Hagelin på Svenningsson när han ramlade? Helt omotiverat
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
wolper: sveningsson😍 hagge slår på tikka😡 20 den jäveln.

Tyckte jag kände igen Bergman..... känslor tack
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
TickledDonkey: vi får vara nöjd om vi får poäng bara Vvik nu
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
Lolol: Det är ett Modo som inte slår en passning rätt, 3:e perioden har varit våran sämsta ikväll.
Vi ser inte ut som ett topplag direkt, deras transatlanter har lekstuga i våran extremt passiva försvarszon!
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
wolper: kom igen nu modo som "publiken," säger😁
Kommentera

Sv: MoDo - Västervik 2021-12-29
Vad är det jag tittar på?!
Kommentera

2271225 · »