1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479916 inlägg · 4078 ämnen

Slaget om Västernorrland 2008

1002278 · » Till forumet


Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Poffa:

Du borde ha räknat ut svaret på frågan åt honom också, du kan inte bara anta att han kan räkna ut vad 7600 minus 851 minus 349 är. Han är ju Timråit.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Lumber Jack: Det var ett litet försynt försök av Mats att fråga om han blir ensam TIKare i Swedbank Arena på torsdag.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Poffa:
Tack.
tycker det är lite lustigt faktiskt att det inte är mer
tryck efter biljetter varken hos er eller oss,var bombsäker
att de skulle bli slutsålt relativtsnabbt.
Nåja,torsdag skall jag kika in erat skrytbygge iaf ;-)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
TIKbiff: Prova att klicka på Biljetter -> biljettinfo.
Kommentera


Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Wayne Gresky:
En seriös fråga,hur många biljetter har ni sålt till torsdagsmatchen?
hittar inte det på eran hemsida.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Bergius: Med slutspelshockey och länsderby ska tilläggas.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
knaskamilla: Det är inte så mycket att dividera om. Visst ska det bli spännande?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Trazan: Shinza verkar inte vara inloggad för tillfället, det måste vara honom du syftar på...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Vart e dom söta MODOiterna i den gråa volvon på Scaniarinkens parkering i torsdags? Ni dansa så vackert i bilen o hade problem med solskyddet
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Bergius:

Vadå, tror du inte att de som inte åker har anledningar till att inte åka?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
betalar trumman inträde och medlemsskap i sk?

Sen ska man itne underskatta nyhetensbehag i timrå, som lett till att stödet i timrå sjunkit och sjunkit. Så ska bli kul att se hur många galna fanatiska fans som hittar till sundsvalls hamn 2015 om ni klängt er fast vid elitseriekostymen till dess.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Wayne Gresky: Haha, nejdå, men det verkar ju på vissa håll som att man inte är en riktig supporter om man inte kan redogöra för hur utsikten är från ståplatsen för bortasupportrar i varenda ishall i Europa.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Poffa: Nej jag tycker heller inte att det är så mycket att dividera om. Jag tycker bara det är löjligt att vissa ska hitta på anledningar till varför ni inte åker med så mycket folk.

Du är säkert en jättebra supporter :)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Poffa:

Man får ju ändå förstå de som leker martyrer och påstår att de är bättre supporters för att de har ståplats, så jävla obekvämt som det är jämfört med att sitta. (Undrar om inte en del av anledningen till att jag haft mindre besvär med ryggen på senare år än jag hade i gymnasiet är att den slipper genomlida ståplats på hockey nuförtiden.)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Paddan; Syftar du på 22026 inlägg? :)

(Ska det ju vara...men en annan verkar ju göra vad som helst för att komma ikapp!)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Wayne Gresky: Nej, verkligen inte.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Poffa: Syftar du på 22026 inlägg? :)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Paddan:

Det är väl ingen i Timrå som skriker sönder sin röst, de har ju en trumma som överröstar allt ändå.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Bergius: Ja, ni är bättre på att åka på bortaresor. Ja, ni har bättre klack. Ja, ni är fler i klacken. Tänk att detta är så mycket att dividera om.

Jag anser mig dock inte vara en sämre supporter för att jag inte åker på bortaresor. Jag anser mig heller inte vara en sämre supporter för att jag har sittplats i Swedbank, istället för att stå där bland klacken och skrika mig hes (det gör jag så bra från sittplats).
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Finns det någon slags regel som säger att man inte får vara fanatisk supporter om man inte åker på femtielva bortamatcher per säsong och inte skriker sönder sin röst på matcherna?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Lycka till mot TIK jag tror ni tar det

H/Besviken SSKare
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Bergius:

Det är möjligt att det finns mer fanatiska supporters i Sundsvall än här uppe. Får se om ni säljer ut arenan imorgon nu då.

Jag håller för övrigt med dig - att vinna SM-guld är större än att ha många fanatiska supporters.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
And so it begins...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Wayne Gresky: Och att skylla ifrån sig på att vi inte har några jobb är ju bara ännu fjantigare. Säger som nedstående, ni som har jobb ni borde ju råd och inte vi?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
knaskamilla: Jobb eller inte. Det är ingen hemlighet att Timrå har mer fanatiska supportrar.

Men ni vann ju guld förra året ändå.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Wayne Gresky: Men ni som alla jobbar däruppe borde väl ha råd med alla resor? :O och matchen slutar typ halv 10 på kvällen ni är hemma innan tolv med bussen. fast ni måste kanske ha eran långa skönhets sömn och kan inte offra lite tid för att se erat lag ^^
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Skarin:

Jag tror du har fel. På den tiden jag åkte på organiserade supporterresor ställde vi i alla fall aldrig in några, såvitt jag kan minnas.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
nectis:

Timråsupporters i allmänhet kanske i mindre utsträckning har jobb att gå till. =D
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Wayne Gresky: Bullshit. Ni har alltid varit dåliga på det här med bortaresor, att följa sitt lag live från läktaren.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Wayne Gresky: bäst ni inte satsar på dom resorna, för dom blir inte av. Om ni inte konverterar till Timråsupportar vill säga ^^
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Resor i fokus:

To 13/3 19.30

Kvart 2
MoDo - Timrå

50 kr + inträde (återkommer med pris under måndagen)

Antal anmälda: 57(150)

Vi har redan fått ihop 57 stycken, och den matchen är inte förns på Torsdag. Men vem vet, det kanske är mindre jobb då?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
sevve:

Det kommer säkert minst 55 MoDoiter, ska du se. På lördag blir det garanterat ännu fler, när folk har större möjligheter att åka ner. Matchen börjar ju dessutom 19.30, kanske inte är alla som klarar av att åka ner och komma hem sent om de ska upp och jobba dagen efter.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Wayne Gresky: Tydligen så har ni redan sopat bort oss och tagit er till semifinal. ^^
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
the_dude: Med tanke på att ni har över 1000 biljetter osålda så skulle jag hålla en ganska låg profil om jag var du. Du får tänka på att matchen går sent och att folk faktiskt har arbeten att gå till Övik. Det kanske är lätt att glömma bort att det finns folk som har jobb när man kommer från Timrå? Sen sparar ju sig folk till semifinal och final också. Det är då resorna är som roligast.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Berka: Tycker det är lite pinsamt ändå ^^ Övik kan inte ens få ihop 55 personer? visst många har närmare men det är nog billigare med bussen än 30 mil i bensin pengar.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Gresky:

Don´t quit your daytime job :-D

Här kommer en historia knyckt från exellenta tidningen 7

En skolfröken börjar sitt nya jobb på en skola i Timrå. För att göra ett gott första intryck förklarar hon för klassen att hon är Timråsupporter. Hon ber eleverna räcka upp handen om dom också är Timråsupportrar. Alla utom en liten flicka räcker upp handen.

Fröken tittar förundrat på flickan och frågar:
- Lisa, varför räcker inte du upp handen?
- För att jag inte är Timråsupporter, svarar Lisa.

Fröken, fortfarande förundrad, frågar:
- Om du inte är Timråsupporter, vad är du då?
- Jag är en MoDo-supporter, och en stolt sådan, svarar Lisa leende.

Fröken kan inte tro sina öron och frågar, märkbart irriterad:
- Lisa, varför är du MoDo-supporter om jag får fråga?
- För att min mamma och min pappa är MoDo-supportrar, svara Lisa.

- Jaså, svarar fröken, nu märkbart tagen av situationen. Det är ingen anledning för dig att vara MoDo-supporter, bara för att dina föräldrar är det. Man behöver inte tycka som sina föräldrar!

Fröken hämtar andan och tillägger:
Tänk om din mamma hade varit em prostituerad alkoholist, din pappa en nerdekad knarklangare och din brorsa en biltjuv! Vad hade du varit då?

Då.... svarade Lisa. Då hade jag varit Timrå-supporter!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
the_dude: Kan ha å göra med att dom flesta åker egen kärra! Då de e mycket snabbare å billigare!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Hörru Wayne!! I morrn börjar magbesvärena! =)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
MODO Support
"NÄSTA RESA 2008-03-11
Timrå - MODO
Biljetter kvar: 30/55 st"
haha pinsamt dåligt
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Jag har gjort en:

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/ef/Citrus_lime.png
+
youtube.com/watch?v=ceh0Oin0k5U

En nervöst lagd kille från Timråååååå,
var skraj för att på matcher mot MoDo gå,
ja i kvarten ifjol han bröt ihop och blev på psyket inlagd,
det var där han la sig till med prefixet bragd,
ja ojoj så tragiskt det kan gå!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Bergius: Och vad vet du om vårt publikstöd på bortaplan?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
yaqop: Lycka till imorgon!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Bergius:

Saknar Modo publikstöd på bortaplan?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Bergius:

Känns som en kontaktannons, för jag antar att han är singel....
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
En av era förklarar varför MoDo Hockey saknar publikstöd på bortaplan. Se länk

"-Jag vägrar sätta min fot i den arenan. Matcherna mot Timrå borta ser jag på tv.

Så talar en sann Modo-supporter!"
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
70 Rodrigues: tack, men dessvärre är jag rädd för att det blir ett hundår detta..
Vårt hopp står till elitseriens sämsta tränare, challe.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
70 Rodrigues: Ni ska passa er för Leksand :)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Hoppas verkligen att ni täpper igen käften på Timrå IK och dess dryga supportrar.

Lycka till!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
NordaBoy: Såg att kusin din är med på Sundsvall Tidnings Webbtv idag och tippar slutspelet tillsammans med Timrås Robert Carlsson.
Kommentera

1002278 · »