1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474669 inlägg · 4078 ämnen

Silly season

« · 1898814 · » Till forumet


Sv: Silly season
Monno:kanske blev lite mörbultat av denna;
www.youtube.com/watch?v=hDcNqZQgYwc
Kommentera

Sv: Silly season
Axle San: Det känns osannolikt. Han är ju inte lastgammal.
Kommentera

Sv: Silly season
SKiLMY: Han lämnar, skridskorna på hyllan tro?
Kommentera

Sv: Silly season
Monno: hmm.. har fru Enström precis avslöjat att de inte blir kvar i Winnipeg? ETT STEG NÄRMARE #TobyEnstrom
Kommentera

Sv: Silly season
Monno: Och där var dom ute. Trist avslut på en lång NHL karriär för Toby.
Kommentera

Sv: Silly season
Nucky: Snarare petad. :-)
Tror han har det lite tungt. Men kan ju gå så då han inte är ung längre så snabbheten m.m. har väl gått ned lite i kombination då är det är slutspel och han inte är så stor.
Kommentera

Sv: Silly season
Nucky: så tolkar jag inte healthy scratch direkt, men du kanske ser på det annorlunda?
Kommentera

Sv: Silly season
Monno: Han verkar skadad
Kommentera


Sv: Silly season
Toby petad i kvällens match verkar det som?
Verkar inte hjälpa än dock. Vegas leder med 1-0 i första och Winnipeg nära eliminering.
Kommentera

Sv: Silly season
wolper: To by, or not to by. Enstöm frågan.
Kommentera

Sv: Silly season
För lugna sillytider kanske så att forumet gått i sommaride^^
Kommentera

Sv: Silly season
ghostie: Jag har en känsla av att Hellkvist var ganska avgörande för Wernblom. med säcken tror jag inte att killen stannat, men Hellkvist har skaffat sig ett riktigt bra rykte gällande att utveckla spelare. Underbart oavsett.
Kommentera

Sv: Silly season
SKiLMY:
Frun har sin karriär, saknar familjen, glad att fortfarande kunna spela hockey. Case closed lirar i Modo till hösten😉
Kommentera

Sv: Silly season
Från en artikel som kom ut 17 Maj. Spekulationerna kan fortsätta. #TobyEnstrom
Uppladdat:

450x300-toby.pngtoby.png

Kommentera

Sv: Silly season
Riktigt skönt att vi säkrade upp Wernblom! En rejäl försäsong och Hellkvists pushande så tror jag på ett genombrott med dunder och brak i år!
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Håller med det känns ganska fullt nu.

Hade varit kul om de kunde bekräftat det fortfarande var så eller om vägen tankarna ändrats. Helt tyst dock kanske bör tolkas som att det fortfarande är det som gäller.
Kommentera

Sv: Silly season
atomragnar:
När de presentera Jellvert lät som att det var Wernblom plus ev en center. Själv tror jag FW -sidan är stängd nu. 14 fw plus 2 som antagligen kommer spela J20 känns som en rätt så lagom trupp. Nr 13/14 lär ändå få bra med speltid.
Kommentera

Sv: Silly season
hanzon: Hade hoppats de kommenterat något av vad tänker kring spelartruppen, är de fortfarande på jakt efter en center? etc.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Wernblom på kontrakt 1 år
Kommentera

Sv: Silly season
Monno:
Skulle tycka det vore trevligt om det var Wernblom. Dels så är en relativt stor talang som kanske kan börja leverera lite i höst. Sen är han son till en av våra största klubbikoner och det skulle ha ett visst signalvärde om vi kunde knyta upp honom 2-3 säsonger.
Kommentera

Sv: Silly season
Amitiel: På twitter har man gått ut med att det är spelarnyhet som ska presenteras. =)
Eller ja, att Sundlöv har en spelarnyhet iaf.
Kommentera

Sv: Silly season
Amitiel: Modo kommer imorrn att meddela att Icing-Ove även denna säsong kommer att dyka upp på forumet när laget vinner och konstaterar vidare att en pensionerad gammal Modo-slovak Nagy gör mer VM-poäng än avkommorna från de dynamiska gruvbyarna Twin Peaks och Silver City.
Kommentera

Sv: Silly season
Gäsp: gjorde inte så mycket poäng under serien men var bland de bästa under slutspelet, har kanske åldern emot sig i Saik
Kommentera

Sv: Silly season
Heyerdal: Själv hoppas jag på Wernblom och en förste center.
Vad håller Petterström för nivå nu för tiden?
Kommentera

Sv: Silly season
Amitiel: vore fint med Pontus Petterström
Kommentera

Sv: Silly season
Live Channel imorgon då, blir spännande se om det är vanlig tråkig uppdatering eller överraskning 😀
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov:

Kollade några gamla klipp på Sylwander och fanns ett när Rögle körde försäsong, som du säger så såg han sjukt tränad ut, sedan om han är rätt tränad är en annan sak. Men såg inte ut att vara onödiga kilon på honom och hade några jävla armar och lår, lär ju kännas att få en propp av honom.
Kommentera

Sv: Silly season
Ogie Ogilthorpe: Framförallt för en spelare som Häggström som lever oerhört mycket på fysiken och hög arbetsmoral. Sedan kommer han sannolikt behålla samma roll som ifjol, men tillföra betydligt mer förhoppningsvis. Det fanns stunder i slutet av då han var riktigt jobbig för motståndarna och faktiskt skapade en del chanser, men långa stunder var som att han hade svårt att hinna med riktigt.
Kommentera

Sv: Silly season
Robin Ztorken L: Ja, det tror jag också, många missar att han inte spelade knappt under sista säsongen i malmö. Att få vara hel en säsong och träna kommer nog göra en enorm skillnad.
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: En jag är säker på kommer göra en bättre är Hägga!
Känner på mig att det kommer bli ett jättekliv mot föregående säsong.
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Öhman har en hel del hockey i sig. en till bra försäsong och han kanske är en rätt bra center på den nivån? ifjol var han i alla fall alldeles för klen, men det kan man träna.

själv tror jag att Carnestad kan göra en bättre säsong.
Kommentera

Sv: Silly season
Robin Ztorken L:
Med lite tur kan Jellvert vara ett fynd, verkar ha någoting iom att han som 3:e center gör 17p. Verkar lite klen av vad jag såg på Modo Channel. Så kan man bygga upp fysiken lite, så kanske skickligheten finnas på plats. Fö verkar Hagelin/Sylwander vara mkt vältränade.
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Alternativt,vi hade för dåliga centrar anpassat systemet.
Centersidan är lika skral nu som då.
Hopps Hellkvist kan trolla...
Kommentera

Sv: Silly season
locken: Jag tycker att spelsystemet gjorde centerlinjen svag. backa hem för tidigt, så man inte fick tag på deras släpande forward utan istället blev man stillastående och passiva. ingen fart på skridskorna när man då skulle vända spelet.
bedrövlig styrning från ledarna så man spelade med alldeles för lite press.

kanske var centerlinan för svag, men med det spelsystemet hade vi behövt galet bra centrar för att de skulle kunna prestera ordentligt.
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Det blev väl också som vi trodde att center linan var alldeles för svag även om Molin överaskade positivt.
Kommentera

Sv: Silly season
Axle San: Samtidigt sågs varken Molin eller Marklund som så starka som de nu blev. I samma situation ifjol trodde många att Molin inte alls skulle kunna vara mer än möjligen en andrecenter. Marklund var forumet också relativt skeptisk mot...

de som tagits hit vet vi ganska lite om, vilket automatiskt gör att man i sann modo-anda dömer ut dem. det var rätt länge sedan spelare man tog hit gjort succé...
Kommentera

Sv: Silly season
Rytter: Jag ser inte samma saker som dig här utan det ser för mig ut som att både anfallssidan, försvaret och målvaktssidan är svagare än förra säsongen.
Nu kan ju laget bli starkare ändå och främst då på grund av tränarbytet och att flera yngre spelare kan komma att utvecklas.
Kommentera

Sv: Silly season
Från Hörnefors: Jag måste hålla med. Vi behöver en poäng-center för 1a eller 2a formationen. En som är en härförare i PP och en man kan lita på vid tuffa tider i egen zon.

Problemet är bara att sådana spelare inte direkt vill till HA.
Vi får nog vara nöjda om vi hittar någon som är en OK 2a center.

Sen får vi inte glömma bort att vi faktiskt har ett helt gäng med unga utvecklingsbara spelare.

Jag är ingen som direkt gillar Kristian Jakobsson, men när man tänker på att han bara är 22år, så blir man förvånad över hur mycket han hunnit med.

Nu är jag dålig på att följa juniorer, men vi har som sagt en hel del av dem.
Och många har hunnit med en hel del fastän de är så pass unga.
Ska detta vara året då någon slår igenom med buller och brak?


Kristian Jakobsson 22år
Tim Whalgren 20år
Anton Karlström 20år
Kalle Jellvert 22år
Oscar Öhman 20år
Tobias Åhström 19år
Oskar Pettersson 18år
Victor Öhman 22år
Kommentera

Sv: Silly season
Axle San: Svagare? Svagare tycker jag faktiskt inte att det är.

Forwards
Tappat: Molin, Marklund, OSL, Alba, Roymark
Ersatt: Jonsson, Hagelin, Sylwander, Jellvert + att det ska in ytterligare en center eventuellt

Personligen tror jag dessa kommer producera mer poäng än de vi tappat. Kanske inte en lika hög topp som i Molin och Marklund men bättre spridning och ett mer homogent lag.

Försvarare
Tappat: Sellgren, Oskarsson, Auvinen
Ersättare: Hedberg, Aronsson + att vi satsar på Berglund och Walfridsson

Största tappet är väl Sellgren, men tror här att Berglund kan ta seg, sedan är ju Hedberg en bra vävning. Aronsson gjorde det bra i Almuna så kan säkert växa. Känns ganska jämt mot förra året och eventuellt kanske en back till av hög klass tillkommer.

Målvakter
Har kvar Hanses men lite svagare eftersom man inte vet hur Hedman är, är nog inte lika vass som Walin.

Så överlag tycker jag LAGET ser bättre ut, mer homogent, alla fokuserar på tappet av Molin och Marklund, men OSL, Alba och Röymark tror jag vi ersatt och ligger rejält plus på.
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Vi har färre spets spelare, men vi har en bredare trupp så chansen att någon eller några kommer att ta stora steg och blir spets spelare är större än i fjol. Och med en bred trupp behöver man inte spela flopparna. Men jag tror ändå att vi behöver ha in en center som är spelskicklig och bra på teka.
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Försiktigt optimistisk jag....topp 6 säger jag.
Kommentera

Sv: Silly season
Axle San: Det beror på hur man ser på det. Tittar man spelare för spelare så kanske den var spetsigare ifjol.
Men om man räknar med ledarstaben tycker jag redan där att truppen ser bättre ut, för Hellkvist har dels lyckats väldigt bra vart han än varit och dessutom spelar han en modernare hockey än Säcken.
Dessutom har Sundlöv fått en hel sillypå sig där han värvat många spelare som Hellkvist vill ha och som rimligen passar bra i Hellkvists filsofi. Så spelartruppen är mer homogen och spretar inte så förbaskat åt olika håll. (Som för två år sedan då man har tre långsamma backar som ska spela en aggressiv hockey).

Därför vill jag hävda (och tro) att vi är i en klart bättre situation än ifjol.
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Truppen känns svagare denna säsong eller har jag fel?
Kommentera

Sv: Silly season
Jag har fått för mig att man letar en center till och sedan är det bra. (Givetvis lite beroende på hur det går i vinter).
Så kopiöst skönt att man då har relativt lugn och ro, att man får bygga laganda då man får hela försäsongen tillsammans.

Men, fasen vad tråkigt för oss nördar. Knappt några nyheter på ett tag och fram till man går på is lär inte hände mycket.
Kommentera

Sv: Silly season
Axle San: Skönt att slippa Zlatan. Oerhört skönt faktiskt.
Kommentera

Sv: Silly season
Rytter: Exakt.
Kommentera

Sv: Silly season
S-vikaren: ”Vad vore en final utan modoiter?”

Ungefär som fotbolls-VM utan Zlatan 🤔
Kommentera

Sv: Silly season
S-vikaren:

Vi hoppas på Jets detta år. Gör kanske det enklare för toby att känna sig klar och komma hem. Värsta är väl om dom faller på mållinjen och han känner att han vill ge det en säsong till då dom har nått intressant på gång.
Kommentera

Sv: Silly season
Toby och Jets är en matchserie ifrån final i NHL-slutspelet. Kanske möter man Hedmans Tampa Bay. Vad vore en final utan modoiter?
Kommentera

« · 1898814 · »