1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

479649 inlägg · 4078 ämnen

Vita hästen - Modo 2020-11-17

2101609 · » Till forumet


Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
RedNek: Haha 😆
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
KRM: troll
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
KRM:
Ja antingen vill man förstå eller så vill man inte.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Wilhelmsson: Varför är du här?
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
J F K: Klart dom kunde men 600 000 in på kontot var viktigare :-D
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
J F K: Kan vi inte bara stänga ner denna tråd?
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Dags för 2:a perioden Modo-Lule.
Modotjejerna står å pratar på isen innan pucken släpps. Skrattar & skojar, så trevligt att se. Sportens bästa sida: glädje & gemenskap!
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Wilhelmsson: Det är också fel av Leksand att kontakta BH och ge honom ett fantastiskt bud.
Brynäs och Skellefteå respekterade de oskrivna reglerna, men Leksand sket fullständigt i dem.

Då är Kovacs inte ens nära med tanke på att den typen av värvningar är väldigt vanliga. Att sno en kontrakterade tränare är däremot väldigt ovanligt med tanke på att det var tre år och modo tackat nej.

Och modo kunde inte stoppa det. Sveket BH gjorde när han skämde ut sig gjorde det helt omöjligt. Det finns gränser för hur illa man kan bete sig och fortfarande ha något förtroende kvar.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
J F K: Fast anställningen styrs av en uppsägelsetid, den ökar när man jobbar flera år åt företaget, det brukar gå att lösa, ibland inte, är alla överens så funkar det smidigt.

Grejen är att jag säger ju att Björn ville själv träna Leksand, det är hans själv som ville bryta, MODO kunde ju ha stoppat det eller hur?

Dom var alla överens till slut, men det är Björn som gjorde detta val från början.

Jag har inget mer att tilläga i detta, det kan lätt spåra ur, vill ni vara sur på någon så var det på Björn, det var hans val.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Wilhelmsson:

Varför grinade alla luleåsupportrar över detta då.

Ni skulle ju bara varit nöjda då alla är nöjda, Örebro gjorde ju inget fel och inte Kovacs heller enligt dig.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Rytter: ja, alla blev nöjda.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Wilhelmsson:

Helt rätt av Örebro att kontakta Kovacs som hade kontrakt mitt under säsong då, han väljer ju själv vart han vill spela och hur hans framtid ska se ut.

Örebro nöjda, Kovacs nöjd och Luleå nöjd eller?

Fattar inte vad luleåsupportrar gnäller över, alla var ju nöjda.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Wilhelmsson: Du är tillsvidareanställd. Du har inte skrivit på ett treårskontrakt. Nu misstänker jag att du bara är ute för att provocera, för det är rätt uppenbart att även Leksand betett sig illa.

Jag hade varit med om anställda som inte fått förhandla bort uppsägningstiden, för det är bara möjligt om företaget vill det.

Och hade du vetat ur illa BH skämde ut sig inför sponsorer sä hade du nog ännu bättre förstått hur sjukt detta hanterades.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
ToddW: Modo släppte honom, dom får betalt och slipper en tränare som vill träna ett annat lag.

Vet inte varför supporters gnäller över detta? jag har uppsägningstid på jobbet men det går att förhandla bort.

Bara alla parter är överens, vilket dom var.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Wilhelmsson: skillnaden är att du inte har ett kontrakt på 3 år.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
J F K: Det är helt upptill tränaren själv, vill han byta lag så får han det, det är precis som för mig, vill jag byta jobb så får jag det.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Wilhelmsson: Du kan inte bara anklaga BH här. Bäde Brynäs och Skellefteå hade hört sig för, men backade när modo inte ville släppa åsnebrottaren. De visade respekt för kontraktet. Det gjorde inte IF Knätoffs och trottoar.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Wilhelmsson: Åsnan på stranden i Grekland valde i alla fall ut Björn bland alla turister. Hmm, blev helt plötsligt glad igen när jag tänker på Grekland, strand och sol.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
KRM: Alla drabbades hårt av coronan, mycket pengar försvann pga inget slutspel, även hemma matchen mot Skellefteå som alltid är fullsatt blev ju ett fisako pga nya reglerna,

Nu är det som det är, det är inte Leksands fel på något sätt, sen varför en tränare byter klubb så måste tränaren svara på det, till sist och syvende så väljer tränaren själv om han vill byta till ett annat lag.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
KRM: För övrigt var det väl Tjommen som tog kontakt med Björn, när allt var ett faktum.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Wilhelmsson: Men tack vare detta beslut fick de Cmore-pengar vilket borde underlättat att lösa en kontraktbunden tränare. Eller är din verklighet annorlunda? Visst ni fick inget SM-guld, men i övrigt blev ni ju inte så drabbade, eller?
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
RedNek: Värmer inte alls, jag är norrlänning och föredrar lag från norr men just nu går IKO och LIF jävligt bra, om det håller hela säsongen återstår att se.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
KRM: Ett gemensamt beslut var taget under en pandemi, vi vet faktiskt inte om dom skulle ha åkt ut eller ej, det är bara spekulationer, tränare byter lag hur som helst, att påstå att dom snor en tränare är ju fel, det är väl tränaren själv som bestämmer vart han vill gå.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
RedNek:
We Can do it!!
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Tarasov:
Tack för omtanken. Modo reser sig, det är då säkert det.
.. Fabriken & Hörnett, det vackraste vi sett. VI SKA TILLBAKA IGEN!..
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Wilhelmsson:
Tack, det värmer att få veta att oik & lif är bra & Modo är dåliga.
Kram tillbaka
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
wolper: Tjommen vågade inte heller låta sina trupp spela kvalet i våras eftersom det var så OANSVARIGT. Verkar inte ha samma problem nu den hycklaren
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Wilhelmsson: dem var med och stänga ligan tsm med korrupta shl och sif. Man kan spela nu mitt i en pandemi men inte spela klart när den knappt börjat med en färdigspelad säsong... samt inte följa regelverket utan hitta på egna regler med hjälp av riksid..
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
digitalbath: Problemet som jag ser det är inte spelidén, för vi kan/vågar inte spela som vi ska. Man har helt enkelt inte fått ut budskapet fullt ut och därför är det svårt att såga själva spelsystemet.
Är det så att vi inte lyckas implementera det så kan det givetvis bero på en eller flera saker.
Fel spelare, för dålig pedagogik hos tränarna, att tränarna saknar detaljkunskapen som BH hade, dåligt självförtroende så man törs inte vara så aggressiva som man måste osv.

Jag hade verkligen önskat att vi oftare än fem-tio minuter per match klarar/vågar spela efter systemet.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Wilhelmsson: Nä, men de slapp ett nedflyttningskval, kunde oförtjänt casha in en massa C-more pengar och sno vår tränare. Eller har du en annan uppfattning?
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Jag förstår att man vill behålla spelidén, men då behöver man även anställa spelare och ledare som klarar av att leverera enligt konceptet. Vi ser ju hur det går nu. Antingen anpassar man spelartruppen eller spelidén.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Röda Tallen: True!😁
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
wolper: Leksand har väl inte fuskat till sig en plats i SHL?

Det var SHL som själva bestämde att stänga ligan och skippa slutspelet, du vet väl att det pågår en pandemi just nu?

Samma gällde för HA.

Sen spekulerar du att Leksand skulle ha åkt ut, det vet vi faktiskt inte, det enda vi vet är att det går bra för Leksand och Oskarshamn i SHL just nu, tyvärr visar Modo en helt annan sida.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Costanza: Det gör han säkert, men efter Luleå fick corona i truppen har spelet hatat rejält, visst blir det konstiga tabeller just nu men det kommer ju att jämna ut sig senare, om nu inte coronan förvärras ännu mer.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Nucky: Du glömde att Ohlsson kostar 300000kr i månaden ;)
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
J F K: AIK har kvalat uppåt några gånger senaste åren. Löven har bara 1,5 säsonger som toppklubb ännu, men sättet de blivit det på är väldigt imponerande.
De har likvärdig budget som oss, har också bytt tränare. Men inte ett hack i skivan ännu sålänge. De bara fortsätter mala och dominera HA.
Man måste beundra Kenttää för hans sätt att bygga lag.

Får hoppas Glader kan lära sig på sikt, men faktum är att han i år bllvit krossad av både Nubben och Kenttää.

Budgeten går nog förresten att diskutera, jag tror knappast dagens lag är i närheten så dyrt som fjolårets.
Helt enkelt för att jag har svårt att se var pengarna ligger.
Gagnon, en 35 åring som gick skadad halva fjolårssäsongen, Hepo, Lindgren och Kaut är lån och ska därför vara billiga.
Karla värvad med externa finansiärer.
Nä, har svårt att se nån speciellt tung lönepost.
Tror inte Widebro släppt hela spelarbudgeten pga publikläget, och som det är nu är det nog tveksamt om man skjuter till nåt mer.
Bara spekulationer givetvis.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
wolper: Man vill ju bara grina när man ser att Olofsson och Rosdahl i Oskarshamn ligger på 13p var, på 14 respektive 15 matcher.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
IN med lite nyförvärv nu vi är tunna
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Wilhelmsson:vad det nu har med saken att göra. leksand fuska sig kvar så spela roll. Iom det räknar jag inget de lyckas med i shl tills de åkt ned
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Wilhelmsson: Eftersläpning i matchandet ser jag nu. Hoppas att Sven klarar av att inte ligga 1:a.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Costanza: Inget händer, eller hockey händer.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Wilhelmsson: Lulä ä sjua. Oj! Vad händer?
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Nucky: AIK? Löven har bara haft ett bra år, för innan dess var man ett bottenlag.
Snarare BIK i sådana fall.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Tarasov: Ja, vi måste vara med och hugga i toppen varje år likt Löven, TIK och AIK gjort senaste åren.
Vi har alla jävla möjligheter till det också
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
RedNek: Fast Leksand och Oskarshamn spelar mycket bra i SHL om man jämför med Modo som är ett bottenlag i HA.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
RedNek:
Tror att det där kan lösa sig men då behöver vi kunna vara topp 4 år efter år....
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
J F K: nä det är nog inte bara backarnas fel. Ibland är det svårt att avgöra om backarna slår dåliga pass eller om forwards ger dom dåliga alternativ. Har inte sett alla era matcher men tycker att det förvånansvärt ofta man slår idiotpass i egen zon som skapar vassa kontringar. Det brukar man normalt se i omgång 1-3 men inte lika ofta i omgång 14 och framåt kanske. Många lag checkar ju väldigt högt med både en och två spelare, det ställer krav på försvararna att ibland kortpassa sig ur egen zon och det är ju tyvärr få lag i denna serie som har en backbesättning som klarar av det.
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
digitalbath:

Att som stolt Modoit behöva inse faktum att lag som Oskarshamn och Leksand rånar och indirekt degraderat oss till ett bottenlag i Allsvenskan utan att behöva spela om det är svårt att smälta. Klubbmärket och alla Modoiter förtjänar bättre. Jag hoppas det finns karma där ute som ger oss något att glädjas över snart, för så här får det inte fortsätta.

Samma tanke hos mig..
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
digitalbath: Att vi har kvar samma spelidé är väl en reaktion av att vi bytt spelsystem och tränare varje år innan dess. Vi tar in en tränare (Huras, AJ, Säcken osv), som vill spela på ett sätt. Sedan värvar vi spelare efter det och vips är tränaren borta och vi har ett lag fullt av spelare som inte passar nästa tränares filosofi.

Därför vill man ha en tydlig spelidé som sportchef och tränare kan förhålla sig till. VI kan redan på juniornivå utbilda spelarna då vi vet vilken taktisk kompetens de ska ha för att kunna kliva in i A-laget.

Jag tycker att det är helt riktigt att man har en sådan röd tråd, för den långa golgatan vi gått sedan guldet 2007 visar väl på behovet av kontinuitet?
Låst ämne

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Nesse: Problemet är ju just nu att laget inte spelar efter systemet. Man litar inte på systemet, vilket gör att man fuskar litegrand. Exempelvis att backarna inte vågar stå kvar på offensiva blå som man måste, utan tar ett säkerhetsavstånd.

Sedan kan man såklart diskutera om systemet är för svårt rent generellt. Om vi har rätt spelartyper. Om våra coacher är tillräckligt duktiga på att instruera spelarna osv.

Vi var beroende av förstakedjan ifjol, men BH har lyckats nästan överallt han varit. Så illa kan inte systemet i sig vara.
Låst ämne

2101609 · »