1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478629 inlägg · 4078 ämnen

Silly season - 2020

« · 2094406 · » Till forumet


Sv: Silly season - 2020
Gavelo: För idag då, heja modo x)
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
hanzon: Tv pucken nu, Västerbotten - Ångermanland
Eller Björklöven - Modo om man så vill ☺️
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Rytter: Hoppas att dom testar han mot Covid-19 först.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Costanza:

Ja samtliga rapporter och klipp man kollar vittnar om en spelare med riktigt bra skott, kanske inte det hårdaste men väldigt bra precision i det och han kan avlossa det snabbt och i trånga lägen.

Älskar klippet där han får ett pass vid blå och går mellan backarna och kommer ren, från toppen på slottet nyper han iväg en handledare i krysset. Inga fjantiga dragningar där utan bara pang upp i krysset.

Så gör en målkaut spelare.

Men det mest intressanta förutom skottet och högerfattningen är att han verkar komplett i andra delar av spelet också, kan sätta upp sina medspelare och verkar jobba hårt och använda sin storlek. Är det något jag älskar är det powerforwards med näsa för målet.

Kan han vara den spelare som heppo behöver för att börja producera? Än så länge har vi ju inte hittat någon som kan förvalta de lägen han skapar och förstå hur han spelar.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Rytter: Heppo-Gagnon-Kaut får sikta på att försöka hitta Unionsrekken-kemi. Tre smarta spelare, nu kommer Kaut med tyngd och ett snärtigt Skröder-skott.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Costanza:

Kul att Kaut är klar, hoppas han kommer in i laget snabbt och visar upp att han är målkaut.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Costanza:
Hepo och Jepo...
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Costanza: Nr 16 tillhör väl Anders Hedberg, eller hur?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Tarasov: Hmm...Jesper Olofsson måste vara klar eftersom Kaut inte valde nr 16...eller?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Costanza:
Kaut - Hepo - Laffe....
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Klart med Kaut
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Nr 26 Martin Kaut. Kontrakt hela säsongen.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Heyerdal: Styf var faktiskt rätt bra mot Hästen. Lite förvänande med tanke på hur fel det blev matchen mot Almtuna.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
J F K: borde snart lösas, Ullmark till skiljedomstolen i morrn o Viktor snart, handlar om lönerna, Jesper vet jag inte så hade kunnat vänta några dar men Glader är nog insatt
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
KB65: såg att Lindevall o Styf bilat ned o förstärkt, starkt efter två uddamålsförluster mot Lif !
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
J F K: Det kanske ingår en tjeckisk back på köpet (lånet).
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Clay.2: Timrå har ju två sådana lån också. Dvs, en som drar helt oavsett. Då är det nästan lättare att behålla tjecker än en svensk från annan klubb som Lundeström och Boqvist som går till SHL om säsongen där borta ställs in. Jag har inga större förhoppningar på tjecken såklart gällande det, men chansen att behålla honom är snäppet högre.

Jag kan bara tänka mig att han är sjukt billig eller rent av gratis. Vi hade en eller forwardsplatser lediga då vi bara har 13 på kontrakt.


Men, vi får säkert en back väldigt snart också.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
J F K: Men känns det inte lite besynnerligt att ta in en utlänsk splare nu ,när back problem som nu har uppstått och coronan tar tag i SHL och våra ligor troligtvis stänger , som nu några lag är intresserad av i SHL och HA , varför inte ta in en Svensk som kanske stannar kvar .
Blir lite konfunderad på Gladers värvning .
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
J F K: Tror man vek sig för trycket efter matchen mot Almtuna.
Hade hellre sett nån som stannar hela säsongen, och såklart en Modoprodukt.
Jaja, blir spännande att se debuten på Fredag
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Nesse: Jag är 100% säker på att modo hellre skulle tagit Jesper eller de övriga. Det måste handla om kostad, kontraktssituation och/eller liknande orsaker.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
dempa: Kempe kostar nog en del att försäkra. Vicke O och Dmytro har inget kontrakt och kan inte utlånas.
Men varför Jeppe O inte lånas in före Kaut förvånar mig.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Karla är nu 0+0 på 7 matcher, har hemlängtan slagit in?😁
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
dempa: Jag tror att han helt enkelt var "för billig" för att tacka nej till erbjudandet.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Costanza:
Guldlaget 07 Döme
Laget 20 Kaut
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
dempa: han kanske har Foppa som idol...:-)
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
J20 vände 5-2 underläge till 5-7 på en period, nere i Mora. Starkt!
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Costanza: isåfall en väldigt spännande lösning. Men vad hände med att bara plocka in killar med modo-anknytning? timashov, Olofssons, Kempe..
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
En galen Tjeck å Slovak är alltid välkommen om det blir så...

"He plays a complete, two-way game. We really like the way he competes, he’s strong on the puck. He’s got a great shot. He’s a pure goal scorer, and we just like the upside and what he can bring to our club."
/Joe Sakic

Tambellini-typ. Taskigt av Landeskog efter Martins första NHL mål...
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
J F K: ja iofs men känns märkligt då många supportrar fortfarande hoppas på en återkomst och en fulltränad O skadefri Toby
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Heyerdal: Man kanske väntar tills man får ta in ordentligt med publik och gör en ceremoni av det?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Trustor: ganska övertygad om att han lagt av, märkligt dock att inget nämnts, varför detta hemlighetsmakeri ? Ingen aning hur hans status är men knappast redo för inhopp utan någon träning
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
J F K: Kanske Tobbe Enström kan göra ett kort inhopp?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
J F K: Har hört att man försökt skicka bort Öhman. Men samma sak som med Lundin, så är det svårt att hitta klubbar just nu.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Tarasov: Tar man in Ingman får man göra sig av med Öhman anser jag. Vi kan inte ha hur många backar som helst.
Kortare lån för att täcka Viklund och enström är dock helt ok.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Tarasov: Victor Hedman ligger nog bara hemma och käkar chips och tittar på MoDomatcher och önskar att han fick hjälpa till.
Glader Ring nu!
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Tarasov: Sandin har ju några år i Modos J-lag också, kör ba köör!
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Costanza:
Jepp på g till Almtuna men drog sig ur, farsan hans är Modoit har jag för mig. Skulle dock inte ha något emot ett långsiktig lösning med Ingman.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Heyerdal: Rasmus Sandin har ju lirat med Corrado. Var väl ett lånerykte kring honom i september, sen blev det tyst.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Markus1212: de får ringa Kalix...
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Markus1212:

Kollar även på AHL, lär ju finnas en hel del namn att titta på.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Ja vem blir nästa spelare in i detta nu då?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Mike Keenan: AHL är publikfinansierat, det är därför du börjar se lånekaoset i HA redan nu. Nubben trodde han var cool, men allt han hade var en vattenpistol....
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Axle San: dessutom är de alldeles för mycket pengar inblandat för att ställa in en säsong... självklart blir de NHL säsong i vinter, förmodligen även AHL eftersom de hör ihop med NHL indirekt
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
J F K: Unga Sally med 2 barn och 3 minimilönsjobb har väl dessutom inte råd att stanna hemma om hon känner sig snuvig. Så inte så knepigt de har en annan spridning än övriga länder.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Gavelo: USA har fortfarande väldigt hög smittspridning och man har fortfarande överdödlighet. Någonting som Sverige inte haft sedan maj, men USA ligger fortfarande en bra bit över gränsen för överdödlighet. Nu under hösten brukar dessutom smittan öka (ungefär som att någon sa att den magiskt skulle försvinna när värmen kom).

Jag är seriöst oroad för USA med tanke på hur ohyggligt många människor som jobbar inom serviceindustrin och inte kan vara hemma/lediga/permitterade. Dessutom där väldigt många inte har råd med sjukvården.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Gavelo: Jag tror däremot att AHL kanske kommer att spelas med färre lag. Det är inte bara frågan om det körs eller inte. Det är också en fråga för varje lag då de har privata ägare. Det skulle inte förvåna mig om flera AHL-lag drar sig ur årets säsong, även om AHL spelas. AHL har inte alls samma inkomster utan publik då det främst är NHL som tjänar på tv-avtal osv.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Costanza: Jag tror att Covid 19 tar och lugnar ned sig framöver
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Axle San: Nä jag tror inte heller det, bättre att spela utan publik än att inte spela alls för det gynnar ingen.
Sen har ju smittspridningen på många ställen mer eller mindre avtagit och dött så förhoppningsvis kommer USA ikapp och man kan öppna för en säsong och på sikt med publik.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Axle San: Varför? Utveckla resonemanget...
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Costanza: Jag tror absolut inte att NHL blir inställt
Låst ämne

« · 2094406 · »