1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478702 inlägg · 4078 ämnen

Väsby - Modo 2021-01-18

2140067 · » Till forumet


Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Lillboff: där har du rätt tänker skriva till modo att min mor som har ett modohjärta så stort o är ett rivjärn är ledig för det kan inte bli sämre än vad det är .smile
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Grym krigarinsats igår! Jag kryper verkligen till korset. Jag var en av dem som fullständigt stängde ner efter 0-3, och hade väl trott att laget skulle göra det också. Väldigt starkt att vända på steken.

Att man dock samtidigt hamnar i dessa situationer till att börja med, och att man vänder på det mot Väsby. Ja, jag vet inte men försvarsspelet MÅSTE bli mycket bättre annars är topp 6 blott en våt dröm och förblir det.

Det blir trevligt med Boivin, men vad han främst erbjuder är en offensiv, och det är väl en ersättning till Lindgren rakt av. Jag skulle vilja ha någon pålitlig försvarsgeneral till.
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
J F K: Fast det där stämmer ju inte. Jag var lyrisk över Heponiemi, Hedberg (där hade jag fel), Ohlsson, Corrado, Kaut och även nyligen Rockwood. Även Lindgren, även om jag tyckte att han utstrålade dålig attityd i intervjuer.

De jag ifrågasatte starkt i somras var Ville, Gagnon, Mikkelson, Aagaard och Peters. När det gäller den sistnämnde har jag backat och erkänt att jag hade fel, även om jag i ärlighetens namn inte tycker att 90,79%, GAA 3,22 och noll nollor skriker succévärvning. Mycket av det beror såklart på vårt obefintliga försvar, men det är svårt att bortse ifrån att han har stått för en del kalkoninsatser också.

När det gäller Aagaard så har han definitivt kvaliteter, men de paralleller med Olofsson, som vissa här på forumet drog, har inte åldrats speciellt väl för att uttrycka det milt.

Jag vet att det finns vissa som klankar på precis allt, men jag tycker det är en extremt orättvis beskrivning i det här fallet. Tvärtom var många förblindade av att MoDo för en gångs skull tycktes göra allting rätt, och utgick ifrån att "Glader säkert ser något som inte vi ser".

I det här fallet kan vi ju bara konstatera att de värvningarna som forumet har jublat över oftast har slagit väl ut, och att de som ifrågasattes mest visade sig bli riktiga kalkoner (framförallt Ville, som jag knappt tror jag läste en enda positiv kommentar om här). Sedan vet vi av erfarenhet att rekryteringar av kanadensare som börjar bli till åren är riskabla. Det är väldigt ofta det uppstår hemlängtan, motivationsbrist och/eller skador. Det finns undantag, som Byron Ritchie, men i ärlighetens namn, hur många 30+ nordamerikaner har vi värvat genom åren som har blivit dundersuccéer?

Hursomhelst skulle jag ge ett rätt gott betyg till forumet, och ett mindre bra betyg till Glader.
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Jag tycker att Glader får oförtjänt massa skit.
I höstas var han holy father glader med massa intressanta värvningar. Journalister skrev om modos spännande lagbygge. Podare skröt om honom. Många härifrån jublade när spelare presenterades etc etc. Nu när vi sitter här med facit i hand är det väldigt lätt att kritisera allt. Det skulle lika gärna kunnat bli succé. Men den här säsongen har varit något utöver det vanliga, med alla möjliga käppar i alla möjliga hjul. Å sparka Glader nu? Mer käppar? Nä, låt Glader vara kvar. Låt han växa in i rollen. Problemen modo har hade vi haft med vilken sportchef somhelst.
Styf då? Tycker det är stark att ge honom ansvaret. Man når inga framgångar om man inte vågar ta några risker. Jag ser också att det är mycket som behöver förbättras. Men just nu hjälper det ingen att kasta skit. Låt de jobba. För jag vet att de jobbar extremt hårt med att försöka vända denna skuta. Kanske så hårt att det blir en del utav problemen.

Når vi kontinutet på alla poster kommer modo må mycket bättre. De flesta spelare brukar leverera mer säsong två i samma klubb. Man måste få tid att aklimatisera sig. Hockey är mer än bara hockey de är människor som utövar sporten och om människorna mår bra mår klubben bra.

Låt dem jobba!
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Tarasov: det blev en jäkla ordning på försvarsspelet då Piva/Peter kom, 17 mål insläppta på senaste tre matcherna...
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
mikenomad: Nej inte det minsta men han har varit lite lite snäll i kritiken mot Styv den äldre.
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Monno:
Han och Rockwood sätter tempot bra, kanske man hittat nåt där.
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
J F K: Kommer ju aldrig gå att säga "vad var det jag sa till dig." Du har ju aldrig fel ändå. 😅
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
J F K:
Jag får känslan av de får sin inspiration härifrån men kan ju ha fel.
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Bad_Brett: Samtidigt så var den ofta väldigt tillförlitliga bloggaren i VIK väldigt positiv till Gagnon. Det är sällan rapporterna han får är så övertygande positiva som den gången. Därför tycker jag att den lämna orättvis, för hade inte Gagnon haft den skada han hade sä vore det nog en väldigt bra värvning.

Vi hade en motsvarande förstecenter i Susse under flera år, med väldigt bra resultat. Susse missade dessutom väldigt många matcher ett år på en förslitningsskada så då måste det varit en större chansning att ha honom efter det? Gagnon missade sina matcher på ett benbrott efrer skottäckning och den skulle ha varit läkt. Det verkade vara andra efterhängsna skador som modo inte visste om som spökade.

Jag tycker bara att det är så lätt för en del att döma ut allt på förhand och går det dåligt kan man alltid komma med "vad var det jag sa".
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Rytter: Undrar om det är så att Öhman slapnar av lite mer nu när han är "given" i PP?
Tycker han var den spelare vi värvade idag där på blå. Rörlig, blandade passningar med direktskott och lösa smyg skott.

Vi får väl se om han hamnar i källaren igen när Boivin anländer.
Läste nån rapport om honom som lät lite som att vi värvat en ny Lintner typ.
Grym i offensiven, inte jätte intresserad av att försvara.
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
J F K: Rätt mycket Wennerholm över honom
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
puffe: Aagaard skulle nog göra det helt okej i en kedja med Sylwander och Häggström, men har ingen plats i en toppkedja.

Att bygga ett en centersida med en skadebenägen 34-åring på dekis och en oprövad "tuta-och-kör"-kille som är nyfiken på att lära sig lite taktik (hans egen kommentar) kändes idiotiskt redan i somras och ser inte direkt bättre ut med facit i hand.

Även om spelet är fruktansvärt dåligt, ser vi ändå hur mycket Rockwood betyder. Jäkligt svårt att vinna matcher utan en enda vettig center i laget.
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
hanzon: Själv tycker jag mest att Per Hägglund är duktig på att sparka in öppna dörrar, men någon analytiker är han verkligen inte.
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
modomille: Inte jag!!!
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Gavelo: Ja, verkligen, kändes som ett lag. Hoppet finns kvar
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
puffe:Haha sant ;)
Det absolut mest positivt ikväll är att se glädjen efter målen, det såg man inte sist!
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Gavelo: Håller med, en solo-spelare, måste vara en mardröm att spela med han. Kanske därför dom körde han med Hedberg o Olsson. 3 tuta o kör, ett pass vore en skräll, haha
Kommentera


Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
puffe: Jag förstår hur du menar, men lyssnar inte spelarna så får man som coach kanske markera, det blir kostsamt i längden och ha spelare som ständigt gör saker som sätter hela laget i en dålig situation, det är ju ändå ett lagspel.
Övrigt är Aagaard en så märklig spelare, en av våra sämsta forwards ikväll, fullständigt värdelös, även i defensiven där han normalt är ganska bra, ändå kastar han in 2 puckar och blir matchvinnare?!?
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Nooky:

Vart såg du det? Och vad gällde det?
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Gavelo: Inte bara andra matchen, han är ju smått galen, min poäng är att oavsett hur en tränare babblar, vissa spelare bara gör saker
Kommentera


Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
puffe: Såklart inte, men som coach så kan man beordra alla att vara kyliga och inte gå på motståndarnas psykningar samt och spela på rätt sida marginalerna och hellre lägga bort puck än att riskera något onödigt
Aagaard visar för andra matchen i rad prov på idiotiska saker i offensiv del av banan 100% onödigt och för sådana saker skall man bestraffas av coacherna.

Nu fick han väl sig en tillrättavisning av Harju i båset iaf
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
J F K: Håller med. Det är dock ett problem att Wallinder och Styf har fått ta alldeles för stort ansvar med alla skador. Speciellt Styf är ju alldeles sönderkörd från att ha varit stabil tidigare i höst. Tanken var nog att de skulle varva J20 mer än vad det har blivit.
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
J F K: OK.
Vi tycker olika och jag oroar mig för det juniorlika spelet vi uppvisar.
Vill se tyngd och lite mer rutin i detta redan nu valpiga lagbygge.

Får hoppas det blir lite bättre framöver
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Rytter: Ja han pekade med klubban vid några tillfällen men tog också en position längre ner och höjde för skott men ville sig inte. Han är inte lika bra som Heppo förstås men något att bygga vidare på helt klart.
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
KB65:
Jag tänker ersättare för Hedberg också
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Robin Ztorken L: Vi tog in Niederbach för att det är en jävligt bra spelare. Frölunda lånar ut honom för att J20 är stängt.

Det är dock sagt att vi ska förstärka på alla positioner utom målvakt. Tolkar det som en ny center, forward och back.
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Robin Ztorken L: Jag tycker att du har helt fel gällande juniorerna. Jag tycker att det är en förmodligen oerhört billig bredd-värvning. Att vi däremot behöver en riktigt bra center till toppkedjorna är en annan sak. Även om TN sitter på bänken tycker jag att det är en bra värvning.
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Jaha, så väsby åker på en efteranmälan med ;d
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Nucky:
Det verkar finnas
1: Förmåga att kontrollera pucken och skydda den
2: hårdhet och bra närkampsspel
3: dessutom kommer han ofta till avslut, jag tycker mig även se en viss speluppfattning.
Han har en otroligt låg skottprocent det kan mkt väl lossna snart.
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
J F K: Bara den anledning du nämner visar ju hur sjukt det är.
Vi tog in honom för J20 är stängt och han inte får speltid i Frölunda, är det vårt problem???
Inget att ha i dagens Modo som en spelare för vår andra femma.

Inkompetens återigen från Toker
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
modomille:

Jag tolkade den höjda klubban (eller han pekade med klubban) som en signal att han ville att pucken skulle upp till blå för att byta sida. Som att han pekade åt karla att söka Öhman på blå, för att dra isär eller byta kant.

Gillar det han bidrar med i pp. Karla får många fina passningar som han är med och öppnar upp för, skottet i ribban var värt ett bättre öde. Ser att han står noterad för en assist, jag räknade till två idag.

Tror han kommer börja skjuta mer om han får rätt puckar, när han väl sköt blev det ju farligt.

Öhman gör en riktigt bra match på blå i pp idag.
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Silly: o Strömgren avgjorde i förlängningen...
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Costanza:Där ser du med rätt material så blir det bra ,Sandströms klubbor har utvecklats eller bytts ut ikväll .
Ibland behövs det så lite nytt att man inte märker det .
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Robin Ztorken L: Vi tog nog bara in honom för att J20 är stängd och att han knappast får speltid i Frölunda om de inte åker på en massa skador igen.

Jag tycker också att vi behöver en riktigt bra center där, men gnället på juniorerna känns märkligt tycker jag. Det är vårt absolut minsta problem.
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
KB65: ja lite eller mycket svenskautbildning behövs där
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Tarasov: Håller med om Sven, tror det handlar till 99% om dåligt självförtroende där.
Han attackerar inte lika hårt längre, velar lite.
Men värd att behålla
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Rytter: En gång för alla, ge upp övertron på juniorer!!!
Detta är en liga för vuxna män!
Värvar Niedrbach och tror han skall bli nån frälsare, lägg ner.

Han må vara en oslipad diamant men inte mer och skall inte spela i en bärande famma! Punkt.
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Rytter: Han höjde klubban flera gånger i PP men fick ingen bra pass, kan vara han som positionerade sig dåligt med. Jag gillar viljan han visade upp i PP, slog med klubban i isen flera gånger och styrde spelet. Han ville verkligen vara med och avgöra. Han känns inte alls mjuk.
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Rytter: Rockwood måste väl ha fått känning av något han var ju inne på 3-5 målet som kom 43,54.
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Rytter: Håller med, med men han måste avlossa sin fantastiska bössa ibland, annars blir det statiskt(även om det gav en del poäng idag)
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Modano:
Lite besviken över att du inte delar min åsikt om att vi har en trupp som inte är så stark. Men vi gillar varann du och jag, har ett öppet samtalsklimat så det är lugnt. Skönt att Hartmann klarade sig fick lite Tobias Forsberg vibbar där.
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Modano: Ditt inlägg är som poesi. Lite haiku-vibbar.
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Rytter: Grattis nu blir Styf kvar 5 år till släppa 6 mot slagpåsen Glader sväva på moln ikväll gjorde 7.Nu sitter de 3 PAJAS Tränare säkert haha ingen törs agera nu. Med eran trupp skandal att inte bli topp 3
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Gavelo: Dansken tog ju en totalt onödig utvisning, sen gjorde han mål. Kan ledare i båset alltid styra över korkade beslut på ien? Nej, i min värld
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
puffe:

Skjuta kan han, det visade han om inte annat i sin debut eller på straffarna där han hade 2 gws.

Fördelen men honom är att i pp är han så skicklig med puck så han hittar oftast pass till back på blå eller genomspel till karla. Försöker dom ta bort detta kommer han kunna gå in och skjuta själv.

Det enda jag saknar av honom i pp är att han ibland spelar ner på harju vid mål eller bakom mål för att öppna upp.

Men personligen njuter jag av att se honom, speciellt i pp. Är svag för tänkande centrar som är riktiga playmakers. Detta är en spelare som sätter upp sina medapelare i bra lägen.
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Rytter: Apropå konstig coaching, Lindewall spelade boxplay vid Aagaard utvisningen. Hur tänker dom?
Kommentera

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Rytter: Rockwood har dock lite Toby-syndrom, snart vet motståndarna att han inte kommer att skjuta, kan bli lättläst då
Kommentera

2140067 · »