1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478908 inlägg · 4078 ämnen

Södertälje- Modo 2020-11-13

2099600 · » Till forumet


Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Rytter: Alla inser att det är viktiga spelare, men att stå efteråt och säga vad var det jag sa kan jag ge dig, grattis Rytter. Hoppas du kan förlåta Nubben. Nu kan du koncentrera dig på ert eget fiasko till lagbygge. Du har lagt nog med tid på Timrå nu.
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Rytter: Snitta 1p per match låter bekant... Råkar inte finnas något lag som också gör det?
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Rytter: Näe, vi har större krav. Därför släppte vi Ohlsson till er
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Rytter: spelare som får istid i 1:a/2:a femman och konstant i pp ligger bra till för att snitta en poäng per match. Det finns det andra i laget som kan göra också om dom får chansen.
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Hahl Bundy 2.0: Jag har börjat att gilla er Timråiter...Kanske vi är lika stora klyktattare allihopa?
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Rallarn:

#efterhandskonstruktion

Ser att du säger att ni klarar er bra utan dem, det gör ni säkert, spelare som snittar nästan 1p per match är.ju inget att ha.
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Hockeyoraklet: Inte Rytter... Han är besatt av Nubben.
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Rytter: Alla var säker på att de skulle stanna säsongen ut, när toppkonkurrenterna stärkte upp så måste man aggera, undra om glader skådat lagen från ettan för de ser riktigt starka ut, starkare än på länge. Hoppas ni är redo.
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Rallarn:

Gå igenom historiken i er bok, det var ju inte ett korttidslån ni tog in, de skulle vara kvar längre än 15 november, sedan drar de 13 november. Det var ju dina argument att det absolut inte var korttidslån då de skulle stanna länge, kanske hela säsongen och iaf minst fram till nhl startar, och den skulle ju omöjligt starta i januari.

Gå igenom intervjun med nubben så förstår du vilken hög häst han precis ramlade ner från, klagar på andra klubbar och vill vara lite bättre och hävda att han inte bygger lagen med lån, det var ju inte hans sätt.

Helt ärligt skiter jag i vilket gör inte vårt lag eller spel bättre, men du måste ju själv se det sekt liknande i att hylla allt nubben gör. Trots att han står med byxorna nere för andra gången.
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Rallarn: Du får börja släktforska efter en Timråframgång. Börja vid 1968 och gå bakåt...
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Hockeyoraklet: Att tappa 2 spelare med mer potential än andra i 3 -4 kedjan som nu skall flyttar uppåt är ingen lek inte ens för oss , det kommer att märkas helt klart .
.
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Rytter: Boqvist och Lundeström har ju inte varit tungan på vågen i någon match egentligen. Boqvist backcheckar nästan inte alls. Lundeström har varit bättre men tar ofta den ”långa vägen” för att hitta på något överjävligt fantastiskt. Det är inte dom som varit bra för Timrå, det är ordinarie spelare som Hartmann, Madsen, Dahlén osv. Lättare att bygga vidare på det, inbillar jag mig.

Att man går ner i lön har ju en viss självbevarelsedrift också. Man vet att det finns en massa spelare på marknaden som spelar för noll och inget för att få hålla igång. Då är det nog lätt att säga att man går ner i lön för ”kärleken till klubben”.
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Foppatofflan: Dahlrot är för gammal för att behöva coachning så att han inte fastnar med pucken i egen zon. Han är väl inte 18 år? Han o Öhman med puckinnehav i egen zon är som att börja plocka med el-ledningar hemma(om man inte är elektriker då). Blir allt som oftast kortslutning o hjärtstartare måste finnas redo omedelbart
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Hockeyoraklet:

Trorndu ni har råd med spelarvärvningar efter att varit tvungen att sänka lönerna för spelarna.

Just nu försämrades er relativa styrka jämfört mot löven rätt rejält.

Går det att hitta 2 forwards sedan vill ni ha en back också som jag förstod.

Hur ser det ut i kassan?
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Rytter: äsch! Hockeyfans uttrycker sina sympatier efter vad som passar bäst för stunden. Sportchefer säger vad tusan dom vill, det är showbusiness.

Jag tror nubben såg en chans att förstärka truppen under en begränsad tid och det finns säkert en plan efter detta. Han får väl svara inför gud eller nåt. Alla har glömt om en månad.
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Modoitn: era egna produkter verkar tjäna er bra.
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Hockeyoraklet:

Tycker bara det är lustigt med tanke på diskussionen i er bok tidigare. Nubben skulle ju inte ta in någon om de bara stannade till 15 november.

Det var ju inte så han jobbade, han ville ha spelare som skulle stanna hela säsongen och vara med när det avgörs. Sedan svängde han och kunde tänka sig att ta in lån om de stannar fram mot jul.

Facit blev att de lämnade 13 november. Får du ihop nubbens uttalande?

Vad skulle han upp på den höga hästen att göra när han inte.lyckades hålla sig kvar.

Är det ekonomin som spökar så man måste kapa kostnad eller vad tror du?
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Hockeyoraklet: snyggt försvarsarggument, går den att få med lite självinsikt också?

#lagetutanegnaprodukter
#nubbensplånbok=swishfond
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Laken: in corona we trust..
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Rytter: Det är ju inte påven du svarar inför när du tar in spelare som sportchef, vem fan bryr sig. ”Oooooo det verkar vara business det här, var är klubbhjärtat?!” Kom in i matchen.
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Markus1212: Olsson tycker jag hör till dom 4-5 nya spelarna som kommer undan med godkännt. Han har aldrig varit en poängmaskin och ska ej vara det heller. Han är otroligt nyttig i boxplay och det var han även idag han gör ej poäng men många andra roller han fyller ut. Sveningsson däremot trodde jag vi kunde förvänta oss mer av där gick vi på en nit. Han har verkligen inte kommit upp i den nivån jag hade förväntat mig.
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
In Nubben we trust!
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Modoitn:

Eller så är det en effekt av dålig ekonomi, spelarna fick ju gå ner i lön. Lånespelare har ju en viss kostnad även om inte lönen är det stora så måste de kapa kostnad är det kanske naturligt att börja där.
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Rytter: tänk när säsongen ställs in, vad rinkeby-light kommer gapa högt om att de borde bli uppflyttad.
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
J F K: jag kan absolut ha fel, men i nuläget är vi överens om att inte vara överens :)
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Tarasov: Glömde du bort er match i kväll mot SSK?
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Tarasov:

Haha Nubben: Jag är.emot korttidslån som bara stannar till 15 november. Vi ska vara bäst i vår och då är de inte här så ja är emot att ta in spelare.

Sedan svänger han och kan värva om de blir här en längre tid.

Sedan drar de 13 november.

Vilken jävla kappvändare han är.
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Åström är ju helt bedrövligt värdelös, sen börjar man ju undra vad de är för fel på Olsson och Svenningsson... Va dom ens med denna match?
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Spock:
Helt sjukt lyckades glömma att det var match.... men verkar inte göra nåt. Skottkartan såg inte bra ut😂😂😂
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Nucky: Olesen var dock riktigt, riktigt blek mot Timrå när de blev nollade. Verkar vara lite av en "garbage-time hero"
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Bad_Brett: Jag tycker att Aagaard och Heponiemi ofta sätter backarna i skiten, framför allt Heponiemi, i egen zon är det som vi är en man kort när han är inne. Vi behöver värva minst en förstaline center.
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
jonsson: Vi kan nog stryka den målsättningen ganska omgående. De flesta måste ju ha förstått att det skulle bli en mellan säsong detta med tanke på vi tappar 19 spelare från ifjol ny tränare med.

Jag hade förhoppningar att komma top 8 och det står jag fast vid fortfarande man kan ej förvänta sig något mer denna säsong. Men sedan handlade ju det om att vi lyckades med rekryteringen av spelare och dör får Gladet ett stort minus. Han har ej klarat av att värva ersättare till dom vi förlorat det är väl möjligen en hand spelare som är bra av dom nya men resten är underkänt med hästlängder tyvärr.

Till hans försvar är han ny på posten och måste få komma in i sakerna det är bara titta på Nubben och Kenttä mer erfarenhet och mer träffsäkerhet. Men dom har gjort dåliga Värvningar dom med under sina år. Men man lär sig på resans gång.
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Foppatofflan: Det är klart att han inte är ett lost cause. Tror man det som coach ska man nog sluta vara coach.

Han har egentligen mer i sig. i boxplay spelar han exempelvis enklare då han inte har några krav på sig. Få honom att spela så i fem mot fem så är det en mycket bättre baxk. Verkligen ingen stjärna, men en stabil pjäs.
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
efter ha sett denna match samt Oskars - leksand, så tror jag nog kommer sluta kolla på hockey efter detta, domar kvalitén denna säsong är under all kritik.

Spelarna från båda lagen gör samma saker Modo spelarna åker ut , men SSK blir friade, 3 crosscheckingar i ryggen på en av modospelarna inget avblåsning för det, men när en modo spelar gör det 1 gång så blir det 2 min direkt.

samt tycker jag att södertälje spelarna faller rätt enkelt, läste ett tidigare inlägg härifrån samt i våran bok att hockeyn har blivit nya fotbollen.

nej fy fan säger jag. Avsluta säsongen så dessa zebror inte få några pengar
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Bad_Brett: För övrigt blir det spännande att se hur mina omdömen inför säsongen slår in:

- Heponiemi och Lindgren var jag positiv till (och lyrisk över Kaut, om det räknas)
- Jag sågade värvningarna av Gagnon, Mikkelson, Aagaard, Olhaver och Nieminen
- Jag var tämligen skeptisk till Peters, med känslan att han "skulle vara en stabil målvakt mot sämre motstånd, men skulle tappa rejält i matcher där tempot går upp"

Hittills har Peters var riktigt bra, men efter dagens insats börjar jag undra om jag inte var något på spåren trots allt. Håller han nollan mot Björklöven eller Timrå så äter jag upp min hatt, men då håller det inte att släppa in skott över axeln i första krysset.
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Confusius: Du får själv börja klä dig lite i nuet. Känner ändå att MoDo har en av de bättre trupperna. Backsidan är bland de bättre vi haft hos MoDo.
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Confusius: Trams! Ett par år i Division 1 skulle göra susen. Då kan vi få se grannens grabb lira och hitta själen igen. I varje fall är det det så jag vill minnas att vissa resonerade när vi åkte ur SHL...
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Confusius: jo men känns som vi borde klara det med denna trupp bara vi kommer igång mer som det känns som vi gör och får tbx spelarna. Att vi sätter våra kedjor. Tror på oss själva bara
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
J F K: Klart man kan försöka coacha Dahlroth, men han har inte pontentialen, tyvärr, enligt mig. Lost case.

Forwardsmässigt har vi ju på tok för trubbiga spelare. Svenningsson var bra i träningsmatchen mot Skellefteå, eller om det var mot Luleå. Thats it. Aagaard bra i en match då han gjorde hat trick. Vi har en femma som kan hota framåt. Mmärktes verkligen att Kaut var borta ikväll.
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
wolper: Lite svårt att spela av säsongen när man riskerar nedflyttning. Ser att många härinne fortfarande pratar om och tror på topplacering. Själv föredrar jag att befinna mig i nuet, och så länge vi riskerar nedflyttning så tror jag att det är där fokus ska ligga, ta oss upp på säker mark. Vi är 6 poäng från 10:e plats
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Foppatofflan: Man måste jobba med honom. Beröma honom när han spelar enkelt. Erbjuda alternativ när han spelat fast sig. Se till att han känner att det är ok att lägga till icing, att han inte måste spela pucken enligt systemet utan kan välja att göra det enklare.

Det syns ju att när det börjat gå fel blir det som att han vill revanschera sig, vilket bara gör allt flera gånger värre.

Öhman är för klen och feg. Dessutom inte snabb nog för att kompensera.

Ja, Åström är en av de smartaste spelarna. Låt honom vara med Svenningsson eller med Kaut/Heponiemi så vi kan få två fungerande kedjor. Vi har en leading line och tre checking lines i dagsläget. Till och med fjärde slår fler passningar inom laget.
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Smurfen: Tre bra backar borta, men jag håller ändå med dig. MoDo-tröjan väger lite extra på hela truppen och då kommer misstagen i vissa matcher. Jag är jävligt lugn och då borde ni vara det också ;-)
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
J F K:

Är väl inte allt för upprörd, alltid surt att förlora men poäng idag var en bonus.

Vi måste vara realistiska när vi möter ett formstarkt och bra Södertälje utan förstacenter, utan Kaut, Viklund, Mikkelson och Enström samt med en helt matchotränad topp6 forward.

Plocka bort motsvarande från valfritt lag i serien och det är en rejäl försvagning. Vi saknar speciellt Viklund och Mikkelson i dessa typer av tuffa bortamatcher.

Det viktiga nu är att snart få in en center för resten av säsongen, sedan borde vi börja scouta en ersättare till Kaut. Blir intressant att se vad som händer i serien när lånen drar, antar att mora och bik kan vara vinnarna och vita hästen, Västervik, Södertälje, Almtuna kan vara de stora förlorarna.
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
J F K: Det är lätt att glömma att vi mest har ställts mot strykgäng tidigare. Det är därför det blev extra tydligt hur inkompetent Nieminen var.

Jag är ändå nöjd över att vi lyckades göra match av detta med Kaut, Mikkelson och Viklund borta, samt att förstacentern valde att fly det sjunkande skeppet.
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
wolper: tror man måste inse att det är sjukt viktigt att ha en stomme som stannar som för vidare våran anda och spel. Sådana som jellvert sylle och hägga är skitviktiga. Hoppas ohlsson stannar länge. Tyvärr tror jag för många drog i år tack vare shls korrupta misshandel. Lär väll gälla att ha tålamod nu nå år nu igen nu tyvärr. Samt att vi saknar en del spelare. Jävla corona och shl förstör säsongen. Jävla lån. Spelare som inte är intresserade till fullo förutom kaut då. Men blir bara en konstig period. Vill ha tbx normal period. Vi skall inte vara någon farmarliga. Nästan så man drömmer om att bryta sig fri från sif. Edit karla var sjukt viktigt och nice att få in igen. Han är en profil
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
J F K: jag förstod det av kommentarerna.
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Supertrött: Instämmer till fullo! Det är sällan den killen gör en bra match i 60 min.. Så nej tyvärr han håller inte. Ge någon junis mer speltid på hans plats
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
J F K: alltså, vad ska tränarna göra? De har sin trupp att jobba med och den består inte av helgjutna spelare direkt. Dahlroth kommer inte att kunna coachas till en bra spelare...finns tyvärr ingen potential.
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Knafus: Håller med utom att Modo var bra i egen zon, så fort Öhman eller Dahlroth är inne är det 55% risk för baklänges mål
Låst ämne

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Confusius: Dom 3 fösta utv var tveksamma domarna kunde ha skickat ut lika många från SSK med ,,,
Låst ämne

2099600 · »