1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474669 inlägg · 4078 ämnen

Silly season - 2019

« · 1995229 · » Till forumet


Sv: Silly season - 2019
Costanza: Om denne Tambellini är välscoutad , så är det väl inte troligt att han kommer se ut TJ Hensik i kubik.
Gör han det så får vi byta scouten...
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Tarasov: Adam ser ut att i alla fall under tidigare säsonger sommartränat på samma anläggning som bl.a Sedinarna på Factory Hockey Vancouver.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Harry Luras:
Om vi nu utgår ifrån att han varit lat på sommaren, och slarvat med träningen.

En av anledningarna till jag gärna ser värvningarna på spelare mellan 22-25 är att om det slarvat med fys och leverne så är de lite i ett vägskäl. Skall man fortsätta kasta bort sin ev potential eller skall man ta tag i det göra nåt vettigt av sin karriär. Jag hoppas att vi numer har en träningskultur där man faktiskt kan komma bättre ut fysiskt sett från en vistelse i Modo än när man kom in.

Tycker fö inte heller han ser fet ut på de bilder man sett.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Harry Luras: Fram med popcornen, för det här blir intressant:)
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Modo M: Kollar man bilder på honom ser han ju inte ut att ha en kropp á la Dick iallafall.

Sedan får man för sig att har man haft bror och farsa som varit hyfsat framgångsrika så är min bild lite av att man dels får höra från familjen att man inte kan äta ostkrokar till middag för att nå framgång och dels så bör man väl inte vilja vara sämre än de andra i familjen. MEN det är bara hur jag själv skulle känna.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Rytter: Det är inte utan att man börjar fundera lite granna.Men killen ska allafall få chansen att visa upp sig innan motorsågen åker fram
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Märkligt. Det jag kunnat läsa mig fram till är han har skridskoåkningen, skottet och en potential av att vara topp sex forward i NHL. Men det får framtiden visa.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
KB65: Litar inte ett smack på vad Adam Johansson säger, även om det kommer från en annan person. Dom scouting rapporterna jag har läst antyder till något helt annat. I dessa framhävs hans fokus, arbetskapacitet och ledarskap upp som positiva saker.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Modo M:

Är det verkligen Tambellinins brorsa vi värvat och inte Hensick's brorsa?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Nucky: svårt låta bli att tänka på Hensick...
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
KB65: Låter som ett kap, verkligen.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Modo M: Låter precis som en beskrivning av mig. En vinnande väg till framgång.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
KB65: Lat,dålig arbetskapacitet och en historia av lite sommarträning.Hmm det ger åtminstone mig inga bra vibbar
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
KB65: Fast, hade någon uttalat sig om Cody Curran så skulle nog en hel del av det där också stått. Han har gått rätt bra i Rögle sedan han förstått att han måste jobba hårt...

Skämt åsido så har jag inget problem med att ha Jellvert som center bredvid honom. Med JJ och Olofsson så tycker jag inte att det finns något större behov av en till center. I "fjärdekedjan" tänker jag mig Johan Forsberg eller Sylwander som center för vi kan väl inte ha fyra riktigt konstruktiva centrar?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Heyerdal: Adam Johansson om Tamburinen:

Rapporterna jag fått om Tambellini:
- Bra skott, helt ok off, svag def.
- Lat, dålig arbetskapacitet och har en historia av lite sommarträning.
- Klarar inte av centerrollen.
- ”En sämre version av Pavel Brendl”.
- Kommer nog göra en del mål. Framför allt i PP.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Rytter: ser nu att Åhström har en begränsad utlåning, bara till början november
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Rytter: Västervik har blivit en liten modokoloni, Karlin har säkert bra kontakt med modo
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Nucky:

Visst han är lovande och kan säkert få en fin karriär. Men ska vi se nyktert på det gjorde han inte något stort avtryck under försäsongen, dvs den tid som juniorer brukar vara bäst eftersom dom går på rus, är lätttränade och kommer igång snabbt och vill visa att dom ska vara med.

Så han mår säkert bra av en utlåning och speltid i ett lag som är lättare att slå sig in i än Modo. Sköter vi detta rätt kan han vara en tillgång senare i år eller nästa år.

Kollar vi på juniorer så började ju Wernblom bra också, han hade dock varit iväg med landslaget och hade förmodligen bättre tempo än andra i laget och än motståndarna och syntes då mycket i matcherna. I takt med att laget och motståndarna kom ikapp så syntes han mindre och mindre. Tycker faktiskt att vi sett mer balanserade ut som lag utan wernblom, och de matcher jag sett med Västervik har han inte heller stuckit ut.

Ett annat exempel är ju Wahlgren som dominerade försäsongen i fjol och gjorde liknande i år men har haft det svårt så fort serien startat.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Heyerdal: Några matcher med Almtuna mår han nog inte dåligt av.
Får en känsla av att Modo värderar Åhström högt, så man är förhoppningsvis noggrann med att inte slarva bort honom.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Heyerdal: Tobias spelade inte med j20 i helgen så förstod,att,något,var på gång
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
jonsson: Tambellini ansluter denna vecka, antar det som är orsaken, synd han inte får tests med Modo
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
J F K:
Jag reagerade på att han inte spela J20 i helgen, så misstänkte att något var på g. Skall bli kul att se hur det går för honom.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
jonsson: Det var nog väntat. Han har stått utanför matchtruppen hela hösten, så jag tror inte att vi värvar någon ny för det.
Dock tror jag att vi har lite sämre ställt bland juniorforwards än motsvarande backar vid skador. Kanske Max Wahlgren kan få möjlighet att träna med A-laget eller finns det någon annan?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
hockey_21:

Väntat eller är det nått annat på gång?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Tobias Åhström lånas ut till Almtuna
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
J F K: Precis man får ta det med en gnutta salt. Jag tror att Tambellini är god för 20+ mål i allsvenskan helt klart. Hans skott är riktigt bra och hans skridskoåkning borde i HA.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
modomille: Ändå känns det som att han varit stabil gällande produktion, så att en scout säger det behöver inte betyda att det är en sanning. Dessutom på en högre nivå än i allsvenskan. Spännande hur som helst.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
puffe: Så här säger en NHL meriterad scout om Tambellini

Tambellini har varit på marknaden länge, säger en NHL-meriterad scout till bloggen. Stor forward med goda skills, men som haft problem med jämnheten och självförtroendet.

– Måste göra poäng för att vara användbar. Det finns lite olika åsikter om hans skridskoåkning – från okey till under genomsnittet.

– Men med ett rent ark och i en organisation som tror på honom kan han göra en del mål.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Monno: Ingen kan matcha Björklund när det gäller galna pass. Produktivitet räknas inte bara i poäng, häggström är en krigare, men ser ingen mening i att börja rangordna spelare än, vi har inte ens spelat en fjärdedel av säsongen
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Ogie Ogilthorpe: Hägga får ha hur mkt rutin han vill om han ändå ska ta korkade utvisningar.
Ska inte döma ut Häggström som spelare. Men min åaikt är att han spelar med huvudet under armen mer än någon annan. (Till och med Björka)
Det sker lite för mycket korkade grejer kontra hur produktiv han är för att det ska bära sig i min bok.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Ogie Ogilthorpe: Nu är du lite hård. Jag tycker att Rosdahl tar små steg framåt varje vecka. Det gäller att ha tålamod med honom. Han kommer från att han ha haft en mindre roll under flera säsonger i Malmö till Modo för att utvecklas till en mer komplett spelare.
Jag gick in i säsongen med höga förväntningar på honom, efter hans starka försäsong. Han kommer behöva tid att anpassa sig till rollen. Bättre positionering av honom och ett bättre grundspel av laget, så är jag övertygad om att han kommer att lyfta.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Ogie Ogilthorpe: Jag har svårt att se Hägga göra mer en poäng per match även om det är försäsong, dvs jag tycker att Rosdahl faktiskt har potential och att han under försäsongen var en riktigt vass målskytt. Jag medger att han hittills inte motsvarat de förväntningarna under säsongen hittills, men jag vill minnas precis samma diskussion om JJ och Hagelin under hela hösten ifjol.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
J F K: Ja, det är ju fullkomligt klart att det här med dåliga avvägninagar är ett problem som kommer från ledarstaben och hur Björn vil spela hockey.


Om Rosdahl: Tycker inte att han tillför ett jotta faktiskt. Han är helt osynlig. Och om jag ska SHL-kvala på vårkanten, då väljer jag Hägga som har rutinen från den situationen ett flertal gånger.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Adam Tambellini
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
puffe: Jag håller med. Det är långt ifrån bara ett backproblem med dåliga bedömningar. Det börjar inte sällan med att forwards går bort sig i anfallszonen. Sedan är det inte bara backarna ens i egen zon, utan jag tycker att forwards överger sin back alldeles för lättvindigt, vid hemjobbet hamnar de i knä på målvakten och rent generellt gör dåliga bedömningar i när man ska vara aggressiv eller mer täcka ytor.

Jag har tidigare skrivit att jag tycker att det är så utbrett att det är ett ledarskapsproblem och inte ett individuellt problem. Hade det bara vara Björklunds indianare, men nu är dessa bara toppen på isberget...
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
wolper: i början av nästa vecka ska Adam dyka upp enl ÖA
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Gavelo: Defensiven står ju hela laget för. Hjälper väl inte om du har världens bästa backar, när Björklund med flera, med flera gör indianare ideligen. Jag vet inget om denne spelaren, men vi behöver nån som trycker in mål i täta matcher o inte gömmer sej när det blir tufft på isen. Ingen aning, men kan bli ett lyft. han kanske t.o.m kan jobba framför mål i PP, så vi får det att lossna
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
J F K: Kul med Frtom, vi behöver fart, saknar Salle...
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
J F K: spännande vad han har att ge. Blir kul och se. Någon som vet när han ansluter?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Ogie Ogilthorpe: Men, om du anser att Rosdahl är en brunkare (som han varit hela sin seniora karriär) så förstår jag inte varför han inte skulle gå in före Hägga.
Nu var ju faktiskt Rosdahl bäste målskytt under försäsongen så jag vill ge honom lite mer tid innan jag dömer ut honom som målskytt. Jag tycker det sett väsentligt bättre ut när den kedjan fick From bredvid sig.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Bad_Brett: Ska man se nyktert på saken så är borde det vara Rosdahl som ryker ur laguppställningen. Han har uppenbart inget i en förstakedja att göra rent skills mässigt.

Och i en brunkarkedja så tillför Hägga mycket mer. Framförallt om vi börjar prata kval och vårkanten.


(Ja, jag undrar också om inte werner visste detta. Och jag undrar om inte detta varit klart ett bra tag.)
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
modomille: Får ändå se det som positivt att han kommer hit efter att brorsan varit här. Vi får väl utgå ifrån att de har snackat med varandra.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Amitiel: Klassvärvning i HA.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Monno: Gissar att mycket av tanken med denna värvning är att få igång powerplay. Det blir lite förutsägbart när vi alltid söker Karlkvist/Björklund. Nu får vi en kille som kan stå på andra kanten och utgöra ett reellt hot. Förhoppningsvis kommer det göra motståndarna lite ängsligare.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
hockey_21: Kan lill-Werner redan ha känt till att spelare var påväg in och såg därmed att han skulle få mindre speltid och letade sig bort? Dvs att detta inte är en ersättare till Wernblom nu när han försvann
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Monno: Med Adam in i laget tycker jag att vi borde ställa upp såhär
LP-JJ-Karla
From-Olofsson-Rosdahl
JFop-tambellini-Hagelin
Sylwander-jellvert-Björka
Häggis-Karlström
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Monno: I en full trupp MÅSTE Hägga nu stå utanför. Finns inget annat.
Tycker f.ö LP-Jellvert-Hagelin såg rätt intressant ut
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Gavelo:
Jo allt man läser och hör pekar på det. Särskilt om vi talar om etablerade svenska spelare. Han ligger inte jättelångt ifrån Emil P om ser till poängsnitt, i jämförelser i övrigt men Emil P är ju bara att glömma för oss. Ja såvida man inte visar klubbhjärta som Jonte D då.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Gavelo: Näslund var ganska duktig på försvara sina NA värvningar med just det att han tyckte Svenska topp spelare var så mycket dyrare.

En 30p spelare från AHL är nog billigare än en 20p (eller vad motsvarande blir) från SHL.

Blir spännande att se Adam. Oprövad på stor rink så man vet ju aldrig hur det blir. Men det positiva är att han varit konsekvent i sin produktion, inga tecken på nedgång eller att hans 30p skulle vara enstaka flyt säsong. (EP scouting detta av rang)

Sen håller jag med om att det finns vissa frågetecken. Dels, ensam som inte pratar Svenska. Borde inte vara ett problem idag, men inget snack om att det innebär förändring för truppen och honom. Sen för honom personligen är väl Sverige en av de tacksammare länder att komma till i Europa om man bara snackar engelska.

Sen är ju frågan om det verkligen är en offensiv FW vi behöver? Men klart, släpper vi in 3 får vi väl göra 4...
Så länge det inte är LP som blir petad av detta utan nån av de rutinerade som faktiskt inte producerar så är jag nöjd. Men jag tror jag kommer bli besviken... (In med Hägga när vi jagar reducering någon?)
Låst ämne

Sv: Silly season - 2019
Monno: Absolut, menande bara att importer sällan är dyrare än egna spelare. Har för mig att AJ varvet i allehanda och pratade om detta.

Hur som helst så blir det spännande att se vad Jeff jr kan prestera
Låst ämne

« · 1995229 · »