1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478919 inlägg · 4078 ämnen

Silly Season

« · 1760818 · » Till forumet


Sv: Silly Season
Det är så mycket trams här från andra lags fans. Skit i dom nu så fokuserar vi på det positiva. Det är premiär imorgon, och på hemsidan ser man två intressanta nyheter.

1. Sedan tidigare har samtliga spelare i MODO Hockeys junior- och ungdomsverksamhet haft möjlighet att besöka representationslagens matcher utan kostnad, men det står nu klart att alla barn och ungdomar i samtliga ishockeyföreningar i kommunen erbjuds samma möjlighet.

Mycket bra, förhoppningsvis lockar detta med några föräldrar också som måste pröjsa biljett och fika till sina barn, ett bra drag när vi inte kommer att fylla arenan och som leder till att fler kanske lockas till arenan både på kort och lång sikt

2. Under tisdagen passerades gränsen 1500 säsongskort, det är väl en helt ok siffra på sålda kort.
Kommentera

Sv: Silly Season
Håller med, känns väldigt konstigt att vi inte spelar i högsta serien.
Är sugen på att åka på matchen på lördag men samtidigt känns de jävligt konstigt.
Var där senast när allt gick åt helvete, om man får uttrycka sig så.

Är de några här som ska på matchen på Lördag?

Titta gärna in på min sida:
alfredshemstillmodo.wordpress.com/
Kommentera

Sv: Silly Season
Har inte varit inne här sedan 1 april. Depressionen har varit djup och lång. Finns fortfarande spår kvar och har ännu svårt att förstå att nu är det Almtuna, Västervik m fl vi ska möta. Men jag måste som alla andra ta mig i kragen nån gång och försöka se verkligheten och försiktigt blicka positivt framåt
Om vi nu får den start man hoppas på och det får rulla in lite segrar kan detta bli en trevlig vinter. Ser verkligen framåt en ny matchserie mot Leksand, då blir det andra bullar
Kommentera

Sv: Silly Season
vet inte om denna har visats här redan. Men lite intressant läsning tycker jag.
www.idrottensaffarer.se/blogg/dan-persson/2016/09/kritikerna-ar-inte-palasta?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
Kommentera

Sv: Silly Season
Monno: Nä, där går gränsen..
Kommentera

Sv: Silly Season
Carl Lejonkräk: Dags att ändra symbolen bakom namnet då?
Kommentera

Sv: Silly Season
Svartvadets bedrövliga värvning Joel Kwiatkowski verkar nu även själv kommit fram till att han är för dålig.
Slutar och blir assisterande tränare i ECHL.
Kommentera

Sv: Silly Season
Carl Lejonkräk: bara genom att skriva dårskapen i Modo har du deklarerat din ståndpunkt. Du är ute efter att provocera helt enkelt.
Att du skulle höja nivån på modos forumdel är givetvis fullständigt befängt.
Kommentera

Sv: Silly Season
Carl Lejonkräk: Ja nu håller jag med, detta har varit ett bra forum med vettiga inlägg och ingen sandlåde nivå.
O sen hoppas jag att gamla Brynte ska spöa skiten ur leksand (sandlåda jag vet.. :)
Kommentera

Sv: Silly Season
Monno: Jag höll på Modo senast ni spelade i andradivisionen (85?) också, så det handlar inte om 5 månader. Jag har sett Modo kämpa i ettan från Kempehallens ståplatssektion. Du snackar om provokationer men se då till dig själv först och vad du skriver om mig. Bara för att jag inte står bakom dårskapen som pågår i Modo så innebär det ju inte att jag trollar. Jag önskar höjning av nivån här.
Kommentera

Sv: Silly Season
Yoda Marklund: Jo men du förstår han blir upprörd när klubben i hans hjärta sen 5 månader tillbaka tar vad han tycker är dumma beslut.
Är man en hängiven supporter så är det inte konstigt att man bryr sig. =)

Nä, Sven, du och Calleman är nog inte helt olika av er. Ni lever i en illusion av att ni inte trollar än fast vart annat inlägg ni skriver är uppenbart provocerande. =) (Fast nu har du ju faktiskt skött dig bra Yoda! ;) )
Kommentera


Sv: Silly Season
Yoda Marklund: Här snackar vi om Modo, brynässnacket kör vi i Brynäsboken.
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov:

den där Brynäsaren Lejonkräk verkar nästan se det som sin livsuppgift att vara här inne och racka ner på er?

Vad har Brynäs lärt sig av sina misstag? Man köper in en massa rejects från Qatar och sen harvar man i botten av tabellen och torskar matcher mot Skellefteå AIK på löpande band. Då får man en snilleblixt: jaaa, vi köper in Gnomström för 200 papp i månaden och sätter honom som förstecenter. Det borde göra susen!
Kommentera

Sv: Silly Season
dempa: När spelas första matchen
Kommentera

Sv: Silly Season
dempa:
Vad gilla du matchen i lördags?
Kommentera

Sv: Silly Season
trevlig intervju med mikko luoma inför matchen imorgon:
Kommentera

Sv: Silly Season
J F K: tror också det är något åt det hållet du skriver.

men hörni, tagga igång nu, säsongen drar igång imorgon! ska bli sjukt kul att följa laget trots att vi inte längre tillhör finrummet. västerås borta, ganska tuff uppgift men långt ifrån omöjlig. jag tror på 2-2 full tid. straffavgörande: patrik karlkvist.
Kommentera

Sv: Silly Season
Monno: Att han är relativt dyr baserar jag på att han varit ordinarie i SM-Liiga och gjort det rätt bra där. Givetvis inte dyr med SHL-mått mätt men ni ligger i allsvenskan nu.
Jag menar inte att värvningen i sig måste vara dålig men jag tycker det smakar riktigt illa att ena veckan tigga pengar av kommunen som skulle gå till att betala av lån för att sen veckan efter kommunen gått med på att sponsra er med 6 mille till utöver redan de 15 mille så börjar det vara aktuellt med dyra värvningar igen(Hanses är såklart bara ett rykte än men kommer ändå från Hawken så det finns substans).
Kommentera

Sv: Silly Season
majk: Varför skulle det vara en relativt dyr finne? Vet du vad han kostar eller antar du att han är dyr?
jag vill ju få för mig att en 40+ spelare på try-out kanske inte kramar pengar det som går.

Jag tror också Louma bara är här under tiden Eidstedt är skadad. Om han nu inte gör jävligt bra ifrån sig.
Men jag tror tempot kan bli jobbigt jag.
Kommentera

Sv: Silly Season
Nucky: Inte omöjligt att louma gärna vill visa upp sig (att han fortfarande håller hög klass) och då Modo behöver en spelare för någon vecka kan det vara något båda.parter tjänar på.
Kommentera

Sv: Silly Season
atomragnar: Givetvis tar det tid. Men det tar väl ännu längre tid om man värvar finska 40-åringar?
Dessutom är det rätt osmakligt att ena veckan tigga pengar av kommunen och nästa vecka värva en relativt dyr finne och dessutom rycka i en målvakt från SHL när man redan har en bra förstamålvakt.
Tycker inte Svartvadet lärt sig någonting och blir rätt provocerad av att man räknar med att kommunen ska rädda klubben så fort det blir problem och sen bara fortsätta värva.
Kommentera

Sv: Silly Season
majk:

Detta eviga tjat och gnälla när Modo gör något. Konstant referens till grannens grabb - det är ett koncept som tar tid att bygga upp igen. Modo kan inte bara trolla fram ett helt lag med junisar med lokal anknytning som är duktiga nog att ta plats i ett lag som ska vara slagkraftigt och slåss i toppen av allsvenskan. Gud vad naiva folk är. Tramsigt.

Det är en utopi att det ska finnas spelare av den karaktären samtliga tillgängliga och alla villiga att åka och spela med Modo i allsvenskan. Det är verkligheten - jag har inget förtroende för Svartvadet alls personligen. Men det är ett långsiktig projekt att bygga om truppen med mer lokal anknytning, återigen naivt att tro det ska ske direkt.
Kommentera

Sv: Silly Season
majk: Dessutom har inte serien börjat än och truppen har inte blivit prövad i skarpt läge! Det kanske inte behövs några pengar till en slutspurt i vår!
Kommentera

Sv: Silly Season
Carl Lejonkräk: Kan vara så att Luoma är tänkt att vara en kortsiktig lösning tills Eidstedt är tillbaka.
Man kallar det tryout men är egentligen korttidskontrakt för att komma runt regeln.
Så har man gjort förut.
Kommentera

Sv: Silly Season
Carl Lejonkräk: Blir också upprörd. För nån vecka sen tigger man pengar av kommunen och får det dessutom och nån vecka senare värvar man en förhållandevis dyr finne. Som sagt Svartvadet verkar inte ha lärt sig någonting och snacket om "grannens grabb" var bara ren bullshit.
Kommentera

Sv: Silly Season
hk: Förlåt men jag blir bara så upprörd.
Kommentera

Sv: Silly Season
Carl Lejonkräk: gamla utespelare går helt enkelt före en ny målvakt och är i linje med svartvadets tidigare lagbyggen. Verkar som att sportrådet är ett ihopplock av Svartens kompisar och som enbart är där för aTT lyfta sin lön.
Kommentera

Sv: Silly Season
Carl Lejonkräk: Bäst du skriver det den gång till, inte säkert på att alla har läst det tre gånger ännu.
Kommentera

Sv: Silly Season
Monno: Att värva Louma låter för mig helt vansinnigt och ett bevis för att Svarten inte lärt sig någonting.
Kommentera

Sv: Silly Season
Yoda Marklund: Tror faktiskt Modo kommer försöka låta bli att låna in spelare under säsongen. Framförallt juniorer.
Det vore enligt mig oerhört korkat då vi faktiskt sitter på en hel del talang själva i J20 och J18.

Sen tror jag en offensiv back med brister i defensiven är det sista vi behöver. Vi har som sagt redan Lindgren som är fullt kapabel offensivt.
Kommentera

Sv: Silly Season
Hoppas ni signar Hanses. En målvakt med mycket hög högstanivå som är briljant när han är i form. Tyvärr har han en låååång startstrecka och kan varva kanoninsatser med värsta floppmatcherna. En mycket bra målvakt på allsvensk nivå.

Sen har vi även 12 backar på kontrakt, 9 stycken seniorer + guldklimpen Berglund som kommer att få chansen till plats i a-laget. Ni borde kunna låna in Anton Öhman som är en otroligt spelskicklig PP back med högerfattning. Lite vek i defensiven med bättre offensivt än Jesper Lindgren.
Kommentera

Sv: Silly Season
Carl Lejonkräk: Ja annars skulle man väl inte värva en ersättare?

Olsson verkar ju åkt på nå rejälare också tyvärr.
Surt för han. Kan vara en karriärvändare att få en sån skada nu.
Kommentera

Sv: Silly Season
Eller: Först skulle Axel vara borta en vecka men kanske det är värre än så då?
Kommentera

Sv: Silly Season
Carl Lejonkräk: jag har tolkat det som att på grund av skadan på Axel Eidstedt så sökte de en ersättare till honom. Vet dock inte hur allvarligt skadad AE är.
Kommentera

Sv: Silly Season
jeensen: Alla varningsklockor borde ringa när det gäller Louma, han är ju precis vad ni inte behöver. I detta fall kan dock try-out kontraktet vara Modos chans att sätta stopp innan det är för sent.
Kommentera

Sv: Silly Season
Carl Lejonkräk: Jag skulle vilja se den klubb i allsvenskan som har i princip alla upptänkliga spelare scoutade. Modo kan definitivt bli mycket bättre på det, men att förvänta sig att ha alla spelare som eventuellt kan bli möjliga nästa säsong scoutade är givetvis helt befängt.

Även om man har en Slovak scoutad exempelvis är det väldigt svårt att veta precis hur denne ska prestera i en helt annan liga.

Kort sagt tycker jag att du som vanligt mest uttalar dig för att provocera.
Kommentera

Sv: Silly Season
Amitiel: "tar mer än gärna tryout kontrakt över att sitta fast med en spelare resten av säsongen som visar sig att inte platsa."
Absolut om alternativet är som du säger spelare som inte platsar. Själv ser jag en risk i try-out och speciellt då under försäsongen och det är att de tar i extra under try-out perioden då resten av laget glider runt på en grilla.
Visst kanske try-out spelare är en hit ibland men det blir onödigt mycket förändringar i laget och så tycker jag att det är bättre att göra sitt jobb med scoutingen så att man vet vad man värvar.
Kommentera

Sv: Silly Season
Amitiel: haha. Coolt. Blir Byron fortfarande äldst i laget i så fall?
Är i alla fall skönt att de noterat att det finns problem i defensiven.
Kommentera

Sv: Silly Season
S-vikaren: Instämmer helt och hållet, hoppas att Svarten inte tappar chansen till en hyfsad målvakt.
Kommentera

Sv: Silly Season
leo: Markus Olsson är skadad en tid framöver. Bra läge att ha Hanses på try-out. Han är nog ganska desperat att sajna kontrakt. Det är minst sagt ett taskig läge för honom just nu. Han vill spela.
Kommentera

Sv: Silly Season
Hanses skulle vara en fantastisk värvning. Hoppas på Anders Eriksson som inte fick kontrakt av Färjestad också, men i vilket fall så är bara köra nu
Kommentera

Sv: Silly Season
Laken: molinder och westins var upptagna så... Vi kan inte bara fylla på underifrån även om vi kommer att ha riktigt många unga från juniorverksamheten i laget.
Kommentera

Sv: Silly Season
Amitiel: Ingen vettig person kan säga att en tryout på Mikko Luoma kan vara dålig.

Får han feeling och vilja blir det succé. får han inte är det bara be han om en fin fortsättning.
Kommentera

Sv: Silly Season
Carl Lejonkräk:

Imponerande att du kan hitta något negativt till tryout kontrakt, tar mer än gärna tryout kontrakt över att sitta fast med en spelare resten av säsongen som visar sig att inte platsa.
Kommentera

Sv: Silly Season
Laken: "Grannens-grabbs-farsas-finska-barndomskompis"
Intressant att se hur det går på onsdag.
Kommentera

Sv: Silly Season
Laken:
Ja, alla kan ju inte vara lika bra som Timrå på att fylla laget med egna spelare.
Kommentera

Sv: Silly Season
Mikko Louma ännu en "grannens grabb"...
Kommentera

Sv: Silly Season
jeensen: Upptaktsträffen* ;)
Kommentera

Sv: Silly Season
i64.tinypic.com/23ued6p.jpg

Kanske inte så intressant men tog en bild på Mikes tips under upptacktsträffen.
Kommentera

« · 1760818 · »