1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478728 inlägg · 4078 ämnen

Timrå - Modo 02-10-19

« · 1991385 · » Till forumet


Sv: Timrå - Modo 02-10-19
Från Hörnefors: Om det är en permanent lösning hoppas jag verkligen man ersätter honom.
Tycker man tappar en del kreativitet och offensiv spets annars.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 02-10-19
wolper: Vet ej om det är kortare utlåning eller en permanent lösning han är ute efter. Det kan ju va så att han känner att han har körtfast och tappat självförtroendet och vill få ett miljöombyte ett tag för att sedan komma tillbaks bättre.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 02-10-19
puffe: Nej, det gällde om att låta Foppa spela med MoDo under lockouten. Precis som jag skrev. Boork var emot det, men Erkén gick emot hockeysverige och vi tog in Foppa (och ett par till) mot Västerås som tog in ett par av sina.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 02-10-19
J F K: Minns ej exakt, men gällde nog försäsongsträning. Hade det varit lockout o Foppa nekats, hade nog Boork varit i himmel eller helvete nu
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 02-10-19
J F K: tråkigt om wernblom ger upp😕
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 02-10-19
J F K: ja, precis
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 02-10-19
J F K: Haha Boorken. Noll självinsikt och vars hockeykunskaper går att frågasätta, milt sagt...
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 02-10-19
Nucky: Det var väl under en lockout och Boork som inte vill ha in Foppa i laget...
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 02-10-19
puffe: Ja, var väl då Tore Erkén ringde upp Boork och satte ner fotjäveln
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 02-10-19
Bad_Brett: Kul när Diktator Boork förvägrade Foppa att träna med MoDo inför nån NHL-säsong. Då tog det hus i helvete. Enda gången han fått släppa på en princip?
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 02-10-19
Rytter: Jag är lite kluven. Givetvis ska juniorerna förtjäna sina platser, men ibland får jag lite Boork-vibbar av Hellqvist, dvs han vill ha spelare som köper spelidén till 100% och sätter de sig på tvären eller börjar gnälla så är det en kalkylerad risk ungefär.

Jag var skeptisk till värvningen av Kim Rosdahl och i ärlighetens namn ser jag inte potentialen där utöver att han verkar vara en jäkligt kul kille i omklädningsrummet. Jag tror inte MoDo hade varit sämre ifall man hade använt Wernblom på hans plats istället.

Det är väl lite sådant jag irriterar mig på. Hur Hellqvist värvar en spelare som _aldrig_ har producerat bra med poäng, men som direkt anses vara given i lagets förstakedja. Då satsar jag hellre på den billigare, närodlade lösningen som faktiskt visat att han kan producera hyfsat med poäng på allsvensk nivå och spar pengarna till att köpa in spets senare under säsongen.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 02-10-19
puffe: Det har gått väldigt många rykten kring Wernblom. Säkerligen för att hans far har starka åsikter och är minst sagt impulsiv i sitt beslutsfattande ibland. Vad som är sant vet nog bara de inblandade, men skulle jag gissat på vilken junior som skulle vilja lämna sådär så är det definitivt Lukas jag skulle valt.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 02-10-19
Sputnik: Till skillnad från er matchar vi in våra egna juniorer, och agerar inte farmarklubb till nån avlägsen SHL-klubb som ni gör.. *Host* Frölunda *host* ;)
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 02-10-19
puffe: ja och Pågatåget kommer att gå till Ö-vik varje vecka -;)
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 02-10-19
Rytter: detta blev en pseudo-diskussion, även om Hellkvist inte ogillar skåningar. Självklart är Grannens grabb en kanon-slogan.

Men min fråga var om någon härinne vet om Wernblom o tränare inte drar jämnt? Finns ju skribenter här som redan dömt ut Lill-werner som en Judas. Vore intressant att få lite fakta om vad som är problemet? Någon som verkligen vet? Finns alltid folk som dömer utan att veta något. Leif Forsberg vägrade ju spela under Janne Anderssons ledning i fotbolls-landslaget, hette det. Så vore intressant att få lite fakta innan vissa skriver ner Wernblom. Detta rör inte dej Rytter, använde bara din kommentar tidigare
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 02-10-19
puffe: "En tå"
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 02-10-19
puffe:

Lite hårt att skrota "Grannens grabb" eller "återväxten" bara för att Werner bara lämnar.

Vi har tillräckligt många "grannens grabb" och spelare som faller under "återväxten" för att vi ska kunna stolta över detta. Jämfört med andra klubbar så är ju vi en av dem som plockar upp flest juniorer via J20 och ger dem chansen.

Ibland funkar det perfekt som med Norlinder och Berglund och LP ibland funkar det sämre som t.ex med Wahlgren, OP och nu Wernblom. Men så är verkligheten och vi behöver inte såga vår junior satsning för detta, och vi kan verkligen stå för "Grannens grabb" och "Återväxten" även om vi inte har 100% success.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 02-10-19
Tarasov: Om jag ska vara seriös så tycker jag vissa slogans är bra.

Ex.vis 'Grannens grabb' som sammanfattar många meningar om vad MoDo missade under många år.

Om du förklarar vad det betyder några gånger så behöver du inte predika om lokal förankring, ungdomssatsningar mm). 2 ord förklarar decenniers misslyckande och ger en stark framtidstro. Ganska bra faktiskt

Du kan sätta upp 2 ord på reklam-plats i stan o de berättar vad många MoDoiter saknat länge länge
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 02-10-19
Tarasov: Underskatta inte slogans.

Det här är Lennart.....hade bondeförbundet..flåt Centerpartiet till nåt val,
när den helt profillöse Lennart Dahleus?, minns inte namnet, lanserades som nybliven partiledare, man fick väl 5 procent kanske, så slogans är väldigt viktiga
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 02-10-19
Sputnik:
Nej kasta den i sopstunnan eller låt de ”sluta slå”. Otroligt töntig slogan, det lustiga är orsaken till slogan nog är så långt ifrån en slogan man kan komma.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 02-10-19
Sputnik: Ett MoDo-hjärta slutar aldrig att slå. Den engelska versionen är bara så pinsam
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 02-10-19
puffe:
Måste erkänna att jag inte gillar slogans generellt, ofta någon på en marknadsavdelning som hittar på något som i verkligheten inte påverkar varken sportsligt eller ekonomiskt. Man kan ju satsa på en bra ungdomsverksamhet utan att behöva ha en slogan som ledstjärna.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 02-10-19
puffe: Eller så skaffar ni er en defibrillator för att hålla"The heart of hockey" igång...
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 02-10-19
Tarasov: Tyvärr måste vår fina slogan 'Grannens grabb' förändras lite. Grannlandets påg kanske
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 02-10-19
puffe:
Bra namnförslag, står för både lite rebelliskhet och list👍👏🏻
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 02-10-19
Nucky: Har det skurit sej mellan Wernblom o Hellkvist? Tror inte nån ger upp efter bara 6 matcher, någon som vet? Visst värvar vi in nytt, enda kravet, ska vara en skåning (dansk kan gå bra)eller åtminstone någon som representerat en Skåne-klubb. Om nåt år byter vi ut Fjällräven mot Snapphanen Center
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 02-10-19
Gavelo: Björklund är en lömsk jävel. han är nog inte den förste som tänker...nu tar vi inga onödiga utvisningar. Hans blindpass i egen zon gör en galen, men han har ju onekligen vass bössa, oftast från minimala vinklar
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 02-10-19
modomille: Man gav det inte en chans i slutet, målvakten kunde/borde tagits ut betydligt tidigare, bra coachat!??
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 02-10-19
Smartin:

Du glömde att han har fått spela mycket i en PP formation också, dels hela försäsongen och sedan i inledningen på serien. Men han har inte riktigt levererat, är mer där det händer men det leder inte till poäng. Att han dock birar med energi kan ingen ta ifrån honom.

Gillar verkligen Wernblom men vill han inte vara här och kämpa för sin plats så är det inte en spelare vi behöver heller.

Det enda försök jag skulle vilja ha sett för att ge honom en chans är att man byter plats på Werner med Forsberg. Låt Werner få några matcher med Rosdahl och Olofsson och låt Forsberg spela med Jellvert och LP. Tror det skulle ge bra balans och intressanta kedjor.

Men har han redan bestämt sig för att ge upp är det bara att släppa honom.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 02-10-19
Duncan:
Tror att det var en del av planen att ta så många som möjligt.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 02-10-19
Trilske: Rom[råm] byggdes inte på en sats...
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 02-10-19
wolper: Man jämför väl sig väl lite med IKO, och man får väl erkänna att vi har en bit kvar till deras klapp-klapp-spel ur egen zon. Men känslan är ju att vi har en mycket stabilare grund att stå på än tidigare och att fina inledningar inte direkt har hjälpt oss tidigare därför tycker jag det är ganska lätt att se positivt på framtiden, om man ser till helheten.

Jag missade delar av matchen, men i första tyckte jag mig skönja att vi slutat jaga motståndaren bakom mål i BP?
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 02-10-19
Trilske: Trodde i min enfald att Modo skulle försöka undvika utvisningar när Timrå gjorde mål på de 2 första.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 02-10-19
Min åsikt är att Björn är överskattad.

Skön typ, men resultaten är ju verkligen inte i klass med förutsättningarna än så länge. Och samtidigt bygger han verkligen NOLL för framtiden.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 02-10-19
Trilske: känns lite som att vårat spelsystem är lite i exprimentstadiet fortfarande och att vi inte riktigt klarar av det! Man får hoppas att det sitter tillslut och att det inte är för sent. Kan säkert få ordning på detta och kan bli väldigt vasst. Men frågan om är om vi hinner det och varför dwt inte funka till seriestart. Få ordning på special teams. Känns som vi måste lära oss att spela smartare och ta bättre beslut. Kom igen nu modo. Känns som det är rätt år att spela bra ju. Men man ser väll vart det barkar efter man mött alla en gång om vi kommer få ordning på detta. Första året vi inte startat bra så försöker se det haha^^ vändning haha
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 02-10-19
Som sagt, Timrås start är ju inte helt olik vår inledning ifjol med ett PP som ger uddamålssegrar. Tror vi hade åtta vinster på de nio inledande ifjol och vi hade alla marginaler med oss, lite tvärtom nu. Men jag var inte speciellt nöjd då, bortsett från tabelläget.

Dock hade man ju kanske inte räknat med att vi skulle rada upp 5-6 raka förluster efter en sån fin inledning, men det är väl så det kan bli om man inte producerar i 5v5 och är beroende av att PP/BP funkar. Därför känner jag mig rätt trygg i detta när vi ändå producerar i 5v5.

Får vi bara till special teams så löser detta sig. Sen har vi haft en rätt tuff inledning och redan hunnit beta av två bortaderbyn, där vi borde haft med oss minst 4p (ja, lövenmatchen gav vi bort och gårdagens match borde vi tagit minst till OT).
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 02-10-19
Foppatofflan: Ganska vanligt bland media med tanke på vem som är hans far.
Vad jag vet så har han inte gnällt tidigare men han var ju heller inte den spelare som förnyade kontraktet direkt utan han sonderade nog terrängen innan han kritade på, lite samma känsla som Tim Wahlgren, kanske tycker att man är lite bättre än vad man faktiskt presterar.

Nu behöver ju en utlåning absolut inte vara något negativt men det sänder ju en besk eftersmak om hans attityd att förtjäna sin speltid och plats i laget.

Aja vi får se vad som händer
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 02-10-19
Gavelo: Håller med, och har ruggigt svårt att se hur Sylwander, Häggström och Karlström kan gå före honom.
Men verkar som det är på hans initiativ, så då är det inte mycket att göra.
Hoppas dock man värvar en ersättare, för utan honom försvinner Jellverts lina som jag tycker varit riktigt bra stundtals.
Hoppas man öppnar plånboken och värvar en klassspelare som kan gå in i 1-2 kedjan, brunkare har vi mer än nog av.
J-Fop riktigt bra igår, river och sliter nåt kopiöst samtidigt som han visar upp ett fint spelsinne.

På tal om brunkare och utvisningar ser man oändlig skillnad på exempelvis Sylwander och Häggström mot Rosdahl och J-Fop som jobbar MINST lika hårt, men knappt drar på sig en utvisning.
Dessutom bättre i varje del av spelet.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 02-10-19
Gavelo: Definitivt övervärderad. Å dålig attityd. Producerar inget. Men verkar själv tro att han är grym och att han borde ges mer chanser. Absolut förståligt att han presterat dåligt pga höga förväntningar, men så kan det va.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 02-10-19
Foppatofflan: Jag tycker han har utvecklats en del, dock blev han så vansinnigt upphajpad som 15-16 åring så det blev en omöjlighet att leva upp till sådana förväntningar, är ju en oerhörd skillnad på att spela junior och senior hockey.

Wernblom är modos framtid så jag hoppas Björn tar en diskussion med honom och får honom att stanna kvar och kämpa om platserna.
Dessutom kommer vi åka på skador och sjukdomar så han kommer få många många fler chanser att visa upp sig.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 02-10-19
Foppatofflan: dessutom, har han utvecklats något överhuvudtaget sedan Andreas Johanssons tid? Han har fått chans på chans utan att ta den. Tar bara en massa onödiga utvisningar då han tror att det ger honom en ”tuff” attityd.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 02-10-19
Smartin: tyvärr kan man inte lita på Wernbloms defensiva spel som center
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 02-10-19
Smartin: Exakt! En sådan diva vill vi verkligen inte ha! Det har gått 6 matcher och han börjar redan att gnälla! Iväg med honom bara!
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 02-10-19
Tycker oxå att det finns andra spelare som jag hellre sett lämna än Wernblom. MEN, som jag förstår det av det man läser i ÖA så är det Wernblom själv som vill lämna pga för lite istid. OM det är så så tycker jag han beter sig jävligt barnsligt. Han har fått chansen i varje match hittills men inte levererat, han blir bänkad en match och då surnar han ihop och vill lämna. Bit ihop och visa tränaren att man är värd att få spela matcherna istället.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 02-10-19
Tyler Durden: Han är en spelare som skall leverera men som du skriver så platsar han inte i topp 2, dels för att han är för liten och lite för oslipad, dock kan han bli en stabil spelare på sikt, men att kräva bli utlånad känns som en quickfix ist för att kämpa och göra sig förtjänt av speltid och hieraki.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 02-10-19
Gavelo: kan tänka mig att Werner vill spela i en topp 2 kedja. Där platsar han ju inte i nuläget. Är väl rädd att missa JVM. Tycker generellt dagens juniorer gnäller för mycket. Bit ihop och kör.
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 02-10-19
Gavelo: Västervik har tydligen anmält sitt intresse....
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 02-10-19
Gäsp: Lite märkligt att han inte får plats i truppen, tycker nog att Magnus Häggström och Daniel sylwander just nu ligger efter Wernblom!
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 02-10-19
Glader bekräftar att Wernblom vill bli utlånad. Provläs till 11.28!
Kommentera

Sv: Timrå - Modo 02-10-19
Gavelo: Ok, ber om ursäkt att jag gick på lite hårt. Misstolkade dig lite ser jag.
Bra analyser i övrigt anser jag.
Kommentera

« · 1991385 · »