1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478823 inlägg · 4078 ämnen

Silly season - 2020

« · 2128175 · » Till forumet


Sv: Silly season - 2020
mr_brasco: jag har stört mig på att många Modoiter gör sina bästa säsonger i andra svenska klubbar. När spelaren sedan börjar stagnera och prestera sämre värvas de hem som nyckelspelare. Ofta skadebenägna och proppmätta. Ska Modo vara en språngbräda för spelare eller en klubb som når sportslig framgång? Att producera egna spelare är nobelt men de klubbar som vinner har en helt annan inställning.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
KB65: Frölunda har precis skrivit ett kontrakt med Theodore, dom vill såklart behålla om ”sina egna produkter”
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Tarasov: Jag har Jellvert före Aagard alla dagar i veckan!
Aagard är slarvig och känns som en humörspelare, i medvind är han väldigt bra men i motvind försvinner han helt, dessutom tenderar han ofta till att ta onödiga utvisningar.
Jellvert är inte lika flashig men jag gillar att han är en av få som vågar gå in på kassen med pucken, sen sköter han defensiven oerhört bra och känns som en av dom bästa 3:e centrarna i allsvenskan sett till pålitlighet och ansvar.

Jellvert har dessutom pangat in fler än 10 mål senaste 3 säsongerna från sin 3:e kedja så där vet man vad man får.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Tarasov: Jodå, står på deras hemsida! I samma artikel som han lånas ut i såg jag nu! :)
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Tarasov:
Det hade de visst....
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Otto1:
De har inte gått ut med nåt än så då tänker jag att chansen finns :)
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
KB65:
Synd men han kanske hjälper oss att undvika div 1 då
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Tarasov: Finns noll chans på Niederbach. Han hade inte varit här om J20 var igång.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Tarasov: Han har väl skrivit på för Frölunda inför nästa säsong? Ska vara om det blir aktuellt med ett lån då!
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Tarasov:
Sen bör vi gå stenhårt efter Niederbach.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Tarasov:
Det finns andra intressanta spelare, Sörensen som inte spelat och även Collberg i tyska andraligan.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Sven Tuta: Alright!
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Rytter:
Om Rockwood slår väl ut så finns det några intressanta centrar som vi kan försöka efter
Olausson i Luleå
Davidsson i vvik exv kan man bygga en tredje med
Ohlsson - Davidsson - Söderlund då kommer det gå undan i mittzon
Forsbacka
David Lindqvist i BIK
Linus Karlsson i BIK
Wemmerborn i Mif
Dennis Svensson i KIK

Kan vi knyta till oss 3 av dessa bör vi dumpa Jellvert
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Otto1: Förra matchen, men inga namn
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
M Horava:

Håll er med dig att det finns många namn man kan behålla. Spelarna i sig är inte dåliga, det är mer att dom inte fungerar som ett lag samt avsaknad av riktigt ledarskap och taktisk kompetens hos coacherna.

Svenningsson är en sådan som skulle producera bra in ett fungerande lag. Är ändå imponerad av hur han river och sliter, hade varit lätt för en som kommer utifrån att åka och hänga med huvudet om det går tungt.

Rockwood har jag gärna kvar som en andracenter, han är perfekt för ha, påminner om Ljunggren i mora i spelstil, en riktig playmaker som kan göra över 40p över en hel säsong och i rätt omgivning.

Ser gärna vi behåller en stomme från dagens lag och kryddar med spets på forwards och backar.

Karla-ny-ny
Svenningsson-rockwood-ny
Ohlsson-jellvert-aagaard
Jeremias-max-sylwander

Skulle vara en bra forward uppställning för ha.

En kompetent tränare borde kunna skapa ett topplag av detta.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Sven Tuta: Vilka spelare har Karla kritiserat öppet?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Monno: Det här runt Hedberg, om han nu fått lämna laget p g a hans ” olämpliga” uppträdande( vad det nu är). Tänker också på Karlkvists frustation över vissa spelare, inte ofta man hör spelare kritiserar egna spelare. Låter som det inte är friktionsfritt i truppen, påverkar säkert harmonin och kanske i slutänden spelet
Vad tror ni?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
M Horava: Alla har alltid tränat hårdare i sina nya klubbar. Så man ska nog inte bli allt för sorgsen av såna kommentarer.

Och Norlinder kommer ju från laget ifjol. Laget som i princip kunde nöta ned allt motstånd över 3 perioder när vi hade flytet.
Ifjol sågs det inga tendenser till att man skulle vara otränad.
Att Jocke skulle gjort alla lönfeta över en sommar tror jag inte.
Ger man fan in att passa 1m bakom/framför klubban på medspelaren eller att passa motståndarna samt är smartare utan puck behöver man inte åka runt helt i onödan som man gör nu. Det kommer spara mkt energi.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
M Horava: Får kika lite på plan B också för spel i hockeyettan.
Som det har sett ut och ser ut är det där vi kommer spela nästa säsong
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
KB65: Bra lista! Du glömde Viklund som har kontrakt till 22/23.
Jag vill behålla stora delar av laget så att de får träna ihop sig hårt och ordentligt och orka välkomna de nya spetsspelarna som ska värvas så en kultur sprids att Modo tränar hårdare än det hårdast tränande SHL-laget. Har man bestämt dig att laget ska upp i SHL så måste laget träna hårdare än vad de gör I SHL, anser jag.
Läste en intervju med Norlinder och han sa att Frölunda tränade mycket hårdare än vad de gjorde i Modo. Det gjorde ont att läsa det. Varför gör Modo det? Vill man lämna avancemang till SHL åt slumpen?
Jag kompletterade din lista. Jag vill ha med fler spelare från denna säsong.

Ny huvudtränare (Karlin är mitt drömnamn)
Ny assisterande (Piva kanske kan vara kvar om det funkar på det personella planet med Urban och Andreas?)

Förlänger gärna:
Urban Omark, scout/individuell träning
Andreas Eriksson, målvaktstränare

Forwards med kontrakt 21/22:
Patrik Karlkvist (SHL?)
Daniel Sylwander
Sebastian Ohlsson
Linus Pettersson
Mikkel Aagaard
Jeremias Lindewall

Förlänga med någon/några?:
Tobias Åhström
Kalle Jellvert
Filip Sveningsson
->Harju
->Rocky
-> Max Tjärnström
-> Hägga (..men han kanske vill lägga av?)
Jag vill förlänga med alla dessa.

Backar med kontrakt 21/22
Tobias Viklund (22/23)
Brendan Mikkelson
Jesper Dalroth
William Wallinder (SHL?)
Hugo Styf

Förlänga:
Frank Corrado
->Tommy Enström (..men han kanske vill lägga av?)

Målvakt med kontrakt 21/22:
Anthony Peters
-> Isak Wallin (?)
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
KB65: Peters MÅSTE man jobba på
att behålla. Han gör skillnad. Sen behöver man hitta en andrekeeper. Isak Wallin får gärna komma tillbaka
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
M Horava:
HA 21/22

Ledare:
(Ny sportchef om man har ett bra namn att jobba på redan nu/snart)
Ny huvudtränare
Ny assisterande

Förlänger gärna:
Urban Omark, scout/individuell träning
Andreas Eriksson, målvaktstränare

Forwards med kontrakt 21/22:
Patrik Karlkvist (SHL?)
Daniel Sylwander
Sebastian Ohlsson
Linus Pettersson
Mikkel Aagaard
Jeremias Lindewall

Förlänga med någon/några?:
Tobias Åhström
Kalle Jellvert
Filip Sveningsson

Backar med kontrakt 21/22
Brendan Mikkelson
Jesper Dalroth
William Wallinder (SHL?)
Hugo Styf

Förlänga:
Frank Corrado (känns svårt)

Målvakt med kontrakt 21/22:
Anthony Peters (lär ryka)
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
{M Hoarna}: Det känns på nått märkligt sätt skönt att inte vara ensam om att vara upprörd om oförätter/felbeslut som ligger årtionden bakåt i tiden. Vad som stör mig än mer är att man aldrig lär sig:
Starta säsongen med en stark trupp och låt juniorerna konkurrera om platserna.
Du behöver lokala ledargestalter i 1-2 uppställningen.
Sen tänker jag hålla med Maxim L, ska inte erfaren/hemvävd vara lagkaptenen? Problemet är bara att vi inte har den gubben i 1-2 uppställningen.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
mr_brasco: Ja, håller med om att efter spelmässiga fiaskon som finalmissen/tappet mot Brynäs och Leksandsserien är Klubbens agerande/behandling av Werner och Antos för mig det jag tycker är mest ledsamt så länge jag levt.
Nu anser jag att Modo behöver kontinuitet och lära sig av de misstag som görs och se till att som lag gradvis bli bättre för varje dag som går. Vi måste ta konsekvenserna av felrekryteringar, dålig inställning eller vad det än kan vara. Det funkar inte att kicka folk till höger och vänster och ersätta dem hursomhelst. För mig är denna säsong förlorad och jag tycker att man redan nu ska förbereda för nästa år i HA. Se till att exv. Corrado trivs och kritar på för minst ett men helst två år till och börja dra i hyfsade spelare med Modoanknytning.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
M Horava: Förfallet började när man skulle göra plats för NHL-kompisar och trotjänare som Wernblom och Söderberg fick lämna. Förening fick hybris, det lever till viss del kvar än idag både hos fans och organisationen.

En annan sak.... Många hyllar Hellkvist som nån gudabenådad tränare, tänk om han bara har en förmåga att ”välja” att träna ett lag med bra förutsättningar. En riktig tränare/chef i mina ögon hyllar laget i framgång och står rakryggad i svåra tider. Den som lämnar i besvikelse eller jagar egen framgång blir synad i slutändan. Sluta häxjakten på nuvarande tränare, han lämnar iaf inte ett sjunkande skepp.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Gavelo: Tyvärr har Sveningsson mycket tok för sig med indianare mm, tar han bort det och bygger vidare på sin kemi med karlkvist kan det bli bra.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Rytter: 7p på 8 matcher är godkänt.
Det syns att det är en smart spelare men jag hade hoppats att fått ut lite mer av honom även om han som alla andra behöver en inkörningsperiod.
Dock har Sveningsson lyft, kanske är tack vare Rocky?!
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Gavelo:

Att göra 7p på 8m i ett nytt land och en ny liga är inte illa för att få lite uträttat.

Jag tycker snarare att han får en hel del uträttat, han hittar lösningar som få andra gör, han dikterar tempot och vågar hålla i pucken, skapar tid för medspelarna, och framförallt så är han smart och tänker hockey.

Gillar värvningen, men hade gärna sett att vi haft minst en center som var bättre.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Gäsp: Rockwood får väldigt lite uträttat, men till hans försvar så är han inte ensam.
Dock ser jag en uppsida hos honom, men om det är tillräckligt är svårt att säga i dagsläget.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Gäsp: Just nu har vi konkurrens om centerplatser för andra, tredje och fjärdekedjan. Så det är ju en början.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Väsby borta på måndag, faen vad taggad jag är..
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Rytter: Absolut jag håller med och det är mycket att begära att centersidan ska hålla susses klass! Filppula var en liten favorit och Rockwood visar tendenser på att utvecklas till något bra. Jag gillar även Kalle Jelvert, gnäller aldrig och tar sin roll och gör jobbet varje dag.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Gäsp: Susse tävlade alltid. Grinig och elak. På gott och ont.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Kollar på reprisen nu, ja jag är sjuk! Sveningsson är så slut så slut när han ska jobba hem men när spelet vänder får han plötsligt krafter direkt. Där har tränarna misslyckats totalt i att få spelarna att jobba över hela banan. Jag var själv likadan men jag var 10 år då!
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Gäsp:

Filppula var ju rätt vass också.

Själv gillar jag Rockwood i dagens trupp. Gillar tänkande centrar som kan sätta upp spelet. Han är faktiskt en bra värvning av Glader.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
M Horava: Ja MoDos sista riktigt bra center. På den positionen har vi stora bekymmer även idag!
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Steken84: Där håller jag med , att låna en spelare som 18 år , som nu skall bära en kedja går det ?
När nu slutspelet börjar är det nog dom äldre och stora killarna som gör upp , inte juniorer med lite erfarenhet .
Tanken var nog bra ifrån början , sedan kom skador , sedan kom det mer och mer .
Och ett stopp och inget hopp . Tråkigt !
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Steken84: då man inte längre ska möta shl-lag på vägen upp så kan man tyckabatt det vore en taktik som bör fungera.
Men man måste likväl hitta spelare som endera tänker lika alt sådana som kan lära sig en taktik.
Samt då da: ha en tränare som har en taktik som fungerar och kan lära ut den.

Så vi skulle nog lyckas med att misslyckas ändå
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Fattar inte att man tar så många chansningar i truppbygget i allsvenskan.
Hade jag byggt ett lag i allsvenskan så hade jag nog försökt värva de bästa i just allsvenskan. Med någon shl spelare som vill starta om. Har man största budgeten i allsvenskan så ska det väl inte vara så svårt.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Gäsp: Jag tycker att det var när Susse slutade som Modo föll som ett korthus..
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Foppatofflan:

Så mycket som hänt runt truppen denna säsong, inte så konstigt det är oroligt.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
DalleRalle: Mest troligt lär det vara det
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Confusius: Vad skulle en degradering till ettan betyda? Är det slutet kanske?

Nog för att vi är rivaler, men ni får ju för fan ta och hålla er kvar i allsvenskan iallafall ;)

3-4
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Foppatofflan: Så här har det varit sen 06/07 om vi bortser förra säsongen.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
AddMan: fyfan om styf kör den nu😉
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Confusius: så sjukt frustrerande att vara Modoit den här säsongen.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
AddMan: Vår kanske vassaste coach någonsin, AJ
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Confusius: Du får 10.000:- av mig ifall vi halkar ur

Vem är jag nu?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
AddMan: Ah nu vänder vi detta, 3 snabba i sista 10 så spricker mitt tips, det bjuder jag på ☺️
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
AddMan: "finns inte att vi halkar ur"

Låter som en viss Svartvadet säsongen vi åkte ur ;)
Låst ämne

« · 2128175 · »