1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474636 inlägg · 4078 ämnen

Silly season

« · 1832650 · » Till forumet


Sv: Silly season
Tarasov: Kommer bli mycket kommentarer angående detta beslut men men jag gillar hur dom har tänkt. Vi fick in en riktigt rutinerad forward som faktiskt kommer göra poäng också. Och Molin får mer förtroende och det kommer bara hjälpa han att växa.
Kommentera

Sv: Silly season
modomille: Tycker Modo överskattar C sidan igen
Kommentera

Sv: Silly season
modomille:
Viskade om Molin i särkis öra :) han lyssnade
Kommentera

Sv: Silly season
Confusius: TILL ALLA SOM INTE KOMMER KLICKA PÅ LÄNKEN!! Emil Molin kommer spela center och Röymark ytterforward.
Kommentera

Sv: Silly season Kommentera

Sv: Silly season
hanzon: Vi behöver bättre än så
Kommentera

Sv: Silly season
hanzon: Är tydligen klar för Pantern enligt MrMadhawk
Kommentera

Sv: Silly season
RagnarLodbrok: Ännu en intressant spelare
Kommentera

Sv: Silly season
Från Hörnefors: En till intressant spelare
Kommentera

Sv: Silly season
MorganaLefaey: Det känns som only endless time remains tills vi får reda på vad som står i the secret doctrine. ;)
Kommentera

Sv: Silly season
MorganaLefaey: Den jag kommenterade var Mikael Ruohomaa. Jag tror inte heller på Tommi Paakkolanvaara.
Kommentera

Sv: Silly season
Från Hörnefors: Tycker personligen att han producerade för lite poäng när han var i Leksand för att jag skulle sitta och hoppas. Men visst är det ett plus att han spelat i landet och i ligan förut. Drömmer fortfarande om både Deschamps och Goumas. Spelar ingen roll om de skrivit på för andra lag eller att Modo gått ut med att det endast är 1 center som skall in. Total förnekelse.
Kommentera

Sv: Silly season
Costanza: Han verkar ha haft mycket problem med skador förra säsongen. Men om han är skadefri och fulltränad så skulle han säkert kunna vara en toppcenter i HA. Vet någon hur han är som spelare?
Min värvnings favorit Tyler Redenbach gick till Tappara.
Kommentera

Sv: Silly season
Costanza:
Verkar inte omöjligt att locka över spelare från Liiga, nu kanske denna kille kom via Schweiz men ändå. Bra ålder iaf, verkar jobbat sig upp från lägre divisioner.
Kommentera

Sv: Silly season
MorganaLefaey: Fick nyss tips från min Kärpätpolare att Uleåborglaget vill bli av med en center som var riktigt bra i Kalpa året innan.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Jag menar det. Och har man samma jävlar anamma och oräddhet så då jävlar. Snacka om fotbollsspelare som faller ner och grinar när någon rör dem. De kastar sig rakt fram och väntar på först block som slår en i nyllet och sedan landa barbent på gympagolv. Och målvakterna...... JA! jag räddade, en boll i 120km/h med näsan.
Kommentera

Sv: Silly season
MorganaLefaey: Det hoppas jag inte. Fick inte Jesper Persson till det lär inte Pontus göra det heller.

Vi MÅSTE få in en etablerad BRA center.

Ska vi ta spelare från div 1 så tar jag hellre en 16 åring från egna leden. Ett hån mot våra egna juniorer att börja chansa på Div 1 spelare.
Kommentera

Sv: Silly season
MorganaLefaey:
Är man släkt med Isabell Gullden har man iaf lite spelfördelaregebskaper i generna!
Kommentera

Sv: Silly season
Jag tror modo slår på stora trumman i morgon och går ut med att följande spelare är klar: www.eliteprospects.com/player.php?player=16789

Inget ont om han, då det faktiskt kunde varit ett intressant förvärv om det rörde sig om att vilja ha en extra center. Då kan man chansa och se om HA fungerar lika bra som Div1. Men det vore så Modo att bygga upp förväntningarna och sedan skjuta i väg en häxpipa som bara tjuter och blåser en på boomen.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Miss av mig, jag kollade bara på elitprospects.
Kommentera

Sv: Silly season
Från Hörnefors:
Karlström och Muller är iaf med på den uppdaterade versionen av J-spelare.
Kommentera

Sv: Silly season
modomille: Det är flera bra j-spelare som inte har något kontrakt. Nicolas Müller, Joel Nordström och Anton Karlström. Är det någon som vet om dom har tränat med Modo i sommar?
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Ok. Jag tror inte Max Tjernström, Joel Nordström, eller Markus Hermundstad får chansen att spela som center i a-laget i år. Det blir nog inte lika många j-spelare som får chans att spela a-lagsmatcher i år. Men som ytter får nog W Eriksson, M Tjernström , M Popvic, O Pettersson och T Åhström spela några matcher.
Och på back sidan så tror jag dom som spelade någon match i fjol plus Oliver Lexenberg kan få spela några matcher.
Kommentera

Sv: Silly season
Amitiel:
Menade inte de spelarna som får anses etablerade, men borde skrivit ut det. Skulle vara kul om någon från J20 kan göra "resan" under säsongen.
Kommentera

Sv: Silly season
Från Hörnefors:

Eftersom han frågade vilken j20 spelare som skulle få chansen prova på a-lags spel tog jag inte med Tim som redan spelat 45 matcher och samma med Wernblom som spelat 20 matcher och Oscar som spelat 44 matcher.
Kommentera

Sv: Silly season
Från Hörnefors: Ser framemot att se Nicolas Müller, en riktigt bra talang som jag hoppas att vi för behålla nån säsong till. Blev 18 i sommar och imponerande stort i j18 slutspelet.
Kommentera

Sv: Silly season
Amitiel: Jag tror inte att William Eriksson spelade en ända match som center i j20 ifjol. Oscar Öhman, ,Max Tjernström, Simon Rodling, Joel Nordström, Lukas Wernblom, Nicolas Müller och Markus Hermundstad spelade som centrar i j20. Tim Walgren spelade några matcher som center i a-laget.
O Öhman är inte junior längre och Rodling ska spela för Gripen. Så jag tror att Lukas Wernblom och T Walgren står först i kön.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov:

Skulle väl tro att William Eriksson ligger högst upp på listan.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov:
Är det någon som har koll på vem av våra J20 centrar som kan anses stå längst fram i kön för a-lagsspel
Kommentera

Sv: Silly season
Från Hörnefors:
Ingen invändning mot din kommentar bara ett litet tillägg:)
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Det har du helt rätt i, men jag menade inte bara dom som ska till Sverige, utan även dom andra som är lediga som inte har skrivit något kontrakt. Jag vet inte hur det är med andra länders skatte eller försäkrings regler, men tänkta att det kunde va något sånt.
Kommentera

Sv: Silly season
MorganaLefaey:
Eventuell tidpunkt för kontraktsskrivning spelar mindre roll för beskattningen, däremot hur många dagar man vistas i Sverige under ett kalenderår. Hockeyklubbarna fick rejält med bakläxa av SKV kring 2000 talet mest pga kass rådgivning, gissar att de flesta sköter sig rätt bra idag.
Kommentera

Sv: Silly season
Från Hörnefors: så sant så sant. Får även för mig att Örebro eller vilka det var hade tågresa till Köpenhamn. Malmö kanske provat också.
Kommentera

Sv: Silly season
MorganaLefaey: Luleå hade någon spelare som dom skickade fram och åter till Finland,och jag tror att Asplöven har haft spelare som bott i Finland men Haparanda(Sverige) och Tornio(Finland) sitter ju ihop.
Kommentera

Sv: Silly season
hanzon:
Tror det är nästa måndag, då har de haft 4 veckors semester iaf.
Kommentera

Sv: Silly season
MorganaLefaey: När återsamlas truppen inför säsongen? Då kanske vi får något namn.
Kommentera

Sv: Silly season
Från Hörnefors: I HA så har det väl funnits lag som enbart skriver kontrakt på 1år och sedan har muntligt avtal om förlägning. Allt för att spelaren ska stämpla under sommaren. Så kanske finns spelare som ser lediga ut, men som faktiskt "har" kontrakt. Lagen i HA har varit påhittiga för att lura systemen.
Fanns väl även de som skeppade ut sina spelare ur landet efter varje match och på så vis fick artister som kunde vara med hela säsongen. Eller var det kanske ett SHL lag?
Hur som helst så tycker jag det är dags snart för Modo att få tummen ur. Är en sak att behöva sitta och grubbla över vem det kan tänkar bli medans man jobbar. Men om det drar ut nå mer så kommer Modo förstöra min semester. :)
Kommentera

Sv: Silly season
Jaca: Antingen så har dom flera erbjudanden som dom väljer bland eller så är dom redan klar för någon klubb men inte gått ut med det än. Det kan ju vara skatteskäl eller något annat som gör att dom inte går ut med att dom har ett kontrakt klart.
Sen så finns det dom som väntar på bud från KHL och AHL. där finns det lag som inte har värvat färdigt än.
Kommentera

Sv: Silly season
Från Hörnefors:
Man kan alltid fundera på varför är dessa spelare "lediga"??
Kommentera

Sv: Silly season
Sprang på Steven Stamkos igår vid Själevads kyrka och undrade hur läget var.
-"Kunde ha varit värre, man kunde blivit Timrå-it"
Kommentera

Sv: Silly season
Från Hörnefors: Inte helt fel, Schremp har ju tidigare varit här, så varför inte.
Kommentera

Sv: Silly season
Från Hörnefors:
Dom jag hoppas på är
Tyler Redenbach
Rob Schremp.
Kevin Goumas.
I den ordningen.
Men man vet ju inte hur Goumas knä är. Om han har kunnat köra någon sommarträning.
Kommentera

Sv: Silly season
Rogersson: Castonguay till Aik
Här är några lediga centrar i europa.
Kevin Goumas.
Ryan Martindale.
Jamie Jonson.
Sebastian Strandberg.
Brendan Connolly.
Tyler Redenbach
Rob Schremp.
Kyle Wilson.
Scott Timmins.
Kommentera

Sv: Silly season
Djuunaz: Så länge han inte kommer in i Oktober/November så är jag nöjd!
Kommentera

Sv: Silly season
Rogersson: Dom har råd och har sagt att en till center ska in, dock har man sagt att man inte stressar utan vill vara noga med att det är en bra värvning så det kan dröja ett tag till.
Kommentera

Sv: Silly season
Kommer vi få in en till center eller har vi inte råd? Hoppas vi får in en som kan spela och träna på en gång nu då.
Kommentera

Sv: Silly season
RagnarLodbrok:
Nog skall Victor Öhman räcka till som 3:e iaf, spelade rätt mkt i Västervik och de kom 3 i serien. Nog borde Häggström mellan Björklund/Molin kunna bli en bra allsvensk kedja. Själv hoppas jag på att Öhman kan ta ett kliv och göra över 20-25 poäng, kan Lill-Öhman ta och producera över 10p så kan det bli bra. Sen skall bara försvaret funka....
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Jo sant och Marklund kan även spela C.Men räcker det? beror kanske på vem som blir nr 1?
Kommentera

Sv: Silly season
RagnarLodbrok:
Victor Öhman är center
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Synd att dom inte hittat någon Center än.Nu har resten av laget gått på semester hade varit bra för gruppen om den sista pusselbiten hade fått lärt känna dom andra med tanke på att han ska vara bärande center.Vi har tappat 3 centrar Byron,Edblom,Rundkvist men bara värvat 1,Häggström och ska tydligen bara in med 1.Borde värva 2 centrar.Återstår att se vad det blir och om det blir klar innan dom går på is.
Kommentera

« · 1832650 · »