1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474681 inlägg · 4078 ämnen

Slutspelsserien

« · 1959682 · » Till forumet


Sv: Slutspelsserien
Nucky: vi ser på hockey på lite olika sätt här på forumet , laget kan spela matchen utan det minsta nerv o ta den som en träningsmatch, Modo som har inget att spela för drar på sig runt 50 min utvisning, ingen räknar med att de ska ge järnet bara för att motståndarna heter Leksand, det scenariot har supportrarna målat upp, till viss del media som fortfarande tjatar om då Modo åkte ur mot Leksand , jag är inte ett dugg upprörd över förlusten men däremot över hur vissa spelare uppträdde i första perioden
Kommentera

Sv: Slutspelsserien
Rytter: Men det är ju skillnad på bra ekonomi och bra ekonomi.
Kommentera

Sv: Slutspelsserien
Eller: Borde vara 5 min vid blodvite
Kommentera

Sv: Slutspelsserien
Rytter: det började bra för J-20 6-0 mot Luleå
Kommentera

Sv: Slutspelsserien
Nucky:

Någon som vet vart man kan se j20 matcher? Sänds dom?

Sedan väntar man nu in silly och ivandragos tips på värvningar, var ju den första att pusha för jj. Ser fram emot vilka spelare du tipsar om i år.
Kommentera

Sv: Slutspelsserien
atomragnar: Ursäkta franskan, men hur FAN kan ni bli upprörda över en förlust som betyder NOLL för Modo?
Träningsmatcherna i Augusti betyder mer än dagens match..
Hade du/ni hellre sett att man satsade som svin men samtidigt får en bruten fotled på Toby eller hjärnskakning på Norlinder?
Släpp detta nu och sikta in er på en intressant silly season istället.
Kommentera

Sv: Slutspelsserien
Rytter: Ok ok.
Ja, jag stämmer in i någras hyllningskör av årets Modo.
Stor skillnad i spelet.
En helt annan toppnivå
Unga spelare som tagit stora kliv
Kan ni bygga på detta så ser framtiden ljus ut.
Det ni faller på, är ngr svackor som lever kvar sen ifjol. Och lite oförmåga att leverera när det gäller.
Bra jobbat länskollegor!!
(Innebär inte att jag gillar er...)
Kommentera

Sv: Slutspelsserien
Set där är märkliga situationer. En spelare lyfter klubban på en motståndare, motståndarens klubba upp i ansiktet på en lagkamrat och får ett 2+2 pp.
Kommentera

Sv: Slutspelsserien
Rytter: Stämmer bra det och förövrigt har MoDo en stabil ekonomi för tillfället.
Kommentera

Sv: Slutspelsserien
Rytter: Ritola slår upp Hedmans klubba så den åker upp i ansiktet på en Lif-spelare o Hedman får 2+2, så uppfattade jag reprisen, jaja
Kommentera

Sv: Slutspelsserien
Heyerdal:

Han är ju rätt skön björn.

Vad har ni tryckt på inför tredje?

-vi ska försöka köra en tekningsvariant
Kommentera

Sv: Slutspelsserien
kulltorp:

Nej inga pengar har tagits ut vad jag vet. Det ska redovisas när dom tas ut och de ska gå till spelare och inte administration eller drift. Har lite över 2m i den nu.
Kommentera

Sv: Slutspelsserien
Gäsp: Hellkvist får ett plus iaf, ber om ursäkt till hela Sverige....
Kommentera

Sv: Slutspelsserien
Rytter: Skönt!
Men visst fick man tulla ngn mille på återvändarfonden?
Kommentera

Sv: Slutspelsserien
Rytter: <333333333
Kommentera

Sv: Slutspelsserien
kulltorp:

Budgeten sa 90000 åskådare totalt under säsong kom inte upp i det men det spelar ingen roll blir svarta siffror ändå enligt vd:n.

Troligen använde man inte pengar för förstärkningar och sparade när man släppte Elvenes och Johan Eriksson.

Så ekonomin ser bra ut verkar det som.
Kommentera

Sv: Slutspelsserien
Rytter: snyggt, bra mycket bättre än alla gnällspikar här inne
Kommentera

Sv: Slutspelsserien
Rytter: tror även att det beror på lagen i allsvenskan att det kommer lite folk, Lif, löven, AIK är lag som lockat folk till arenan, Tik också tidigare säsonger, inget ont om de övriga lagen, bra lag men inga puvlikdragare
Kommentera

Sv: Slutspelsserien
kulltorp: Enligt VD så blir det svarta siffror även denna säsong.
Kommentera

Sv: Slutspelsserien
Heyerdal:

Wernblom och Norlinder går väl också in. Skapligt j20 vi kan få ihop.
Kommentera

Sv: Slutspelsserien
Rytter: Hur ser ekonomin ut? Budgeterade man inte med 3500pers?
Vad blev snittet? 2500?
Kommentera

Sv: Slutspelsserien
atomragnar: I det här håller jag med dig fullt ut och just ödmjukhet är något föreningen totalt saknat genom åren. Ta bara slogan "Heart of hockey" den är så urbota fåning att den blir pinsam. Hellkvist belyste i början att föreningen/truppen hade mycket att arbeta bort och just den biten tror jag han jobbar hårt med och jag både tror och hoppas att han kommit en bit på vägen.
Kommentera

Sv: Slutspelsserien
puffe: Linus Pettersson, Tom Hedberg o Karlström tror jag, Oskar P o Viktor B spelar ikväll o Viktor har gjort 1 mål, blir en del ändringar i j20 tror det går lättare eftersom det gått knaggligt i serien, värre om de gått väldigt bra o sen kommer a-lagsgrabbarna plötsligt in i laget
Kommentera

Sv: Slutspelsserien
hockey_21:

Då var 1000kr donerade till fonden. Nu avslutar man cmore och sätter in lite slantar där istället och tecknar på till hösten igen.
Kommentera

Sv: Slutspelsserien
Heyerdal: Nej, matchen jag skrev om slutade 12-1, en vanlig seriematch. Men jag var tyvärr även på slutspelsmatchen du pratar om 10-1 till HV. man väntar på slutspel ett helt år(nuförtiden drömmer man om slutspelsserie i allsvenskan) och efter 10 minuter sod det 3 eller 4-0. 10-1 till slut, helt uthånade av otäcka smålänningar. 2 dagar senare vann vi med 7-0 hemma. Konstigt med slutspel, minns ej året, men tyvärr vann nog HV den kvartsfinalserien, men efter 1-10 så blev 7-0 ett Halleluja Moment
Kommentera

Sv: Slutspelsserien
Heyerdal: det är väl khk
Kommentera

Sv: Slutspelsserien
Tarasov:

Om man inte ser att detta ät långt ifrån det sjunkande skepp som började ta in vatten efter guldet och sedan sjönk när vi åkte ur är man blind.

Jag är väldigt nöjd med förändringarna som skett och tror det kommer ske mer positiva förändringar.

Ordning på ekonomin, satsa på lokala juniorer, bra huvudtränare, klättrar uppåt för varje säsong osv.

Negativa är ju det sportsliga och att vi inte fått fler till arenan, men behöver nog 2-3 år med framgångar och spännande juniorer för att locka folk, en attraktivare hockey har vi ju redan börjat spela.

Kom ihåg alla att det är 2021 som gäller.
Kommentera

Sv: Slutspelsserien
Hockeyoraklet: man kan vända på det med, Vik-Bik 6-2 , om nu Lif hade behövt hjälp av Bik
Kommentera

Sv: Slutspelsserien
Rytter: Alla juniorer från A-laget. Vet ej om man får ha nån överårig i J20 när det är slutspel. Men Wernblom, Norlinder, o några till. Det är väl redan 2 idag som spelar J20 o slipper vara med i Leksand.
Kommentera

Sv: Slutspelsserien
puffe: jag förstår din känsla även om jag inte riktigt håller med.

Men den här säsongen är väl ändå ett fall framåt för Modo hockey? Ni har en stomme att arbeta vidare på, lovande juniorer och en duktig coach. Värvar ni bra nästa säsong är det ni som spelar direktval till SHL. Samtidigt är det ju ingen picknick att ta klivet upp till SHL heller. Många timråiter tyckte nog det såg oförskämt bra ut när vi hade Lauritzen, Pettersson och Dahlén, då slutade vi sexa i serien.
Kommentera

Sv: Slutspelsserien
Bara att konstatera att en slutspelsserie suger!!
Flera avhängda lag tidigt.
Kommentera

Sv: Slutspelsserien
puffe: visst vann Modo matchen därpå med 7-0 eller nåt, var nåt sånt i en slutspelsserie mot HV
Kommentera

Sv: Slutspelsserien
J20 får bra förstärkningar inför slutspelet iaf, även j18 lär väl påverkas då några från j20 får gå ner.

Vilka är det exakt som får lira j20 från A-laget?
Kommentera

Sv: Slutspelsserien
atomragnar:
Ja det kan jag förstå och vissa grejor Håller med, men samtidigt tycker jag du är lite för ensidigt negativ. Det har ju trots allt hänt en del bra grejor de senaste 2 åren, framförallt på kontoret.
Kommentera

Sv: Slutspelsserien
atomragnar: Det måste till en stor förändring i föreningen när det gäller dess kravbild och ödmjukhet , händer det inget på den biten så kan vi nog glömma att ens nosa på kval till SHL fram över!!!!
Kommentera

Sv: Slutspelsserien
Eller:

Björka slänger sig och täcker skott vid 0-5. Det gillas.
Kommentera

Sv: Slutspelsserien
Hockeyoraklet: Jo, fast man tar ju inte semester innan jobbet är klart. Hagelin o Sylwander tar totalt onödiga utvisningar, ville dom redan ha semester så bör det bli löneavdrag. Åtminstone minimal speltid. Men vi kommer tillbaka
Kommentera

Sv: Slutspelsserien
Hockeyoraklet: Marginalerna är små. Karlkvist hade friläge, 0-1 där och det hade varit en annan match.
Istället utvisningar och 2-0 till Leksand.
Efter det fattar man ju att luften går ur Modo. Man offrar inte tänderna efter det liksom....
Kommentera

Sv: Slutspelsserien
Tarasov: det känns som att det kan bli så här med seriespel när det inte gäller så mycket för en del lag,
Kommentera

Sv: Slutspelsserien
Tarasov: Jag är har bara ärligt varit lack över det ganska länge. Men detta visar ju bara vilken hejdlöst kass attityd de har inom laget? Är de tom föreningen? År efter år.
Kommentera

Sv: Slutspelsserien
Tarasov: Ligan får ju räkna med sånt här när hela slutspelsserien ser ut som den gör.
Kommentera

Sv: Slutspelsserien
atomragnar:
Ja max ett 50 tal som kommer teckna, skulle nog tro att hälften av all spons drar😰
Kommentera

Sv: Slutspelsserien
puffe: hade det varit på hemmaplan hade jag kunnat förstå om betalande fans blivit besviken på fadäsen till förstaperiod. Nu är det ändå i leksand och alla spelare vill bara ha semester och ladda om inför nästa säsong.
Kommentera

Sv: Slutspelsserien
Hockeyoraklet:
Ja så kan det tyvärr slå om man inte har något att spela för, kunde lika gärna varit tvärtom om man fått håll på leksand tidigast och där uppstått en stress åt andra hållet istället.

Däremot är agerandet av vissa spelare under all kritik efter 2-0.
Kommentera

Sv: Slutspelsserien
Hockeyoraklet: Fast MoDos agerande i första perioden är inte försvarbart, trist att man inte ger det chansen ändå. Men vi får förstärkningar till J20-slutspelet åtminstone
Kommentera

Sv: Slutspelsserien
hockey_21: Förluster vi minns....Var och såg HIV71 MoDo 1992. När det stod 9-1 rusade jag mot utgången för att slippa se 2-siffrigt, tyvärr var det folk före så det hann bli 11-1 innan jag kom ut. MoDo bytte målvakt o bytte tillbaka igen. Ridå!!

Fopa o Nöäslund var 2 små svin som tog en massa onödiga utvisningar, men det blev folk av dom sen
Kommentera

Sv: Slutspelsserien
Laken: jag tror inte Modo går ut och medvetet vill förstöra för Västerås. Dom har haft det i egna händer hela tiden, om dom nu måste förlita sig på Modo i sista omgången så är det deras eget fel. Även om 5-0 är i överkant så är det ganska svårt att tagga till inför en match som betyder piss och inget.
Kommentera

Sv: Slutspelsserien
Gäsp: Nope det har jag inte. Alltså jag sponsrar inte Modo alls. Men tänker utifrån hur jag skulle tänkt i deras pespektiv och jag kan inte vara ensam om det
Kommentera

Sv: Slutspelsserien
Laken: Lat dem va...de ä i ufölanne
Kommentera

Sv: Slutspelsserien
atomragnar: Sponsra J20 åtminstone. De leder med 2-0 mot Luleå i J20slutspelet, dock bara åttondelsfinal
Kommentera

« · 1959682 · »