1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474669 inlägg · 4078 ämnen

Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312

855544 · » Till forumet


Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Frisco: Finns det någon Finska Föreningen i Matfors också?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Captain Crash:

Vet du kanske hur det luktar i New Delhi också?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
bisterfinnen: ...och i Domsjö luktar det gott?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
bisterfinnen:

Föroreningen menar jag naturligtvis
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Ambroo:

Varför inte Finska Föreningen i Sörberge?
Adress: Sportvägen 86030 SÖRBERGE
Tel: 060-672750
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Ambroo:

Men är det inte långt för klubben att åka från Timrå till Gävle eller Övik för sina möten, eller luktar det så dåligt i byn att man utlokaliserat AA-mötena?

Du får nog förklara lite bättre.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
bisterfinnen: Jaså du är inte med än? Här följer ett par tips;

Örnsköldsviks finska förening
c/o Rintamäki
3243 Gärdal
890 61 ÖRNSKÖLDSVIK

Och;

Finska klubben i Gävle
Norra Nyvallsvägen 42
804 23 GÄVLE
026-19 65 70
E-mail: [email protected]
Hemsida: hem.spray.se/fkig/gsk.html
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
yaqop: Det verkar inte hjälpa ändå...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Gusse:

Illa, men helt väntat.
Kanske puck-out-Sanny hjälper oss med nåt extra powerplay för att va snäll?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Ambroo:

Vilken förening, Timrå IK?

Det är väl mer en förOrening...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Gusse: Jävla otur...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Dom sade på radion nu att Morrison INTE är med ikväll!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
bisterfinnen: Det där var stort. Har ni möte och lär er nya svenska ord nere på föreningen?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Ambroo:

Hur menar du? Du vet att du bara får smaka finnballe på fredagar...
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
bisterfinnen: Har du lite att göra i bastun?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Ett palindrom (av grekiskans palindromos = tillbakalöpande) är en text som blir likadan om man läser den baklänges. Detta förutsätter att man ignorerar mellanslag, punkter och andra skiljetecken samt om orden är versaler eller gemener.

Exempel på roliga palindrom:

Bara i Modo stör Moses sin son, Nos-Nisse, som röt "Sodomiarab".

God apa gavs galna anlag svag apa dog

Kuk

Moratös gav dem ett te med vag söt arom.

Mus rev inuits öra, sa röst i universum.

Ni talar bra latin.

Ola Salo (sångare i The Ark)

Det längsta kända palindromet på bara ett ord är saippuakivikauppias som är finska och betyder "tvålstensförsäljare".
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Knylan:

Sist jag kollade vad ett palindrom var så har jag för mig att det var något som blev samma oavsett om man läste det framifrån eller bakifrån, men kromosomrallyt i Timrå har säkert en egen, "bättre" definition?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Lumber Jack: Ja visst var det fint? Det tyckte vi också då, för 5 år sen, och det tycker förmodligen Modotifo också, nu, 2007. Orgie i kommatering.

modomartin: Vi kommer tyvärr inte styra upp två trummor i syfte att visa respekt för er. Vi har den trumma vi har, och den trumman bokstavligt talat "rallunk" (palindrom) varje takt ni försöker starta. Jag måste faktiskt påstå att jag är ganska nöjd med det resultatet.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Lumber Jack: Skäliga? Mygelmodo... Men det slog tillbaka på er.

Löven betalade vad de skulle för Pauna och fickl loss honom. Timrå fick ha Pekka och Wikberg ett år till medan FBK och Modo stod för lönen. Allt för att de senare två inte ville betala några tiotusingar till utan gick ihop för att pressa TIK.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Dream Team: Det var väl då man istället för att sälja Wikberg och Pekka valde att gör dem till ettårsfall och inte få ett öre, trots bud som var skäliga?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Wayne Gresky: Mja, det hade väl kunnat bli resultatet om det nu inte hade löst sig på det bättre sättet.

Men för att återgå till Tommy Sjödin, som väl var orsaken till att vi hamnade här från början, så fanns han med i A-laget från säsongen 1982/83 som 17-åring fram till 1985/86. Den första säsongen spelade han mest i juniorlaget då han bara står bokförd för två matcher i A-laget. Juniorerna tog för övrigt silver i J-SM det året han gjorde debut i A-laget. Allt som allt gjorde Tommy då fyra säsonger med Timrå. Han spelade 81 matcher och står noterad för 25 mål och 28 assist.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Dream Team: Vi snackar alltså öl, tetravin och slantar till härbärge?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Wayne Gresky: Våra mörka år varade väl mellan 1983 eller -84 och fram till 1985-86 nånstans (om jag nu minns rätt, jag var ju i mina yngre tonår här, och kan förstås minnas lite galet), då spelare och supportrar sprang runt centrala Timrå med bössor för att skrapa ihop pengar. Och då var det inte i syfte att köpa en Bugg eller Päronsplit i närmsta kiosk, nej, det var ren och skär överlevnad det gällde.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
knaskamilla: Nej, den är gjord av hud från 2 smarta modolider. Tyvärr fanns det inte fler så den här trumman är "one of a kind" så att säga.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Dream Team: Lättar upp stämningen inför kvällens ödesmatch. Var det under era mörka år?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
yaqop: Hehe.. den var lite kul faktiskt. Ja, det måste nog vara någon form av rekord... ;-)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Nån som läst artikeln med Tommy Sjödin i aftonbladet?

"Sjödin hockeyresa började i Timrå, där han fick göra A-lagsdebut i division 11983"

Bara Timrå som kan sjunka så lågt?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Dalan:

Jaha? Det är en ljudstark trumma ni har i alla fall. Väldigt dovt ljud. Men det har jag påpekat många gånger förr, har inte hört någon annan klack som har en liknande trumma.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
knaskamilla: Trumman låter precis så mycket som Knylan vill att den ska låta. Han kan slå lösare, och han kan slå hårdare.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Dalan:

Jo, annars vore det väl meningslöst att ha en trumma. Mitt inlägg var en kommentar till detta: "haha, varför lämna trumman hemma? Har ni så svårt att göra er hörda?".
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
gud: S å l å n g s a m t o r k a r j a g i n t e s k r i v a
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Dalan:
Du kanske ska skriva långsammare så kanske även hon förstår??
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
knaskamilla: det är meningen att den ska låta.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Dalan:

Er trumma överröstar allt, bl.a. er klack. Har ni trimmat den?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
modomartin: haha, varför lämna trumman hemma? Har ni så svårt att göra er hörda? PS! Var är det man ska gnälla för att man inte får 200 biljetter när man egentligen bara behöver 110? DS!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Knylan:
Trist bara att ni inte kunde hålla dem hela. Konfettit klarar vi oss utan, det fixar vi från våra tryckerier här i stan.

Dock så får ni fan se till att lämna trumman hemma idag. Och om du nu är så sugen på att ha något att slå på, så får ni skaffa en mindre.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Dalan:

Låt lillkillen leka med dessa filmer..Bättre det än att han ska leka med sig själv..

Knas..
Det erat tifogäng gjorde senast, Det kan man kalla riktigt gulligt..Med tanke på att det är en kvartsfinal som räknas till de mer hårda denna säsong så passade ballongerna in riktigt bra för erat lag....Pys pys pys..

Passar dock på att gratta till SM-Guldet redan nu..
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Dalan: Jag vet, morgonfikat är slut. :)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Wayne Gresky: Hahaha!!! Där var du riktigt fyndig faktiskt. Men du får sluta leka med de där filmerna nu.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Knylan: Jag råkar faktiskt ha kommit över video som visar planeringen och utdelandet av material från Timrås tifogäng inför ett konfettitifo.

www.grapheine.com/bombaytv/index.php?module=see&l=uk&code=6c899ece9f5d706c0a1f5faeaf45f271
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Knylan:

Haha, så sött. Hur tänkte ni när ni hängde ballonger i taket? (OBS., seriös fråga.)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
bisterfinnen:

Och sen när Ö-vik blir den nya storregionens residensstad och lillbrorsan kommer för att ansöka om pengar till en riktig arena. Då säger vi nej, nix, njet.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Dalan: Ur ett internationellt perspektiv så suger ni så kom ut ur tuggtobaksdimman och håll snattran! ;)
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Knylan:

Ja, vi lade ju ner pappersbruket erat, så snart sinar väl den källan också. Då får ni köra med avrivna öl-etiketter, haha!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Lumber Jack: de vet du... Nu ser du hur många ljusår före vi är egentligen, och det handlar inte om pengar heller direkt, då många av våra tifon kostar under tusenlappen.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Knylan: Julpynt. Så sött. Bjöd ni på lussebullar och saftglögg också?
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Se länk! Såhär såg det ut i tidernas begynnelse, kring 2002 nånstans. Jag ser klara likheter med det med Modoögon mätt fantastiska tifot som presterades i måndags. Fast vi hade ju läckra ballongrader i taket också, bara en sån sak.

modomartin: Vi får obegränsade mängder konfetti gratis, ni skulle nästan kunna få några säckar, som tack för eran givmildhet i samband med flaggutlåningen.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Per HApps:

När Timrå möter MoDo kan man lätt tro att det bara är ett lag på banan och precis som ni säger så är det oftast spel mot ett mål också. Ödmjukt av er.
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
scim: Jag är sååååå stolt!!!
Kommentera

Sv: Slaget om Västernorrland, del IV, 20070312
Jag antar att alla sett bilden på Mats i Timråboken...hjärtekrossande ;)
Kommentera

855544 · »