1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480031 inlägg · 4078 ämnen

Silly season

« · 1812705 · » Till forumet


Sv: Silly season
Rogersson: Så du håller inte på det lag som du har loggan för?
Kommentera

Sv: Silly season
hockey_21: Brynäs ska vinna sm guld.
Kommentera

Sv: Silly season
Rytter: Modo vann mot Timrå och leksand och brynäs torska. Kan kvällen bli nå bättre?
Kommentera

Sv: Silly season
Monno:

Och där kom 0-2 för Mora i en snabb omställning. Jag skulle vara orolig om jag höll på Leksand, för det ser inte bra ut spelmässigt och Mora åker bara rakt igenom dom.
Kommentera

Sv: Silly season
Monno: Seger för Modo J20 med 3-2! Retur på fredag i lyan!
Kommentera

Sv: Silly season
J F K:

Och första matchen var vi ju rätt vassa också, men med ett stabilt PP över hela säsongen hade vi tagit mer poäng.

Summeringen är att PP totalt sett var uselt och inte hjälpte oss till tillräckligt många segrar för att ligga högt i tabellen.
Kommentera

Sv: Silly season
Rytter: statistiskt var det helt ok på slutet av säsongen. Fram till dess helt uruselt
Kommentera

Sv: Silly season
Monno: 3-2 nu! Även det i PP.
Och tidigare nämnde Lindgren är alltså 1+2. (Eventuellt 0+3 om man ska tro twitter mer är swe stats. )
Kommentera

Sv: Silly season
J F K:

Tänk om vårt seniorlag också kan fixa ett fungerande PP.
Kommentera

Sv: Silly season
Monno: vi leder... tips till Timrå. Ta inga utvisningar
Kommentera

Sv: Silly season
Monno: Lyrenäs kvitterar i PP! 2-2 nu!

Typ 9min kvar. Kollar vara statistik jag..
Kommentera

Sv: Silly season
Nyss var mora fram i ett friläge och strax därefter hade Leksand en puck i stolpen. Riktigt underhållande match, bra känslor och fart.

Mora vinner andra perioden klart, att dom hade farten det visste vi, men det som är imponerande är att dom spelar ett riktigt bra aggressivt försvarsspel och sedan sitter passningarna stenhårt på bladet i omställningarna. Tycker Mora visar upp ett passningsspel som man inte sett mycket av i HA, sedan stressar dom Leksand till enkla pucktapp.

Hade man åkt ut förra året mot ett lag som spelade så här så hade man inte kunnat vara bitter.

Men vad fan håller Leksand på med Ritola är helt värdelös, droppar bakom ryggen och drar på sig en kontring.
Kommentera

Sv: Silly season
Rytter: Mora spelar ut Leksand men deras brist på effektivitet kan bli kostsam. Leksand kan ju det där med att flyta in en puck och vinna matchen än om man varit utspelade.
Trodde faktiskt Leksand skulle vara inviduellt skickligare än vad dom verkar vara...
Men Mora spelar med en sjuk fart.

Riktigt grinigt är det iaf.
Kommentera

Sv: Silly season
Monno:

Mora spelar just nu ut Leksand, att dom inte har gjort mål är bara flyt för Leksand. Rullade nyss upp Leksandsförsvaret och sköt i ribban.
Kommentera

Sv: Silly season
Monno: 3750 personer i publiken på TIK-Modo J20. Riktigt häftigt faktiskt. Kul för killarna som inte lirat HA och är ovan med sån publik!
Kommentera

Sv: Silly season
Blake: Ja HA domarna är underbara i vanlig ordning.

Skämtar Helber när han tycker en armbåge i huvudet inte ska vara 5min?
Kommentera

Sv: Silly season
Rytter: armbåge i ansiktet på icke puckförande spelare.... bara 2 min... vidrigt!
Kommentera

Sv: Silly season
Klockren armbåge i huvudet på Alex från en Leksandsback, och det blir bara 2 minuter. Det där hade kunnat vara med, dessutom långt utanför spelet.
Kommentera

Sv: Silly season
Monno:

Efter att ha missat ett par solklara Leksandsutvisningar så tar man en billig på Mora, Bertov kastar sig upp i plexit efter en liten tryckare i ryggen. Ska dom ha den där nivån så får dom blåsa mycket.
Kommentera

Sv: Silly season
Monno: Utvisningen på Mora spelaren var ju inte direkt över tydlig... Klubba i ryggen visst. Men var ju inte direkt hårt.
Kommentera

Sv: Silly season
Monno: 2-1 till TIK i J20. Inget poäng av Dahlén än oväntat nog.
Kommentera

Sv: Silly season
Monno:

Ja det såg man ju ifjol när Nord hittade spökutvisningen och sedan förklarade hur dåligt han sov. Han ville ju ha upp Leksand.

Där missade man en solklar hög klubba, än så länge är det ju Leksand som har domsluten med sig iaf.

Det jag gillar att se är att Moras speed faktiskt kan räcka till mot SHL motstånd, det är så här man vill se Modo försöka värva och bygga laget. Bygg på speed och tät defensiv.
Kommentera

Sv: Silly season
Rytter: Efter 1-0 har ju Mora varit det klart bättre laget. Man spelar med en jäkla fart alltså.

Kommer vara sjukt spännande med all psykologi kring denna serie.
Sen spännande att se hur mycket domarna missköter sig också.
Inte för att vara konspiratorisk (eller jo), men om Leksand börjar ligga risigt till i serien tror jag dom kan komma att komma undan med lite mer...
Kommentera

Sv: Silly season
jå1:

Ja verkligen, riktigt imponerad av deras första period.

Leksand får ställa upp och styra och slå ifrån sig nu på hemmaplan, Mora verkligen trycker på för 2-0.
Kommentera

Sv: Silly season
MorganaLefaey: Var det inte så att de där fallskärmspengarna gick mestadels åt till att anpassa organisationen, avgångsvederlag o dylikt? Jag tror allsvenskan som sådan tjänar på att det ska vara någorlunda lätt gå upp, om många lag åker jojo ett antal år borde deras börser o trupper vattnas ur. Sen den dagen då Mighty MODO går upp så hoppas jag ju givetvis på annat.

Bara en spekulation.
Kommentera

Sv: Silly season
Rytter: Snacka om mentalt jobbigt att släppa in den pucken. Mora ser starka ut!
Kommentera

Sv: Silly season
Monno:

Det kändes inte alls så här jämnt förra året (men nu har man bara sett en period), var ju verkligen spel mot ett mål långa stunder i fjol. Leksand kontrade och försökte utnyttja sina PP:n med Yterell och Amner som skyttar.

Känns som mora bjuder upp mer och det måste dom för det är inget defensivt lag, har ju varit närmare 2-0 än 1-1 efter målet.
Kommentera

Sv: Silly season
Rytter: Jag vet inte vem det är faktiskt.
Duktig tavla av Engren där tycker jag. Håller med Warg.

Men som du säger, jag kanske förträngt hur vi spelade ifjol men nog känns det jämnare nu inledningsvis iaf än vad det var ifjol. Leksand känns mindre giftiga framåt.
Mora spelar inte samma tråkhockey som Leksand ifjol heller. Så länge man kan matcha är det ju bra. Men kan ju bli dyrköpt också.

Med det sagt behöver man ju inte vara spelmässigt bättre för att vinna. Uppenbarligen.
Kommentera

Sv: Silly season
Rytter:

Och där kom 1-0 till Mora, inte alls orättvist. Detta blir spännande.
Kommentera

Sv: Silly season
Monno:

Är det Leksandssupporten Nord som dömer?

Visst Leksand har mycket av pucken och ser tyngre ut, men mora är livsfarliga i sina snabba kontringar. Tycker det är en ganska jämn period där Mora hotar med fart och finess.
Kommentera

Sv: Silly season
Monno: svårt att säga vad som är bäst för Modo. Ingen går upp=inget HA lag med fallskärmspengar. Men då möter man om man går till kval alltid ett lag som fått hela shl kakan.
2st lag går upp = 2 lag med fallskärm, men om man går till kval så möter man ett lag som haft sämre förutsättningar.
Egentligen önskar jag bara att så många SHL lag åker ner tills nya avtalet startar så de blir oroliga över att ha "fel lag" när ligan så gott som stängs.
Kommentera

Sv: Silly season
Monno: Av rent ekonomiskt intresse för Modo, klubben i mitt hjärta, så hoppas jag Leksand åker upp i hockeyallsvenskan. Tror vi tjänar på publikintresset...
Kommentera

Sv: Silly season
Monno: Leksand pressar på bra. Men känns lite för ofarliga framför mål ännu.
Mora spelar dock väl ivrigt/naivt ibland och går bort sig totalt. Kan vara Leksands räddning det.

Fy fan nu missade domarna en Leksandsutvisning. Får ont i magen igen av hemska flashbacks kring Leksandsdomare från ifjol.
Blir lite förbannad faktiskt.
Kommentera

Sv: Silly season
Rytter: Av ren bitterhet hoppas jag Leksand åker ur...
Men nog tillhör väl Leksand finrummet egentligen. :-)

Än fast jag inte bryr mig om resultatet får jag lite ont i magen av att se kvalmatcher. Dåliga minnen tror jag...
Såg att dom filmade ett par på läktaren där ena satt i Leksands tröja och andra i Mora. Tro om förhållandet överlever en 7e avgörande? ;-)
Kommentera

Sv: Silly season
Eric Norin lämnar Almtuna, detta skulle kanske vara en bra ersättare till Stenqvist eller Leman om någon av dessa lämnar. Gör en hel del poäng samt bra +/-.

www.eliteprospects.com/player.php?player=14150
Kommentera

Sv: Silly season
Jävlar vad spännande matcher ikväll.

J20, Leksand-Mora och sedan Brynäs, HV som bjuder på bra hockey.

Kommer att välja följa kvalet. Ska man hoppas på Mora? Känns som dom har mindre möjligheter än Leksand att etablera sig i SHL samt att Leksand kommer dra publik i HA.

Spännande att följa kvalet för att se hur HA vs SHL står sig i år.
Kommentera

Sv: Silly season
Gavelo:

Ja det är ju det man hoppas på, och då gärna hos oss och inget annat HA lag.
Kommentera

Sv: Silly season
Rytter: Han tar inte en plats i någon utav de 14 lagen i högsta serien, är han smart så tar han minst ett år till i Allsvenskan.
Kommentera

Sv: Silly season
Sawchuk:

Håller helt med. Jag var kritisk till Lindgren i början av säsongen när han varken producerade framåt eller var stabil bakåt. Men senare delen av säsongen tyckte jag han var riktigt bra, och man såg att han har hög potential men är lite valpig fortfarande.

Skulle vara kanon att få behålla honom. Han kan mycket väl vinna backarnas poängliga i HA om han stannar.

Tycker han borde ta ett år till i HA med mycket speltid i PP och BP och avgörande lägen, kan nog göra gott för hans utveckling.

Vad tror du, finns det chans att få behålla honom eller är han körd för oss?
Kommentera

Sv: Silly season
atomragnar: Gudomligt spelsinne! Men jag vet inte om han har skallen och ta nästa steg.
Kommentera

Sv: Silly season
atomragnar: Har för mig att han nyss skrivit på nytt kontrakt med Huddinge.

Sen finns det ju kanske nån klausul
Kommentera

Sv: Silly season
atomragnar: Ja, varför inte gjorde väl nån säsong i Modo tidigare om jag minns rätt.
Kommentera

Sv: Silly season
Sawchuk:

Vore Måns Krüger intressant? Verkar gjort det bra i Huddinge.

www.eliteprospects.com/player.php?player=20051
Kommentera

Sv: Silly season
Monno: Ja, om man betänker att Oliver Ekman Larsson gjorde 27 poäng i Allsvenskan vid samma ålder så har man ju rätt höga krav om man anser att han inte är värd att ha kvar...
Kommentera

Sv: Silly season
Rogersson: Man kan säga vad man vill. Men 24p av en 19åring när man tycker han ändå varit rätt anonym långa delar är riktigt jäkla bra.
Med rätt utveckling kan han säkert närma sig 35-40p redan nästa år. Det han behöver förbättre främst då är att få igenom skotten. Bara där kan han säkert hämta 10-15p...
Sen är det ju hans nonchalanta defensiv ibland. Imellanåt tycker jag han var riktigt duktig defensivt i matcherna. Men sen hade han ju gånger då han lika gärna kunnat stannat på offensiv blå.
Men gör han 35p och är iallafall skaplig defensiv så är det ju inget att tveka på någonsin.
Kommentera

Sv: Silly season
Rogersson:
Tkr det är värt det, bra på blå i PP, högerskytt. Till det så är han ingen "padda" i defensiven, lite ojämn kanske men får vi behålla honom en säs till blir jag glad!
Kommentera

Sv: Silly season
Hur känner ni ang. J. Lindgren? Jag skulle nog vilja se han stanna kvar. Men frågan är om Modo kommer behöva lägga upp en rejäl slant, är det värt det?

Ingen som vet om Jens Westin kommer tillbaka?
Kommentera

Sv: Silly season
Sven Tuta:

Vem som hittade honom och rekommenderade honom till Modo vet jag inte.

Vet dock att Sawchuk som skriver här hade sett honom och hade ganska mycket detaljer kring honom som spelare och rekommenderade honom. Hans beskrivning av Farley stämde ju bra även om han inte fick det att lossna i Modo. Blir intressant att se vad han kommer bidra med nästa år när han har haft ett år i ligan och fått utvecklas mer.

Personligen var jag inget fan av Farley, visst han hade bra egenskaper och jobbade hårt, men tyckte han försvann ur matcherna ofta, när han var bra var han riktigt bra och när han var dålig var han riktigt dålig. Tycker även att detta visade sig i Löven även om han där var flera klasser bättre i Modo.
Kommentera

Sv: Silly season
Rytter: Vem var det som hittade/ rekommenderade Farley?
Kommentera

Sv: Silly season
Carl Lejonkräk:

Visst är det så, men detta är främst ett sätt att som amatör kolla vad som finns tillgängligt där. Sedan är det ju upp till den som värvar att scouta spelarna och ta in rapporter. Sedan är det ju kul när det finns youtube klipp på spelarna så man iaf kan få sig en liten uppfattning själv.

Min poäng är att det verkar gå att hitta spelare i ECHL som blir toppspelare i HA, så gör man sin läxa och scoutar bra så borde man kunna hitta några guldkorn där. Se bara på hur Mora och Colliton har jobbat med liten budget och ändå hittat Goumas, Gange mfl.
Kommentera

« · 1812705 · »