1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474707 inlägg · 4078 ämnen

Sv:Modo - Almtuna 2021-02-15

2149990 · » Till forumet


Sv: Sv:Modo - Almtuna 2021-02-15
Gavelo: Här sitter man , lite som inför julafton, väntandes på klappar med närmsta MoDo-familjen sittandes framför brasan(förutom kusin Costanza då som ligger vid dyngdikets kant o bevakar Kentääs sista planer)

RobinZtork gnäller lite, får aldrig den julklapp han vill ha, Gavelo är fullständigt säker på vad han får. JFK är väldigt tydlig med vad han inte vill ha i julklapp. Tarasov, filosofen och humanisten i MoDo-familjen vill ha fridsam moderering och en tränare, vars namn jag glömt., Horsky eller Luras kanske. Nu är det endast 23 minuter kvar och alla ickenämnda MoDoiter vill ha ett lag som går till slutspel. Då vore det väldigt kul om nåt starkt nyförvärv dyker upp nu, men blir årets julklapp, detta vidriga MoDo-år, att även ryssen blev en dröm?
Låst ämne

Sv: Sv:Modo - Almtuna 2021-02-15
Gavelo: Sa mannen vars familj spelade musiken när Titanic sjönk, all respekt :)
Låst ämne

Sv: Sv:Modo - Almtuna 2021-02-15
puffe: Oskarshamns är leverantör, vi knäpper bara med fingrarna så kommer det en ombytt målvakt.

Ja man ser ljuset i en tub, om man tittar mot mynningen, ser du inte så vänd dig om.

Topp6, fegt, jag håller lika hårt på topp 3 som jag höll på Björn Hellkvist
Låst ämne

Sv: Sv:Modo - Almtuna 2021-02-15
Costanza: man kan dock rysa..av välbehag. Behöver du nåt där. Om 48 minuter får vi ut Gladers prästbetyg
Låst ämne

Sv: Sv:Modo - Almtuna 2021-02-15
Gavelo: avrop? Vem är leverantör?

i tuben:? Ser man ljuset i en tub? Är det en religiös förhoppning att han kommer, likt att Foppa kunde gå på vatten?

Nu tappar man snart hoppet om top 6
Låst ämne

Sv: Sv:Modo - Almtuna 2021-02-15
puffe: Man kan ju inte frysa när man håller på MoDo, Världens största klubb. 50 minuter kvar innan 100-åringen tar på sig tofflorna och drar igen fönstret.
Låst ämne

Sv: Sv:Modo - Almtuna 2021-02-15
bar mofftak:
Trodde inte Twitter läste på HS😂
Låst ämne

Sv: Sv:Modo - Almtuna 2021-02-15
Costanza: fryser du? Kan skicka en fiktiv sovsäck, swisha bara...
Låst ämne

Sv: Sv:Modo - Almtuna 2021-02-15
puffe:
Klara:
Ytterell
Lovric
Tex (avrop)

I tuben:
Zykov
Låst ämne

Sv: Sv:Modo - Almtuna 2021-02-15
EArk: Precis. Förhoppnings är han reggad men inte inne i systemet än, annars så verkar Twitter ha vaknat efter min kommentar så det kanske löser sig...
Låst ämne

Sv: Sv:Modo - Almtuna 2021-02-15
Costanza: 56 minuter kvar, man kan få en massa bra spelare på så lång tid
Låst ämne

Sv: Sv:Modo - Almtuna 2021-02-15
puffe: Nu sitter jag här vid Dyngdiket och räknar ner. Ser jag Kentää så får han en knuff.
Låst ämne

Sv: Sv:Modo - Almtuna 2021-02-15
bar mofftak: Här står det iaf att han spelaren ska vara reggad innan 16.e
IKO som går en kamp mot klockan att få en kanadensisk KHL spelare reggad och klar
Låst ämne

Sv: Sv:Modo - Almtuna 2021-02-15
Costanza: Ligg lågt, Mr Peterman letar efter dej. Men vi har 63 minuter på oss för att landa megafisken
Låst ämne

Sv: Sv:Modo - Almtuna 2021-02-15
Rytter: Hmm, säker?

Detta gällde 2019/2020 , har ej hittat info för i år.:

Internationella övergångar säsongen 2019/20

•Administreras av SIF [email protected] fram till klockan 23.59 den 15/2. •Övergångarna måste vara godkända av SIF, avlämnande förbund och förening samt IIHF senast klockan 23.59.
•Övergångar som inte är genomförda i sin helhet senast klockan 23.59 den 15/2 betraktas som ej klara.

-Observera attalla nationsförbund inte har bemanning på lördag den 15/2.

I år är det inte lördag i alla fall.
Låst ämne

Sv: Sv:Modo - Almtuna 2021-02-15
Rytter: nu skrev jag ju faktist "OM"
Låst ämne

Sv: Sv:Modo - Almtuna 2021-02-15
Costanza: Jag är inte förvånad över att Mr Costanza är Modoit, vad är det han brukar säga. King of the fools eller ngt sådant. En favoritkaraktär 👍😊
Låst ämne

Sv: Sv:Modo - Almtuna 2021-02-15
bar mofftak:

Det är datumet på kontraktet som avgör, sedan att det tar tid med att regga spelare från utlandet som ska ha visum eller andra papper till kontraktet kan ta ett tag att fixa.

Säg att du värvar någon från AHL och signar kontraktet strax innan deadline, denna spelare kommer inte reggas direkt då för klubben utan det kommer senare.

Det viktiga som jag förstår det är bara att det finns ett kontrakt påskrivet innan deadline, sedan är det ytterligare en tid för att få spelaren spelklar.
Låst ämne

Sv: Sv:Modo - Almtuna 2021-02-15
bar mofftak:

Hade för mig att det räckte att det bara kom in till förbundet i tid.

Borde ju vara lite ”rubriker” om det annars.
Låst ämne

Sv: Sv:Modo - Almtuna 2021-02-15
bar mofftak: Många motståndarfans gillar då det blir problem för MoDo. Det kan vi ta, då vi trots all jävla skit fortfarande är Världens bästa klubb...
Låst ämne

Sv: Sv:Modo - Almtuna 2021-02-15
bar mofftak: vore ju som ett crescendo på årets säsong för Modo om de missade ett nyförvärv pga teknikaliteter...
Låst ämne

Sv: Sv:Modo - Almtuna 2021-02-15
Messias : Nej. Eventuellt är allt klart sent idag så att han reggas imorgon.. annars blir det nog lite problem.
Låst ämne

Sv: Sv:Modo - Almtuna 2021-02-15
bar mofftak:

Står han inte med på Swehockey ?
Låst ämne

Sv: Sv:Modo - Almtuna 2021-02-15
Villervalla: Ja vi har verkligen inte gjort många rätt denna säsong, men förhoppningsvis kan vi göra som fjolåret igen,så bör vi ha en rejäl chans att nå Shl till 22/23
Låst ämne

Sv: Sv:Modo - Almtuna 2021-02-15
Costanza: Appropå Zykov. När tänkte ni regga honom?
90 min kvar.
Låst ämne

Sv: Sv:Modo - Almtuna 2021-02-15
Costanza: Hörde att Lumberjacks bjuder på tårta inför varje match. Sluta upp med det!
Låst ämne

Sv: Sv:Modo - Almtuna 2021-02-15
Gavelo: Då får ni jobba lite bättre men förhoppningsvis möts vi då i SHL.
Låst ämne

Sv: Sv:Modo - Almtuna 2021-02-15
Villervalla:

Vilken ledande fråga =)

Så klart spelarna vill spela så högt upp som möjligt så klart SHL med Timrå lockar, dock tror jag ingen av dem kommer kunna blir ordinarie där så då faller nog valet på att få sina minuter i a-laget och då ligger nog Modo i HA närmast till hands.

Men det är klart vill Timrå ha dem och spela dem i a-laget och inte i J20 går dom nog dit, men det kommer aldrig hända då dom inte är redo för SHL än på ett par år.
Låst ämne

Sv: Sv:Modo - Almtuna 2021-02-15
Sir: Zykov kommer att bli viktig och lyfta sin kedja. En 102 kilos powerforward och AHL:s bäste målskytt är välkommen. MoDo måste dock vakna och försöka ändra något nu. Varje jävla Ö-viking hemma i soffan fattar ju att detta inte funkar.
Låst ämne

Sv: Sv:Modo - Almtuna 2021-02-15
Villervalla: På tillväxt till säsongen 22/23 när dom tar plats i Modos Shl-lag 😀👍🏼✅😉
Låst ämne

Sv: Sv:Modo - Almtuna 2021-02-15
Gavelo: på tillväxt kanske. 😉
Låst ämne

Sv: Sv:Modo - Almtuna 2021-02-15
Sir:

Ja Zykov blir ett angenämt problem att stoppa in. Frågan är bara vilken center han passar bäst med, en leftare i rockwood eller en rightare i Niderbach.

Skulle kunna tänka mig att plocka ihop våra två första kedjor med

Rockwood, Niderbach som centrar
Harju, Karla, Zykov och Persson/Haag/Svenningsson som yttrar

Personligen skulle jag nog helst se följande när Zykov anländer

Karla-Rockwood-Zykov
Harju-Niderbach-Persson
Ohlsson-Jellvert-Haag
Sylwander-Aagaard-Svenningsson

Åhström/Max som extra.
Låst ämne

Sv: Sv:Modo - Almtuna 2021-02-15
Villervalla: Jag tror inte någon av Styf skulle plats i Shl så det blir nog Modo oavsett.
Låst ämne

Sv: Sv:Modo - Almtuna 2021-02-15
Rytter: Om nu Timrå går upp till SHL och Modo blir kvar i HA vilkel lag tror du blir mest eftertraktade att spela i? Om Timrå vill ha Styf den yngste och Styf den äldre, vart tror du de hamnar?
Låst ämne

Sv: Sv:Modo - Almtuna 2021-02-15
Rytter: Ja håller helt med om Rockwood, vår kreativaste spelare helt klart med Karla.
Niederbach gör en riktigt bra match också som ni säger. Är dock lite tveksam till att det tillslut ska sitta i formationerna om man fortsätter ändra om.
När Zykov kommer tycker ja att man ska utgå efter honom med Karlkvist och jobba vidare på det.
Låst ämne

Sv: Sv:Modo - Almtuna 2021-02-15
Lub: Emil Pettersson startade sin SHL-karriär hos oss ;)
Låst ämne

Sv: Sv:Modo - Almtuna 2021-02-15
acerjocke: vilken situation är löst?
Låst ämne

Sv: Sv:Modo - Almtuna 2021-02-15
LArLun378: Dåligt rykte vet jag inget om, men TIK har haft ett antal spelare som kommit från Modo och blommat ut i TIK. Minns inte så många exempel där det omvända har skett, men minnet är tacksamt selektivt... 😬
Låst ämne

Sv: Sv:Modo - Almtuna 2021-02-15
Sir:

Nog tyckte jag Karla-Rockwood-Harju var bra idag, de var ju den kedja som fick till någon typ av anfall och längre anfall mot almtuna i de två första perioderna.

Sedan i tredje ändrade man ju så Karla-Niderbach-Persson gick tillsammans och Harju-Rockwood-Svenningsson spelade i en kedja.

Det man kan ta med sig är att Rockwood ska vara i en av topp 2 kedjorna och som center då han blir delaktig i spelet mer. Tycker han gjorde en bra match idag och hade många fina aktioner i offensivzon.
Låst ämne

Sv: Sv:Modo - Almtuna 2021-02-15
Lub: Är det så andra lag tänker om MoDo spelare,att dom är i fel miljö, Är bedrövligt att MoDo har så dåligt rykte nu då
Låst ämne

Sv: Sv:Modo - Almtuna 2021-02-15
Sir: Den kedjan var kreativ och ändå stundtals bra.
Men jisses vilken match Theodore gör, den killen har en fin framtid för sig.
Låst ämne

Sv: Sv:Modo - Almtuna 2021-02-15
Rytter: Hugo blir nog bra med, var lugn för det
Låst ämne

Sv: Sv:Modo - Almtuna 2021-02-15
Rytter: Frågan är hur kedjorna idag var egentligen? Surt att vi inte fick se någon magi från karlkvist, harju, rockwood. Kändes bra på förhand tyckte ja alla formationer.
Låst ämne

Sv: Sv:Modo - Almtuna 2021-02-15
Rytter: Det blir bra det, deal?
Låst ämne

Sv: Sv:Modo - Almtuna 2021-02-15
Villervalla: Yepp, jag tror han kan bli rätt ok med lite mer träning och matchning i rätt miljö...
Låst ämne

Sv: Sv:Modo - Almtuna 2021-02-15
Villervalla:

Tar vem? Ni kan få Styf, både den äldre och den yngre, men inte den yngsta han verkar ha bra med talang.
Låst ämne

Sv: Sv:Modo - Almtuna 2021-02-15
Rytter: Då tar vi honom och gör hockeyspelare av han.
Låst ämne

Sv: Sv:Modo - Almtuna 2021-02-15
hanzon:

Funderade på detta med att Ytterell kommer redan nu. Kan ju tyvärr innebära att man ser att ingen av de skadade försvararna kommer återkomma denna säsong, tyvärr kan Corrado vara borta resten av året. Det är ju ett enormt tapp, kanske därför man tar in honom nu trots att han ryktades för nästa år.

Skulle verkligen vilja veta hur det ser ut med Corrado, det är ingen slump att vi uppträtt mest stabilt de gånger han varit med i laget då det är en klassback som tar ett stort ansvar.

Positivt är iaf att så fort Lovric och Ytterell är spelklara har vi förmodligen sett det sista av Styf i årets trupp, samt att vi även kan dra ner speltiden på Wallinder.
Låst ämne

Sv: Sv:Modo - Almtuna 2021-02-15
hanzon: Ja Persson såg vass ut. Men vart har vår 1a kedja tagit vägen. Snacka om att dom vikt ner sig när det gäller som mest.
Låst ämne

Sv: Sv:Modo - Almtuna 2021-02-15
hanzon: J, han tog för sej. Synd att sista skottet inte gick stolpe in
Låst ämne

2149990 · »