1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474709 inlägg · 4078 ämnen

Silly season - 2019

« · 1970928 · » Till forumet


Sv: Silly season - 2019
Dundee: Läste lite mer nu i texten det ska in max en handfull spelare till. Enström x2 Berglund och Jellvert 1 ny spelare?. Då fick man rätt igen att det blir samma lag som ifjol igen. Visst 1 år mer rutin och samspelta men inget lag som ska slåss om shl. Börjar verkligen tvivla på Widebro som slår sig för bröstet och står och snackar om saker som han ej klarar av att presentera. Nä upp till bevis.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Dundee:
Känner lättnad över att det inte blev Freddan. Kanske kan man renodla rollen mot A-lag/J20/J18
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
kulltorp: Kan ju bli utlandet med för Freddan. Men känns nästan som Nubben övertalat han att stanna och ta revansch.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Otto1:
Det som kommer upp på nätet baseras på på ens tidigare historik, så om det kommer upp mkt TIK artiklar så..... ja😉
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Dundee: FAAAN!,,,
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Blir inte Freddan som blir Sportchef i alla fall. Widebro tycker inte Sportchefs rollen är så viktig man klarar av det så dom tänker ej stressa fram något.

Men där håller jag ej med Widebro karln har sagt och lovat en sportchef skulle vara klar känns högst tveksamt detta. Sedan om det nu ej blir Freddan är en helt annan sak men ett orosmoln att ingen av dom på listan velat / fått jobbet då ifrågasätter jag rekryteringen. Sedan har man enbart förlängt avtalen med spelare från nuvarande truppen inte en ny spelare klar. Nä här får han ett stort - av mig enbart rosat han förut men nu blir det ris.

www.allehanda.se/artikel/hockeyallsvenskan/fredrik-andersson-blir-inte-sportchef-hos-modo-hockey-vi-pausar-rekryteringsprocessen
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
RagnarLodbrok: Jag går alltid in på st.nu/timra-ik när jag ska läsa om Timrå.. Ni kan ju gå in på allehanda.se/modo så slipper ni allt om Timrå.. Dock blir det svårt om man läser pappersversionen haha
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Heyerdal: Upplevt samma sak. Massa artiklar om Timrå och mycket lite om Modo..
Men det är ju en jävla skitblaska det vet alla.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Martin S: ok, ja Sverige möter dem ikväll så då får man se honom på tv iaf ;)
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Heyerdal: Hinote är assisterande coach för USA.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Harry Luras: är han? Nåt med jEm?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Heyerdal: Hoppas verkligen de gör en fet artikel med Dan Hinote nu då han är i stan:)
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Dundee: nej, är väl ÖA som har nämnt det, blir less på den tidningen, fullsmetad med Timrå Silly season, sökte igår kväll efter nån artikel om Hanses men fanns ingen förrän idag, och då fick man skrolla förbi en massa gamla Timråartiklar mm, tydligen kör de alla artiklar som står i St , då Modos juniorer tog SM-guld fanns ingenting i St inte ens på resultatsidan, funderar allvarligt att säga upp den precis som flera av mina bekanta gjort
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Heyerdal: Är det helt säkert han verkligen är klar då?.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
J F K: enl Widebro skulle alla klara presenteras före påsk, ingen Jelvert då ännu. Vad sitter det i tro, kanske AIK jagar honom nu
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Får vi några nyheter imorgon på Modo channel?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
J F K:
Hans jobb med Mora visade inte att han har den känsla som krävs. Även hans tränarprestation är svårbedömd, vilket brukar betyda att de i bästa fall är ok.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Monno: Det blir nog inte Anders F. Han har mig veterligen gjort bort sig rejält inför Modo och lär inte ha mycket trovärdighet kvar.
(Jag är ledsen, men jag kan inte skriva vad det handlar om).
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Amitiel: Nu kan ju Freddan va likadan, vet inte hur han är.
Men Anders Forsberg har verkligen gett intrycket att han ska peta i tamefan allt när han varit i Mora.
Inte så säker på att det är det som passar Hellqvist bäst att någon lägger sig i allt han gör.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Tarasov: Värvningen av Dackell förstår jag inte riktigt. Nog hade Jägbring kunnat ta den platsen utan problem
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
hanzon:
Länkar historiken.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Tarasov: Vem är han?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
hanzon:
Ja bara Freddan som läckt ut, hoppas själv på Anders Eriksen men tror inte det är aktuellt.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Vilka tror ni kandiderar till GM posten, det rör sig väl om tre stycken?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
hanzon: kan hamna i Timrå, vet att han i princip var klar för Tik men ändrade sig då Modo hörde av sig
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
RagnarLodbrok: ja verkligen det var några här som verkligen började tvivla efter Dackell-Lundin presenterades...jag hade tur som inget visste utan gick in på Modos hemsida nyss ;) ser toppen ut tycker jag!
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
hanzon: Något mer snart?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Amitiel: Båda två har väl erfarnhet av scouting?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Steken84:
Mina önskemål är någon/några av
Lukas Haudum
C. Bengtsson
E Aronsson
Mingoia

Länkar till Mingoia

På backsidan räcker det med förlängningar av Tobias E och Berglund

Gissar även att det vlir en breddspelare till exv Kim Rosdahl.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
J F K: Luleå släpper Patrik cehlin förmodligen för hans skadeproblem den gångna säsongen.
Drömma får man göra, även om jag tror absolut leksand är ett lag i shl som vågar chansa
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Steken84: Vill verkligen inte ha porsberger. samma typ av lite långsamma, lata spelare som Karlqvist. Det räcker med en, speciellt mer det spelsystem vi ska spela.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Nu är det bara nunn, porsberger, jellvert, toby och en center kvar.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
3 målvakter klara nu, om det inte redan är klart måste det vara väldigt nära med målvakts tränare, svårt att se att man skulle få 3 st målvakter att skriva på annars.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
J F K:
Det tror inte jag heller, men samtidigt lärt mig att med Modo vet man aldrig vad dom får för sig :)
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Amitiel: Inte Anders. Tror verkligen inte att det blir han.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Nu blir det spännande Anders Forsberg får lämna Mora, så vem blir det Anders eller Fredrik :)
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
hanzon: Nej en till målvakt.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Gusse: Visst vill vi ha en riktig sniper i laget, en toppcenter eller hur?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Amitiel: Trevligt! Nu blev det genast mer intressant att ha Dackell sajnad.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Domsjö: Det verkar som att vi får behålla alla som vi vill behålla alltså, ja förutsett att Toby stannar. Jag tror dom chanserna har ökat nu. Ökat väldigt mycket. Längtar redan till nästa säsong!
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
hanzon: Nej tack, han är skicklig på sitt vis men funkar inte när bristerna såsom skridskoåkningen inte håller måttet .
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Blir det Jellvert också eller nöjer dom sig med 3 målvakter :)
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
hanzon: modo lurar skiten ur oss alla haha
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Amitiel: Bra jobbat Modo
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Hanses klar 1år, så verkar bli 3 målvakter.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
hanzon:

Kan hända men dom har fler spelare klara, i allafall enligt säsongskort försäljaren :)
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
RagnarLodbrok: Ska vi göra samma misstag som när vi åkte ur? Snåla på målvakterna. Det är ju där man ska lägga den största vikten. En stabil 1:a målvakt är ju extremt viktigt om vi ska kunna nå framgång. Nu har vi skrivit 2år med båda dessa, ja nu får vi be allihopa tillsammans att det här kan gå vägen...
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Amitiel: Kanske en ny GM eller MV tränare
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Mer spelare kommer 16:30
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Gavelo: Ja det är ett högst osäkert målvaktspar vi har nu. Men dom får gärna motbevisa oss.. Men som du säger man har som målsättning att nå SHL do borde man satsat på en etablerad förstamålvakt.
Låst ämne

« · 1970928 · »