1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474558 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Vita Hästen 13/10

1842787 · » Till forumet


Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Från Hörnefors: Enligt mina källor finns det en risk att han blir borta länge, om inte hela säsongen.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Tarasov: Dom sa redan i augusti att han hade nå järnskrot från operationen som dom hade tänkt lämna kvar, men om det var det som orsakade problemen så skulle dom ta bort det, och det skulle va en enkel åtgärd som inte skulle orsaka någon längre frånvaro. Så det är konstigt att det är så tyst om honom.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Tarasov: Inte nog med det så vann damerna med hela 11-0 mot SDE HF.
Ja det var en sur förlust mot Hästen, vi borde ha fått med oss minst oavgjort vid ordinarie full tid. Marklund är lite odisciplinerad och tar en del onödiga utvisningar. Svårt att se den elbowingen men tyckte han blev fasthållen vid sargen i det momentet. Sellgren missade markeringen på Palmberg vid 2-2 målet trots att han hade honom i momentet innan. Han hade nog trott att Hanses skulle göra en bättre räddning och inte släppa ut returen till Hästenspelaren.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Tarasov: Vi har ju en riktigt bra back där med hjärtat på rätt ställe
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Eller:
Det gläder en lite efter den sura förlusten mot Hästen.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Rogersson:
Om jag inte minns fel har man plockat bort något som låg och skavde, därmed börjat om rehabperioden. Men man var inte helt tydlig med infon. Minns inte om det var Modo Channel el allehanda heller.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Eller: J-18 vann även de sin match idag, 5-1 mot serietrean Luleå.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Confusius: Jag håller med att Hägga inte har varit bra som center. Han kommer fel i situationerna och missar markeringar i egen zon. Och han är otroligt dålig på att teka.Och man får nog börja kalla honom Mange utan skott, istället för Mange med skottet.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Monno: Jag håller med att domarna i HA är dåliga. Ojämna i bedömningar under match, och framför allt olika bedömningar mellan olika domare. Det blir djävligt svårt när man i ena matchen släpper nästan alla fasthållningar och tar utvisning på nästan alla slashingar och släpper alla slashingar som i den här matchen. Jag såg minst 15 Hästen slashingar på handskarna på Modo spelare. Det drabbar dom flesta lagen, men box och pp starka lag gynnas när det blir mycke utvissningar och sämre lag gynnas när det blir lite utvisningar. Då gäller det att ha tur med vilka domare man har i dom olika matcherna. Det kan göra många poäng efter 52 omgångar. Modo har spelat dålig dom fyra senaste matcherna och förlorat tre p.g.a det. Men domar nivån måste bli jämnare om tabellen ska va rättvis i mars.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Rogersson: Undrar jag med!

Övrigt såg jag att Mora vädjar nu till sina Supportrar om finansiellt stöd att värva då man har backar på skadelistan, så kan det gå om man saknar bra spelare i sin ungdomsverksamhet.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Hur går det med Tommy Enström, vad är sagt om honom?? När skulle han vara tillbaka, jul?
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Gavelo: J-20 hade problem med Brynäs i 2 perioder och låg under med 0-2 men i tredje perioden kom de igång och vann sammanlagt med 4-2 :)
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Eller: Du har helt rätt, konstruktiva backar borgar för mycket puck inom laget och ju mera puck man har ju större chans har man att vinna matcher, men det farliga blir när backar försöker vara mer konstruktiva än vad dom klarar av och som man såg väldigt ofta igår så tappade Modo puckar nere i egen rundel och ist för att enkelt spela sarg ut och skapa dödläge så fick hästen erövra puck i våran zon gång på gång.

Ett bra exempel var Hedman ifjol, han skulle vara den stora backstjärnan och spela konstruktivt men det gick ofta åt pipan, till denna säsong spelar han enkelt och säkert ist för överkonstruktivt och jag tycker han är våran kanske stabilaste back so far
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Gavelo: Jag har också irriterat mig på att de har varit överkonstruktiva. Men jag tänker så här, om man tränar ofta på att vara konstruktiv i egen zon så kanske man blir duktigare på passningsspelet och får behålla pucken inom laget och dra nytta av det längre fram i serien. Samtidigt vill man ju att laget ska ställa om snabbt från egen zon och få till kontringar. Det är ju de snabba spelvändningarna från försvar till anfall som oftare brukar rendera i mål.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Eller: Så kan det nog vara, men jag tyckte att man över hela backlinjen agerade bättre i uppstarten av säsongen för att sedermera börja slarva och bli överkonstruktiva.
Visst får man räkna med sådant i denna serie men jag hoppas verkligen man hittar tillbaka till spelet där man inte tappar puck på offensiv blå och blir överkonstruktiva i försvarszonen.

Tex så har väl Modo släppt till mer 3 mot 1 och 2 mot 1 de senaste 2 matcherna än man gjorde på dom inledande 5.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Gavelo: Jag skulle kunna tänka mig att Ericsson har tappat lite av sitt backspel när han har fått agera som forward så ofta.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Rogersson: Fördelen med Ericsson är att han fungerar väldigt bra som forward också vilket ger en extra fördel.
Ericsson skulle försöka sluta vara så konstruktiv i egen zon och spela mer enkelt ist även om jag oftast gillar konstruktiva backar som kan lösa situationer utan att kasta puck.

Sellgren har även tagit ett steg tillbaka och har varit lite nonchalant i markeringsspelet tycker jag, Palmgren mål igår är ett praktexempel på tam markerking på en av ligans bästa målskyttar
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Monno: och T Ericsson är inte billig heller.. en av dom med högst spelarlöner i Modo.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
kulltorp: snälla gör inte. Stanna på kneget om du har vad du än gör lycka till hejdå.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Monno: Vem tkr du ska få förtroendet då?
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Monno: Är också besviken över Ericsson. Han har en otrolig förmåga att inte få igenom skotten från blå.

Skulle inte må dåligt om man väljer honom mindre frekvent i PP.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
WarEvryPractice: Vet inte om det är skönt att det är fler som uppmärksammat Ericsson eller tragiskt.

Har stört mig på honom också. Och han får sånt jäkla förtroende också. Och får alltid spela sista 4-5min av matcherna. Och jag tycker han gör det så överjävulskt svårt för sig själv. Där och då spelar han ofta som att han är planens bästa spelare och vilm göra avtryck typ. Vilket ofta slutar med pucktapp istället.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
kulltorp: Du är så välkommen
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Gavelo: Jag lovar att försöka hitta en annan anledning att vara här.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
kulltorp: Om du sett hockey så vet du att Modo varit ungefär i samma ångest sen ja 2007 fast vi har haft ångest i ES några år längre än er, annars är det nog precis samma typ av ångest och känsla, ändå sitter inte jag i eran bok så jag skulle uppskatta om du inte satt i våran av samma anledning!
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Gavelo: Ja alltså jag vet inte. Förmodligen trivs jag i andras hockeyångest. Förmodligen för att mitt liv med Timrå varit 80% ångest.
Modano vet jag inte med, han är bara generellt arg och arg.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
kulltorp:
Har lärt mig älska både DJ hemp och Modano så känner faktiskt ett litet sting i hjärtat för deras skull när Timrå förlorar. Helt utan ironi, vilket jag utgår ifrån behöver påpekas!
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
kulltorp: Men varför kommer du, Modano mfl hit direkt Timrå gått bättre än Modo och gör er lustig på våran bekostnad?
Är det så skönt för egot att få gnugga elände i ansiktet på andra?

Nä förklara gärna för jag förstår verkligen inte?!
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Nucky: Nja, en kombination av båda är bäst tycker jag. Finns det nån modoit på detta forum som inte har skadeglädje när Timrå förlorar?
Sedan kan man alltid gradera detta, men jag känner många i detta forum som mår jäkligt bra när Timrå torskar.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
WarEvryPractice: Ja det är möjligt att domaren var värdelös, men han gjorde inte så att vi förlorade matchen, det är väl den poängen jag försöker göra!

Och jag håller med om Ericson, det är han, Oscarsson, och Sellgren som har en förmåga att spela för svårt och få oss tillbakatryckta. Den trion är även milt sagt svaga defensivt(åtminstone Oscarsson och Sellgren), därför önskar jag att Säcken skulle spela dom i varsitt backpar
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Modano: Århundrades skandal måste väl ändå vara att endast 3461 tikare sökte sig till Isladan eran trots konungens återkomst och serieledare på en fredagkväll !!

Skandalt !!!!
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Smurfen:
Skador alternativt om det dyker upp något som kan tillföra gruppen något, vill jag minnas att Sundlöv sa. För er som vill leta klippet så var rubriken nåt i stil med att ”sundlöv blir arg på frågan”. Var efter några t-matcher

Edit: leta på allehanda.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
J F K: Måste vart århundrades domarskandal då ni lyckades torska igen ..........
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Confusius: Av de jag såg var domaren helt värdelös.

Jag gillar inte att gnälla på MoDo-spelare. Men nu i det bittra nederlagets stund gör jag ett undantag.

Stör mig på Tobias Ericsson. Fortfarande tveksam till den förlängningen. Han slarvar så ini helvete. Det måste blir skärpning där.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
modomille: Har dom inte så gott som gått ut med att dom inte skall förändra något i truppen , och då lär det nog inte dyka upp någon ny center . Tyvärr

Men jag kan ha uppfattat fel också
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
modomille: Håller med!
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
kulltorp: Jo, att du trivs här har vi märkt. Du verkar mer engagerad i Modo än ditt eget lag. Verkar vara viktigare att Modo torskar än att ditt eget lag vinner, för att uttrycka det milt. Maken till skadeglad människa har jag nog fan aldrig stött på förut..
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
J F K: Du frågar om JAG är verklig? Fråga dig själv istället varför många härinne både våra egna och andra lags supportrar upplever dig som en domar-gnällare deluxe!? Ni är två användare här inne som är extrema åt det hållet! Nu är jag inte här för att skaffa mig ovänner, men tycker alltid att rätt ska vara rätt. Ibland gillar jag det du skriver och ibland inte. Och oftast när jag inte gillar det du skriver så handlar det till 90% om överdrivet domargnäll.

När du väl skriver om hockey. så tycker jag oftast att du är rätt ute.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Tycker rent generellt att Modo gör en bra match i 2 perioder trots en hel del boxplay, Hästens 2 första är riktiga skitmål och när man får några tveksamma domsluten med sig och även billiga mål så blir man svårslagna!

Modo visar att man är ett topplag trots att spelet sett sämre ut på slutet, det är bara hårt jobb som kan ta Modo förbi Timrå igen, med hårt jobb får man tur och tur behöver man för att vinna serien.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Smurfen: Jag klarar av det jättebra. Tycker det är tråkigt att fina människor ska uppfattas som dåliga förlorare. Det är så onödigt.
Jag trivs i er gästbok.

Nja jag har just gnällt på hur dåliga vi var idag där, så det är inga hyllningar direkt. Vi hade tur och en bra målvakt idag.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
modomille: Victor var helt ok idag, men Häggström är verkligen inte rätt center för karla.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
kulltorp: Om du nu inte klarar av att läsa om gnället på domarna i denna bok , allvarligt talat varför är du här inne huvudtaget ?

Grattis till segern ikväll inför stor publiken , nu kan du gå tillbaka in till din egen bok å hylla allt å alla där istället !!
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Confusius: Tycker att vi behöver någon speluppläggare som kan mata passningar till Karla och Björklund.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Confusius: är du verklig? Vi har ju inte gnällt på domarna förrän idag. Det blir faktiskt bara fjantigt när man gör svepande generaliseringar och de faktiskt bara är rent skitsnack.

Hur många matcher har vi direkt skyllt på domarna hittills? Du skriver hela tiden och jag skulle vilja se dig hitta bevis för att det stämmer den här hösten.

Plocka fram de inlägg som skyller på domarna mot ssk och löven. Det måste vara skitlätt då du hävdar att det är hela tiden.


Eller är det bara skitsnack från din sida och du saknar bevis?
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Gäsp:
Rätta takter. Särki var iaf nöjd med matchen, hoppas man kan fortsätta mala på.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
dempa: Håller med, lägg ner det där jävla gnället på domarna! Varenda jävla match detta eviga gnällande på domarna som ursäkt när laget inte räcker till, ser bara patetiskt ut!
Vi skulle naturligtvis ha vunnit den här matchen precis som förra, skillnaden på matcherna är väl att vi idag gör en bra match. Uppenbarligen så skjuter vi mycket mindre än våra motståndare, och fortsätter det så kommer vi att förlora jämna matcher.

Tycker vi behöver en Carnestad-back och en tvåvägscenter till. Hägga håller inte som center tyvärr. Dessutom måste jag ifrågasätta konstellationen Oscarsson-Sellgren, är det verkligen så smart med två konstruktiva offensiva backar i samma backpar?
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
J F K: Tycker han släppte fasiken allt åt alla håll ett tag.
Sen kan jag väl tycka vi blir hårdare drabbad då vi hade mer puckinnehav (1a och 2a iaf. Inte kollat statistik än. Går på känsla)

Men det är ju just den ojämna nivån. Hade han varit stenhård direkt tror jag Modo varit jävligt försiktiga. Nu släppte han allt ett tag, ja då var det ju fritt fram. Tills han tog en helt plötsligt. :-P
Sen Berglunds kneeing är ju otur då det är Palmberg som viker undan så gott han kan vilket gör att det blir knä mot knä. Men går fort så man kanske får ursäkta den hos domaren. Han har ju inga repriser.

Men som sagt det är vårt eget fel att vi förlorar. För lite dags framåt och man låter Palmberg göra lite som han vill istället för att lätt Hedman eller Carnestad gå hårt på kropp i varje byte. Eller ja alla skulle gått hårt på honom.
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
kulltorp: Blir ju extra känsligt när han avgör matchen. Ungefär som att ge ena laget straff på övertid för någon ramlar i båset!
Du hade varit exakt lika förbannad och bitter som JFK om bara Västervik fått PP i slutet för för saker som pågått åt båda håll precis hela matchen.

Just say’n
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
atomragnar: Ja. Vissa har ett behov av att visa upp sig när man har ett övertag. Ingen aning vilken diagnos som krävs, men tydligen är det jobbigt att bara glädjas själv när det går bra.

Dessutom kör han svepande generaliseringar. Jag har inte gnällt i år. Ändå kan den lilla ynkliga människan inte acceptera det, utan skriver att jag gnällt konstant. Jag har ju inte gnällt konstant.

Räcker det inte att det går bra. Måste du få stimulansen av att hacka på andra, utan att ens vara sanningsenlig? Vad är ditt problem?
Kommentera

Sv: Modo - Vita Hästen 13/10
Gäsp: Håller med som tur är så hade vi tur med dom flesta resultaten ikväll. Känns som vi behöver än lite mer spelskicklig andra center. Nya tag på söndag!
Kommentera

1842787 · »