1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480177 inlägg · 4078 ämnen

Silly Season

« · 1926485 · » Till forumet


Sv: Silly Season
J F K:
Sådana listor är roliga men det vore roligare om journalisten kollat upp lite extra. Tror exv inte att spelare som faktiskt vill bort skulle ha nåt emot att komma med.
Kommentera

Sv: Silly Season
Gavelo: Självklart är det svårt för oss som inte vet alla parametrar att uttala oss, men det är väl ändå en spelare som får speltid hyggligt regelbundet. Det är inte så att han är fullständigt utanför laget.
Kommentera

Sv: Silly Season
J F K: Det borde ju rimligtvis vara efter dialog med tränarna som man tar ett beslut, om tränarna har en bra dialog där man tror på honom men att han måste jobba upp vissa delar först så tror jag absolut att man stannar och kämpar, det hade jag iaf gjort.
Kommentera

Sv: Silly Season
hanzon: Har svårt att se att han inte skulle bita ihop och kämpa sig till en plats i FBK. Det är hans första år i SHL och då tycker jag inte man bara ska gå ned till allsvenskan vid första motgång...
Kommentera

Sv: Silly Season
Assar_L: Isåfall borde Modo kolla in Axel Ottosson.
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov: Det verkar som om Adam gissar vilt.
Kommentera

Sv: Silly Season
Assar_L:
Har Adam gjort en kontroll av om de är tillgängliga för de allsvenska lagen. Westerholm har jag exv lite svårt att se att han skulle ta klivet ner.

Men i övrigt så är det några intressanta lirare där.
Kommentera

Sv: Silly Season
Adam listar SHL-spelare som Allsvenska lag borde hugga på:

Målvakter:
Tomi Karhunen Brynäs
Isak Wallin Mora

Backar:
Oskar Drugge Timrå
Karl Johansson Växjö
Lukas Pilö Örebro

Forwards:
Manuel Ågren Djurgården
Ponthus Westerholm Frölunda
*Lucas Raymond Frölunda (möjligt lån)
Noel Gunler Luleå
Edwin Hedberg Skellefteå

Centrar (/Forwards)
Axel Ottosson Färjestad
Johan Johnsson HV71
Martin Janohls Malmö
Filip Karlsson Linköping
Erik Andersson Rögle
Kommentera

Sv: Silly Season
Monno: kan vara, de fick ju barn nyligen tror de har två tidigare så han har säkert tagit pappaledigt ;)
Kommentera

Sv: Silly Season
Robin Ztorken L: Visar ju faktiskt på bra karaktär att han kör på än fast han mer eller mindre bara fått träna hela säsongen.

Eller så tycker han det är smidigt att få (säkert rätt bra) betalt utan att behöva resa. ;)
Kommentera

Sv: Silly Season
Nucky: Ja det känns bara skönt att Hanses är av lönebudget för kommande år.

Går nog hitta bättre målvakt i div 1 för 1/4 av priset
Kommentera

Sv: Silly Season
Heyerdal: Dessutom tycker jag att Tobbe Ericsson bör få mer speltid om han kan prestera som mot Oskarshamn.
Gjorde en bra insats där, så mer istid till honom ett tag framöver!
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov:Hedberg gick för fullt på träningen idag så tveksamt om de tar in någon
Kommentera

Sv: Silly Season
Smurfen:
Stämmer nog fö...
Kommentera

Sv: Silly Season
Smurfen:
Tvärtom en möjlighet en för dig att luska lite, återkom med info😉😁....
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov: Nästan säker på att han är född å uppvuxen där i Östersund / Frösön.
Min andra hälfts kusin som bor på Frösön är kompis med farsan hans.

Blev lite krångligt kanske 😂😂
Kommentera

Sv: Silly Season
Smurfen:
Ja lirat där
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov: Östersunds kille va ?!
Kommentera

Sv: Silly Season
Trilske:
Bra facit för EM. Apropå skador Aronsson borta, tror ni vi plockar en ny back? Tror vi kommer gå efter Karl J i Växjö. En Hellkvistpolare som får begränsat med speltid där.
Kommentera

Sv: Silly Season
"Kan meddela ett riktigt tungt besked för Malmö Redhawks, och inte minst Emil Molin. Säsongen är över. Det blir operation i knäet, och han är tillbaka nästa säsong."

Twittrar @MrMadhawk

Ådrog sig väl en knäskada på första isträningen men verkar inte ha blivit riktigt bra. 4+1 på 9 matcher hann EM mäkta med, hade nog blivit hans genombrottsår om han fått vara skadefri.
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov: Jag fattar inte att han inte bara tar en sprayburk och sprayar hjälmen svart eller nåt. Att köra med ett AIK emblem när han lirar i Modo är ju helt tokigt anser jag.
Kommentera

Sv: Silly Season
Nucky:
Ja det tror jag men vilan och att sitta vid sidan kan nog göra Hanses riktigt gott oxå, minns i våras när han låg uppåt 93-94 efter sin skada så förhoppningsvis kan det bli kamp om målvaktsplatsen.
Kommentera

Sv: Silly Season
J F K: Tror förresten att Hanses gjort sitt i Modo efter denna säsong.
Han lär sitta på en av de bästa lönerna i HA, men motsvarar det tyvärr inte.
När han är bra är han riktigt bra, men känns som det blir längre och längre mellan dom matcherna.
Kommentera

Sv: Silly Season
J F K:
Det som gör Linus extra intressant är hans karriärväg, div 2 så sent som för 4 år sedan. Drar till USA vid som års ålder för att hålla igång karriären antar jag. Ingen tv-puck, ingenJ20 superelit känslan är att man inte får så mkt gratis då.
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov: I dagsläget kanske AIK ångrar lite att man skickade just Linus. Nu är det bara sex matcher, men skillnaden mot Hanses är rätt betydande i dagsläget.
Kommentera

Sv: Silly Season
hanzon:
Jepp 3 år på momangen....
Kommentera

Sv: Silly Season
Förläng med Linus Lundin NU!
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov:

Ja i mitt förslag nedan tänkta jag faktiskt skicka in KJ istället för JE i första. Dom (KJ och PK)hade fin kemi förra året, och KJ skulle inte kunna klaga på att han inte får chansen. Hade blivit lite make it or break it för honom då.

Samtidigt tycker jag det är fel signal att peta JE eller Hagelin nu som tagit sina petningar på rätt sätt och steppat upp lite. Så föredrar nog att börja med KJ på bänken och ifall någon av dessa två faller tillbaka i gamla synder så går KJ in och man kan kasta om i kedjorna ifall det är Hagelin som bänkas så KJ tar JE:s plats i första.
Kommentera

Sv: Silly Season
Rytter:
Åhströms plats lär bli ledig. Skulle gärna se Karla -JJ - KJ och Johan E-Jellvert - VÖ. Johan E kan kan kanske växa in i det.
Kommentera

Sv: Silly Season
Ser ut som Wahlgren får chansen från start idag. Undra vem som får sitta istället och i vilken kedja han går in.

Hoppas nu att Wahlgren gör en kanonmatch, unnar verkligen honom ett genombrott på seniornivå.
Kommentera

Sv: Silly Season
Funderade på detta med spelarna som just nu är utanför truppen.

Tobias Eriksson - Han är nog längst ifrån, känns inte som han passar in i Björns filosofi, och bästa vore ifall han vill lämna för annan klubb så vi får lös pengar. Går nog bara in vid skador.

Wahlgren/Jakobsson - Förstår att dessa har stått utanför bitvis. Wahlgren kom inte igång riktigt efter skadan. Jakobsson har farten men inte så mycket mer, han vågar liksom inte utmana och ge sig in i skiten där man gör poäng. Önskar dock att bägge lyckas då det är bra ifall vi lyckas behålla våra spelare med knytning till klubben och utvecklar dessa.

Karlström - Är ganska begränsad spelare rent tekniskt, men lever på sin fart och energi. Är en spelare som gör jobbet och krigar på. Vill gärna se att han blir kvar då han kan bli en nyttig spelare för oss i 3-4 kedjan. Förstår att Björn gillar honom.

Kollar då vilka på som ligger närmast att bli petade.

JE, Hagelin, Elvenes har alla varit extra och petade till och från. Tycker dock att JE har tagit detta rätt och kanske har han varit vår bästa forward totalt över senaste matcherna (iof är ju inte konkurrensen mördande). Hagelin kom in tidigt senast med bra energi och skapade och gjorde mål, känns fel att peta honom efter detta inhopp. Så närmast av dessa är Elvenes tycker jag, var väldigt förväntansfull på denna värvning men han har inte kommit igång, det är en skicklig spelare som säkert kan bli nyttig men just nu kan han ersättas.

Av juniorerna är det väl Åström som ligger närmast att få flytta på sig, han har inte gjort bort sig utan snarare visat upp många bra sidor men behöver tid att komma in i senior hockeyn. OP ska man inte röra, detta är en spelare som inte fått utdelning men oj så nyttig han är med sin fart och fysiska spel, är dessutom en av de som lyckas stressa motståndarna rejält i BP.

Så skulle jag få testa sätta kedjorna för denna match skulle jag formera laget följande.

Karla - JJ - JE
Går denna tungt efter första så ge jakobsson chansen med Karla och JJ, låt han dra upp farten och se ifall han kan få samma kemi med Karla som förra året.

Hagelin - Jellvert - Wahlgren
Eventuellt kan Wahlgren centra och Jellvert på kanten istället.

OP - Öhman - Wernblom
Öhman har en formtopp, ersätter Åström i denna kedja.

300kg
Kommentarer överflödiga

Extra: Jakobsson
Går in på Hagelins plats ifall han inte visar upp samma energi som senast, eller i första med Karla.

Utanför: Elvenes, Karlström, Åström (tillbaka till J20)
Kommentera

Sv: Silly Season
Heyerdal:

Tror du han är nöjd med att bara hoppa in i PP? Är vi nöjda med en spelare som inte spelar samma spel som övriga laget i 5 mot 5 och troligen kommer få problem i dessa situationer? Ska vi värva en spelare så ska denna bidra till hela laget och kunna kastas in i alla situationer vid behov. Att han skulle förstärka PP är det nog ingen tvekan om, men från det till att faktiskt värva honom är steget långt, det behövs mer egenskaper för att vi ska värva och förstärka.

För mig är inte Conny denna spelare som gör laget bättre. Gillar verkligen Conny sedans hans sjuka straff (var det mot Leksand?), men hans tid att återvända till Modo har gått ut, det fanns små chanser tidigare men när det inte blev av så är det bara att inse att både Modo och Conny missade chansen för att se vad detta kunnat blivit.
Kommentera

Sv: Silly Season
Rytter: tror de flesta här tänker att Conny skulle förstärka vårt pp inte så mycket annat o inte ändra spelsystem i övrigt, sen kan väl ingen påstå att vårt tempo i pp är särskilt högt för närvarande, jag tror han utan tvekan skulle förstärka pp
Kommentera

Sv: Silly Season
Jo Connys tid är förmodligen över.
Kommentera

Sv: Silly Season
Axle San:

Om man har en tränare som vill spela ett visst spelsystem varför då ta in en spelare som inte har några egenskaper för att lyckas med detta system?

Är inte detta ganska idiotiskt?

Conny skulle säkert göra sina pp poäng, men ska vi spela med hög fart och press är inte Conny rätt värvning.

Tar vi in honom kan vi ju byta spelsystem också, vilket vore synd för jag tror björn kan bygga upp nått intressant över tid.

Känns som det säger lite om desperationen hos några fans om man önskar att ta in conny.
Kommentera

Sv: Silly Season
Modoiten24: Jag vill absolut se Conny i Modo, sen om han skulle flippa eller floppa vet jag inte.0
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov: Absolut! ta in foppa oxå då har vi 2st som vill och kan vinna, och inte kommer ha sämre statistik än våra forwards idag. Ursäktar Connys statuppgifter har 0,97 i HA
Kommentera

Sv: Silly Season
Modoiten24:
Varför ej Forsberg, hans poängsnitt i NHL går ju heller inte att snacka bort....
Kommentera

Sv: Silly Season
Modoiten24: Bullshit eller så tror vi att det finns bättre sätt att spendera pengar.
Kommentera

Sv: Silly Season
Axle San: Jo jag ser ju att ni som inte vill se Conny i Modo egentligen håller på andra lag. Alternativt gillar att förlora!? Det går inte att prata bort Connys poängsnitt ca 1p per match i HA. Alla lag han klivit in i HA har blivit bättre
Kommentera

Sv: Silly Season
J F K: Märkligt argument.
Kommentera

Sv: Silly Season
Axle San: ja, för då saknar vår sportchef rätt mycket analytisk förmåga.
Kommentera

Sv: Silly Season
J F K: ”Värvar vi Conny så slutar jag heja på Modo tills man byter ut sportchefen”

Oavsett utfall?
Kommentera

Sv: Silly Season
atomragnar:
Hur tänker du när du benämner spelarna som ett clowngäng?
Kommentera

Sv: Silly Season
hockey_21: Ställa honom brevid Toby skulle vara nått.
Kommentera

Sv: Silly Season
J F K: Conny skulle vara perfekt härförare för detta clowngäng.
Kommentera

Sv: Silly Season
Gavelo:
Ja d stämmer
Kommentera

Sv: Silly Season
J F K: Precis!!
Sen kan man ju inte värva en spelare endast för att spela PP, då skulle jag hellre se om man inte kunde få låna in Manuel ågren när han tillfrisknar, en lika bra spelare i PP som Conny fast mycket mer komplett som hockeyspelare!

Visst var det lån av 2 utespelare och 1 målvakt per säsong som nya regelverket säger?
Kommentera

Sv: Silly Season
Modoiten24: Värvar vi Conny så slutar jag heja på Modo tills man byter ut sportchefen. Conny skulle tillföra i PP, men hinner inte alls med i det spel vi vill spela. Jag tycker att vi redan idag har för många långsamma spelare och vill verkligen inte ta in en som skulle dra ned tempo ännu mer.
Kommentera

Sv: Silly Season
Kan detta vara något?
www.eliteprospects.com/player/37973/charlie-dodero
Bröt kontraktet med Tingsryd idag och han såg riktigt vass ut mot MoDo igår
Kommentera

« · 1926485 · »