1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478651 inlägg · 4078 ämnen

Västervik - MoDo 2021-10-26

2245325 · » Till forumet


Sv: Västervik - MoDo 2021-10-26
puffe:
Ang Karlin så är det när nog alla som än så länge håller med.
Kommentera

Sv: Västervik - MoDo 2021-10-26
Heyerdal: Aha, så dom satte sej bara i en bil hastigt och åkte till Uppsala? Uselt, sa Bill. Vilka signaler ger det, sa Bull?
Kommentera

Sv: Västervik - MoDo 2021-10-26
puffe: ja minns det, uselt Almtuna tror jag det var
Kommentera

Sv: Västervik - MoDo 2021-10-26
Tarasov: Bra skrivet. Förstår att Herr Tarasov , liksom Numo, är de bäste av moderatorer. Konsensus kan skapas av EN människa med starka åsikter , finns historiska belägg för det. Men här är vi toleranta så jag vågar skriva att det är så kul att juniorerna inte bara är med på pappret, utan att dom får göra byten ibland. Karlin är nog MoDos bästa värvning på många år. Minns när 2 juniorer fick akut ta bil och åka till dalarna(minns ej om det var Leksand eller Mora borta). det var nog under åsnebrottarens tid. Dom fick inte ett byte.....Uselt ledarskap
Kommentera

Sv: Västervik - MoDo 2021-10-26
Tarasov: Skönt att MoDo tagit in kvalitet. Grymma värvningar för oss!
Kommentera

Sv: Västervik - MoDo 2021-10-26
Tarasov:
Fö skönt med Näsen/Bernhardt kommer vinna många poäng åt oss
Kommentera

Sv: Västervik - MoDo 2021-10-26
Werner:
Det var inte riktat mot dig utan känner att jag då och då måste visa att det inte råde konsensus kring Svenningsson/Hasa mfl
Kommentera

Sv: Västervik - MoDo 2021-10-26
Färdkost:
Det är lugnt man blir snabbt förlåten härinne!
Kommentera

Sv: Västervik - MoDo 2021-10-26
Tarasov: Märker det tyvärr!
Försöker bara sprida info, inget illa menat!:)
Kommentera

Sv: Västervik - MoDo 2021-10-26
Färdkost:
Tack för info!
God chans att det blir fred.
Hög risk att det blir krig.

Det är det folk hänger upp sig på välkommen iaf!
Kommentera

Sv: Västervik - MoDo 2021-10-26
Bössa 68: kan inte gå in på det, men helt upp till dig ifall du litar på mitt ord eller ej.
Kommentera

Sv: Västervik - MoDo 2021-10-26
Silly: 22 år, får för mycket ansvar i PP(vilket pp...?), men en spelare för framtiden
Kommentera

Sv: Västervik - MoDo 2021-10-26
Bad_Brett: syftar mer på att skador på AC-leden kan behöva opereras, hoppas innerligt att han klarar sig undan det.
Kommentera

Sv: Västervik - MoDo 2021-10-26
Heyerdal: Haha, det var ett precisionsverk att kunna undvika allt nät runt omkring. Känns som att fel spelare fick det läget.

Fast vi borde tagit 3 poäng ändå, finns ju en större syndabock....
Kommentera

Sv: Västervik - MoDo 2021-10-26
Bad_Brett: Ungefär som nån partiledardebatt i Agenda (tror jag det var) när statsrådet Per Bolund(mp) upprepade vilka framgångar Sverige nått på grund av MPs politik. Spelar ingen roll i vardagen , men ett statsråd kanske ska använda 'tack vare' om det ska framstå som positivt. Nu har språkfascisten inom mej fått yttra sej, på grund av MoDoraternas välvilliga inställning till trams-artade inlägg
Kommentera

Sv: Västervik - MoDo 2021-10-26
Bad_Brett:
Skiljde 2p, vilket skulle kunna svänga snabbt, ja eller så såg du det du ville se. Man kan ju också hävda att detta är en av få matcher där vi förlorar skotten...
Kommentera

Sv: Västervik - MoDo 2021-10-26
Bad_Brett: icke modoit,
Kommentera

Sv: Västervik - MoDo 2021-10-26
Färdkost: hade Sylle sett att halva målet var öppet när de kom två mot en tror jag vi tagit 3 p , 3-1 hade räckt men han lyckades hitta magplattan
Kommentera

Sv: Västervik - MoDo 2021-10-26
Werner: Jag tänkte också på det, men sen tänkte jag också på i vilken kedja han spelar i för tillfället. Helt klart inget att hurra för än dock. Men desto mer besviken på Modigs som verkligen får chansen är jag i så fall.
Kommentera

Sv: Västervik - MoDo 2021-10-26
Färdkost: "Chans" insinuerar att det är något du önskar, din sadist...
Kommentera

Sv: Västervik - MoDo 2021-10-26
Bad_Brett: Det har jag sagt i 1 år nu ,
Svenningson som högst i 3:e linan!
Kommentera

Sv: Västervik - MoDo 2021-10-26
Keep up the good work Modo!
Kommentera

Sv: Västervik - MoDo 2021-10-26
Nucky: Det köper jag med alla dagar i veckan, men om vi nu är kort på folk så bör vi ta tillbaka han!?

Mcmaster fick 3 ugglor av öa.. (godkänd) kan inte riktigt förstå det. Han kan försvinna helt ur matcherna och ibland undrar man om han ens är med?
Kommentera

Sv: Västervik - MoDo 2021-10-26
Färdkost: hur vet du det?
Kommentera

Sv: Västervik - MoDo 2021-10-26
Werner: Tror Hinken tänker lite längre angående de utlånade spelarna. Tanken är nog inte att man ska sno tillbaks dom såfort man åker på en skada, utan att de ska verkligen göra avtryck i ÖHK, samtidigt som man inte heller vill sätta ÖHK i skiten genom att flytta runt spelarna hela tiden.
Kommentera

Sv: Västervik - MoDo 2021-10-26
Werner: Kan iofs. Vara nyttigt för Helmer! Får även hoppas att Sebbe inte behöver opereras, finns chans för det tyvärr.
Kommentera

Sv: Västervik - MoDo 2021-10-26
Robin Ztorken L: Problemet är ju att vi har haft fel tränare föööör länge.

Karlin har plusstatistik mot vvik. BOOM 🥳🥳
Det är nu det vänder :))
Kommentera

Sv: Västervik - MoDo 2021-10-26
Färdkost: Förbannat också!! Jaja nu får vi ladda på med mer minuter på Helmer istället.

Nordin då? Han har stått utanför laget länge. Dags för comeback?
Kommentera

Sv: Västervik - MoDo 2021-10-26
Tarasov: Topp i poäng? Hur menar du? Han skadade sig i slutsekunderna av förra matchen. Plats 7 i poängligan nu.

Men visst. Jag har samma problem med Sveningsson som jag hade med exempelvis Michael Nylander. En kille som "syns" mycket, men har förmågan att sabba en kedja på egen hand. Det är ju knappast en slump att Aagaard helt plötsligt såg ut som en stjärnspelare när han helt plötsligt fick låna pucken lite. Eller att EJK (17,65%) fick näta och hade bud på fler mål.

Sveningsson blir klockren som grinder tillsammans med OP.
Kommentera

Sv: Västervik - MoDo 2021-10-26
Werner: Tänk att en lite skitklubb som Västervik kan slå en stor , före detta, storklubb gång efter annan
Vad gör dom vi misslyckas med år efter år..
Kommentera

Sv: Västervik - MoDo 2021-10-26
wolper: känns ända starkt att vi lyckas ta 2 poäng i västervik idag😁👍
Kommentera

Sv: Västervik - MoDo 2021-10-26
Sir: Den här matchen hade vi torskat tidigare år, tveklöst.
Tycker vi börjar kännas sådär jämn och gnetig där ingen direkt sticker ut men istället är man en maskin som bara maler och maler, PRECIS så som man upplevt Västervik tidigare år.
Ser f.ö. inte riktigt potentialen i Modigs som målskytt, att folk tippade honom framför Aagard i interna målligan är nästan lite komiskt.
Kommentera

Sv: Västervik - MoDo 2021-10-26
Tarasov: hmm okej.. tycker han spelar lite rakare, mer oöm och tacklar bra
Kommentera

Sv: Västervik - MoDo 2021-10-26
puffe: Grattis till Modo för vinsten!
Kommentera

Sv: Västervik - MoDo 2021-10-26
Werner: Verkar vara axeln som är problemet, lär vara borta i flera veckor
Kommentera

Sv: Västervik - MoDo 2021-10-26
Hakning-Henrik: Statistiken är nog helt klart till Karlins fördel
Kommentera

Sv: Västervik - MoDo 2021-10-26
Sir: Macmaster känns som en svajig seg Bigmac
Kommentera

Sv: Västervik - MoDo 2021-10-26
Werner:
Svenningsson har blivit någon form av ”hackkyckling” på forumet. Låg i topp i poäng, blockade skott, tacklingar och corsi innan skadan.
Kommentera

Sv: Västervik - MoDo 2021-10-26
KB65: Jo, men när vi går in i slutspelet, så ska han inte vara topp-6. Med eller utan puck.
Kommentera

Sv: Västervik - MoDo 2021-10-26
Bad_Brett: Oftast är ju Dalroth ändå hyfsat stark i spelet utan puck, men det är sällan jag har varit med om någon som så ofta spelar fast sig själv i egen zon. Även i icke-situationer.
Kommentera

Sv: Västervik - MoDo 2021-10-26
modogurra: För en defensiv back, är att aldrig synas det bästa betyget man kan få.

Dahlroth är antitesen.

Sebastian Ohlsson är nu delad tvåa i plus-minus-ligan. Jag är inte förvånad med tanke på hur perfekt han har genomfört matcherna denna säsong.
Kommentera

Sv: Västervik - MoDo 2021-10-26
Bad_Brett: Jinnesjö Karlsson är riktigt riktigt bra. En stabil center som även producerar på denna nivå.

Och när vi går till SHL funkar han fint som 3e center!
Kommentera

Sv: Västervik - MoDo 2021-10-26
Monno: Haha kanske säger nåt att jag inte kände igen att han skulle spela för oss när kommentatorn nämnde Folin idag. Har sett alla våra matcher dessutom
Kommentera

Sv: Västervik - MoDo 2021-10-26
Monno: Mmm, vi har två bra målvakter och tre riktigt bra backar i Bernhardt, Näsén och Folin.

Sedan är jag väldigt förtjust i Karlsson och Aagaard har verkligen tagit ett kliv i rätt riktning sedan förra säsongen.

Jag ska vara positiv nu, och hävda att lite skador nödvändigtvis inte är negativt. Eftersom vi poängmässigt sett ligger bra till, har vi råd att tillfälligt matcha juniorerna lite mer, samtidigt som Hinken letar spets.

Detta kan bli bra... riktigt bra.
Kommentera

Sv: Västervik - MoDo 2021-10-26
dempa: Ja sjukt!
Får vi dessutom igång produktion på Macmaster, Modigs och Ohlsson för att nämna några så ser detta lovande ut från offensivt perspektiv. Lång väg kvar defensivt känns de som ibland.
Kommentera

Sv: Västervik - MoDo 2021-10-26
Hakning-Henrik: nej det vore inte kul ;)

Både sven och ohlsson tycker jag hade kommit igång ordentligt nu sista matcherna. Förbannat synd för dom (ev bara sven då) att dom missar löven x2 med fulla läktare och fest
Kommentera

Sv: Västervik - MoDo 2021-10-26
Nucky: Fint byte i sista minuten innan dansken får med sej en utvisning. Det var 5-6 närkamper nära offensiv blå och MoDo vann alla, sånt gillar man.
Kommentera

Sv: Västervik - MoDo 2021-10-26
Werner: ja, det var kryptovik vi mötte.

Vorenkul om någon vågar leta upp vår statstik mot det här jäkla laget
Kommentera

Sv: Västervik - MoDo 2021-10-26
Nucky: det sjuka är att om vi hade slagit hv hemma vilket vi absolut skulle ha gjort med tanke på spelet, så hade vi legat etta. Såpass bra har det tydligen gått i år fast vi inte har något pp och bara typ är nöjd med 1-2 backar och Tex 😜
Kommentera

Sv: Västervik - MoDo 2021-10-26
Nucky: Jepp, gillar Lindewall skarpt. Bra fart, bra intentioner. Nära att måla idag. Med hårt jobb kommer så småningom belöningen.
Kommentera

2245325 · »