1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478783 inlägg · 4078 ämnen

Silly season - 2020

2159657 · » Till forumet


Sv: Silly season - 2020
Tarasov: ok. Kan du döpa om tråden så att
man inte tror att det finns en för varje år då?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
M Horava:
Nej vore att jinxa i onödan. Fö är brukar vi ha en sillytråd oavsett säsong och inte specifikt för årtal. Med tanke på hur denna säsong gick så kanske vi skall fortsätta med det.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
M Horava: Är det inte dags att starta en Silly season - 2021?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Costanza: ..sen är det inte så dumt att värva några spelare som exv. Persson och Haag under säsong. Med lite bättre grundtrupp är det inte fel att även chansvärva någon ECHLare/AHLare eller div1-spelare som ser intressanta ut för resten av säsongen. Finns det kemi och vilja så är det nog ganska lätt att signa en förlängning på ett eller flera år.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Robin Ztorken L: Glader gör helt rätt som har förstärkt på alla positioner. Allt kan hända, det vet vi med denna klubb. Att det kostar några hundra tusen extra är smulor i sammanhanget.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
J F K: Ja, skulle vara för den sakens skull då.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Robin Ztorken L:
Hur många poäng gjorde den här misslyckade värvningen på de matcher han inte spelat hittills?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Robin Ztorken L: Så länge vi har en teoretiskt att hamna i ett negativt kval tycker jag att det vore tjänstefel att inte ta in honom.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
hanzon: Nu undrar ja vad han ska här o göra, det är för sent och helt onödiga pengar att kasta i sjön.
Ännu en helt misslyckad värvning, en till i raden ska tilläggas.
Bättre han stannar där han är, var han nu befinner sig?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Silly: Något nytt om Zykov som skulle komma till Sverige igår (26feb)?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Rytter: Dålig prognos på Lukas Raymond, blir borta 8 veckor minst!
Inte bra för oss!
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
jonsson: Ja vi har ju bara 1(Jellvert) i dagsläget! Lottning kanske?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Rytter: Antog att det var något sånt ang. säsongslån. Hittade ingen info om det dock, låter rimligare
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Rytter: ja har sett bl.a. Linus Nässen pendla mellan Hästen o Växjö ofta
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Apelsin:

Antar att det är detta man kom överens om vid det nya avtalet:

Ett avtal som är i stort sett identiskt med det tidigare - men med en stor förändring:

- Lag får nu ha två namngivna lån som får gå mellan SHL och Hockeyallsvenskan, säger ligachefen Sonny Lundwall.

Niderbach borde alltså vara namngivet lån med avtal för hela säsongen och kan gå fritt mellan klubbarna.

Det är ju inte så att vi hade ett kort låneavtal som sedan avslutades och sedan lånar vi honom på nytt.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Apelsin: skulle inte förvåna mig det minsta ang säsongen hittills
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Djuunaz: Säger inte reglerna en spelare vid två tillfällen eller 2 spelare vid varsitt tillfälle? Borde inte det innebära att när han lämnar kan han inte gå tillbaks då vi redan lånat in en annan utespelare den här säsongen? Dom här lånereglerna är verkligen oklara.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Mano:
😂😂
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Tarasov: Tror ingen inblandad är speciellt sanningsenliga i sådana forum förrän det är klart. BH ifjol får väl ses som ett olyckligt undantag av transparens.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Mano:
På intervjun med ÖA lät det som att FA ville stanna men man vet aldrig.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Ogie Ogilthorpe: Bygger ju lite på om TIK vill förlänga också. Tror de hellre tar Ante Karlsson som HC, som redan är låst på långt kontrakt och hemmapojk. Men det är ren spekulation, ska tilläggas.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Balou:
Det finns en uppdelning här på forumet och jag antar även i staden. Jag själv är för legoknektar i 3-4 linan. Däremot delar Ogies syn på Sundqvist tycker att det är bra att vi får in honom i det läge vi befinner oss i. Men slipper helst en förlängning.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
MorganaLefaey: Om Timrå går upp så tror jag att Freddans alternativ är 1-år i SHL med Timrå eller möjligvis ett längre kontrakt med MoDo om vi erbjuder det.

Tror MoDo kan göra en match av det om vi målar en tillräckligt bra vision och plan samt matchar det med ett längre kontrakt.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Smurfen: För mig så ställer jag frågan på ett annat vis. Hur stor är chansen att Freddan får förlängt när de redan skrivit 5år med 2e tränaren?
Känns som de visat vem de tänker satsa på. Eller så har jag helt fel och minnet sviker och de inte skrivit 5år. Eller så är de bara så pass nöjda med hans 2a tränarjobb så de vill ha han på den positionen oavsett vilken huvudtränare de väljer att ha.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Ogie Ogilthorpe: Vad menar du med att ta in Lego-knektar, letades spelare långt innan Sunken skulle in. Den spelare Sunken ville ha var Persson, inte en lego-knekt i mina ögon.
Samt så har han tagit Tingseryd till HA-final, där kan vi snacka att jobba med det material man har. Skulle inte påstå att den upplagan av tingseryd bestod av legoknektar, snarare en bra ihopsatt grupp.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Smurfen: Jag är envis och tror och hoppas på Andersson & Karlin i båset, Freddan tvekar nog inte om chansen dyker upp.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Rytter: Se inlägg nedan ditt.

Jag fattar inte att ni stöttar Sunken. Dert är två problem här som är Elefanten i rummet stora.
- Det ena är att han inte spelar en hockey som föreningen vill spela och har material för att spela.
- Det andra är att han står för samma saka som Björn. Istället för att jobba med materialet och utveckla det, så byter han ut spelare mot legoknektar. Vi kommer alltså stå här igen om 3 år och nästan åka ut när kärnan är borta.


Han är ju dessutom en relativt medioker, gammaldags coach med begränsade meriter. Och uppfyller få av de andra kraven också från mitt tidigare inlägg.

Mina andrahandsalternativ är f.ö. Stefan Klockare eller Roger Kyrö. De har rätt erfarenheter. Förmodligen rätt svåra att flytta på dock.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Ogie Ogilthorpe:
Jag hoppas på Sunken, dels för att vi redan innan säsongen är över har en tränare för nästa år som kan hjälpa Glader att bygga truppen för nästa säsong. Då värvas spelare in som passar i hans modell, och han får lång tid med att forma truppen.
Dels också för Sunken spelar en enkel hockey och någonstans måste Modo inse att det måste grisas lite för att någon gång kunna ta steget till SHL.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Smurfen: Jag tror det beror på vad man erbjuder och hur man gör det. Ett välbetalt och långt kontrakt med en vidhäftad plan på en SHL-satsning.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Ogie Ogilthorpe: Men hur stor är chansen att Freddan väljer Modo före Timrå då ?
Tror den chansen är väldigt liten , tyvärr !
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Läser att Corrado är tillbaka i full träning, det var efterlängtat må jag säga. Hoppas han kan vara med i veckan.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Ogie Ogilthorpe:

Varför skulle det vara dåligt med Sunken som tränare nu när vi bygger om?

Vem förespråkar du iställer och varför?

Nja Åhström kommer nog fortsatt stå åt sidan ifall ryssen är med. Då ser jag hellre att vi skickar in Rockwood som center medan Niderbach är borta i matchen mot Mora.

Karla-Harju-Zykov
Svenningsson-Rockwood-Aagaard
Sylwander-Jellvert-Haag
Ohlsson-Tjärnström-Persson

Där har vi uppställningen mot Mora, alternativt att man kan byta plats på Aaggard/Haag/Persson
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Smurfen: Jag ska vara ärlig.

Jag vill verkligen, verkligen, verkligen ha Freddan.

- Han har i timrå verkligen visat att han kan sätta ett försvarspel och jag blir bara mer och mer övertygad att Freddan och inte Harald var den stora anledningen till vårt fantastiska spel i egen zon under guldåren.

- Han har erfarenhet som scout, och hade ett rätt gott öga under dessa år. Vi behöver den erfarenheten för att stötta Glader.

- Har har sportschefserfarenhet, dvs ser helheten. Han har tränat juniorlag. Här har vi en kandidat som kan få samspelet med hockeygym att funka, för låt oss vara ärlig, det gör det inte fullt ut. Finns outnyttjad potential här.

- Högt arbete och skridskoåkning på hans lag.

- Han har hanterat den press som det innebär att spela i modo under en stor del av sin karriär. Han kommer inte vika ner sig.



Tar man en seriös approach, som man gör i näringslivet, lägger känslor och allmänt löst tyckande åt sidan och gör en kravspecifikation så inser man att han är personen som uppfyller våra krav. Sunken gör det inte, Karlin - nja...

Problemet är väl varför ska han ta jobbet? Jag tror man får erbjuda dels ett väldigt välavlönat kontrakt I SHL-klass, men framförallt ett långt kontrakt - 4 år.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Ogie Ogilthorpe: förväntar mig ingenting nytt av träffen ikväll :)
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Ogie Ogilthorpe:
Flerårskontrakt vore riktigt bra 👍🏼
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Ogie Ogilthorpe: Om nu inte vi lyckas få hem antingen Karlin eller Freddan till nästa säsong skulle jag vara nöjd över Sunkan i två år !
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
jonsson: Aagaard centrar nog igen då.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
AddMan

Vem ska vi nu sätta som center?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
hockey_21: Men herregud vilken jävla berg och dalbana av känslor på typ en timme. Skönt.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
MorganaLefaey: Ja, Björn Edlund från Damsidan är ju med också. Det känns som en standard info-träff vid det här skedet av säsongen.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
AddMan: På ett sätt är det ju bra. Nu tvingas Sunken att spela Åström. Åström kommer vi ha nytta av i många år framåt, Niederbach är lite som att kissa på sig. Skönt nu, jobbigt senare.


Är rädd att träffen ikväll handlar om att man är överens med Sunken om ett flerårskontrakt.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Ska tydligen bara spela tisdag och torsdag.

twitter.com/pellehagglund/status/1363787176723566593?s=19
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
J F K: Ja nästan så man skulle kunna tro att informationsträffen i kväll handlar om att det sket sig med ryssen tillslut. Men tydligen så var den planerad sedan längre tid tillbaka så bör inte skapats pga det. Sen vet man ju inte vad de tar upp ikväll,
men det är väl bara ett sätt att få förklara för sponsorer vad som hänt och hur man tänker inför framtiden osv.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Djuunaz: Med tanke på att Frölunda sjunker i tabellen och Theodor levererar hos oss så är det väl troligt att han inte kommer tillbaka.

Glader lär väl ta upp ärendet på sändningen ikväll
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Smurfen: Detta skulle då ALDRIG hänt typ Timrå om dom haft lånespelare , med deras flyt i allt det dom gör i år !
Dom skulle kunna haft 100 låne spelare å fått behålla alla !

Nej då jag är INTE alls bitter över denna säsong !!!
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
AddMan: Jäklar.... Visst får han vandra mellan klubbarna? Även om det inte är så troligt att han kommer tilbaka nu.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Smurfen: Ja, givetvis ska det jäklas ända in i kaklet. Väntar bara på ett trist besked om ryssen.
Samtidigt tycker jag att det är positivt att Theodor får visa upp sig efter att ha fått en positiv utveckling hos oss. Vi vill ju kunna påvisa att talanger som spelar hos oss förbättrar sig.
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
AddMan: Denna j**la säsong !!!!
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
Tarasov: Verkar oklart.
Han kommer spela mot Oskarshamn imorgon.

Vi kanske får svar på MoDo Channel ikväll?
Låst ämne

Sv: Silly season - 2020
AddMan:
För hela säsongen eller tillfälligt?
Låst ämne

2159657 · »