1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478692 inlägg · 4078 ämnen

Västervik - Modo 2019-10-27

1999433 · » Till forumet


Sv: Västervik - Modo 2019-10-27
Confusius: Eller ja, _en_ bortasupporter? Isf har du nog rätt, tyvärr.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2019-10-27
Confusius: Vi hade väl ingen anledning att vara förbannade igår? Tänker jag. Västervikare däremot - tappar en ganska trygg 4-2-ledning till 4-5-förlust.

Hittade iaf detta:

– Vi fick in ett larm om ett bråk på läktaren strax efter klockan 20.00 i kväll. Det är två parter i det hela där ett reklamblad ska vara upprinnelsen till bråket, säger Jimmy Modin.

"Enligt polisen har en man i 25-årsåldern från Vimmerby kommun kastat iväg ett reklamblad, något som fick känslorna att rinna över på läktaren."
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2019-10-27
Trilske: Och dom två kvinnorna Modoiter? Ja så kan det naturligtvis vara, bör ju vara 50% chans att så är fallet ;) Men det här citatet "Det var olyckligt att en bortasupporter satt bland hemmapubliken" får mig tyvärr att tro att tuppjucket är MoDoit!
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2019-10-27
Confusius: Det mesta talar väl ändå för att det är en Västerviksupporter?
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2019-10-27
Bad_Brett: Man såg ju i sändning igår att MoDo-spelarna alla stod och tittade på något som utspelade sig på den läktaren efter matchen, innan dom tackade klacken! Så nog lär det finnas vittnen ;) Skulle inte förvåna mig om tuppjucket är MoDoit.
Såg efter ett MoDo-mål att det var en ensam person som firade som en galning uppe på den där läktaren.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2019-10-27
Hur många matcher har Öhman varit bänkad hela matcher? Såg att han hade 0 minuter igår. När man ser han spela så känns det som han spelar med en sorts förväntan om hur han ska spela, det har inte funnits några avvägningar i hans spel, ser mest som en junior som försöker dribbla i varje läge.

Förstår inte att det ska vara så svårt att förlita sig på ett bra förstapass och sen ta det därifrån, han styrkor ligger väl i anfallszonen så varför krångla till det i övriga zoner?
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2019-10-27
Confusius: Känner igen retoriken, gissar på ett visst klientel där...

"Ja, jag kastade ut den unga tjejen för en läktare så hon fick åka ambulans, men det var hon som började! Jag agerade bara i självförsvar, jag svär asså, hon hade dödat mig om jag inte gjort något!"

En annan hade ju varit korkat nog att erkänna och säga: "Jag hade druckit alldeles för mycket och när jag upplevde det som att de hånade mig såg jag svart och knuffade henne, utan att tänka på risken att hon kunde falla ner för läktaren".

Hoppas det finns någon kamera som har fångat händelsen, annars går väl idioten fri.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2019-10-27
Pinus sylvestri: Sorry, det stod i en annan artikel i samma blaska att det var en kille i 20-25 års åldern som kastat ett reklamblad på dom två unga kvinnorna, och när dom frågat vad han höll på med så hade han slagit den ena och knuffat den andra så att båda flög längst ned till sargen. En av kvinnorna fick åka ambulans.Stod att kvinnorna och mannen höll på olika lag.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2019-10-27
Confusius: Jag finner inget om att det var kvinnor i texten du länkade. Är det någon som bytt från Timrå till MODO?
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2019-10-27
J F K: Vad är det för tuppjuck som varit i farten här då? Gett sig på två kvinnor, manligt!
www.vt.se/sport/vik-hockey/tumult-pa-laktaren-efter-vik-match-om6358667.aspx
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2019-10-27
Trilske: Modos två sista utvisningar är ju trippingar väldigt liknande den som släpptes på JJ. Den Sylwander åker på händer när motståndaren får ett litet felskär i kombination med att Sylwanders klubba träffar honom litegrand. Jag tyckte att det var rätt att ta Sylwander och det var väldigt felaktigt att släppa den på JJ, framförallt när effekten blev så förödande.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2019-10-27
Trilske: Det är en utvisning som jag menar måste vara lätt för domaren att ta, speciellt när det resulterar i ett friläge. Jag tycker det är rätt märkligt faktiskt (speciellt när man vet hur petiga dom kan vara emellanåt).

Det är väl egentligen där nånstans min invändning ligger - mot inkonsekvensen. Att man kan ta en hakning som inte direkt påverkar utgången av spelet, men skiter i att blåsa för en tripping som resulterar i ett friläge.

Nåväl.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2019-10-27
Gavelo: Det kan nog lätt uppfattas som att JJ tappar skäret av sig själv men tittar man på reprisen ser man ju att slaget sätter honom ur balans.

Att han sen "sätter sig i den situationen" är ju inget argument för domarens beslut, direkt. Hade han inte blivit fälld så hade han ju fortsatt driva framåt alternativt droppat till Karla, så alternativ fanns.

Men jag förstår hur du tänker, och jag tyckte kanske också att den såg billig ut initialt, men inte när jag ser reprisen. Och jag hade nog reagerat på den trippingen oavsett var på banan den hade skett.
Uppladdat:

450x300-jj.pngjj.png

Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2019-10-27
Gavelo: Domarna har "känsla" som låter bli att döma efter regelboken? Även jag kan tycka att det är för petigt ibland men det är ju just den här typen av spelförstörande moment, när spelaren i fråga inte ens försöker nå pucken, som vi har velat få bort.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2019-10-27
Bad_Brett: Som sagt så tycker jag inte det är så illa som det ser ut, utgången av fällningen blir tyvärr värsta tänkbara annars hade nog ingen brytt sig nämnvärt om situationen.
Tycker det är bra att domarna hade viss känsla att inte blåsa för jag tycker att JJ sätter sig själv i den situationen och faller väldigt lätt.
Men som sagt så är det ingen tvekan om att det skulle kunna blåsas på den men jag är mer irriterad varför man ens försätter sig där med en man mer på banan.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2019-10-27
Trilske:
Ja en hund begraven, klubben hävdar konkurrenssituation så det betyder att vi eventuellt har seriens bästa 3 målis 😂
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2019-10-27
Gavelo: Västerviksspelaren har inte en chans att nå pucken och Jonsson hade givetvis inte trillat om han inte fått klubban på skridskorna. Man kan tycka att det är tramsigt men reglerna är solklara.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2019-10-27
Trilske: Jag tycker faktiskt inte att Trippingen på JJ är supersjälvklar, visst slår han klubban runt benskydden men samtidigt så sätter JJ sig själv i en väldigt onödig situation genom att dribbla på egen blå som sista man, dessutom känns det som att han tvingas söka situationen när alternativen blir för få.

Säger inte så mycket om den ”domarmissen” utan regerar mer på varför JJ skall dribbla i det läget med en man mer på banan, ett enkelt utsläpp till vänster och situationen hade aldrig uppstått.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2019-10-27
Trilske: Tror att målvaktstränaren har en del att säga i det där också.
Möjligen handlar det om att man gör justeringar i hur Hanses jobbar och att man därför inte vill att han spelar. Lite långsökt, men en det skulle kunna innebära att Hanses har det lite jobbigt innan det nya arbetssättet satt sig ordentligt.

Att målvaktstränaren gjort justeringar för Linus är rätt uppenbart och i hans fall slog det väl ut direkt:)
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2019-10-27
Nucky: Mycket märkligt. Tilltänkt som förstaslips och blir utbytt i en match där laget kollapsar för att sen inte komma tillbaka på en mindre evighet. Å andra sidan kan man aldrig veta vad Björn har för idéer ibland.

Jag tror inte han ser några problem alls med att Hanses inte behövts matchas ännu. Säsongen är lång osv.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2019-10-27
Axle San: Ja, nåt lurt är det.
Kanske dålig attityd på träningarna, och att man vill visa genom att matcha Dackell att han inte är självskriven.
Eller så vill han själv dra, men Modo vägrar. Känns dock jävligt märkligt om det är så med tanke på att han skrev nytt kontrakt till detta år.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2019-10-27
Nucky: Hanses bör ju vara given på topp två i Modo på malvaktssidan så det ligger nog någonting annat än sportsligt bakom där.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2019-10-27
Trilske: Ja, ifjol hade Modo kanske mäktat med att gå ikapp till 4-4 för att sedan släppa in en puck i slutminuten.

Funderar lite på situationen med målvakter. Man verkar hålla fast vid att vi har 3 målvakter, och att det är därför Hanses inte ens får öppna båsdörren.
Man anser att Dackell är före honom just nu. Skulle tro att han kommer få starta mot Mora på Fredag.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2019-10-27
Trilske: Ja, det var verkligen inte likt Modo att vända och vinna den där matchen. Jag ser det som ett trendbrott i verkligt positiv bemärkelse, även om vi i inledningen av serien ifjol också var bra på att vända matcherna..

För övrigt så har Timrå tagit bonuspoängen fyra gånger av fyra och vi noll gång av två.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2019-10-27
jonsson: Jag vet inte om Västervik tog slut, för det såg ut som en annan match i tredje. Och ja, dessa segrar när vi ligger under och får jaga hela matchen är oerhört sällsynta. Vi ger ju dessutom bort 3 mål (borde förövrigt ha varit utvisning när JJ blev trippad?). Förstår inte hur domaren tänkte där, det är ju en av dom mer solklara som dessutom resulterar i ett friläge, OCH baklängesmål med en man mer.

I fjol hade vi inte ens tagit gårdagens match till OT, om vi hade gjort det så hade vi likväl torskat.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2019-10-27
KB65: Tambellini, så heter han
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2019-10-27
J F K: Tamburinen är väl tillbaka mot Mora härnäst? Tror vi kan få lite mer vettiga kedjor då.

Sjuuuukt skön seger idag också!
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2019-10-27
goleafs: Ja man ser verkligen fram emot den matchen, kommer vara slutsålt dessutom :)
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2019-10-27
Blir en sjukt häftig match lördag 9/11 mellan seriens två bästa lag för tillfället!
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2019-10-27
Trilske:

Riktigt kul att vi kan vinna matcher även om vi inte spelar bra i 60 min, har ju inte riktigt funkat tidigare år.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2019-10-27
Eller: Måste ju vara något sådant. Hade han varit "otränad" så hade han ju aldrig fått starta mot Västervik eller SSK.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2019-10-27
Heyerdal: Misstänkte att han var bänkad, men han har ju en tendens att försvinna i dessa matcher så man kan aldrig vara riktigt säker.

From hade inte många byten mot BIK, bänkad hela andra och 28 sekunder i tredje eller nåt. Fick några fler minuter ikväll.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2019-10-27
dempa: Karlqvist bänkad i en o en halv period enl ÖA , fick ett byte o blev matchhjälte
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2019-10-27
Rytter: HUR STARKT??? Vända mot ett boogeyteam såhär. Wow! Vi blir farliga! Alla kedjor kan leverera med. Kör bara!
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2019-10-27
Bad_Brett:

Tycker nog att vårt BP varit bra i senaste 7 matcherna. Mot BIK t.ex. Sedan är det svårt är det alltid motståndarna som är dåliga och inte kommer upp i nivå, eller lyckas vi stressa så bra att passningstempot och kvalitén blir lidande? Lite för många matcher i rad för att det ska vara en slump.

Så att det blivit bättre än vad vi visade upp i början av serien t.ex mot SSK är det nog inte ens värt att diskutera.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2019-10-27
Gusse:

Japp
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2019-10-27
Monno: man vet ju inte om Hanses är lite skadad men kan träna ändå.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2019-10-27
wolper: Gött med vila: Vi skulle väl egentligen möta Löven hemma på onsdag. Men matchen flyttades väl till lördag 9 november?
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2019-10-27
Monno: Hanses skulle ju, enligt rykten, vara bättre tränad än någonsin. Det var uppenbart redan förra matchen att LL inte skulle stå denna.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2019-10-27
Monno: Jag blir liksom inte klok på tanken. Både Rosdahl och Olofsson är lite större och trögare. De har absolut skills och fysik, men vad de behöver är speed. Därför var From så bra för den kedjan när han inte som nu tappat formen. Sylwander har sina poänger, men någon speedig tredjelänk är han inte.

samtidigt hävdar jag att Linus och Jellvert är en bra duo, men som behöver fysik. Därför var de som bäst.med Hagelin, men jag förstår att Hagge placeras med JJ. Vad jag alltså inte förstår är varför en From som inte är i form ska spela där. Det här exakt noll möjlighet att fungera om vi inte spelat kontringshockey, men det kommer vi inte göra då vi har överlägset mest puck av alla lag.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2019-10-27
Eller: Ja verkligen. Kan tycka det är dags för Lundin att vila en match nu. Är Hanses verkligen så under isen på träningarna?
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2019-10-27
Bad_Brett: Förra matchen mötte vi ett av seriens bästa pp och vi höll tätt där
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2019-10-27
Monno:
Sylwanders/Hedbergs är kanske onödiga men acceptabla då man ändå försöker ta pucken då kan det bli en tripping ibland. Sylwis i första är nog i väntan på Tambellini.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2019-10-27
wolper: välbehövlig vila för laget nu tro😊 sjukt nice vecka och vi peta ner timrå^^
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2019-10-27
Rytter: Tror tyvärr en del var tack vare motståndet. Möter vi lag med högre passningstempo tror jag att det skulle se rätt illa ut fortfarande.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2019-10-27
J F K: Samtidigt var det ett rätt stort hallå om all speltid på Hedberg också. Och där måste man ge Hellqvist rätt i långa loppet. :-)

Men Hedbergs uppsida visste alla om, där är det väl mer delad mening vad gäller Sylwander. :-)
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2019-10-27
Att det ska behöva bli så spännande, NÅVÄL, väldigt skön vinst. Västervik kändes faktiskt väldigt uddlösa i tredje. Och det tackar vi för.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2019-10-27
Monno: bra för hans självförtroende
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2019-10-27
J F K:

Positivt att vårt BP blivit bättre. Känns fortfarande aggresiva men inte över aggresiva.

Förbättrar vi pp och lyckas hålla i 5 mot 5 och bp blir vi riktigt jobbiga att möta.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo 2019-10-27
Rytter: Håller med. Han är rätt osynlig.

Känslan är att vi äter upp dem. Det faktum att vi har fyra starka kedjor är värdefullt i slutet av matcherna när orken tryter.
Kommentera

1999433 · »