1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479816 inlägg · 4078 ämnen

Silly season - 2020

« · 2073281 · » Till forumet


Sv: Silly season - 2020
puffe: Kan vara dryg mot de dryga. Som Fantomen. Måste ändå ge en eloge till Timrå/Sydkorea som aldrig stängt av mig, trots att jag varit mer än odräglig genom åren. Har ändå gett dem beröm ibland för deras hårda arbete som lag och klubb, så det kanske har varit räddningen.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
JoseGonzales: Modos starka ekonomi beror mångt och mycket på en fantastisk ungdomsverksamhet som oftast mynnar ut i goa NHL pengar, men det är väl ngt som Löven inte direkt är bortskämda med.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Costanza: Berikande med öppenhet, där är du ett föredöme. Du kan skriva vad som helst på alla forum ,utan att upplevas som dryg(förutom av nån enstaka då). Låt även icke-MoDoiter skriva här så länge de håller en bra ton. Enfald blir lite trist i längden
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
locken: Ja. Det är hemskt här i Umeå, men vi är ändå ett sammansvetsat gäng på 100,000 skattebetalare som inte går på matcherna. Vi är dock alla sponsorer....
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Costanza: Haha det är ju rimligt ändå. Han ringde en kompis till sig och ville ha 10 starköl efter en bortamatch också, men dom fick inte kosta mer än 100kr totalt, inklusive påse 🤣
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
JoseGonzales: Tyckte han gjorde rätt som inte lämnade taxin 02.45 när det var 25 minus ute. Det var ju för fan 60 meter att gå hem och varmgosigt i taxin. Polisen tog nog en autograf....
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Costanza: haha jag har några roliga/tragiska historier om den trollkarlen som jag fått genom en vän till mig som känner honom sedan tonåren. Den mannen har varit gravt alkoholiserad genom hela sin karriär tyvärr, tänk om han varit seriös vilken lirare det hade varit..
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Costanza: O ändo vistas du i Umeå på veckorna
Det är strongt!!!
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
JoseGonzales: Nu till något kul. Vet du att en ofta bakis 34-årig Conny Strömberg vann poängligan i Allvenskan 2009 med sina tunga 64 poäng. Då hade han visserligen spelat på sig själv som poängligevinnare på lokala Örebro-kiosken, Bet365 eller hos nåt annat skit och tog gärna pucken av sina medspelare. Öviksbor är födda vinnare, det märker man....
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
J F K: Haha skojar du med mig? Måste jag printa vad du skrev? Eller ska jag skriva att jag hatar MODO sedan säga att jag syftade på Skellefteå AIK? Att du är komiskt enögd är inte ett påhopp utan ett konstaterande som 90% här inne skulle hålla med om ifall inte denna diskussion blivit om Löven vs MODO.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
JoseGonzales: Jag tänkte i första hand på AIK, men du ser ju spöken på ljusa dagen. Tänker inte sjunka till personangrepp, men det verkar du inte ha några problem att göra. Gå du till gröngult, för där handlar nog det mesta om Löven.

Och att sedan anse att en klubb som sköter sin ekonomi handlar om kommunism säger faktiskt en del.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
locken: Vi ska vara öppen här på MoDo Hockey. Kom ihåg att jag är forumets största tönt och kan ändå röra mig fritt fortfarande, utan munskydd.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
J F K: Så du drog inte in Kenttä och löven i ditt skitsnack nyss? Du är så jävla enögd att det är komiskt, deluded hade du kallats på engelska
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
locken: grongult.se, du är välkommen att ansluta dig :)
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
JoseGonzales: Det var inte Löven jag pratade om, utan en generell diskussion. Det verkar vara du som är besatt.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
JoseGonzales: Hoppas du får ett forum med ditt eget lag!
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Nooky: Kommenterar oftast bara JFKs skitsnack :)
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
JoseGonzales: du borde börja heja på modo istället för löven med tanke på hur mycket du skriver i deras forum :d
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
J F K: du borde bli löven supporter så besatt du är av dom gröngula :)
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
JoseGonzales: Nej, det behöver det inte vara. Det kan också vara en verksamhet som genererar sina egna pengar och inte är beroende av nyckfulla filantroper som inte sällan har åsikter om vilka man ska värva osv.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Nucky: Det du förespråkar är statlig finansiering vilket jag är kraftigt emot. Jag tycker det privata ska finansiera professionell idrott :)
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
JoseGonzales: Tror du förstår vad jag menar
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
J F K: Hur många spelare hade Oskarshamn förlorat inför säsongen de gick upp?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Nucky: Du menar som alla klubbar är? :) eller vill du ha statligt finansierade klubbar? Kommunism verkar vara din ideologi :)
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
JoseGonzales: Att ni är beroende av privata bidragsgivare låter som en stabil grund att stå på.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Modoit i Umeå: Mycket tveksamt, han har alltid bidragit mycket men tror faktiskt herr Dunder är en av dem som betalar in mest till björklöven just nu. Men Umeå är en stad med många förmögna lövenfans som gärna bidrar så oroa dig inte för oss :)
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
locken: Det finns exempel på grupper som kommit ihop väldigt fort och de som tagit lång tid (eller i princip aldrig kommit ihop). Det som är positivt är att även om Nieminen är ny tränare så finns kontinuiteten i tränarkonstellationen. Styf har varit med länge nu och Omark har från sidan om sett nästan allt A-laget företagit sig. Jag tror faktiskt att Urban kommer att vara väldigt delaktig i själva taktiken i vinter.

Men, det är klart att man ska tippa. Man är väl inte en fegis:)
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Axle San: Hm! Hur tror du stabilitet kommer..
Genom att tappa tränare samt sjutton spelare..
Vi hoppas på bra värvningar o att ett lag börjar finnas lagom till slutspel. Som kan utmana, mer kan vi inte hoppas på.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
J F K: Det blir intressant att se vad det blir av Modo i vinter, fina förvärv och tunga tapp samt en tränare som aldrig tränat i sverige tidigare. Spännande, rock n roll osv. tryggt och stabilt? Nej!
Jag vågar inte tippa hur det går jämfördes mellan Tik, Löven och Modo faktiskt, så stryk mig från säsongens tävling.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Axle San: Kanske billigare än om vi skulle plockat dem utan att de varit knytna till ett NHL-lag. Vi såg på Dahlén ifjol att delar av hans lön betalades av NHL/AHL, men inte lär någon av dem bli billiga i alla fall.

Modo brukar vara mest transparenta av alla lag när det gäller spelarbudget. Inget hysh-hysh likt Kenttä, utan hela summan inklusive boende, bil och allt annat. Vi lär tillsammans med AIK och Löven ha de dyraste trupperna även kommande år, med Timrå, SSK och VIK snäppet bakom. Möjligen betalar också BIK rätt bra. Hur som helst så är det de sju lagen som bör vara topp sju i slutänden också. Sedan kan det bli ett glapp ned till åttondeplats om man bara ska gå efter budget, men jag misstänker att ett par lag lär floppa respektive överprestera...
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Rytter: "Vad tror du själv med tanke på dealen?

Jag gissar att de är rejält rabatterade jämfört med deras marknadsmässiga lön. Nhl klubben är nog nöjd att deras unga spelare får chans att hålla igång och fortsätta utvecklas tills det drar igång igen."

Jag vet inte om jag tror att det är rabatterat, varför skulle det vara det? Hade det varit huggsexa så hade priset pressats upp.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
JoseGonzales: LD plåmsar upp för alla lövens nyförvärv, det vet väl alla som bor i Umeå !
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Zup: Jasså? Jag tror varken du eller någon annan vet vem som lagt högst bud på någon spelare :) tror det var någon journalist som skrev det som du blandar ihop mig med, men du är förlåten :) nu kan du släppa den repade skivan och gå vidare!
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Tänkte på det här med lånen, är det efter campen det beslutas hur det blir med Aleksi o Jesper eller kan dom återkallas i typ januari oxå.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Smurfen:

Men dom har en bra dialog:)
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
jonsson: Nej, han var aktuell ett tag men vi kan nog se läget som färdigt nu. I alla fall tills det gått ett tag och man fått se styrkor och svagheter.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
jonsson: Och Oskar Hedman spelar inte heller enligt Glader
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Peter Chelarik är inte aktuell enligt Glader.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
hanzon: Skrev till en kollega att jag förstår att rubriken är till för att få klick. Men ibland blir man förvånad.
När han gick till HV så var det första klubben utanför Nordamerika, det var dessutom 7 år sedan. Därefter har han producerat bra i Finland, uppskattad i NLA, just åter från skada mm.
Men just floppen för 7 år sedan är det som kommer som rubrik. Nu minns kag inte varför kontraktet bröts, men lite mer aktuell beskrivning än något för 7år sedan o hela 9 matcher måste det väl finnas.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
JoseGonzales: Fast lövensupportrar vet alltid att vi betalar 40% mer.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Trilske:

Gillar beskrivningen. Speciellt att han ska vara en stark tekare.

Känns som han är som gjord för att hjälpa Aleksi och låta honom fokusera på offensiven. Hedberg får stå för kraften i den kedjan.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
JoseGonzales:

Gjorde fler än 7 matcher iaf...
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Axle San:

Vad tror du själv med tanke på dealen?

Jag gissar att de är rejält rabatterade jämfört med deras marknadsmässiga lön. Nhl klubben är nog nöjd att deras unga spelare får chans att hålla igång och fortsätta utvecklas tills det drar igång igen.

Så min gissning är att dessa värvningar är fördelaktiga ekonomiskt. En helt annan prislapp om dom inte hade kunnat återvända när det är camp och efter denna.

Smart spelat av Glader och gänget.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Zup: Inte denna gång då ni tydligen vet att detta är en grymt bra ekonomisk lösning. Ni har ingen aning om lön osv men vet att ekonomiskt är det bra :) Att dom sticker direkt i november i några veckor eller kanske för alltid är ju också det en bra grej tydligen.. hade varit intressant att läsa JFK och övriga gå lös på hur värdelös dealen låter om löven gjort den :)
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
JoseGonzales: Men vi betalar väl alltid 40% mer än alla andra?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Axle San: Självklart, MODO får dom säkert gratis ;)
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Trilske: Man får lite Ritchie-vibbar av Gagnon, vilket bara är positivt.
Tror det är nödvändigt med rutinen Gagnon står för i en annars väldigt ung forwardsbesättning.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
En NHL-meriterad scout om Aaron Gagnon:

– Gagnon var en mycket värdefull och omtyckt center i den starka schweiziska ligan NLA (annars skulle han inte ha blivit kvar så länge där, de har väldigt hårda krav på sina begränsade importplatser).

– Stark skridskoåkare, mycket bra tekare, jobbar hårt i alla zoner. Inte spektakulär, kommer inte “WOWa” dig, men hjälper ditt lag på ett “tyst” sätt. Var borta två månader förra säsongen efter att ha blockat ett skott.

Jag tycker inte att det var sådan stor wow-faktor över Tamby heller, bortsett från hans skott.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
jonsson: Expressen låter så nedlåtande som skriver "Förre SHL-floppen presenterad av Modo"
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Silly:

Fortfarande lite tagen efter gårdagen, vilken ketchup det vart, allt på en gång.
Men man vet inte hur bra detta kan bli eller om det blir mellanmjölk.
Låst ämne

« · 2073281 · »