1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474682 inlägg · 4078 ämnen

Modo - Vita hästen 2021-10-22

2244098 · » Till forumet


Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
J F K: ..och hur många egna kontringar har vi haft bara de två senaste matcherna? Måste vara sjukt jobbigt att möta oss med det spelsystem vi har och så många snabba forwards. Hade de varit lite effektivare hade det kunnat bli tvåsiffrigt igår(nåja)
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
Veriberri: kör över rögle åt oss nu! :)
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
Veriberri:
Taaaaaaaaack!!!!
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
Lite sent men grattis xd
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
KB65: Jag tycker att i takt med att spelsystemet börjar sätta sig, så blommar fler spelare ut. Förvisso var inte VH bra, men det ser ut som att spelarna blir allt mer bekväma.

När släppte vi till så få kontringar sist? Kom de någonsin fri, 2-1 eller 3-2 igår? Ändå kan vi forechecka och vinna tillbaka pucken i anfallszonen. Inte som ifjol då vi ibland forecheckade för hårt, samtidigt som backarna blev fega att åkte hem för tidigt. Nu vågar backarna stanna längre och ger inte bort mittzon.

Det återstår att se om vi kan fortsätta utvecklas, för då tror jag det blir mycket mer utväxling på våra yngre spelare.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
KB65: synd vi tappar två rappa forwards ett tag kanske Nordin får chansen till veckan då !
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
AddMan: Givet usel rådgivning från hans närmsta omkrets, men man får sätta det i kontext till hur kaotiskt det var i föreningen förra säsongen också.
Att vi tappat en talang i förtid ser jag som priset vi fått betala på grund av hur misskött det har varit runtomkring, speciellt ifjol.

Men det var då, nu är det bara att blicka framåt och glädjas åt spelare som Theo, Jeremias, Helmer, Kalle och många, många fler.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
Bad_Brett:

Övertygad om att Strömgren saknar MoDo!!
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
Nucky: Lindewall känns större å starkare iår. Kul när dom unga kliver fram.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
Tyler Durden: Jeremias Lindewall tycker jag också varit riktigt bra de två senaste matcherna
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
Tyler Durden: Rögle blir snart intresserade ska du se.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
Rytter: och grym med klubban!
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
Rytter: Håller med att Macmaster måste steppa upp. Tycker han tappar pucken väldigt enkelt många gånger. Sen är det väl inte optimalt för honom att spela med OP och Sylle.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
Bad_Brett:Saknar inte Strömgren. Tycker Theo Jacobsson bara blir mer intressant för varje match.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
KB65: Handlingsförlamad Wallson måste bort
Ingen toppning eller timeout när spelet hackar i underläge.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
J F K:
Alla resultat gici vår väg denna kväll!
En likadan vecka denna s9m.kommer så är det upplagt för en riktig holmgång mot löven på fredag!
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
Tarasov: Jag saknar Peters. Han hade varit ruskigt bra bakom vårt försvar.

Men...
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
Bad_Brett:
1: kan faktiska sakna Björn, gillade honom. Men långsiktigt är Karlin bättre för MoDo
2: nä
3: Gör det bra i andrakedjan hos Rögles J20
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
Heyerdal: Solklart att målet skulle dömas bort.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
KB65: Vi har inget PP, vet inte hur många fem mot treor vi bränt nu på sistone. Det ska inte stickas under stolen att det finns ett visst missnöje.

Med materialet vi förfogar över så ska det kunna se mycket bättre ut, även i fem mot fem. Han var ifrågasatt redan förra året. Jag vetefan om han kommer reda ut detta. Mellanmjölk.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
TIKTok: Vad tycker du om Wallson? Upplever ganska stort missnöje från diverse folk här i Umeå redan.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
Rytter: Grattis till storsegern mot sämsta laget i serien, det var fan inte illa pinkat. Bättre än vårt resultat mot detta gnägg.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
Bad_Brett: 1 Inte jag
2. Inte jag
3. Givetvis, ett fundament för MoDo är att man utvecklar och förhoppningsvis får behålla talangerna tills dom är mogna för NHL. Jag tror de flesta hade velat ha kvar wallinder och strömgren nåt/några år till
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
Bad_Brett:

1. Vem
2. Peters hade förmodligen varit bra med ett vettigt försvar framför sig
3. Nej han är en J20 spelare, vi ska ha spets.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
Heyerdal:

1. Vem saknar Björn?
2. Vem saknar Peters?
3. Vem saknar Strömgren?
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
KB65:

Ja han är ju inte den som ligger kvar i onödan, skulle vara riktigt jobbigt att tappat honom när vi precis fått igång en till kedja. Gradin måste nog ut och jobba lite nu ifall han blir borta länge.

Lite intressant att Modigs som man varit lite besviken på ändå drar in sina poäng, nu uppe på 8p på 9m, det hade jag inte trott utan att kolla statistiken. Kan han bara får fart på målskyttet kan det bli en poängstark säsong för honom.

Samma med Woods som varit relativt osynlig i början, han är nu uppe på 7p på 9m vilket måste ses som bra start i nytt land och ny liga.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
Rytter: apropå ingenting..läste just i Expressen att Timrå fick en gratispoäng felaktigt igår deras 1-2 skulle inte godkänts utan istället renderat en utvisning, granskat av situationsrummet i efterhand
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
Rytter: Kollar man reprisen med Sveningssons situation där i slutet, så ser det jävligt illa med knäet alltså? känns som en lång frånvaro tyvärr.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
KB65:

Hade detta varit förra året eller under Björn så hade vi följt upp en bra insats på bortaplan mot ett starkt lag med en förlust hemma mot jumbon.

Kommer ihåg att jag tjatade då under Björn att vi ville vara för offensiva mot bottenlagen, vi borde istället ta bort deras enda vapen dvs kontringarna och lita på vårt kunnande när vi får våra lägen att vända eller i PP, man behöver ju inte attackera ihjäl sig bara för att man möter ett bottenlag, risken är ju att ifall det är en dag då allt inte stämmer så spelar man dem rakt i händerna, tar man bort detta är en stor del vunnet.

Så därför härligt att se att vi bara kan kontrollera och vinna på detta sätt mot ett bottenlag, visst det var ingen fantastisk insats av oss men vi tog bort deras kontringar och spelvändningar effektivt och utnyttjade vårt kunnande när vi fick läge och det blev 3 stabila poäng.

Blir glad av att se laget spela smart hockey och variera sig efter motståndet. Karlin stiger mer och mer i mina ögon.

Kryddar vi detta lag lite så kan det blir lite drag i vår.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
Rytter: Sen bjuder han på sig och ger klacken en klassisk säl efter matchen, det är så man blir ihågkommen!

Såg lite snabbt på målen etc. Kommentatorn avslutat alltså med "Då gratulerar vi MoDo som kanske går mot lite ljusare tider "
Vi är ju ändå 4a satt så himla mörk har väl ändå inte inledningen varit?
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
Rytter:
Målvakterna gör det bra och så länge boysen gör som chefen Karlin säger så kommer det här bli en bra säsong. Kul att Woods börjar hitta rätt också.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
puffe: Tycker inte alls att det är något fel på Macmasters attityd
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
AddMan: Bara Tikkanen får en värdig hjälm så har vi 2 målvakter som bör vara i topp i serien, tror ingen(nåja finns en då) som ser målvaktsproblem hos oss nu
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
Olle Liss: Inget ont om Västervik, men Småland skulle behöva få några lag nerflyttade i seriesystemen , gärna HV då och förslagsvis Växjö om man får prioritera
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
AddMan:

Håller med som tex spelare i Onsdags och som tikkanen har inlett är målvakterna inget problem. Tror värvningen av Tikkanen var bra för Tex, nu måste han verkligen vara på topp för att stå. Tycker Tikkanen ser så lugn ut, gillar verkligen hur han uppträder i målet och tror att försvararna blir trygga av att ha den där jätten där bak.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
wolper: Typisk match mot bottenlag, men där man gör jobbet. Bra!
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
Smurfen: sollefteå producerar bra dom
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
jonsson:
Vi har en fin uppsättning målvakter!
Inte alla som kommer hålla med mig, men så får det vara..
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
Vita Hästen har varit i fritt fall i flera säsonger. Tragiskt att se. Har hellre kvar dem i allsvenskan än lag som Kristianstad eller Västervik.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
Rytter: Kul med Woods, MacMaster verkar inte vilja tävla , hoppas attityden ändrar sej snart
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
Hakning-Henrik: fyfan vad skönt med 3 poäng och stabil insats!🥳🥳🥳 hästenspelarrn falk borde skickats ut från isen dock. Hoppas det gick bra med sveningsson!
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
Gusse: Verkligen. Första matchen mot AIK är 5/1!!!!
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
Heyerdal: åsså håller man helt plötsligt på Almtuna
nu kan Almtuna avgöra, faan då
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
Idbyn: Sollefteå, gick i samma klass i högstadiet! :)
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
Silly: men Ais kvitter strax efter, Thorp utvisad !
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
Rytter: Vi har lika knäppt spelschema i år. Vi möter Västervik på tisdag för tredje gången. Då har vi fem lag som vi inte spelat mot än.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
Silly:

Woods är igång nu, hans bästa match och skapade mycket framåt, 2+1 hade kunna varit mer. Känns som han är på god väg att anpassa sig till serien och vårt spel nu.

Det är MacMaster som måste igång nu.
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
Silly:

4-4 nu enligt c-more?
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
Rytter:

Hästjävel
Kommentera

Sv: Modo - Vita hästen 2021-10-22
jonsson:
Varför fick inte han slå sveningssons straff? Jag vill ha igång Woods regält
Kommentera

2244098 · »