1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474709 inlägg · 4078 ämnen

Silly Season

« · 1943960 · » Till forumet


Sv: Silly Season
modomille: Men, om en målvakt har 89% och en 94% så skulle jag drista mig till att säga att det inte bara är tur...
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov: Connor Mcdavid skulle alltså passa perfekt menar du?
Jag tror han skulle funka helt ok.
Men skulle ju nte förvåna mig om han också skulle hamna i Modo svackan...
Kommentera

Sv: Silly Season
J F K:
Till nästa säsong kommer söka spelare som kan hantera hög fart, tolkar det som att man inte enbart söker snabbskrinnare utan att de även skall kunna passa, skjuta med bibehållen hastighet.
Kommentera

Sv: Silly Season
J F K: Räddningsprocent säger inte allt sen så kan även en dålig målvakt ha en bra "streak"
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov: Det finns dessutom gott om exempel på målvakter som blommat ut sent. Lundin har inte alls varit lika vass på slutet, men under tio matcher hade han en fantastisk räddningsprocent. Han måste helt enkelt ha en del potential helt enkelt.
Kommentera

Sv: Silly Season
J F K:
Tycker det är lite för tidigt att avgöra vilken klass Lundin har, hans procent ligger på 91,9 och han har på det haft en liten svacka. På allsvensk nivå en fullt duglig målvakt. Med en viss uppsida.

Skall jag gå på vad ögat ser, då är känslan att Hanses släpper in fler billiga mål än Lundin men vet inte om det är så.

Hanses tycker jag kastar bort sin potential, känslan är att han är den målvakt med sämst fysik av våra målvakter från u16 till a-laget. Men som sagt när han väl får till det är han riktigt bra.
Kommentera

Sv: Silly Season
modomille: Håller med
Kommentera

Sv: Silly Season
Rytter: Tycker att Hanses håller en högre nivå när han spelar som bäst, är bara att jämföra deras karriärer emellan så ser man det. Lundin är mer jämn men han är en sämre målvakt än vad Hanses är. Jag ser Lundin mer som en stabil andrakeeper. Om Hanses bara kunde spela jämnare så tror jag att han skulle kunna ta oss upp.
Kommentera

Sv: Silly Season
J F K:

Det som är intressant är ju att bägge känns som de har en hög nivå när de spelar på topp. Iaf Lundin har ju visat att han kan spika igen och göra riktigt bra matcher.

Iof har Wallin det tungt i Mora och långt från SHL så kanske han skulle kunna vara vår första keeper med någon av Lundin/Dackell bakom sig.
Kommentera

Sv: Silly Season
Gusse: Lundin hade över 94% i räddningsprocent efter tio matcher. Skulle det inte räcka menar du (tio matcher kan mycket väl räcka)????
Jag tror att båda kan ta oss till SHL, men visst är de lite ojämna (eller så är Lundin lite ur form för tillfället). Saken är den att det gör inte så mycket att de är ojämna så länge de presterar de ändå relativt få matcher som krävs för att gå upp. De är givetvis inte de första jag skulle plocka om jag hade att välja på alla allsvenska målvakter, men båda kan göra oerhört bra matcher mellan varven.
Kommentera

Sv: Silly Season
hanzon:
Jag tolka Sundlöv som att en del av de yngre fått kontraktsförslag.
Kommentera

Sv: Silly Season
Rytter: Dackell , Lundin är INTE ett målvaktspar som tar oss till SHL. Lundin gärna som andra målis. Lämnar Hanses så behöver vi en bra förstamålvakt. Målvakt och första center måste vara första prio nästa år.
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov: Blir det ett kontrakt även med Mattias Norlinder?, vilket jag hoppas på.
Kommentera

Sv: Silly Season
7r1l5k3: Isak är nu tredjemålvakten i Mora , nu utlånad till Malmö o tidigare även Fbk , tror inte han har fått stå nån match utan bara backup för skadade
Kommentera

Sv: Silly Season
LP blev det som förlängde.

Så roligt med en stor del av egna spelare som vi får se utvecklas, tar dessa spelare kliv samtidigt som vi träffar rätt med spetsen så ska vi verkligen utmana i toppen.

Känns som vi har rätt tränare för våra juniorer också.

Vill gärna se att Werner, OP, Karlström, Norlinder, LP, Berglund, Hedberg, ev Walfridsson ingå i nästa års trupp.

Troligen en billigare lösning samtidigt som utveckligen kan vara enorm på dessa en säsong till en annan.
Kommentera

Sv: Silly Season
Rytter:
Linus Pettersson är klar för denna o nästa säsong
Kommentera

Sv: Silly Season
Monno:

Dackell till modo och Jägbring till övik för att få seniorhockey. Där har vi det löst och han får stå på tillväxt i div 1 i en säsong.

Modo borde utnyttja det faktum att man kan erbjuda div 1 matchning för juniorerna ännu mer som en del i utvecklingsplanerna för spelare. Tror det skulle göra steget till a-laget ännu mindre.
Kommentera


Sv: Silly Season
Nucky: Hoppas vi får chans att lira lite "viktiga matcher" med Hanses då, innan (läs om) han lämnar. Har ju varit lite sparsmakat på den fronten. Men som det sett ut i år känns det varken bu eller bä, men knappast helt lätt att hitta en värdig ersättare sett till kapacitet.

Isak Wallin hade man ju gärna sett i år, men han var väl bara på lån från Mora ifjol. Tyvärr kom han in lite fel i fjol när Hanses blev skadad. Blev lite för många matcher i rad.
Kommentera

Sv: Silly Season
Nucky: Jag tror han steppat upp för att han lagt rättegången och allt det där bakom sig.
Har han någon form av moral och sans i kroppen har det nog påverkat honom en hel del.

Lundin har ju tyvärr gått ned sig en aning på slutet. Men som sagt finns ju en anledning att dessa killar är i HA. Någon som tror att Ersson spelar i HA nästa år t.ex?

Dackell är man nog sugen på. Frågan där är väl vart Jägbring befinner sig nästa år. Om J20 är rätt nivå ännu ett år för honom eller om han ska börjas matcha in i A-laget.

För övrigt konstigt att juniormålvakter nästan aldrig matchas in nån match medans dom spelar i J laget om det inte blir skada på någon ordinarie?
Utan verkar vara att isf spelar man J hockey eller så går man direkt till att vara backup i A-laget.
Kommentera

Sv: Silly Season
Nucky: Dackell kan vara en att satsa på
Kommentera

Sv: Silly Season
Harry Luras: På tal om målvakter, Hanses är med all säkerhet inte med nästa år med tanke på vad som hände i vintras, samt att han flirtat rätt friskt med Leksandsfansen.(har han visserligen alltid gjort)
Tror han steppat upp och höjt sitt spel senaste tiden enbart för att få ett bättre avtal med sin nästa klubb(Leksand)
Kommer dock sakna honom, han är sjukt ojämn MEN han har förmågan att höja sig när de viktiga matcherna kommer. Tycker han haft de tendenserna under alla år i Modo. Vetefan om jag kan säga samma om Lundin, mest pga att jag sett honom för lite. Oavsett kommer vi behöva en till målvakt som är MINST lika bra som Lundin, gärna ännu bättre såklart.
Tror nästa år och året efter det som vi på allvar kommer utmana om en kvalplats.
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov: Någon Junior torde det vara eller Linus Lundin kanske
Kommentera

Sv: Silly Season
Smurfen:
Norlinder
Kommentera

Sv: Silly Season
Sundlöv har en kontraktsförlägning på Modochannel idag kl 15.00 !

Vem tro ???
Kommentera

Sv: Silly Season
Dags för en Krizanvärvning igen till nästa år tycker jag😉
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov: Nu är det ju lite enklare då typ valfri NA spelare är bättre än inhemska spelarna, men ändå går det inte att förneka att Björn Edlund är en hejare på hitta spelare till damlaget.
Hur arbetar han med scouting etc? Gör han något bättre än herrlaget eller vad är skillnaden?
Kan faktiskt tycka att Modo bör kolla upp den saken lite.
Kommentera

Sv: Silly Season
SKiLMY:
Man kanske kan utvärdera rollen lite, vad innehåller och vad behöver vi. Kan vi få in Scoutning i rollen och isf hur mkt. Kan J16-J20 gå utanför sportchefens ansvar? Osv

Om det skall vara lokal förmåga så skulle det vara kul attsde vad Anders Eriksen skulle kunna göra, killen har trots allt jobbat med U landslagen på förbundet i ett antal år och har säkert koll på en del spelare. Av de som varit gäster hos Modo Channel så gillar jag att lyssna på Wågström.

Han som är sportchef i Vimmerby verkar ha gjort det rätt bra med dem de senaste säsongerna han kanske kan uträtta nåt med Modo.

Vill iaf inte ha någon som misslyckats i SHL.
Kommentera

Sv: Silly Season
Nucky: Kanske kommer efter säsongens deadline.
Kommentera

Sv: Silly Season
SKiLMY: Väldigt gärna något nytt och spännande, men kan tyvärr inte ge något mer detaljerat än så🤣

Lite märkligt dock att det inte dykt upp ett enda rykte om nu Sundlöv är klar för Brynäs till nästa säsong
Kommentera

Sv: Silly Season
Gällande sportchefsrollen, vad finns det för filurer som sugna på att ta jobbet uppe i Örnsköldsvik? Vad har ni för önskemål?
Kommentera

Sv: Silly Season
Axle San:
Min känsla är att han nog går, och då kommer vi till en av Sundlövs andra fördelar. (I samband med att ryktet dök så nämnde han att han tyckte kvällarna bitvis kändes ensamma.) Jag utgår ifrån att han kommer sköta det hela rätt snyggt, dvs meddela i god tid. Kanske Modo redan har klart med en ny ersättare som med Sundlöv jobbar på nästa års trupp med Hellkvist.
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov: Hur är er känsla angående Sundlöv, är han klar för Brynäs? Det surras mycket i Brynäsboken om att han är klar men är det verkligen så? Ni borde väl i så fall få chansen att rekrytera en ny till nästa säsongs lagbygge. Jag är skeptisk
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov:
Sundlöv använder det fina ordet ”vårda vår ekonomi”. Gillar den delen av hans ledarskap.
Kommentera

Sv: Silly Season
SKiLMY:
Inte hittat någon som kan gå in som 1-2 center, av det man erbjudits har man ansett att det man har egna led är bättre/lika bra.
Kommentera

Sv: Silly Season
SKiLMY:
Inte hittat någon som kan gå in som 1-2 center, av det man erbjudits har man ansett att det man har egna led är bättre/lika bra.
Kommentera


Sv: Silly Season
Tarasov:
Apropå scouting, det finns tydligen livesändningar på ettan. Nu är det kanske lite mer komplicerat än så med scouting men man verkar iaf ha möjlighet se div 1, bättre än inget.
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov:
Jesper J kan bli knepig att lösa lönemässigt.
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov:
Sillyspaning, lånet till Oskarshamn avbryts. Gissar att han har klart med en annan allsvensk klubb till nästa säsong. Frågan är vilken? Löven iom att Kenta skall dit, eller Modo där hans gamla tränare huserar.

Graz var fö där Lundin vart utlånad.
Kommentera

Sv: Silly Season
dempa:
Jag har som det gm-geni jag är föreslagit honom!
Kommentera

Sv: Silly Season
7r1l5k3: apropå vad? eller har ni pratat om han här tidigare?
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov: David Bernhardt lämnar Djurgården. Klar för Växjö.
Kommentera

Sv: Silly Season
Ogie Ogilthorpe:
Skulle så klart hellre se Bengtsson från Rögle om han nu blir tillgänglig.
Kommentera

Sv: Silly Season
Ogie Ogilthorpe:
Det flesta som deltar i JVM brukar vara goda för 20-25p på 50 matche minst. I Linus fall se jag att vi mkt väl kan få en center som snittar mer än 0,8p match vilket skulle vara oerhört värdefullt. Hur vi än vrider och vänder på det så har Wahlgren fått 11 min fördelat på 19 matcher och gjort 2p vilket är sådär. Tror faktiskt Lindström skulle kunna bli succé.

Att bara värva spets och ha juniorer i 4 kedjan kan lätt sluta med div 1 kval, såvida inte juniorer är material för 1:a rundan i draften. Ibland måste man plocka lite arbetare som kanske inte bidrar med så mkt poäng men är ändå gedigna över planen exv hagelin, 11näs har visserligen inte producerat som förväntat men är ingen katastrof när han är på planen.
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov: Vad skulle han tillföra som inte Wahlgren gör?

Förstår inte vurmandet att ta in andras talanger. Ta t.ex. elvenes. Värdelös värvning. Antingen värvar vi spets, defensivt eller offensivt, eller så kan vi spela de juniorer som är med i truppen. Punkt.
Kommentera

Sv: Silly Season
Tarasov: Han känns som en stor chansning, då han aldrig producerat nåt vidare som senior ännu.
Kommentera

Sv: Silly Season
Axle San:
Tack! Tur jag var på plats mot Pantern fick tillbaka hoppet om avancemang😁. Såg att Saik tar in Tim S. Kanske är Linus Lindström ledig då, i JVM tycker han visat potential men produktion i SHL har vari skral. Men Sundlöv blickar gärna mot SHL och det som blir över där så kanske Linus kommer till Modo då man söker en center.
Kommentera

Sv: Silly Season
God fortsättning Modoiter, det vore kul om ni kunde ta steget upp i år. Örebros plats i SHL får ni gärna ta för min del.
Kommentera

Sv: Silly Season
J F K: Tack detsamma och god fortsättning👍👍👍
Kommentera

« · 1943960 · »