1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474692 inlägg · 4078 ämnen

Tingsryd - Modo 2019-10-23

1997843 · » Till forumet


Sv: Tingsryd - Modo 2019-10-23
Rytter: slutsats. Motståndarna ska mot modo ifall de leder ta en jävla massa utvisningar så blir vi helt uddlösa.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2019-10-23
snowden: Vi har haft det alla säsonger i HA utan förra, då hade vi 19.30%...Så absolut möjligt.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2019-10-23
Rytter: Mycket bra och intressant stats! Dock så tror jag inte att pp blir mot 20%.
17% får vi vara nöjd med. Kolla bara historiskt så har det inte varit många gånger över 20.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2019-10-23
jonsson: 3000 + 2 för jag och en bekant köper biljett imorrn
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2019-10-23
Rytter:

Passerat 3000 inför imorgon iallafall.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2019-10-23
Tarasov:

Vinst imorgon och vi gör en väldigt bra första 1/4 av serien med 26p på 13 matcher (2p/match). Förlust och vi ligger på 23p på 13 matcher (1.77p/match) vilket får anses som ok.

Vi ligger bra med i racet hur som helst efter 1/4 av serien. Gäller bara att fortsätta sätta ihop längre sviter av poäng när det väl kommer en förlust.

Kollade upp 5 mot 5 igen.

Vi har alltså gjort 39 av våra 44 mål i spel med lika många på isen (2 i 4 mot 4). Som jämförelse har Timrå gjort 17 av sina 36 i spel med lika många spelare. Detta är en styrka och jag blir trygg av dessa siffror, får vi bara ordning på PP kommer vi ha ännu ett vapen.

Insläppta i 5 mot 5 ser minst lika bra ut där vi har 13 insläppta, Timrå har som jämförelse 20 insläppta i 5 mot 5 och ligger totalt -3 i denna spelform.

Efter första 1/4 har vi släppt in minst mål och gjort flest i 5 mot 5. Med tanke på hur mycket vi skapar och producerar samt spelarna vi har i laget borde det bara vara en tidsfråga innan det lossnar mer i PP, kan vi ligga upp mot 20% kommer vi ligga väldigt bra till. BP tycker jag ser betydligt bättre ut och vår % lider väl av de första matcherna i serien, speciellt mot SSK släppte vi in mycket i BP.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2019-10-23
Rytter:
Nej ingen trend med 5 raka 3 or
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2019-10-23
MorganaLefaey:

En eller två matcher och det hade kunnat vara en slump. Nu har vi i flertalet matcher gjort motståndarna riktigt dåliga och det är lite för många för att det enbart ska vara en slump.

Bra ifall motståndarna börjar tänkta på att täta bakåt och ligga rätt när de möter oss, och funderar på hur dom ska få ner vår fart och försvara sig. Då har vi redan ett mentalt övertag.

Det sjuka är ju att flertalet mål är i 5 mot 5 och att vi inte har ett fungerande PP i dessa matcher. Sjuk styrka att kunna sätta upp dessa siffror utan pp.

Funderar ifall 5 raka är vår bästa trend i ha? Har vi satt upp liknande form något annat år med 15p av 15 möjliga?
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2019-10-23
Nucky: 5 senaste 22-3

Har vi styrt upp och verkligen blivit så bra?
Gör vi moståndarna så dåliga att 22-3 faktiskt är rättvist?
Missar vi kurvan i rodel och inser att det inte blir så bra när vi landar?
Har vi bara haft tur och mött lag som är i svackor?
Jag vet faktiskt inte.
Men tittar vi på matcherna så har det inte varit många man varit riktigt orolig i.
Nu jinxar jag oss säkert, men det ser rejält bra ut.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2019-10-23
Robin Ztorken L: tycker det var vår bästa match hittills framför allt arbetsinsatsen -;)
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2019-10-23
Nucky: Engelskt slanguttryck. Finns flera olika former av stavning.

Alternative forms:
capice
capicé
capiche
capeesh
capisch
capishe
coppish
kabish
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2019-10-23
kulltorp: Gå och lägg dig. Exakt samma mönster klaga på domaren vid förlust, bara att modo vanligtvis förlorar varje match.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2019-10-23
kulltorp: Antar att du menar CapiSce🤓
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2019-10-23
kulltorp: Ja men exakt! Freddan är en riktig gnällspik.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2019-10-23
kulltorp: Nu är du ju bara korkad. Det har inte gnällts varje match här.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2019-10-23
Gäsp: Jag förstår att det kan vara svårt att se mönster mm, men det är viss skillnad på att klaga på domaren i varje match mot att göra det vid ngr enstaka tillfällen.
Capice?
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2019-10-23
Tarasov: Tycker gårdagens match var Hagges bästa i år. Bättre tryck i åkningen nu.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2019-10-23
Foppatofflan:
Jag skulle tänkt att Karla/JJ klarar sig fint oavsett vem som är deras lekkamrat. Jag ser helst att Hagge är frikopplad från dem det ger 2 alternativ.

LP-JJ-Karl
Tam-Jell-Hagge

Båda duger fint.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2019-10-23
Monno: Håller med om Jellverts defensiv och att LP utvecklats mycket både i sin offensiv och defensiv, men jag tror att LP och Tambellini kan bli svaga defensivt. Sannolikt att Tambellini behöver ett gäng matcher för att lära sig spelet i egen zon ordentligt på stor is.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2019-10-23
Robin Ztorken L:
Ja att du och Atomragnar är nöjda säger väl på nåt sätt allt😉
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2019-10-23
Costanza: Inför matchen hörde jag Harald Luckner säga att Tingsryd var ett av lagen som imponerat mest på honom.
Spelar med hög fart och frenesi, dom åkte vi bara ut och *steamrollade*.
Pilute tyckte inte dom kunde matcha vår fart och intesitet, Tingsryd sköt väl knappt 10 skott i sin egen arena.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2019-10-23
Monno: Exakt så👌
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2019-10-23
Foppatofflan: Jellvert klarar ju typ alla roller så defensiven är då han duglig. Sen tycker jag LP blivit rätt duktig i egen zon också. Läser ju spelet fantastiskt bra. Men har väl som jag upplevt det haft strul med placeringen ibland, men tycker det syns att han får mer rätt på det nu för tiden.
Tycker han har ett kliv till att ta på att värdera situationerna då det blir en del pucktapp men han har ju tagit otroliga kliv från ifjol då det skulle dribblas i 100% av situationerna. (Sen ska han ju dribbla, det är ju så han skapar lägen åt sig och medspelarna.)
Det nästan roligaste med LP just nu är ju hur sjukt kreativ han är i passningsspelet. Ibland lite väl mycket men många gånger lyckas han få fram pass i vinklat som man inte tycker lirar med den position han har på kroppen.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2019-10-23
Foppatofflan: Jellvert är ju ändå hyffsad i defensiven och med Tambelini vet vi knappt vad han går för i egen zon.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2019-10-23
Tarasov: De hjälper till med ”skillsträning” inkl PP. Mer vet jag inte.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2019-10-23
”Tambellini-Jellvert-LP är ju inte så dumt det heller”
Tror risken är att de skulle bli för svaga defensivt.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2019-10-23
Costanza: Känns inte som det är samma lag som spelade de 6 första matcherna mot sen senaste, åtminstone de senaste 3 matcherna har varit väldigt stor skillnad, känns som laget är deras egna största motståndare.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2019-10-23
Gäsp: Det var bara några få som såg det man ville se.
Realist , optemist , pessimist , det blir man när våra lag inte spelar 1000%
Jäkligt kul med hockey nu .
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2019-10-23
Monno:

Hoppas på bra med folk imornkväll.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2019-10-23
jonsson: 93,85% 1,48GAA
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2019-10-23
Gäsp: Ännu en dominant match från MoDo. Såg matchen på Umeås enda sportpub. Lite barhäng efter och sen kommer begåvningsreserven hasande från A3 Arena: "MoDo? Så du gillar Jehova och Jesus?" Tänkte på att Foppa och Näslund nog var bättre än Mats Lavander och Fredrik Öberg, men insåg sen att allt nu bara handlar om Jonathan och Johnson...
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2019-10-23
Gusse:

Skulle va roligt att veta räddningsprocenten nu på Lundin.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2019-10-23
Modano:Löven måste ju vara det lag som är stenklarast för SHL om något !!

GRATTIS LÖVEN TILL SHL !!
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2019-10-23
Nucky: Pilut sa i alla fall på presskonferensen att spelarna hade det tufft att hänga med "i det här tempot", "vi gör inte en sämre match än vi brukar".
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2019-10-23
Det är komiskt att se timråiterna klaga på vårt domargnäll men dom glömmer rätt enkelt bort deras kära lag med stabs gnäll och ikväll verkar dom inte riktigt vara tillfreds själva.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2019-10-23
Modano: Nej den är vigd för er med er fantommålvakt i spetsen.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2019-10-23
Modano: Mäh!! Nirå!!
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2019-10-23
Modano: nja som modoit så är jag inte förvånad om vi lyckas bli apkassa några gånger till under säsongen.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2019-10-23
J F K: Jag fattade det som att det är just dom grejerna Sundell bidrar med. Individuell utveckling.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2019-10-23
Tarasov: Jag är väldigt kritisk till Sundell, men det gäller det taktiska. Där tycker jag att Omark är klasser bättre.
Däremot är det teknik och individuell utveckling (teknik, skridskoåkning osv) som är Sundells styrka.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2019-10-23
Tarasov: En härlig segar till. Vi börjar att visa det som många förväntade sig.

men hur bra är Björklöven den här säsongen. Jag är imponerad och ganska glad över det faktiskt. Trodde nor Timrå skulle vinna ikväll, men det gör de knappast. :)
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2019-10-23
J F K:
Ett av seriens bättre lag får iväg 10 skott mot oss på hemmaplan. Vi vinner matchen komfortabelt med en skottprocent på 11-12. Säger egentligen inte så mkt men till det så har vi vunnit 6 av 12 med marginal.

En intressant grej är att Omark/Sundell tydligen hjälper till före träningen med individuella grejer. Någon som vet mer exakt vad de gör?
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2019-10-23
J F K: Fagervall verkar hålla med dig.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2019-10-23
Amitiel:

Det måste lossna och bli bättre med tanke på kvalitén på spelarna.

Hur som är det ett lyxproblem just nu när vi krossar i 5 mot 5.

Fungerar vårt bp så har vi goda chanser till vinst i dagsläget. Skulle vara orättvist mot övriga ifall vi adderar ett 20% pp till detta.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2019-10-23
Rytter: Kommer bli riktig intressant på fredag!
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2019-10-23
Gusse: Börjar bli tjatigt att höra motståndartränaren säga: ”Vi spelar inte bra idag..”
😆
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2019-10-23
Som det är nu så är det bara 1 lag som släppt in mindre mål bakåt och 1 lag som gjort fler mål framåt. tänk om man kunde lägga till ett riktigt giftigt Pp på det här.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2019-10-23
J F K: Modo är bra nu. Två raka borta matcher och 9-0 i målskillnad. Idag hade Linus ingenting att göra. 10-34 i skott till Modo och nu är det ingen slump att motståndarna ser dåliga ut mot Modo.

Riktigt kul att vara Modoit just nu.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2019-10-23
J F K:

4-0 och alla mål i 5 mot 5. Håller just nu men måste få till ett pp ifall vi vill vara med i racet fram mot våren.

Riktigt stabil match. Släppte vi till 10 skott på bortaplan? Det är sjukt bra och bevis att försvaret fungerar bra idag.

Kul med hockey just nu.
Kommentera

Sv: Tingsryd - Modo 2019-10-23
modomille: Bra löven!!
Kommentera

1997843 · »