1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479696 inlägg · 4078 ämnen

Västervik - Modo

« · 1924836 · » Till forumet


Sv: Västervik - Modo
Trilske:

Är absolut inte missnöjd att vi tar poäng trots att vi inte gör en bra match. Vi tar in poäng på lag strax ovanför och utökar mot löven och ssk. Visst topp2 drar iväg med 2p ytterligare men det är ju inte de vi fightas med just nu
Kommentera

Sv: Västervik - Modo
Gavelo: Kunde inte Öhman stannat kvar i IKO???
Kommentera

Sv: Västervik - Modo
Trilske: Så uddlösa att man inte ens kan göra mål på straffar!
Kommentera

Sv: Västervik - Modo
wolper: Björklund är sig själv igen. Medelmåtta allsvensktlag.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo
Trilske: Fin fart på sista
Kommentera

Sv: Västervik - Modo
hk: Karla lyssnade.

Men bara en gång..... Två pinnar hade jag varit nöjd med, men nu? Väldigt missnöjd.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo
wolper: skjut bara
Kommentera

Sv: Västervik - Modo
Rytter: skulle va skönt om vi vann trots domslut, vi har inte energin och kommentator emot oss! Men alltid gillat björka men han känns fan slut. Någor måste vara fel med honom. Och karla har noll självförtroende.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo
wolper:

Ja den fasthållningen var rätt solklar.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo
wolper:
Ett bra BP ger oss iaf 1p idag skönt. Skall Johan E ge oss nästa😎😉💪🏻
Kommentera

Sv: Västervik - Modo
wolper: å ingen fasthållning på walfridson där...
Kommentera

Sv: Västervik - Modo
Trilske: ja fan va onödigt. Men börja störa mig på kommentatorn....
Kommentera

Sv: Västervik - Modo
En 6-man i detta läge. Suck. Nej, nu blire ståplats.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo
wolper: tycker det skulle varit matchstraff men vi har inte haft domsluten idag. Aja pp är lika slött idag som på senaste. Han lyfter armbågen mot huvudet
Kommentera

Sv: Västervik - Modo
Varför hör jag kommentatorn säga "Tom Enström" med jämna mellanrum?
Kommentera

Sv: Västervik - Modo
Rytter: Så sant
Kommentera

Sv: Västervik - Modo
Axle San:

Spelar tyväer ingen roll som reglerna är. Tar den i huvudet så åker du.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo
modomille: galet att det inte är 5min
Kommentera

Sv: Västervik - Modo
Axle San: fast armbågen är ju uppe i huvudet? Samt att domaren inte blåser direkt är ju illa
Kommentera

Sv: Västervik - Modo
MorganaLefaey:
Hedberg snubblar oturligt nog till men i just dess situationer kan som tacklare kanske ta det lite lugnare särskilt då pucken är spelad.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo
Trilske: en ren olyckshändelse då Hedberg får ett felskär..
Kommentera

Sv: Västervik - Modo
modomille: Hedberg faller framåt (tappar typ skäret) just när tacklingen kommer. Såg ut som att den tog klockrent i huvudet.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo
Tarasov: vafan nu får domaren vakna!!!
Kommentera

Sv: Västervik - Modo
MorganaLefaey: Klar armbåge mot huvudet?
Kommentera

Sv: Västervik - Modo
atomragnar: Vi kommer nog inte vara en comtender om inte JJ skärper sig.
Öhman lite för klen. Hjälper inte heller att Hedberg aldrig vet när han bör dumpa, dribbla eller backa hem.

O alla dessa alibi-skott o flippar in på oskymd målis utan sidoförflyttning.
Men ska väl sluta klaga då d blev 2-2 på en icke chans.
1 center är i alla fall ett måste. Kan ju byta bort Elvenes.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo
wolper:
Lite osäker men det känns som om Jellvert kan utvecklas till en mkt nyttig spelare för oss.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo
atomragnar: jo kan nog vara så. Fick energi efter timeouten. Svårt å få med oss utv. Fan va skönt med mål! Tack vare timeouten. Gick ut med annan energi efter. Haha nu förstår jag kommentator känns lite partisk😀 modo har inge chans på övertid enligt honom haha
Kommentera

Sv: Västervik - Modo
Trilske:

Jj och sylwander hade ju fina chanser innan också. Bra att vi fick tidig utdelning
Kommentera

Sv: Västervik - Modo
Häggas!!!!! Viktigt.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo
atomragnar: Det är ju inte över än, men det är så uddlöst så man blir gråhårig

Och precis då kom 2-2 HÄRLIGT!!
Kommentera

Sv: Västervik - Modo
atomragnar: 300kg
Kommentera

Sv: Västervik - Modo
atomragnar: Häggströmmmm!
Kommentera

Sv: Västervik - Modo
wolper: Vi tappar tre poäng för laget inte är bättre än så.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo
wolper: skulle dock vara lite synd om tappa tre poäng för att vi spar oss. Men kanske inte ens är det. Iofs måste man ju göra taktiska beslut. Det också med att vi bänka folk. Ser det så som vi har en bred trupp i år, kan bänka folk, vila folk och få lite konkurrens. Bara tobias eriksson som vi inte blir av med. Han har bara slösat pengar för modo.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo
wolper: Asså detta lag man saknar ord.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo
wolper: de kanske spar lite på energin för att det är många matcher nu. Skulle vara skönt om de kunde vända på steken i tredje och vinna. Skulle vara viktiga poäng för att stabilisera en topp 8a placering 😊 hoppas vi behåller hellqvist och han vill vara kvar så han får bygga upp ett spel över tid!
Kommentera

Sv: Västervik - Modo
NuMo: Ah haha,den bjuder jag på! Nu fick jag ju bläddra lite i regelboken också och friska upp minnet.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo
Gavelo: Haha! Jag menade att du stavade Domare fel. Bara ett m i domare. ;)
Kommentera

Sv: Västervik - Modo
NuMo: Blev tvungen att bläddra upp regelboken och jag hade fel där, Det jag beskrev namnges bara som avvaktande offside, trodde att man även kallade den för avsiktlig men där hade jag fel.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo
NuMo: Regeln säger väl om man skjuter mot eller på mål i ett avvaktande läge så ska man blåsa, men även om en spelare dröjer sig kvar i zonen trots avvaktande och sen tar pucken så blåser man för avsiktlig och flyttar ner teken. Eller har jag kanske har fel att man flyttar teken?
Kommentera

Sv: Västervik - Modo
Trilske: ah börja komma endel skott nu iallafall och spel i off zon. Känns bättre iallafall
Kommentera

Sv: Västervik - Modo
Sista 5 är bra, vi är i alla fall i anfallszonen och gör det jobbigt för motståndaren. Annars har det varit jävligt uddlöst.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo
wolper: Modo har ju iaf ganska mycket puck och ”styr” spelet en aning, men man har förtvivlat svårt att skapa målchanser, sylwander och Häggström brukar ju kunna röra runt ordentligt men det är så avslaget när man kommer in i anfallzonen.

Det är väl nu man skulle haft en Emil molin som kunnat skapa lägen på egen hand
Kommentera

Sv: Västervik - Modo
Gavelo: Va i helv! Du har ju fel!
Kommentera

Sv: Västervik - Modo
wolper: skulle va skönt om vi kunde kvittera innan paus
Kommentera

Sv: Västervik - Modo
wolper: Bra fråga, borde varit avsiktlig där. Såg jag fel eller var det inte huvuddomaren som blåste av? Linjedomaren "washade" väl? Såg ut som att han stod med utsträckta armar i alla fall. Riktigt dåligt.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo
Ben Perrault: känns orkelöst och oflyt känns dock som de försöker och har lite tanke idag bara att energi och flyt inte kommer igång
Kommentera

Sv: Västervik - Modo
wolper: Det är precis vad det låter, dommaren har signalerat för avvaktande offside för att få flyt i spelet, om en spelare då medvetet tar pucken för att tex få till en avblåsning så döms den som avsiktlig och man flyttar ned teken.
Kommentera

Sv: Västervik - Modo
wolper: känns tyvärr som vi är inne på det gamla spåret, ingen fart o geist. Lite tempo nu tack
Kommentera

Sv: Västervik - Modo
wolper: kan någon förklara avsiktlig offside för mig? Varför blev inte det där det?
Kommentera

« · 1924836 · »