1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478667 inlägg · 4078 ämnen

Silly season

« · 2219370 · » Till forumet


Sv: Silly season
Bad_Brett: ja, det kan gå åt skogen det här också men det känns som vi har dels en tränare som varit tränare en stund och kan språket men också en sportchef som bygger laget från rätt håll, lär inte vara några problem med centrar i år peppar peppar. tror vi kommer gå till slutspel och vad som händer där får tiden utvisa, tror dock vi kommer må bra av att hv och löven tar alla rubriker, gäller bara att laget spelar lite lagom bra så inte fansen skriker avgå efter första veckan
Kommentera

Sv: Silly season
Bad_Brett: true, true.
Kan verkligen hålla med om att vi inte såg så farliga ut, men fick ihop det fint och rätt tilläggsförvärv.
Vi får hålla tummarna
Kommentera

Sv: Silly season
MorganaLefaey: Jag måste säga det, att även om jag inte på något sätt ser oss som favoriter, så är laget, på pappret, extremt mycket bättre än motsvarande tid förra säsongen. Jag minns att jag tyckte laget var så dåligt, att jag var övertygad om att det var en medveten strategi att spara pengar utifall säsongen skulle ställas in.

Men när sedan alla turer började, med märkliga nyförvärv, och sparkade tränare som ersattes med ännu sämre tränare, växte känslan av att ledningen inte riktigt hade koll på det sportsliga.

Nu kan ju såklart även detta lag floppa, men på förhand är det svårare att se vad som skulle gå fel. Tycker detta mer känns som ett lag som landar stabilt på plats 5-6 och sedan har viss skrällchans i slutspelet, men som troligtvis åker ut i kvarten. Men innan vi målar fan på väggen, tycker jag vi kan kasta ett öga på hur laget såg ut i början av säsongen guldåret 06/07. Med facit i hand så ser såklart förstakedjan stark ut, men säsongerna innan hade Skröder gjort 14 respektive 21 poäng och ingen visste hur bra Sundström skulle vara efter att mest haft en defensiv roll i NHL. Men även om vi tänker oss Sundström och Skröder som en stjärnduo, så ser laget rätt svagt ut enligt mig.

Under säsongen fick vi sedan in Morrison, Hedin, Kuusela och Blatny, och helt plötsligt var guldet vårt. Så det här med att börja med en relativt tunn, sammansvetsad grupp och sedan speta laget allt eftersom behöver inte nödvändigtvis vara en dålig idé.
Kommentera

Sv: Silly season
Silly: har låtit som det bör dyka upp en senare i höst vad det nu betyder. Skulle det vara i mitten/slutet av oktober eller tom början av november. Ja då ligger vi nog ganska bra till. Senare än så och det behövs att våra unga och osäkra tagit rejäla kliv framåt.
Men det där är nog väldigt rörligt. Börjar vi med x antal förluster går det nog snabbt och lever hockeylivet kanske det inte dyker upp någon alls.
Men jag hade helst haft vår högerskytt redan nu.
Kommentera

Sv: Silly season
Costanza: hahahaha
Kommentera

Sv: Silly season
MorganaLefaey: "Den som inte hoppar den är Timråit"
Kommentera

Sv: Silly season
Costanza: hahah. Tror vi får fundera lite om det är så smart. Men något rejält. Sitta på taket o ha kommentarer om de som går förbi som förfest likt högskoletiden.
Kommentera

Sv: Silly season
MorganaLefaey: Kanske smälla av en stor Bömb på berget bakom?
Kommentera

Sv: Silly season
Costanza: självklart. Blir det så, kan man nog lite snabbt kunna dra ihop en skiva värdig uppgång.
Kommentera

Sv: Silly season
Silly: Så här gör man om man är MoDoit och åker på vänsterkanten...
Kommentera

Sv: Silly season
MorganaLefaey:
Jag fick rätt i alla fall. Jag gissade tidigare här för ett tag sedan att om inte Gradin hittar en Rightskytt, Så kommer han förmodligen plocka in en spelare som både kan spela vinge och Center. Han ger Karlin större möjligheter att laborera med kedjorna. Bra med många spelskickliga centrar kan jag tycka.
Och att vi kan få ihop 2 riktigt bra special teams.
Skulle inte förvåna mig om det kommer in en rightskytt ändå före Jul?
Kommentera

Sv: Silly season
MorganaLefaey: Party hos dig när vi går upp till våren? Du har ju ett hus. SM-guldet kan vi sen fira här i Umeå. Alla kommer dock inte att uppskatta oss värdelöööösa MoDo-röööövar!
Kommentera

Sv: Silly season
BobbyG: ja skulle vi få ut samma snitt i HA och samma deltagande på isen som crandall så får vi ju va nöjd.
Sen får vi väl se vad för typ av spel vi kommer spela.
Det kan såklart spela in en del. Men nu får vi vara nöjd att truppen förbättrats och hoppss vi har en bra nog trupp för att ge en skoj säsong.
Kommentera

Sv: Silly season
BobbyG: ärligt så vet jag inte till 100%.
Kanske min hjärna som dragit den slutsatsen när det snackats om högerskytt och poängspelare.

Jag tror absolut att han förbättrar vår lineup.
Bara inte med den nivå jag förväntat mig. Och jag erkänner att troligast hade ingen nått upp till den nivån.
Men vi får hoppas han lägger upp lite snygga spel och att det blir bra. Colorado bör ha bättre koll än en själv, även om nhl klubbarna ibland gör kassa förvärv, draftpicks. Så lär de ha1000ggr bättre koll än mig. Så får väl lita på det tills något annat bevisats.

Skulle det dyka upp en högerskytt inom kort så skulle detta förvärv klättra rejält o fort.
Kommentera

Sv: Silly season
BobbyG: ska man ändå sitta och göra jämförelser på poängsnitt med andra spelare så har woods ganska exakt samma snitt i både ahl och echl som justin crandall. om man nu vill dra nån slutsats av det
Kommentera

Sv: Silly season
MorganaLefaey: lär definitivt ha bättre koll än mig då jag aldrig hört talas om honom innan, men jag går inte in med attityden att det ska vara dåligt (eller bra)

har gradin sagt att det ska in en sniper? uppriktig fråga för det vet jag inte, en högerskytt och en poängspelare har det varit snack om och nu blev det en vänsterskytt och en planerad poängspelare, kanske inte så mycket att hetsa upp sig för, scouter som mattias persson pratat med säger att det är en spelare med bra skott som kommer göra skillnad, förhoppningsvis positiv
Kommentera

Sv: Silly season
KB65: Å framförallt så har dom ju inte stängt dörren till en rihgtare heller så då känns denna värvning ännu bättre !!

Det var ju Hinken verkligen tydligen med , sen om dom hittar någon eller inte är ju en annan sak !
Kommentera

Sv: Silly season
KB65:
Tänker att man får dra slutsatser på den samlade information man kan dra fram, sen är det alltid trevligt med en mjuk framtoning. Men krävs expertkunskap för att uttala sig så kommer nog forumet dö ut rätt snabbt 😂
Kommentera

Sv: Silly season
BobbyG: och jag förundras över de som alltid vet bäst men som de senaste 8 säsongerna haft fel gällande allt. Frågan är bara om man är enögd eller ej och om man ser glaset som halvfullt eller halvtomt. I livet har jag inga problem att se saker som halvfullt, men med modo så har de tryckt ner mig så mycket så där är det halvtomt.

Förstå mig korrekt. Det är säkert en bra spelare, men som jag sagt tidigare så har denna väntan byggt upp en förväntan som inte kommer att mötas. Och det är såklart så också då den spårat ur och blivit alldeles för hög.
Självklart förstår jag att de lär ha bättre koll än lilla jag på spelare där borta. Ja kanske till och med bättre koll än dig. Men det har jag ingen koll på.
Så vad utgår mina kommentarer ifrån. Ja det som vi fått höra: en sniper, en högerskytt en poängspelare.
Har vi fått det? Ingen aning, men tittar vi på EP som du så fint tar upp så ser det ut som en vänsterskytt, en uppläggare och en som fått till det när han spelat i echl.
Nämner då helt enkelt att spelare som det tittats ner på här på forumet producerat runt samm poängsnitt i ECHL.
Powell i vvik har högre snitt, brown, mackin och mcintire har just under. Men inte så vi hurrat för dem utan snarare fnyst.
Sen kan vår spelare va klart bättre, men jag erkänner ju samtidigt att förväntningen fått mig att hoppas på något grönjävulskt bra. Vilket nog ingen spelare nått upp till.
Kommentera

Sv: Silly season
MorganaLefaey: Bra ålder, bra siffror på pappret. Funnits i Colorados organisation så Hinken lär ha stenkoll eller borde med enkelhet åtminstone kunna hitta goda referenser på grund av kopplingen där.

Sen ville vi ha honom redan i April, men han ville avvakta tills han nu blev tillgänglig. Vi slog till då det fortfarande fanns utrymme. Ser inga konstigheter med det egentligen.

Gillar den här värvningen.
Kommentera

Sv: Silly season
BobbyG: Jag menar… Jag håller med dig i sak, men samtidigt så finns det ju ett skäl till att vi sitter på ett anonymt hockeyforum och snackar skit/EP-scoutar och inte jobbar professionellt med sporten. Förutom Adam då som lusläser här för jämnan.
Kommentera

Sv: Silly season
Costanza: Både Macmaster och Vigge har den kompetensen. EJK kanske mindre, men då bättre puckvinnare och defensivt. Är nog mer inne på att det finns andra spelartyper vi är svagare på. Dock så tror jag att han absolut kan skapa kemi och kanske införa ett mer puckhållande spel än förra säsongen. Bra spelare brukar alltid hitta en väg.
Kommentera

Sv: Silly season
Smurfen: Just det här med spelintelligens och kedjekemi vs. vilken fattning man har på klubban. Förstår att Gradin vill ha in Woods, för det saknas den typen i laget. Aagaard, Modigs och Sveningsson kommer att kötta in puckar om det finns någon som ger dem möjligheten.
Kommentera

Sv: Silly season
jag förundras över personer som kan titta lite på eliteprospects och sen ha en solklar bild över hur en spelare är och kommer att vara. ni borde inte sitta på ett hockeyforum och diskutera utan jobba med sporten
Kommentera

Sv: Silly season
Costanza: Ja jisses vilken kedja !!😀😀
Kommentera

Sv: Silly season
Zup: Som leftisarna i Unionsrekken?

www.youtube.com/watch?v=dgTCYpZp71k
Kommentera

Sv: Silly season
Till kommande säsong hoppas jag vi blir mer rörliga i powerplay, istället för att spela paraply och vara så fasta i positionerna som jag upplevda vi var förra säsongen. Vill se fler byta positioner med varandra .

Har också länge tyckt att man ska kunna utnyttja spelet bakom mål där målvakten har svårare att se, vrida och vända på backarna från spel bakom mål till framför mål. Lite som rollen Robert Rosén hade när han var hos oss och spelade PP.
Kommentera

Sv: Silly season
J F K:
Vi håller en plats till Karlkvist ;)
Kommentera

Sv: Silly season
J F K:
Det är också en kille verkar växa över tid, om man ser på hans produktion i olika ligor
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Får jag gissa så ville vi ha in en större rightare med näsa för målet, men samtidigt var den här lite för bra för att inte ta chansen.
Kommentera

Sv: Silly season
MorganaLefaey: Det där känns verkligen inte som någon man fnyser åt. Det är trots allt en kille som Hinken och Colorado har väldigt bra koll på, så det är en minst sagt välscoutad kille. Dessutom en tämligen liten spelare, vilka generellt brukar ha väldigt mycket större chans att lyckas i Europa än i AHL. Jag tycker att siffrorna är riktigt bra dessutom och det känns som en spelare som lika gärna kunnat hamna i SHL. Titta på hur fantastiskt bra han producerat i ligorna under AHL så ser du att det är en kille som när han får utrymme gör mycket poäng.
Kommentera

Sv: Silly season
MorganaLefaey: Det kunde ha varit värre....
Kommentera

Sv: Silly season
Costanza: som jag skrev ett tag sedan, så har all denna väntan fått mig att bli besviken på förvärvet.
Ingen rightare, och verkar göra mer assist än mål.
Tycker dessutom att det känns som en spelare man hade kunnat värva när som helst och inget man behöver vänta ut.
Nej det här känns som de flesta andra utlänningar våra motståndare värvat som vi fnyst lite åt i väntan på vårt toppnamn.
Men som jag skrev då och påminde om i första meningen, så har all denna väntan fått mig att gå crazy i förväntan.
Nästan som att jag hade förhoppningar på nån som hade toppsiffror i AHL, som nästan var för bra för SHL.
Ja en sådan spelare som eg inte skulle spela i HA.
Så när all denna (ska vi kalla det silly psykos) idioti har runnit av mig så kanske jag är nöjd. Men det lär ta några timmar i solen och så i alla fall. Så går silent nu ett tag så jag får återkomma till verkligheten innan jag skriver något mer.
Kommentera

Sv: Silly season
bengt88: svenskhockey.tv men det är en månadsavgift eller årsavgift där
Kommentera

Sv: Silly season
Nån som vet om J20 matchen mot Timrå går att se någonstans?
Kommentera

Sv: Silly season
Foldron: Tack så mycket!
Kommentera

Sv: Silly season
MoDoNörden: Ladda hem appen Istiden där har du tränings och matchtider för de flesta lag
Kommentera

Sv: Silly season
MoDoNörden: 11.00.
Kommentera

Sv: Silly season
Costanza: Någon som vet vilken tid träningen är imorgon?
Kommentera

Sv: Silly season
jonsson: Tre nya korplirare, känns bra detta. Hoppas vi även får igång produktionen hos Ohlsson och Sven nu bara med dessa playmakers bredvid dem. Klockrent av MoDo. Karlin har flera möjligheter nu att sätta ihop laget, speciellt då klubben har så bra alternativ på juniorsidan att säkra upp i olika forwardsroller vid skador.
Kommentera

Sv: Silly season
jonsson: Karlin å Holmström skall ju få jobba lite också tyckte han 🤣🤣
Kommentera

Sv: Silly season
J F K:

Gradin verkar inte se det som nått problem direkt, vi löser det typ,
Kommentera

Sv: Silly season
Costanza: Absolut. Han verkar dessutom har rätt bra skott själv också.
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Nä, det gäller väl bara att anpassa spelet, då tydligen denne Woods är en kreativ liten skit. Får väl passa pucken åt höger i PP där Modigs och Sveningsson väntar med bössan...
Kommentera

Sv: Silly season
Costanza: Jag säger inte emot, men hade vi haft en rightare så skulle vi givetvis ha haft denne på vänster och Zuke på höger. Sedinarna med Pålsson respektive Alinc passade också Foppa, Macke och Susse var inte usla i JVM.

Vi har Näsén på backen som kanske kan ställa sig där, så det finns en lösning.
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Lille leftaren Zuccarello var bra på vänsterkanten i MoDo, samtidigt var Unionsrekken överallt på isen och skapade kaos.
Kommentera

Sv: Silly season
jonsson: Vi kan bli det. Oftast vill man ha en rightare på vänsterkanten, för att kunna skjuta direkt om passning kommer från blå eller högersidan. Då är det lättare att skjuta då man har klubban inåt banan.
Många har löst det på annat sätt, men det är en fördel helt klart.
Kommentera

Sv: Silly season
jonsson:
Nackdelarna är att du inte har någon på vänsterkanten med klubban inåt i banan.
Kommentera

Sv: Silly season
Smurfen:

Vad blir nackdelen med att vi är kort på rightare, blir vi automatiskt svagare i pp då?
Kommentera

Sv: Silly season
jonsson: Det man gillar med dessa värvningar som är gjorda inför denna säsong är att det är minst ett års kontrakt eller längre och inga lån !
Kommentera

« · 2219370 · »