1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478788 inlägg · 4078 ämnen

Silly season

« · 1904286 · » Till forumet


Sv: Silly season
J F K: vnta, nu måste jag rota fram den igen, men i samma tidning finns bland annat en intervju av Hasse Mr MoDo Andersson där han språkar med Tarasov himself. plus en liten notis om en grabb i Nepal som har en MoDo-Tshirt.

Den grabben vill man prata med
Kommentera

Sv: Silly season
puffe: minns det väl, jobbade själv i branschen o Göran Ögren, tidigare ägare av Ögrens Optik o även med i arbetet runt Modo , berättade att han sagt till modoledningen efter några matcher att skicka in Perrault till honom direkt...fick linser var kraftigt närsynt ;)
Kommentera

Sv: Silly season
Robin Ztorken L: Ja, från NHL. Nästan 50 miljoner dollar har han spelat ihop.
Kommentera

Sv: Silly season
puffe: Modo-iten. Polar cup spelades i Scandinavium i samband med cm...
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Oj, nu blev jag ställd. Vad har jag sagt? haha
Kommentera

Sv: Silly season
puffe: De eventuella pengar ska slösa på nån förstärkning, ansträngs nog inte av Tobias intåg.
Kommentera

Sv: Silly season
puffe: Var det från hockey VM i Göteborg 1981? Reijo Ruotsalainen, vilken skridskoåkare...
Kommentera

Sv: Silly season
Robin Ztorken L: Jag känner inte honom, men jag tror inte han kom hem för pengar. Jag hoppas han får den bästa lönen i MoDo, kanske bara med en krona mer än näst högst betalde. Han spelar nog för en 'hobbylön' eftersom han har MoDo-hjärta. Annars hade väl NHL eller KHL lockat mer.

Jag tror o hoppas att han är nöjd med livet och , oavsett lön, vill hjälpa MoDo tillbaka. Han är hedervärd men inte unik, tror du Foppa fick en masa miljoner för att spela hemma igen?
Kommentera

Sv: Silly season
puffe: Ehhh...????
Kommentera

Sv: Silly season
Robin Ztorken L: Ännu en gång, MoDo-hjärta....suck...
Kommentera

Sv: Silly season
puffe: En tribut till deh Käre Benoit. Rotade i gömmorna, fann denna medlemstidning, och du blei/blev aldrig större i MoDo. Hoppas bilderna syns, även om nån är upponer. Svårt med tekniken
Kommentera

Sv: Silly season
puffe:
Blev oxå nostalgisk, flyttade från övik för 11 år sem😢
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: haha, kommer mera, blev nostalgisk nu.
Kommentera

Sv: Silly season
Robin Ztorken L:
Tror han spelar med en allsvensk lön, därav 1 år.
Kommentera

Sv: Silly season
puffe:
Kul att någon lyfter fram lite nyckelögonblick i Modos historia från tiden då en annan var upptagen med att tappa mjölktänder;)
Kommentera

Sv: Silly season
modomille: Hur finansierar vi detta?
Toby lär ju inte spela helt gratis antar jag.

Kommer det kulor utifrån någonstans tro?
Kommentera

Sv: Silly season
Ben Perrault: Ben, du hade dock vacker mustasch och den finaste dräkten MoDo spelat I
Kommentera

Sv: Silly season
Ben Perrault: Så jävla gött
Kommentera

Sv: Silly season
puffe: hörde mitt namn nämnas😀Hade tänkt säga upp cmore men nu blir det 1 säsong till👍
Kommentera

Sv: Silly season
puffe: Brytningsfel tänkte jag
Kommentera

Sv: Silly season
bisterfinnen: Tycker väl inte skador/sjukdomar vi minns ska besudla att ännu en återvändare återvänder, Nu skanas bara Sedinarna av hjältar som lämnat MoDo för NHL.

Men Mikael Wahlberg, passningsgeniet från Brynäs vi hade(minns ej år) som hade migrän nästan alla bortamatcher. Eller Ben Perrault, demonmålvakten som räddade allt utom skott från mittzon(vilket tyvärr motståndarlagen snart upptäckte). Han hade ett gravt bytningsfel(på ögonen...) Jim Morrisson var väl helt blind?
Kommentera

Sv: Silly season
Ryan Whitney och Freddie Meyer, jisses vilka förvärv som det inte blev något av lite senare..
Kommentera

Sv: Silly season
Monno: Kom ihåg när Foppa bröt handleden och när Påhlsson slet av hälsenan.

Svartvadets Crohns eller vad det var spelar inte riktigt i samma liga men ändå...

Be till hockeygudarna att Tobias får vara hel.
Kommentera

Sv: Silly season
Heyerdal: Helt rätt, ALLA som återvänder är beundransvärda
Kommentera

Sv: Silly season
Nucky: Vackert. Jag , som är gammal, vill även framhäva Lars Molin.

Han lämnade MoDo för NHL tidigt 80tal, Världsmästare, OS-brons 1980(The Miracle of ice, när man tyckte Sverige gjorde en plattmatch som bara spelade oavgjort mot jänkarna) . Några dagar efter att MoDo åkt ner i div. 1(som det hette) kom beskedet att Molla lämnar NHL för att föra upp MoDo dit dom hör hemma igen.

Så oerhört stort och vackert.

PS. I seriefinalen div. 1 Norra mötte MoDo CRIF o vann med 17-1.

Sedan blev det playoff-final där TRoja besegrades. det var tider, men då hade vi en viss Tore Erken som ansvarig(om jag minns rätt).

Men Molla är värd en stunds gloria
Kommentera

Sv: Silly season
Nucky: vi får inte glömma flera andra som betytt mycket, Sundström, Jonsson, Timander , Svarten m.fl
Kommentera

Sv: Silly season
puffe: Ojojojoj vilken värvning!!
Sån respekt för Toby som väljer att kliva ner i allsvenskan för att hjälpa sin modersklubb. Jag skiter i hur det går, bara att han ger det ett försök är enormt stort.
Han var med och tog klubben till sitt andra SM-guld innan han drog, nu kan han vara med och ta upp oss i finrummet igen.
I min bok är han och Foppa de största i Modo, om man ser till vad de uträttat här hemma.
Tack Toby!
Kommentera

Sv: Silly season
Axle San: Alltså, vi borde ju inte behöva diskutera detta under MoDos flagga, men för Zlatan är Jaget alltid större än Laget.
Kommentera

Sv: Silly season
puffe: Alltså Zlatan har alltid varit en grym kapten.
Kommentera

Sv: Silly season
Monno: då förstår jag! Hemska tanke.
Kommentera

Sv: Silly season
Monno: Enström är väl på en annan nivå än dessa herrar. Jag minns hans skridskoåkning med värme. Han och Salomonsson kunde ju åka ifrån allt och alla när det begav sig runt 06. Jag tror inte direkt han blivit långsammare under åren i NHL och rimlkgtvis passar stor rink Enström bättre.
Kommentera

Sv: Silly season
Monno: Men du var inte otydlig, jag läste inte så noggrant, haha
Kommentera

Sv: Silly season
Monno: Ja, fast största stjärnan är inte automatiskt bäst kapten. Idag verkar det var så i fotboll åtminstone, störst namn är lagkapten.

Foppa är ett bra exempel, när han blev lagkapten nån gång, hämmades hans riktiga, småelaka spel.

Så därför var även Zlatan en icke-bra kapten. En kapten jobbar för laget och har förmåga att kommunicera(även om personen är skogstokig)
Kommentera

Sv: Silly season
Det här är otroligt kul!

Kan absolut tänka mig det trillar in en riktigt bra center en bit in i säsongen. Modo är dumma om de inte tar vara på chansen nu med Toby i laget. Toby borde kunna dra en del publik med, och ju mer folk på läktarna ju större chans till nyförvärv, hoppas folk förstår det..
Kommentera

Sv: Silly season
puffe: Jag kanske var lite otydlig, det jag syftade på var att i de fall jag räknar upp fick alla inleda med skada.
Vi har ju haft en helt magiskt jävla oflyt på den fronten.

Att det är rätt att utnämna Toby till kapten tvivlar jag inte på. Ingen har den erfarenhet han besitter. Närmast är väl Hedman men det är ju inte på samma nivå.
Kommentera

Sv: Silly season
Monno: senaste säsongerna ja, såg detta först nu. Men senaste säsongerna är ju historia, så usla. Nu bygger vi nytt
Kommentera

Sv: Silly season
Monno: Kaptenernas Kapten!! Glöm aldrig avgörandet mot Timrå i avgörande kvarten!!
Kommentera

Sv: Silly season
Gavelo: Nu tänker jag komma in här och förstöra stämmningen med att fundera på lite historia för Modo.

Hur har det gått med de spelare vi utnämnt till kaptener de senaste säsongerna?
Påhlsson... Ahnelöv... Byron... Häggström...

Hoppas innerligen denna förbannelse inte drabbar oss i år.
Kommentera

Sv: Silly season
Gavelo: Håller med om att dom slutat och håller med om att det är en utopi, men man måste drömma.

Däremot håller jag inte alls med om att dom inte skulle vilja hjälpa MoDo till SHL.

Men för några månader sedan blev man idiotförklarad för att Tobias Enström skulle välja en allsvensk klubb.

MoDo-hjärta!!!!
Kommentera

Sv: Silly season
puffe: Jag tror tyvärr att dom slutat, vad jag har förstått det så vill dom vara med familjerna nu och prioritera dom, hade dom varit ensamstående så hade dom nog spelat i Modo, men för dom är familjen Nr1 nu, sen är dom heller inte den typen av spelare som skulle kliva in i ett slutspel bara för att Modo har chansen på en shl plats.

Helt säker kan man såklart inte vara, MEN jag tror nog att det är otroligt liten chans att dom spelar hockey igen!
Kommentera

Sv: Silly season
Gavelo: Fast jag håller inte med dej om att Sedinarna är körda. Dom har slutat, JA, men om MoDo är med hyfsat vid jul så vore det ingen(men nästan) utopi att dom också vill hjälpa upp till på isen. MoDo och hemvändare är nåt speciellt
Kommentera

Sv: Silly season
Underbart, vilken härlig dag.
Med en sån här värvning tänker man givetvis på ekonomi, men han har ju varit tydlig med att det ska inte handla om pengar om han spelar i Modotröjan.
Men, vad händer/hände med spelarfonden som drogs igång i våras, det har varit väldigt tyst om den.
Vad tror ni, kommer Modo att "gasa" nu då hans kontrakt löper på ett år?
Kommentera

Sv: Silly season
PezN: vilken hockey säsong det blir....Spännande med Timrå och kul att följa Modo mot Shl....mycke hockey blir det......under bart.

Heja Timrå och Modo
Kommentera

Sv: Silly season
puffe: En spelare som vet vad som krävs för att lyckas, en spelare med stort hjärta för klubben och en mentor för alla i laget.
Kommentera

Sv: Silly season
PezN: 3 saker framkom i denna intervju(inklusive reklamen)

1. Jonathan Jonson vinner aldrig en Oscar, oerhört torftig insats för att göra reklam för MoDoChannel. Men han ska väl mest spela hockey, hoppas jag.

2. Franks ljud var obefintligt, kan ingen fixa hans mick under intervjun.

3. Tobias Enström, råmodellen för hur en hemvändare agerar. Extremt fin person, ödmjuk men vinnarskallen kommer vi att ha enorm nytta av.
Kommentera

Sv: Silly season
F A N T A S T I S K T

Björn H Och Tobbe E. Årets två bästa värvningar. Nu åker vi.

ZZ
Kommentera

Sv: Silly season
hockey_21: grattis till denna värvning, hoppas han hjälper Modo att dräpa de andra lagen och att ni vinner allsvenskan :).
Kommentera

Sv: Silly season
hockey_21:
Och kapten
Kommentera

Sv: Silly season
Monno: Toby klar!!
Kommentera

Sv: Silly season
Amitiel: Ja, presenteras Toby får man hoppas gamle Ztorken sitter ned, för ingen kan ju bli mer chockad över det än han.

Att det är Toby verkar för övrigt rätt glasklart. Skulle nog säga att det är 99,99% sannolikhet. All media är lite för självsäker på det nämligen.
Kommentera

« · 1904286 · »