1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474608 inlägg · 4078 ämnen

Silly season

« · 2256386 · » Till forumet


Sv: Silly season
Tarasov:
Otroligt viktigt att få ihop ett bra lag till nästa år, Hv känns övermäktigt detta år. Förstår inte de som jublade när de åkte ur, Brynäs hade blivit integrerade i allsvenskan på ett annat sätt, ett nytt MoDo.
Kommentera

Sv: Silly season
DrCox: läste artikeln om Folins förlängning om att han inte har en OUT. Kan man avtala bort den alltså?!
Kommentera

Sv: Silly season
Foldron:
Tycker fö kontraktsläget ser rätt bra ut inför nästa säsong

Bernhardt - X
Hasa - Näsen
Wahlberg - Folin

Vi kan väl gissa att det kommer förlängas med Styf, sen lär vi tappa någon men det finns säkert en plan B.

På fw sidan
X - X - Modigs
Filip S - EJK - Aagaard
X - X - Mannberg
X - Max T - OP
Lindewall

Sen skulle jag tro att vi tappar EJK här men ändå en bra bas. Plus att vi har en bättre utgångsläge att sälja in något. Fö är Hasas lillebror något som jag tycker ser lite intressant. Ser gärna förlängning med Ohlsson/Sylwander och även MacM
Kommentera

Sv: Silly season
hanzon: Tröjnummer 46 är registrerad på swehockey
Kommentera

Sv: Silly season
Har ännu inte sett att Rail Kabirov ska vara klar för J20.
Kommentera

Sv: Silly season
jonsson: likt förbannat lär både han och Agaard hamna i Oskarshamn om vi inte går upp denna säsong.
Kommentera

Sv: Silly season
Folin förlänger med Modo fram till våren 2024
Satan i gatan vilken nyhet👍
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: DIF åkte på en ny backskada ikväll så Ingman lär bli kvar
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Kan inte tänka mig att vi var ute efter Smith. För mig är den spelartypen ibland som en droppe bensin i vatten. Väldigt lite kan förstöra mycket. Karlin är en mästare på att bygga lag där alla kämpat för varandra. Ta inte en som inte är särskilt intresserad av det, utan mer spelar för sig själv.
Det är klart att vi kan få ordning på honom, men jag tycker att det är vansinne. HV har exempelvis varit extremt noga med att inte ta in den typen av spelare. Jag tror att det är en stor anledning till att de presterar så bra varje match.
Kommentera

Sv: Silly season
KB65:
Tänker att vi vet vad vi får, beprövad spelare i allsvenskan, tror han skull bli en perfekt lekkamrat till MacM. Var inte Gradin ute efter honom i somras?

Ingman skulle också passa in bra.
Kommentera

Sv: Silly season
Tyler Durden: Ack så trist att djuuurgååården läcker...aldrig får man vara glad.....
Kommentera

Sv: Silly season
Gavelo: Tycker Gradin borde slå en signal. Nu verkar ju Dif ha ganska stora problem bakåt ikväll.
Kommentera

Sv: Silly season
Tyler Durden: Dags att locka hem honom!
Kommentera

Sv: Silly season
hanzon: Såg Ingman är utanför Djurgårdens laguppställning ikväll.
Kommentera

Sv: Silly season
S-vikaren: Då väljer jag hellre Kaut, om man bara får plocka en.

Fast båda betecknas ju som MoDoiter nu, så ta in båda plus Heponiemi.

Lika bra vi sätter HV på plats redan denna säsongen
Kommentera

Sv: Silly season
KB65: Jag vill se mer tyngd och kraft i MoDos forwardsuppsättning. En högerskjutande powerforward. Zykov-ish.
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Exakt.
Värvningen av Haag där minutrarna innan transferfönstret stängde var ju en sådan värvning, värva något för värvandets skull.
Nä jag tycker det är vettigt att vi ger Jeremias, Styf och Jacobson i första hand speltid, sen närmare våren behöver vi kanske stärka upp lite om vi skall kunna utmana på allvar känns det som.
Kommentera

Sv: Silly season
Steken84: Smith har ju ändå levererat okej i ett krisande SSK i år. Sägs att både han och Lindberg är lite besvärliga utanför isen, så jag antar att det är huvudanledningen varför man vill ha bort dem.

Smith känns även som mer av en playmaker och vi behöver en utpräglad målskytt om vi ska in med spets.

Nej tack.
Kommentera

Sv: Silly season
Hakning-Henrik: Gärna ihop med Bobby Butler och Janos Hari i en ren Retire-kedja, även om Hari fortfarande spelar kanske. Karla stannade ju inte så länge, men om vi kraftsamlarpengar till denna trion, då jävlar
Kommentera

Sv: Silly season
Gavelo: Jo, det är ingen tvekan om att en hel del ifjol var av typen panikvärvningar. Inte för att alla var dåliga, men det var mest för att man satt i en prekär situation och ville visa handlingskraft.
Kommentera

Sv: Silly season
Gavelo: kändes nästan riktat direkt till några här inne :)
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Jag blir faktiskt glad som tusan när man hör Gradin i intervjun, ”förra säsongen skrek alla att Modo värvade för många spelare, nu vill samma folk att vi skall värva…”

Han sitter lugnt i båten just nu och vill använda sig av våran juniorverksamhet men att man kommer försöka stärka upp fram emot slutspelet.

Känslan är att Gradin har en glasklar bild för sig hur han skall styra Modo och han kommer inte göra avsteg från den idén vilket känns skönt.

Ett starkt ledarskap är A och O.
Kommentera

Sv: Silly season
Colin Smith skulle kunna vara väldigt intressant
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Tidogare favoeiten är retired, han kansle kan göra comeback?

www.eliteprospects.com/player/10985/darren-haydar
Kommentera

Sv: Silly season
BobbyG: Var lite tveksam till hans arbetsmoral och är inte förvånad över att han vill säljas. Det där är en typisk Kenttä-värvning numera
Kommentera

Sv: Silly season
BobbyG:
Köööööööööp
Kommentera

Sv: Silly season
gamla vår- och sommarönskemålet colin smith finns på marknaden nu, södertälje vill dumpa
Kommentera

Sv: Silly season
Tarasov: Plötsligt händer det😁
Kommentera

Sv: Silly season
TickledDonkey:
Chef! Du satte den i kryllan.
Kommentera

Sv: Silly season
Icingpucken: Det var vad man berättade i sändningen. Tror inte MoDo haft möjlighet att scouta honom alls, för man ser nog inte matcher i ryska juniorligan. Man har nog fått gå på kontakter och agenter.
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Scoutat honom mycket?
Kommentera

Sv: Silly season
hanzon: Individuellt skicklig rightare som spelat i högsta juniorligan i Ryssland två år. Helt klart en spelare som i teorin skulle kunna kliva upp och spela någon match i A-laget. Kanske inte i år, men väl nästa säsong om han trivs.
Kommentera

Sv: Silly season
Saleva: Rail Kabirov
Kommentera

Sv: Silly season
hanzon:
En ryss till J20
Kommentera

Sv: Silly season
Inga nyförvärv enl, Hinken
Kommentera

Sv: Silly season
Silly:
Här har vi en back jag hoppas vi kan locka över till nästa säsong. Iofs kommer han få mkt kritik härinne men han kommer hjälpa oss vinna matcher.
Kommentera

Sv: Silly season
Silly: Sorry, läste dåligt och insåg inte att det var 13:00 det börjar.
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Det var bara min gissning, Men jag tror tyvärr att det är så 😥😥
Kommentera

Sv: Silly season
Silly: Tack för rapport.

Oerhört tråkigt med Viklund, men lika väntat. Jag hoppas att det här inte innebär några som helst framtida men för honom, utan att det bara är hockey som hans hand inte riktigt klarar av.

Tack för allt Viklund och lycka till i framtiden. Det är en riktig kanonkille, så det kommer säkert bli bra. Jag hade gärna sett honom som assisterande i MoDo med ansvar för backarna, men Karlin vill väl bara ha en assisterande.
Kommentera

Sv: Silly season
Foppatofflan:
Gradin meddelar att Viklund slutar.
Edlund presenterar ny spelare.
Widebro puchar för kommande hemmamatcher, Köp biljetter nu, Annars blir ni utan!
Der går fort i hockey! Det kommer bli folkfest!
Kommentera

Sv: Silly season
hanzon:


Men jag tror på Växjö!
Kommentera

Sv: Silly season
hanzon: Costanza klar för 7+5 år, viktigt med rutin i en ganska ung grupp.
Välkommen
Kommentera

Sv: Silly season
Axle San: De är bra. Fin utveckling på några egna spelare och prickat helt rätt på importer.
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: KIK femma? WTF, hur gick det till?
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: Jodå, det är inga problem. Så länge du lockar med någon miljon, netto.
Kommentera

Sv: Silly season
Nucky: Det skrevs om redan igår. Jag undrar om det inte var lite avgörande att han faktiskt producerade i ÖSK, men aldrig fick chansen i MoDo för det. I sig kanske inte det beslutet var fel (det kan ju självklart varit så att Karlin ser större utväxling på Styf/Dahlroth), men jag tror att hans ambitionsnivå var väldigt hög och om han tränade oerhört hårt utan att känna sig nära lär det ha varit lite knäckande.
I kombination såklart med att han erbjudits ett roligt jobb.
Kommentera


Sv: Silly season
hanzon: Knappast en spelare för allsvenskan, men hade han varit det skulle HV plockat honom direkt.
Kommentera

Sv: Silly season
André Petersson kanske? rightare dessutom

www.eliteprospects.com/player/7039/andre-petersson
Kommentera

Sv: Silly season
Saleva: Edlund, Gradin, Widebro med i nyhetssändningen. Handlar nog inte om någon värvning.
Kommentera

« · 2256386 · »