1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474674 inlägg · 4078 ämnen

Tingsryd - Modo 2020-12-18

2115102 · » Till forumet


Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
ToddW: "Alla som hejar på Mora är bönder" hör man dagligen. Aldrig hört även trots jag spenderat hela mitt liv i Leksand och konstigt med tanke på att Mora är större än Leksand så om några är bönder så är det väl vi.

"Kan meddela dig att jag träffar personer som hejar på Leksand, Mora samt Brynäs dagligen i jobbet. Det som skiljer er från Brynäs och Mora-fansen är att ni har total avsaknad av ödmjukhet och öppenhet." Låter som du träffat fel leksingar..

"Ni kan aldrig ha fel oavsett hur mycket fakta som publiceras." vilken fakta den för tio år sen? Inom källkritik så är ett av dem 4 grundpelarna när artikeln publicerades.
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Jalapeno: haha, herregud. Jag har tyvärr blivit tvungen att bo i en av Dalarnas största städer sedan 7 år tillbaka. Du och dina åsikter personifierar hur en Leksing beter sig här i Dalarna.

Ni kan aldrig ha fel oavsett hur mycket fakta som publiceras. Alla andra elit-klubbar i närområdet ses det ner på. "Alla som hejar på Mora är bönder" hör man dagligen.

Kan meddela dig att jag träffar personer som hejar på Leksand, Mora samt Brynäs dagligen i jobbet. Det som skiljer er från Brynäs och Mora-fansen är att ni har total avsaknad av ödmjukhet och öppenhet.

Ni är på en lägre nivå än de värsta klyktattarna, vilket säger en del.
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Gavelo: Vart tog publiksiffrorna från tio år sen vägen då?
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Jalapeno: Jag kan lova dig att inga supportrar skulle emigrera till våra nordliga vänner, det är ungefär som att Leksands finast skulle börja hålla på Mora, det skulle likasom aldrig hända.

Sen har väl du varit med så pass länge att du begriper att Wennerholm inte gjort sig känd i Hockeysverige för att vara speciellt trovärdig i sina krönikor etc.
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Jalapeno: Nej, det var en känsloyttring från Wennerholm innan Tjocken kommit till Leksand och få dem att bete sig som idioter.
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
J F K: faktan var från 2010 när Modos supportrar inte immigrerat till Luleå eller Skellefteå.

"Det är något speciellt med dalalaget som väcker både beundran och respekt"
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Jalapeno: fakta presenterades gällande favoritlag nedan. Känslor är att även om Leksand är Sveriges vidrigaste lag under Tjocken så finns det några som gillar dem.
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
J F K: Vilken fakta?

"Hur illa de än spelar, hur illa än ekonomin sköts, så överlever Leksand ständigt alla kriser och återtåg. Det finns inget lag i svensk hockey som engagerar som Leksand gör. Säg något illa om Leksand i Mora och du har en vän för livet. Säg samma sak i Leksand och du får fly över länsgränsen. Lite överdrivet naturligtvis, men inget lag väcker sådana känslor som leksingarna. Det är något speciellt med dalalaget som väcker både beundran och respekt. Fansens enorma kärlek, förmågan att överleva och alltid komma tillbaka. Det ska inte gå egentligen. En mirakelklubb? Ja, varför inte." Dethär är fakta.
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Jalapeno: Jo, känslor trumfar fakta alla dagar i veckan
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Costanza: Oj Oj Oj Nu hittade jag en lite fräschare artikel åt dig.
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
JoseGonzales: Harald. Ok tycker jag, tycker nog det är mer anmärkningsvärt hur domarna låter sig påverkas an lövens gnäll, igår gnällde man till sig två videogranskningar, Liss och hela båset gnällde på en offside som var minst två meter men inte på Liss, men lika fullt gick hela båset i grin o gnäll och domar blundade, sedan när Liss misstänkt medvetet tryckte upp klubban i nyllet på weigel , var det ingen som reagerade, synd tycker jag , löven är bra, men klarar aldrig ett kval med detta gnäll till last , crandall beteende sig som en riktig looser i slutintrrvjun
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Jalapeno: I Nordamerika och Sverige, definitivt, övr iga världen är osäkrare, men bland massajerna finns det bara MoDo!!
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Jalapeno: helt ärligt, vem bryr sig vem som har flest supportrar ? huvudsaken är väl att lagen har en del väl?

frågan du kan ställa dig själv VEM ELLER VILKET LAG HAR DOM MEST NORMALA SUPPORTARNA

väldigt stor grej du verkar göra
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Costanza: 2010....
Ärligt talat så tror jag att Leksand har fler supporters men har inga belägg på det. En sak vet jag dock och det är att båda klubbarna har stort publikstöd och många trogna supportrar.

KB65: mer omtyckt internationellt har jag ingen aning om men skulle kunna gissa på modo med tanke på att ni har producerat fler spelare som tagit sig till NHL osv.
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Nooky: Benny Kass heter han väl .....
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Jalapeno: Så är det. Mer omtyckt internationellt också. Det vet du.

Sen tycker Aftonbladet om att skriva om er, så mycket kan jag ge dig.
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Jalapeno: Modo BE-RÖÖR ;)
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Jalapeno: Jo, MoDo är störst...
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
J F K: Så du tror att Modo har fler supporters än Leksand?
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Jalapeno: Nja, Modos varumärke var redan innan dynghögarna tog över Leksand väsentligt högre. Vi var femma och högst av låg som bara spelar hockey. Fast det vet du nog, även om du vill dryga dig.
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
KB65: fler än som gillar Modo och du vet att det stämmer
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
J F K:
En av mina bättre vänner som håller på Leksand gillade Luckner. När jag jag skriver ”alla leksingar” i andra sammanhang är han såklart exkluderad😂💀
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Från Hörnefors: Det har väl funnits nån kommentator som alltid satt med båda händerna i byxan och pratade om hur blääändande Frölundas superduper-hockey var. Varit både i SHL och HA. Kommer inte ihåg namnet på karln.
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Jalapeno: Finns det nån som gillar Leksand? ;)
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
J F K: Det har defenitivt ett finger med i spelet. Men han gömmer inte att han själv ogillar Leksand.
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Jalapeno: Arto Blomsten brukar ha varit djävligt vinklad när han kommenterar, men han har fått sparken nu.
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Sputnik: Det är ju därför Boden borde ta KIKs plats. Helt klart mycket bättre takhöjd och antal platser i den hallen. Plus ett till lag i från Norrland!

Annars har ju Östersund en fräsch hall nuförtiden, men det är ju risk för luftfakturor där...
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Jalapeno: Otippat att just en som tränat Modo och Mora ogillas av Leksand och Löven. Ingen bitterhet som färgar...
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
puffe: Är det Harald Luckner ni snackar om så måste jag backa JoseGonzales. Luckner är den mest partiska experten i svensk hockey historia.
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
puffe: Jag gillar Harald med, den sämsta är väl Benny wass eller vad han heter?
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
JoseGonzales: eh, Harald katastrof? Han är väl den bäste vi har i svensk hockey?
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
JoseGonzales: Harald är bäst, men du vill säkert lyssna till en knastertorr Virus, :)
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
puffe: Haha Harald är katastrof. Jag tycker han är en av de sämre som är i studion faktiskt. Vill verkligen ha SHLs studio på lövens matcher
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
JoseGonzales: Jag brukar tycka bra om dej, men nu förstår jag inte alls?
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
puffe: Kung Harald? Han är så satans vinklad för MODO så jag förstår att ni gillar honom 😉
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Sputnik: Sputniks jultal till nationen. Amen!
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Spock: Västerviks arena är väldigt låg skall tilläggas. Man ser inte hela isen på vissa delar av långsidorna. Men trots allt finns det en charm över arenan och Västervik som förening. Hockey är för alla och det ligger inte i vem som har den pampigaste arenan att stoltsera med, tack och lov.
Även om jag kan bli frustrerad över att få möta defensiva lag i HA vars uppgift är att överleva matchen för att sprattla in nått mål, så får vi aldrig ta bort det vi har i Svensk hockey. Att man kan drömma om att avancera och ta sig framåt hur förutsättningarna än ser ut . Tycker HA är mer äkta än SHL, även om man givetvis vill ta sig upp dit. Vlket lag som nu än går upp måste kämpa för att hålla SHL öppet och inte glömma vart man kom från. 👍
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
RedNek: Haha, det gjorde det verkligen. Om vi vinner typ 10 raka matcher kanske vi får bli huvudmatch nån gång, med Kung Harald på plats.

Cmores allsvenska sändningar är ju inte i yppersta värdsklass
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Nucky:

Rytter:

"Sant, den är steget upp från KIK.
Västervik kan väl nästan klassas som uterink"

"
Västervis hall är ju en uterink som man sedan dragit hönsnät runt och sedan vindpapp utanpå."

Ska erkänna att jag aldrig varit vid Västerviks takklädda uterink. Men de har också den dåliga vanan att sätta kameran bakom spelarbåset...
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
puffe:
Fast om du uppskattar det, kan jag ju skriva & klaga på kommentatorn på c-moore. Apropå att det är tomt här vid vinst..

Hans kommentarer är mest: Namn-namn-namn. Å de är bra, de är också bra. Så vänder spelet, offside. Bra passning. mm, mm
Supertråkigt. Hahaha, så, känns det bättre nu?
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Tarasov: Håller med, men gränsen vid charm underskreds när Pantern tvingades spela ett antal matcher i Rosengård(tror jag det var). Var bara ribbstolar som skiljde den mot den tränga gympahall vi hade på mellanstadiet.

En annan charm med allsvenskan är ju alla klassiska lag som finns där, Mycket hockeyhistoria i den serien
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Spock:
En av fördelarna med allsvenskan även om det är lite trist att kolla på matcherna så är det lite charmigt med dessa aningen mindre klubbar som kämpar med mindre resurser.
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Axle San: 4 raka har dom, lär nog bli att räkna med framåt våren
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
puffe: AIK verkar ha vaknat så det blir ett intressant möte, ser jag på deras trupp så finns en del kvalitet.
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Spock: Sant, den är steget upp från KIK.
Västervik kan väl nästan klassas som uterink
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Spock:

Västervis hall är ju en uterink som man sedan dragit hönsnät runt och sedan vindpapp utanpå.
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Nucky:
"Dessutom är väl Tingsryds islada av typen där kameramannen sitter på sargkanten och filmar 10 ryggtavlor"

Haha den var bra, men lite väl hård. Kristianstad är ju bokstavligen som du beskriver. Den förtjänar isladestämpel.

Men TAIF håller ju samma nivå som AIS. Nivån kan kanske kallas ishall.

Var hamnar Västervik?
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
puffe: Grattis Modo
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
RedNek: Betryggande, men lite märkligt att en förlust göder så många inlägg. Idag var inte ens domaren kass. Vinner vi mot AIK, är det Du o Jag o några till då, haha
Låst ämne

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
puffe:
Näpp puffe, forumet är inte tomt. Jag är här
Låst ämne

2115102 · »